SEO ιστοσελίδων

Αρθρογραφία για το SEO, Social Media, Google Adwords

Πως θα φαίνομαι ψηλά στη Google (Οδηγός για πρώτη σελίδα 2018)

By Γιώργος Χατζηθεοδοσίου | Απρίλιος 15, 2018 | 0 Comment

Πως θα φαίνομαι ψηλά στη Google ;

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή αλλιώς search engine optimization εξελίσσεται και αλλάζει συνεχώς.

Κάθε χρόνο, ορισμένες μέθοδοι αγκαλιάζονται από την κοινότητα SEO ως “must τακτικές”, ενώ άλλες ωθούνται στο χείλος της ιστορίας χάρη στις ενημερώσεις αλγορίθμων της Google.

Υπό το πρίσμα αυτό, το SEO θεωρείται από πολλούς ως μια ατέρμονη μάχη μεταξύ των μηχανών αναζήτησης και των επαγγελματιών SEO που συνεχίζουν να μελετάνε τις ενημερώσεις για να κερδίσουν περισσότερη επισκεψιμότητα και να αυξήσουν την ορατότητα SERP έστω και για λίγο.

Αλλά ισχύει πραγματικά αυτό; Πώς ακριβώς λειτουργεί το SEO;

Σε αυτό το άρθρο, θα παρουσιάσω την άποψή μου για το SEO σήμερα, θα απαριθμήσω αρκετές θεμελιώδεις αρχές που τηρούν οι μηχανές αναζήτησης και θα μοιραστώ την κατανόησή μου για την εσωτερική λειτουργία του SEO και γιατί ο συνδυασμός πολλαπλών τακτικών μέσω δοκιμών και σφαλμάτων είναι ο μόνος τρόπος να οδηγήσετε με επιτυχία την καμπάνια σας.

Το σημερινό SEO του 2018

Ας πάρουμε μια ευρύτερη προοπτική του τι συμβαίνει σε SEO αυτή τη στιγμή.

Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης καταστέλλουν τα οργανικά αποτελέσματα από την αναζήτηση.

Παρόλο που η Google εξακολουθεί να εμφανίζει 10 οργανικά αποτελέσματα ανά σελίδα, έχουν σχεδιαστεί για να επισύρουν την προσοχή στις διαφημίσεις, στα κουτιά απαντήσεων, στις ενότητες “Άνθρωποι ζητούν” και άλλα γραφικά στοιχεία.

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το βιολογικό CTR έχει μειωθεί κατά 37% από το 2015 και προφανώς θα συνεχίσει να μειώνεται.

Ενώ ο ανταγωνισμός για να κερδίσει μια επιχείριση οργανικές θέσεις στη κατάταξη έχει πάρει φωτιά και στην Ελλάδα, αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να επιβιώσει ένας SEO επαγγελματίας.

Θα δούμε παρακάτω τους παράγοντες που ισχύουν και πρέπει να έχουμε πάντα σαν κανόνες για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στο πελατολόγιο μας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Θεμελιώδεις αρχές του SEO σήμερα

1. Τα links κάνουν κουμάντο

Τα links ήταν σημαντικά από τις πρώτες ημέρες του SEO και εξακολουθούν να είναι ένας από τους ισχυρότερους δείκτες της εξαιρετικής απόδοσης ενός δικτυακού τόπου στην Google.

Όσο περισσότεροι ποιοτικοί, σχετικοί σύνδεσμοι αποκτήηθούν, τόσο υψηλότερο θα είναι το SERP του ιστότοπού σας.

Εν ολίγοις, τα links εξακολουθούν να είναι θεμελιώδεις για το SEO

Έχει νόημα να επενδύσετε σε Link Building ως μέρος των προσπαθειών του SEO σας.

2. Το σχετικό, βελτιστοποιημένο περιεχόμενο κερδίζει

Το πρόβλημα των συνδέσμων σε σχέση με το περιεχόμενο είναι ένα δίλημμα.

Χρειάζεστε περιεχόμενο για να προσελκύσετε συνδέσμους, αλλά το περιεχόμενό σας χρειάζεται συνδέσμους για να αυξήσει την κατάταξη του ιστότοπού σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και να βοηθήσει στην προώθηση της επισκεψιμότητας σε ένα κομμάτι περιεχομένου.

Τελικά, το συμπέρασμα είναι το εξής: Σύνδεσμοι και περιεχόμενο είναι η ραχοκοκαλιά του SEO.

Αν θέλετε να φτάσετε στην πρώτη σελίδα στη Google, χρειάζεστε συνδέσμους προς το σχετικό και καλά βελτιστοποιημένο περιεχόμενό σας.

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε κατά τη δημιουργία και βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας:

Οι λέξεις-κλειδιά έχουν σημασία στο πλαίσιο. Οι λέξεις-κλειδιά εξακολουθούν να έχουν μεγάλη σχέση με την Google, αλλά αντί να σαρώσουν τη σελίδα για “εμφάνιση λέξης-κλειδιού”, οι ανιχνευτές αναλύουν τώρα το πλαίσιο και τις σχετικές δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά που μοιράζονται την πρόθεση του ερευνητή.

Οι τίτλοι, οι μετα-περιγραφές, τα χαρακτηριστικά ALT, οι ετικέτες H1 και οι διευθύνσεις URL εξακολουθούν να είναι σημαντικές. Συμπεριλάβετε στοχευμένες και συναφείς λέξεις-κλειδιά σε αυτά τα στοιχεία.

Αυξήστε την τεχνογνωσία, την εξουσία και την εμπιστοσύνη σας (E-A-T). Διαβάστε τις οδηγίες ποιότητας αναζήτησης της Google για οδηγίες σχετικά με την ποιότητα του περιεχομένου. Η Google δηλώνει, εν μέρει, ότι “το ποσό του περιεχομένου που απαιτείται για την ικανοποίηση της σελίδας εξαρτάται από το θέμα και τον σκοπό της σελίδας”.

Εν ολίγοις, δημιουργήστε μια διαδικασία για την παραγωγή και τη διανομή υψηλής ποιότητας, βελτιστοποιημένου περιεχομένου. Βεβαιωθείτε ότι όλο το περιεχόμενο είναι γραμμένο για ανθρώπους, αλλά έχει βελτιστοποιηθεί για να τροφοδοτεί δεδομένα στις μηχανές αναζήτησης.

3. Τα σήματα UX έχουν αντίκτυπο στα SERP

Η εμπειρία του χρήστη (UX) διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ο ιστότοπός σας κάνει την διαφορά με τις μηχανές αναζήτησης.

Δυστυχώς, η εμπειρία χρήστη εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες (π.χ. υποδομή και διάταξη ιστότοπου, περιεχόμενο κ.λπ.) και συχνά είναι πολύ δύσκολο να μετρηθεί.

To να υπολογίσετε πού το site σας δεν διαθέτει μια προοπτική UX μπορεί να είναι μια οδυνηρή εμπειρία. Έτσι, μερικοί επαγγελματίες SEO επιλέγουν να μην το αντιμετωπίσουν απολύτως.

Βεβαιωθείτε ότι ο χρόνος παραμονής και το CTR είναι υψηλοί και ότι το ποσοστό εγκατάλειψης είναι χαμηλό. Παρόλο που τα σήματα αυτά υπήρξαν εδώ και αρκετό καιρό, η Google δεν τα χρησιμοποιεί ως παράγοντες άμεσης κατάταξης, η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για υψηλή αφοσίωση δεν μπορεί να βλάψει και θα μπορούσε να βοηθήσει έμμεσα.

Βελτιώστε την αρχιτεκτονική του site. Το βασικό μέρος είναι να βελτιωθεί η πλοήγηση ενός ιστότοπου και να βεβαιωθείτε ότι οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να ανιχνεύσουν όλες τις σελίδες και οι χρήστες μπορούν εύκολα να βρουν μια σελίδα που αναζητούν. “Η απλούστερη, η καλύτερη” προσέγγιση λειτουργεί τέλεια εδώ.

Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα. Ανεξάρτητα από την πλατφόρμα, ο ιστότοπός σας πρέπει να φορτωθεί σε 2 δευτερόλεπτα ή λιγότερο. Η συμπίεση εικόνων, οι βελτιστοποιήσεις κώδικα και δομών και οι γρηγορότεροι διακομιστές θα σας βοηθήσουν.

Η προσέλκυση επαγγελματία UX για βελτιστοποίηση του ταξιδιού του πελάτη σύμφωνα με την πρόθεση του χρήστη. Δεδομένου ότι το SEO έχει εξελιχθεί για να γίνει περισσότερο επικεντρωμένο στο χρήστη, πρέπει να συνεργαστείτε με τους ανθρώπους της UX για να προσφέρετε εξαιρετικές ψηφιακές εμπειρίες σε κάθε στάδιο του ταξιδιού ενός πελάτη. Με άλλα λόγια, ο στόχος σας είναι οι μετατροπές και οι πωλήσεις, όχι μόνο η επισκεψιμότητα και τα leads.

Εν ολίγοις, η βελτιστοποίηση UX έχει γίνει ήδη ένα θεμελιώδες μέρος του SEO.

Η εστίαση στον επισκέπτη πιθανότατα θα διαδραματίσει ακόμα σημαντικότερο ρόλο στο μέλλον (δεδομένου ότι η Google γίνεται πιο έξυπνη και βελτιώνεται σαφώς για χάρη ενός χρήστη) και θα πρέπει να μάθετε τουλάχιστον τα βασικά στοιχεία της.

4. Mobile SEO μπορεί σας απογειώσει ή εξαφανίσει

Καθώς η Google είναι αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει το mobile-first index για να ταξινομήσει και να εμφανίσει τα αποτελέσματα αναζήτησης σε όλες τις συσκευές, είναι καιρός να τελειοποιήσουμε τελικά τον ιστότοπό σας, με κινητό τρόπο.

Δυστυχώς, αν και η κίνηση της Google έχει νόημα (με περισσότερο από το 50% της παγκόσμιας επισκεψιμότητας που παράγεται στο κινητό), η απλή εκτέλεση του ιστότοπού σας τόσο στα κινητά όσο και στην επιφάνεια εργασίας δεν είναι απλή.

Αρχικά, θα πρέπει να επενδύσετε σε ένα ανταποκρινόμενο σχέδιο, αφού το συστήνει η Google.

Θα πρέπει επίσης να κάνετε το περιεχόμενό σας συνεπές σε επιτραπέζιες και κινητές συσκευές και να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος και εύκολος στη χρήση.

Τι σημαίνουν όλα αυτά :

Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας για χρήστες κινητών
Επιταχύνετε την ταχύτητα της σελίδας σας.
Βελτιώστε την φιλικότητα προς κινητά.

Με λίγα λόγια, θα χρειαστεί να ανοίξετε το παιχνίδι του κινητού σας ή θα παρατηρήσετε την σελίδα σας να έχει κακές θέσεις στη κατάταξη.

5. Η φωνητική αναζήτηση είναι ήδη ένα γεγονός

Παρόλο που δεν πιστεύω ότι η φωνητική αναζήτηση θα φέρει επανάσταση στο SEO στο εγγύς μέλλον, οι πελάτες φαίνεται να την αγαπούν.

Η Northstar Research αναφέρει ότι 55 τοις εκατό των εφήβων των ΗΠΑ και το 41 τοις εκατό των ενηλίκων των ΗΠΑ χρησιμοποιούν φωνητική αναζήτηση.

Σύμφωνα με την Google, πάνω από το 20% όλων των αναζητήσεων κινητής τηλεφωνίας είναι φωνητικές αναζητήσεις.

Στην Ελλάδα δεν παρατηρείται τόσο μεγάλη απήχηση προς το παρόν στην φωνητική αναζήτηση.

Συγκεκριμένα, μπορείτε να ξεκινήσετε με αυτά τα βήματα:

Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο χρησιμοποιώντας τη φυσική γλώσσα (δηλαδή πιο μακροχρόνιες λέξεις-κλειδιά ευθυγραμμισμένες με την πρόθεση αναζήτησης) και απαντώντας σε ερωτήσεις.
Βελτιστοποιήστε τα ειδικά αποσπάσματα.
Δημιουργία και επισήμανση σελίδας FAQ (χρήση ερωτήσεων και απαντήσεων).
Εν ολίγοις, ενώ η βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης δεν είναι απαραίτητη, οι σχετικές βελτιστοποιήσεις έχουν νόημα και μπορούν να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε περισσότερη επισκεψιμότητα στη Google.

Συνδυάστε και πειραματιστείτε με τη δοκιμή και το σφάλμα

Η επιτυχία του SEO προέρχεται συνήθως από τις βέλτιστες πρακτικές συν κάποια δοκιμή και λάθος.

Σήμερα, οι βασικές αρχές που περιγράφονται παραπάνω είναι για να συνδυάσετε και να πειραματιστείτε.

Δυστυχώς, οι κανόνες SEO δεν είναι στάνταρ. Οι κανόνες και οι τακτικές αλλάζουν και εξελίσσονται συνεχώς.

Δεν υπάρχει καθολική φόρμουλα SEO. μόνο η δοκιμή και το σφάλμα μπορούν να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ποιες μέθοδοι SEO λειτουργούν και ποιοι δεν ισχύουν για τον συγκεκριμένο ιστότοπό σας στη συγκεκριμένη θέση σας, σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Το μυστικό του SEO είναι απλό:

Πρέπει να μάθετε πώς μπορείτε να συνδυάσετε και να πειραματιστείτε με πολλές μεθόδους και, στη συνέχεια, να αναλύσετε τα αποτελέσματα, έχοντας κατά νου ότι όλη η εργασία σας μπορεί να σπαταληθεί λόγω της τελευταίας ενημέρωσης του αλγόριθμου της Google ή των όσων κάνουν οι ανταγωνιστές σας.

Στη διαδικασία, αποκομίζετε τις καλές τακτικές, ενώ κόβετε εκείνες που δεν λειτουργούν πια. Στη συνέχεια ξεπλύνετε και επαναλάβετε.

Με αυτόν τον τρόπο, ποτέ δεν θα καταλήξετε με μια γραμμική στρατηγική SEO που, αν και επιτυχής για ένα μικρό χρονικό διάστημα, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη σε λίγες μέρες. Η Google συνήθως είναι αρκετά γρήγορη για να υπολογίσει πότε κάποιος ανακαλύπτει έναν τρόπο να εξαπατήσει τους αλγόριθμους τους.

Καταλήγοντας..

Το SEO είναι μια ατέλειωτη, συνεχώς εξελισσόμενη, πολυδιάστατη επιστήμη. Κάθε SEO επαγγελματίας θα ήθελε να βρει τη μαγική φόρμουλα που θα μπορούσε να εξηγήσει για μία φορά και για πάντα πώς λειτουργεί το SEO, με συγκεκριμένους κανόνες και συγκεκριμένες εξισώσεις στο τραπέζι.

Δυστυχώς, το SEO είναι πολύ περίπλοκο για να χωρέσει σε ένα πρότυπο. Παρόλο που εξελίσσεται γύρω από αρχές και ορισμένους κανόνες, η εσωτερική λειτουργία του είναι να αναλύει και να εφαρμόζει τακτικές που λειτουργούν και με άλλες που δεν το κάνουν.

Έχετε αυτό κατά νου, και παρακολουθείτε στενά τους ανταγωνιστές σας, και σίγουρα θα πετύχετε τα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το SEO και θα συνεχίσει να εργάζεται, μέχρις ότου η διαδικασία ανατεθεί εξ ολοκλήρου στη τεχνητή νοημοσύνη.

Διαβάστε ακόμη : 

Κόστος SEO – Πόσο κοστίζει η εργασία πάνω στη Google

To SEO πάντα θα εξελίσσεται – Διαβάστε πώς θα προσαρμοστείτε

15 απλές συμβουλές για τη βελτίωση του Local SEO

TAGS

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου

Είμαι ο Γιώργος δημιουργός και ιδιοκτήτης του SEO Marketer. Η ενασχόληση μου με το Digital Marketing ξεκίνησε από τα τέλη του 2009 και από τότε αγάπησα τον χώρο χωρίς επιστροφή. Ενημερώνομαι και συγγράφω για όλες τις τελευταίες εξελίξεις τόσο του SEO, όσο και Social Media, Adwords.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

    Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

    Κλείσιμο