Κόστος SEO – Πόσο κοστίζει η εργασία πάνω στη Google

Πόσο κοστίζει το SEO; Είναι μια περίεργη αλλά και λογική ερώτηση που ακούμε συχνά. Το SEO δεν είναι τόσο εύκολο να υπολογιστεί και δουλευτεί, όπως, ας πούμε, στέλνοντας μια εκστρατεία email σε 100 παραλήπτες. Με κάποιους τρόπους, δεν είναι πάντα τόσο εύκολο να μετρηθεί, καθώς πολλές δραστηριότητες μάρκετινγκ μπορεί να επηρεάσουν την οργανική επισκεψιμότητα αναζήτησης.

Το κόστος του SEO σχετίζεται επίσης άμεσα με τις πιθανές ανταμοιβές. Η κατάταξη σε εθνικό επίπεδο για μια πολύτιμη λέξη-κλειδί που μπορεί να είναι 10 ευρώ ανά κλικ στο AdWords θα έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος από μια λέξη κλειδί για Local SEO. Αλλά ακόμα και σε τοπικό επίπεδο, μπορεί να υπάρξει τεράστια ποικιλία – και αν θέλετε να ανεβείτε θέσεις σε ένα κράτος, νομό, πόλη, πόλη ή μικρο-περιοχή όπως ένας δήμος ή ένα χωριό θα επηρεάσει πόσο δύσκολο θα είναι αυτό. Αυτό, φυσικά, επηρεάζει την τιμή του SEO για τη μοναδική σας κατάσταση.

Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσω εν συντομία τα οφέλη της οργανικής αναζήτησης μέσω SEO για την καλύτερη πλαισίωση της ερώτησης, πόσο κοστίζει το κόστος SEO; Ο στόχος μου εδώ είναι να σας βοηθήσω να λάβετε μια εκπαιδευμένη απόφαση σχετικά με το πόσο θα πρέπει να επενδύσετε και πώς θα μετρήσετε τα αποτελέσματα.

Είτε είστε τοπική επιχείρηση, μικρή επιχείρηση, εθνική επιχείρηση ή και διεθνής επιχείρηση, ελπίζω ότι αυτός ο οδηγός θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποια θα πρέπει να είναι η επένδυσή σας στην οργανική αναζήτηση.

Τιμές SEO: Τι καθορίζει το κόστος;

Η τιμολόγηση του SEO πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ακόλουθες μεταβλητές:

Κατάσταση. Πού βρίσκεστε σήμερα;
Στόχοι. Που θέλετε να είστε;
Χρονοδιάγραμμα. Πόσο γρήγορα θέλετε να βελτιώσετε;

Μόνο εξετάζοντας αυτά τα τρία στοιχεία μπορεί οποιαδήποτε υπηρεσία να υπολογίσει πόσο πρέπει να κοστίσει το SEO για την επιχείρησή σας.

Ας εξετάσουμε το ακόλουθο παράδειγμα:

Μια ιστοσελίδα τοπικής επιχείρησης κατατάσσεται επί του παρόντος στη 12η θέση για την κύρια λέξη-κλειδί στόχου (και παραλλαγές αυτού).
Οι ανταγωνιστές στην πρώτη σελίδα έχουν περισσότερες συνδέσεις και υψηλότερες μετρήσεις εξουσίας.
Οι ανταγωνιστές έχουν επενδύσει περισσότερο στο τοπικό SEO.
Με αυτές τις πληροφορίες, μπορούν να καθοριστούν μερικές μετρήσεις:

Ένας κατά προσέγγιση αριθμός links
Μια ιδέα για το πόση εργασία απαιτείται για το τοπικό μπροστινό μέρος του SEO
Μια χρονοβόρα γραμμή για να επιτευχθεί αυτό

Με την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης ενός πελάτη, την κατανόηση των στόχων του και τον καθορισμό του απαιτούμενου χρονοδιαγράμματος, μπορούμε να υπολογίσουμε μια τιμή. Υπάρχουν πολλές μεταβλητές εδώ και δεν γνωρίζουμε πάντα τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας, αλλά πρέπει να γίνει προσπάθεια υπολογισμού του απαιτούμενου επιπέδου εργασίας και της επακόλουθης τιμής.

Και φυσικά, η επιχείριση θα καθορίσει εν μέρει το κόστος. Η αγορά, σε κάποιο βαθμό, ρυθμίζει την τιμή (υποθέτοντας ότι η εργασία γίνεται σωστά). Πρόκειται για την απόδοση της επένδυσης.

Η τελευταία μεταβλητή είναι η συντήρηση και η διατήρηση της σημαίας σας φέρουν όταν έχει επιτευχθεί ορατότητα. Το SEO είναι ένας κινούμενος στόχος. Επιταχύνετε το παιχνίδι σας και ο ανταγωνισμός κάνει το ίδιο. Είναι δύσκολο και οι καλύτερες προσεγγίσεις πρέπει να προσαρμοστούν στην μοναδική κατάσταση και τους στόχους της επιχείρησης.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι απλοί SEO KPIs, όπως η κατάταξη λέξεων-κλειδιών, δεν αρκούν και μια πιο προσεκτική προσέγγιση για τη μέτρηση της επιτυχίας του SEO είναι σχεδόν πάντα απαραίτητη για την παρακολούθηση της προόδου.

Υψηλής ποιότητας SEO έναντι φθηνών και Black Hat στρατηγικών

Αυτό μας φέρνει στην άλλη μεταβλητή κλειδί εδώ: Ποιότητα. Μια μικρή ιστορία εδώ μπορεί να βοηθήσει να επεξηγήσει τα ποιοτικά θέματα που εξακολουθούν να αφθονούν στη βιομηχανία SEO.

Ένας τοπικός πελάτης PPC μας κάλεσε και μας ανέλυσε μια λεπτομερή κλήση πωλήσεων που είχε λάβει από μια τοπική εταιρεία SEO. Αυτή η επιχείρηση προσπαθούσε να πουλήσει SEO και να περιγράψει λεπτομερώς τη διαδικασία που θα χρησιμοποιούσαν για να δημιουργήσουν backlinks. Το βασικό στοιχείο αυτής της διαδικασίας ήταν να βρούν σχετικούς ιστότοπους που είχαν λήξει, να αγοράσουν αυτούς τους ιστότοπους και, στη συνέχεια, να τοποθετήσουν περιεχόμενο σε αυτούς που συνδέεται με τον ιστότοπο προορισμού.

Αυτό είναι ουσιαστικά ένα PBN (Private Blog Network), ένα δίκτυο ιστοτόπων που ελέγχεται από μια ενιαία οντότητα (στην περίπτωση αυτή, την εταιρεία SEO) και χρησιμοποιείται για την τεχνητή δημιουργία συνδέσμων. Αυτή η προσέγγιση έχει πολλά ονόματα: link farm, link network, blog network και ούτω καθεξής. Αυτό είναι που η Google θα ταξινομήσει ως σχέδιο σύνδεσης και είναι κάτι στο οποίο στόχευαν με manual penalties και αλγοριθμικές προσαρμογές από το 2014.

Το θέμα είναι ότι, αυτός ο πελάτης τελικά προχώρησε στην αγορά αυτή. Ακούστηκε πολύ καλό για να είναι αληθινό. Πραγματικά, θα πρέπει να είστε πιο πονηρεμένοι όταν αυτή η υποτιθέμενη εταιρεία SEO έκανε κερδοσκοπικές telesales. Αλλά αυτή είναι μια ολόκληρη άλλη ιστορία.

Το σημείο εδώ είναι ότι υπάρχουν υπηρεσίες στην Ελλάδα που προσφέρουν SEO για 50 ή 100 ευρώ ανά τρίμηνο ανά τρίμηνο. Ή 30 ευρώ το μήνα. Ρεαλιστικά, τι είδους μάρκετινγκ μπορεί να γίνει για 30 ευρώ το μήνα; Αυτές οι υπηρεσίες είτε δεν κάνουν τίποτα είτε χρησιμοποιούν ιδιόκτητα δίκτυα ιστότοπων για να προσθέσουν συνδέσμους.

Στην καλύτερη περίπτωση, είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικές. Στη χειρότερη περίπτωση, θα μπορούσατε να καταλήξετε σε ποινή ή σε κάποια μορφή αρνητικής ισότητας. Φτηνές, ναι. Χωρίς αποτέλεσμα, σίγουρα. Εάν χτίζετε μια μακροπρόθεσμη επιχείρηση, δεν θέλετε να επικεντρωθείτε σε αυτές τις στρατηγικές του πυθμένα.

Το θέμα εδώ είναι ότι είστε υπεύθυνοι για αυτό που γίνεται στο όνομά σας. Εάν απασχολείτε μια φθηνή εταιρεία SEO και δεν κάνετε την έρευνα, τότε αυτό θα είναι το πρόβλημά σας όταν τα πράγματα δεν λειτουργούν (ή τιμωρούνται).

Εάν χτίζετε μια επιχείρηση, πρέπει να παίξετε σύμφωνα με τους κανόνες της μεγαλύτερης πλατφόρμας μάρκετινγκ εκεί έξω. Και οι κανόνες δεν είναι πάντα εξαιρετικά σαφείς. Αλλά σκεφτείτε από την άποψη της αξίας και την κοινή λογική, και δεν θα πέσετε foul των χιλιάδων ειλικρινά ανήθικες, back-street εταιρείες SEO εκεί έξω.

Υπάρχουν ιδιώτες και επιχειρήσεις στην Ελλάδα που αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς kaiπροσφέρουν φτηνό και κακό SEO. Απλά θυμηθείτε τις τέσσερις μεταβλητές της κατάστασης, των στόχων, της ταχύτητας και της ποιότητας.

Αρκετά πια! Πόσο κοστίζει τελικά το SEO;

Τα παρακάτω βασίζονται στην εμπειρία μας και στις μελέτες που μπορούσαμε να δημιουργήσουμε για να πάρουμε κάποια στοιχεία.

Τιμές SEO στις ΗΠΑ

Υπάρχουν περισσότερα δεδομένα σχετικά με τις τιμές SEO στις ΗΠΑ από ό, τι στην Ελλάδα. Το Moz δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με τους παρόχους SEO που περιελάμβαναν τιμολόγια και έδειξε ένα τεράστιο φάσμα μηνιαίων τιμών. Αυτές οι τιμές δεν είναι συγκεκριμένες για τις μικρές επιχειρήσεις, αλλά μας δίνουν μια ιδέα.

Ερώτηση Έρευνας: Για τους πελάτες σας που εξυπηρετούν με συνεχείς / πολυμηνιαίες συμβάσεις, ποια είναι η μηνιαία τιμολόγηση του πελάτη;

10% – λιγότερο από $ 500
27% – $ 500-1.000
29% – $ 1.000-2.500
20% – 2.500-5.000 δολάρια
15% – $ 5.000-10.000

Υπάρχουν πολλές διαφορές εκεί έξω, αλλά η πλειοψηφία των επιχειρήσεων ξοδεύουν λιγότερο από 5.000 δολάρια το μήνα για SEO στις ΗΠΑ βάσει αυτής της έρευνας. Το σαράντα τοις εκατό αυτών των ανθρώπων ξοδεύουν λιγότερα από 1.000 δολάρια, πράγμα που συμβαίνει συχνά με τις πραγματικά μικρές επιχειρήσεις και τις νεοσύστατες επιχειρήσεις. Θυμηθείτε, οι τιμές αυτές πιθανόν να αντιστοιχούν στο επίπεδο δυσκολίας και στο πεδίο εφαρμογής του έργου. Όσοι πληρώνουν λιγότερα από 500 δολάρια το μήνα είναι πιθανώς τοπικές επιχειρήσεις!

Τιμές SEO στο Ηνωμένο Βασίλειο

£ 50- £ 150 το μήνα – low-end SEO (ή χαμηλός ανταγωνισμός)
£ 150- £ 300 το μήνα – μεσαία σειρά μικρών επιχειρήσεων SEO
£ 300- £ 500 το μήνα – πιο ανταγωνιστική mid-range SEO
£ 500- £ 1,000 ανά μήνα – high-end μικρές επιχειρήσεις SEO (συνήθως μια εθνική επιχείρηση)
£ 1,000- £ 2,000 το μήνα – υψηλής ποιότητας για ανταγωνιστικές βιομηχανίες
£ 2.000 προς τα πάνω ανά μήνα – επιχειρήσεις υψηλής αξίας με προσέγγιση SEO που βασίζεται σε περιεχόμενο. Συνήθως μια εθνική επιχείρηση ή μια επιχείρηση πολλαπλών τοποθεσιών.

Στην πράξη, αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι γενικές εταιρίες SEO στο δρόμο τείνουν να εργάζονται από £ 300 προς τα πάνω. Στη συνέχεια, υπάρχουν ορισμένοι διαδικτυακοί προμηθευτές μικρών επιχειρήσεων SEO που λειτουργούν από περίπου £ 50 έως £ 150 το μήνα. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι ακριβώς κάνουν μερικές από αυτές τις εταιρείες για να προσθέσουν αξία.

Τιμές SEO στην Ελλάδα

Τα πράγματα εδώ είναι πιο απλά

Οι τιμές που παίζουν είναι από 400 – 1.500 ευρώ στη πλεινότητα των περιπτώσεων το μήνα ανάλογα με την δυσκολία την στόχευση και την δυσκολία των λέξεων κλειδιών.

Τι πρέπει να ξοδεύεις;

Ωστόσο, οι παραπάνω τιμές είναι όλες σχετικές. Εάν είστε μια μικρή αλλά εθνική επιχείρηση σε έναν ανταγωνιστικό χώρο, τότε θα πρέπει να πληρώσετε περισσότερα για το SEO από μια μικρή επιχείρηση σε έναν τοπικό χώρο. Σκεφτείτε το ηλεκτρονικό κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου έναντι ενός τοπικού υδραυλικού. Το μέγεθος της αγοράς σας και το πιθανό κέρδος θα υπαγορεύσουν σε κάποιο βαθμό τι πρέπει να ξοδεύετε για να τρέχετε.

Τι πρέπει να πληρώσετε; Πώς καθορίζετε την αξία του SEO; Η μόνη αληθινή απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι η επιχείρησή σας και η τρέχουσα κατάσταση. Εάν τα κέρδη είναι μεγάλα, αναμένετε μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Εάν το κέρδος είναι χαμηλό, τότε τυπικά, θα υπάρξει μικρότερος ανταγωνισμός. Εάν έχετε πολύ δρόμο για να τρέξετε, αναμένετε να πληρώσετε περισσότερα από ό, τι αν χρειαστεί μόνο μια τελική ώθηση.

Βεβαιωθείτε ότι ο παροχέας σας εξηγεί πώς υπολογίζουν ποιες υπηρεσίες χρειάζεστε και αποφύγετε το πολύ χαμηλό τέλος της αγοράς, καθώς η αυτοματοποίηση που απαιτείται για την απόδοση SEO στα 50 δολάρια το μήνα ή κάποιες από αυτές θα οδηγήσουν συχνά σε προβλήματα στη διαδρομή.

SEO & σχεδιασμός ιστοσελίδων

Τα παραπάνω εξετάζουν κατά κύριο λόγο το μηνιαίο κόστος SEO για την ανάληψη μιας καλά βελτιστοποιημένης ιστοσελίδας όπου είναι ήδη σε ισχύ. Εάν δεν συμβαίνει αυτό, ίσως χρειαστεί να εξετάσετε το κόστος για την κατασκευή ενός ιστοτόπου φιλικού προς το SEO. Ο ιστότοπός σας είναι το σπίτι σας στο διαδίκτυο και αποτελεί κεντρικό στοιχείο των προσπαθειών σας στο SEO. Μια καλά βελτιστοποιημένη πλατφόρμα ιστότοπου που προσφέρει εκπληκτική χρηστικότητα στους χρήστες κινητών τηλεφώνων είναι ζωτικής σημασίας. Αυτό μπορεί να είναι μια μεγάλη επένδυση, αλλά ένας ιστότοπος που δεν είναι κατασκευασμένος με αναζήτηση και ευτυχείς χρήστες στο μυαλό είναι ένα χάρτινο SEO.

ROI: Γιατί «Πόσο κοστίζει το κόστος SEO;» δεν είναι η σωστή ερώτηση

Στο τέλος της ημέρας, η απόδοση της επένδυσης (ROI) είναι σημαντική. Αν τα leads σας κοστίζουν 20 ευρώ από την πληρωμένη αναζήτηση, 15 ευρώ από τις κοινωνικές διαφημίσεις ή 5 ευρώ από την οργανική αναζήτηση, τότε το οργανικό είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο κανάλι που προσφέρει την καλύτερη συνολική απόδοση της επένδυσης.

Η μέτρηση αυτών των παραγόντων δεν είναι πάντα εύκολη αλλά είναι απολύτως απαραίτητη για να κατανοήσετε ποια είναι η απόδοση σε όλες τις δραστηριότητές σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Το SEO και η οργανική αναζήτηση εξακολουθούν να τείνουν να παρέχουν την καλύτερη συνολική απόδοση επένδυσης (ROI). Αυτό ισχύει όταν εξετάζουμε την ευαισθητοποίηση του Brand, την αφοσίωση και σε όλο το φάσμα των μετατροπών από την παραγωγή leads στις πωλήσεις.

Διαβάστε ακόμη :