Εάν είστε επαγγελματίας SEO για λίγο καιρό και αισθάνεστε ότι δεν μαθαίνετε αρκετά όσο παλιότερα, ίσως είναι καιρός να ξεκινήσετε να σκέφτεστε ευρύτερα το διεθνές SEO.
Η διαχείριση του SEO για ένα παγκόσμιο ακροατήριο δεν ισχύει πάντα για πολλές μικρότερες ιστοσελίδες, αλλά εάν διαθέτετε το είδος προϊόντος ή περιεχομένου που μπορεί να ξεπεράσει τα σύνορα και τις γλώσσες, τότε μπορεί να υπάρξει κάποια σημαντική αύξηση που θα επιτευχθεί εστιάζοντας στους χρήστες από άλλες χώρες.
Καθώς αρχίζετε να εστιάζετε σε άλλες χώρες και τοπικές τοποθεσίες, θα πρέπει πρώτα να επικεντρωθείτε στα αρχικά στάδια όπως οι μεταφράσεις και οι μετατροπές νομισμάτων αντί να δημιουργήσετε εγγενές περιεχόμενο.
Από την εμπειρία μου, το να διαθέτετε το προϊόν σας σε άλλες γλώσσες χωρίς άλλες αλλαγές μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας και των εσόδων, καθώς οι ερευνητές σε αυτή τη νέα γλώσσα βρίσκουν τον ιστότοπό σας.
Η προσθήκη αυτών των νέων μεταφράσεων και των εμπειριών τιμολόγησης, ενώ είναι απλά φαινομενικές, θα απαιτήσει πραγματικά από εσάς να κάνετε κάποιες πολύπλοκες αποφάσεις αλλαγής αρχιτεκτονικής ιστοτόπων.
Θέλετε να είστε σίγουροι ότι οι χρήστες από την πρωτεύουσα χώρα σας δεν θα σκοντάψουν τυχαία στις νέες μεταφράσεις και τις τιμές σας κατά την πλοήγηση στον ιστότοπό σας. Ταυτόχρονα, δεν θέλετε να επηρεάσετε την παρουσία σας αναζήτησης στη Google, έχοντας τις μεταφράσεις σας να ξεπερνούν το κύριο περιεχόμενό σας.
Ουσιαστικά, πρέπει να έχετε μια καθορισμένη αρχιτεκτονική που να διευκρινίζει ποιο περιεχόμενο και σελίδες ανήκουν σε κάθε γλώσσα ή χώρα.
Subdirectory vs. Subdomain vs. ccTLD
Η απόφαση για τον τρόπο δομής της ιστοσελίδας σας είναι αυτή που έως τώρα έχει γενικά συναίνεση για τις βέλτιστες πρακτικές. Ωστόσο, αυτό μπορεί να διαφέρει για το μέλλον.
Οι περισσότεροι διεθνείς εμπειρογνώμονες SEO συνιστούν ότι ένας ιστότοπος εξετάζει τη χρήση ενός υποκαταλόγου για διαφορετικές γλώσσες (example.com/fr). Ωστόσο, εάν μπορεί κανείς να αντέξει το οικονομικό και τεχνικό κόστος, θα ήταν επιθυμητό ένας τομέας ανώτερου επιπέδου κώδικα χώρας ή ccTLD, (example.co.uk).
Έχοντας την εμπειρία της εκτόξευσης των ccTLD σε πολλές γλώσσες, θα μπορούσα να συνεχίσω να επαναλαμβάνω αυτή τη συμβουλή.
Ωστόσο, πρόσφατα υπέπεσα σε μια ανακάλυψη όπου η Google φαινόταν να κάνει το αντίθετο από αυτό που συνιστούσαν στο Κέντρο βοήθειας για Webmasters σχετικά με τα ccTLD.
Ως αποτέλεσμα, είναι καιρός να επανεξετάσουμε τις βέλτιστες πρακτικές σχετικά με τον τρόπο δομής ενός ιστότοπου για διεθνή SEO.
ccTLD
Ένα ccTLD είναι πιθανό ότι εξακολουθεί να έχει νόημα στις κοινές γλώσσες όπου μόνο μία χώρα μιλά αυτή τη γλώσσα (π.χ. Ρωσία, Ισραήλ, οποιαδήποτε από τις Σκανδιναβικές χώρες).
Ένα ccTLD έχει επίσης νόημα εάν υπάρχουν συγκεκριμένες νομικές απαιτήσεις οι οποίες απαιτούν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας από έναν τοπικό τομέα, η στην Κίνα θα είναι το πιο σημαντικό παράδειγμα αυτού, όπου είναι πολύ δύσκολο να ταξινομηθεί στο Baidu χωρίς ένα .cn TLD.
Για όλες τις άλλες χώρες όπου η συνήθης γλώσσα ομιλίας είναι η ίδια με άλλη γλώσσα, το ccTLD μπορεί να μην αξίζει τον κόπο.
Η εφαρμογή των ccTLDs μπορεί να είναι πολύ δαπανηρή και τεχνικά δύσκολη, και τώρα δεν υπάρχει εγγύηση ότι το σωστό κοινό αναζήτησης θα δει ακόμη και το TLD. (Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το HREFLANG, αλλά το HREFLANG δεν θα πρέπει να απαιτείται για ccTLD, διότι είναι ένα διπλότυπο σήμα σχετικά με τον εντοπισμό.)
Θα ήταν εξαιρετικά απογοητευτικό να περάσουμε από την προσπάθεια και τη δαπάνη της δημιουργίας TLD και, στη συνέχεια, η Google να τα δει και κατατάξει όλα λανθασμένα.
Με το ccTLDs να μην είναι πλέον στη συνιστώμενη λίστα για τις κοινές γλώσσες, σίγουρα δεν θα ήταν λογικό να χρησιμοποιήσετε ένα gTLD που αναπαράγει πολλαπλές γλώσσες, καθώς πιθανότατα δεν θα ήταν προτιμότερη η χρήση για παράδειγμα ενός .ASIA ή .EU εναντίον ενός .com.
Επιπλέον, έχοντας αυτό το νέο Domain θα σήμαινε ότι οι προσπάθειες SEO πρέπει να χωριστούν σε μια διαφορετική ιδιοκτησία και θα εξακολουθείτε να έχετε τις τεχνικές προκλήσεις της οικοδόμησης της δρομολόγησης χρηστών για να μπορούν οι κατάλληλοι χρήστες να δουν αυτό το Domain.
Subdomains
Με το ccTLDs να μην είναι πλέον η καλύτερη επιλογή, η επόμενη δυνατότητα που αξίζει να εξερευνήσετε είναι τα subsomains (π.χ. uk.example.com).
Τα subdomains για οποιονδήποτε σκοπό δεν υπήρξαν ποτέ στον κατάλογο συνιστώμενων SEO, καθώς τα μειονεκτήματά τους συνήθως υπερτερούν όλων των πλεονεκτημάτων.
Από τη θετική πλευρά για SEO, σας επιτρέπει να δημιουργήσετε συγκεκριμένες γλώσσες ή συμβάντα χωρών που στοχεύουν τους χρήστες.
Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε ξεχωριστές διευθύνσεις IP ή κεντρικούς υπολογιστές, οι οποίοι διευκολύνουν τη χρήση οποιουδήποτε εργαλείου μετάφρασης πλατφόρμας.
Ωστόσο, στην αρνητική πλευρά του SEO, ένα subdomain θα μπορούσε σε πολλές περιπτώσεις να θεωρηθεί από τη Google ως ένα νέο Domain που απαιτεί την ανάγκη κατασκευής SEO από την αρχή. Δεν μπορείτε να βασίζεστε στην επωνυμία SEO της ρίζας ή του www Domain.
Επιπλέον, αν υπάρχουν διπλότυπες διενέξεις περιεχομένου σε μια σελίδα τιμολόγησης ως παράδειγμα, ο ριζικός τομέας πιθανότατα θα κερδίσει.
Πλεονεκτήματα των Subdomains
Οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν τα Subdomains ως μοναδικούς ιστότοπους που δεν σχετίζονται με τον κύριο τομέα. Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει την εμφάνιση Subdomains που δημιουργήσατε κατά μήκος του γονικού τομέα στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP), ωθώντας τον ανταγωνισμό σας προς τα κάτω στα αποτελέσματα, ενισχύοντας την εξουσία σας για το προϊόν ή την υπηρεσία σας
Τα Subdomains μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να στοχεύσουν συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, ομάδα ανάγνωσης ή χώρα
Έχουν την δυνατότητα χρήσης μιας λέξης-κλειδιού για λόγους σαφήνειας, μηχανής αναζήτησης και προώθησης. Όταν χρησιμοποιείτε τους χάρτες google, η διεύθυνση url είναι μορφοποιημένη maps.google.com η οποία περιγράφει τον ακριβή σκοπό της.
Όταν χρησιμοποιείται σωστά, εάν δημιουργηθεί ένα Subdomain για μια ήδη υπάρχουσα τοποθεσία που κατατάσσεται καλά, το subdomains θα ευρετηριωθεί γρήγορα και θα επωφεληθεί από την καλή κατάσταση του κύριου τομέα.
Subdirectories
Τέλος, αυτό μας αφήνει τα Subdirectories ως επιλογή.
Από την άποψη της υλοποίησης, οι υποκαταλόγοι είναι οι πιο εύκολοι στην ανάπτυξη, καθώς είναι απλά ένας άλλος φάκελος στον ιστότοπο.
Για την Google, οι υποκαταλόγοι λαμβάνουν επίσης ένα star point καθώς κληρονομούν όλη τη μάρκα και την αξία κατάταξης του ριζικού τομέα. Μπορείτε να παρακολουθήσετε ακόμη και τους υποκαταλόγους μεμονωμένα στην Αναζήτηση Google και στο Google Analytics.
Το μόνο πραγματικό μειονέκτημα είναι ότι χάνετε κάποια από την τοπική εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ωστόσο, τουλάχιστον στο κινητό, έχω δει ακόμη και τα ccTLD να μοιάζουν με υποκατηγορίες στα αποτελέσματα Google.
Υπάρχει ακόμα η πρόκληση μιας λανθασμένης σελίδας που εμφανίζεται στην αναζήτηση, αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα σε όποιο τρόπο δομείτε τον ιστότοπό σας.
Ένας υποκατάλογος θα κατατάσσεται ταχύτερα και είναι η επιλογή πολλών πολυεθνικών ιστοσελίδων μεγάλων επιχειρήσεων (π.χ. Apple, Samsung, HP).
Πλεονεκτήματα των Subdirectories
Η χρήση Subdirectories έχει αρκετά πλεονεκτήματα όταν εξετάζονται για λόγους SEO:
Αντί να ανταγωνίζεστε τον εαυτό σας με ένα subdomain που μπορεί να έχει πιο φρέσκο περιεχόμενο από τον κύριο τομέα σας, η εστίασή σας θα μπορούσε να είναι η βελτιστοποίηση ενός ενιαίου ιστότοπου.Ο ιστότοπός σας θα μπορούσε να ανιχνεύεται πιο συχνά καθώς προσθέτετε συνεχώς περιεχόμενο και αναρτήσεις ιστολογίου. Εξαιτίας αυτού, η εξουσιοδότηση SEO που έχετε θα κληρονομηθεί από τον κύριο ιστότοπό σας.
Εάν έχετε μια ανάρτηση ιστολογίου που εστιάζει σε νέες λειτουργίες ή προϊόντα, οι χρήστες σας μπορούν εύκολα να μεταβούν μεταξύ του ιστολογίου σας και των σελίδων προϊόντων / υπηρεσιών σας.
Τέλος, αν παρακολουθείτε την απόδοση του ιστότοπού σας σε μια πλατφόρμα, όπως το Google Analytics, τα δεδομένα ενοποιούνται για ολόκληρο τον ιστότοπο, αντί να χρειάζεται να εξετάσετε δύο σημεία δεδομένων ως αποτέλεσμα της χρήσης δύο τομέων.
Μια τελευταία σημείωση: όταν αποφασίζετε ποια ονόματα επιλέγετε για τους υποκαταλόγους, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε κοινούς κωδικούς ISO ή κωδικούς χωρών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο για το Ηνωμένο Βασίλειο ή το ES για ισπανικά, οπότε η Google να μπορεί εύκολα να αναγνωρίσει τη στόχευση.
Για να ανακεφαλαιώσουμε, αν αυτό το τρέχον πρότυπο της Google ισχύει, τα ccTLDs έχουν χάσει σχεδόν όλη την έκκλησή τους. Επομένως, όταν πρόκειται να πάρουμε μια απόφαση του ccTLD vs subdomain vs υποκατάλογο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιλέξουμε τίποτε άλλο παρά ένα Subdirectory.
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.