Αν είστε σοβαροί SEO Marketers, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τις ιστοσελίδες που δουλεύετε σύμφωνα με τον νέο αλγόριθμο RankBrain. Γιατί;

Λοιπόν, η Google ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το RankBrain είναι το τρίτο σημαντικότερο σημείο κατάταξης της Google. Και γίνεται όλο και πιο σημαντικό κάθε μέρα. Στον σημερινό οδηγό θα μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον αλγόριθμο RankBrain της Google.

Διαβάστε : Προώθηση Eshop – Πως να διαφήμισω το eshop μου στη Google

Τι είναι το Google RankBrain;

Το RankBrain είναι ένας αλγόριθμος εκμάθησης μηχανών (AI) που χρησιμοποιεί η Google για να ταξινομήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης. Βοηθά επίσης τη Google να επεξεργαστεί και να κατανοήσει τα ερωτήματα αναζήτησης.

Τι κάνει όμως το RankBrain διαφορετικό;

Εν ολίγοις, το RankBrain τροποποιεί τον αλγόριθμο από μόνο του.

Ανάλογα με τη λέξη-κλειδί, το RankBrain θα αυξήσει ή θα μειώσει τη σημασία των backlinks, της φρεσκάδας του περιεχομένου, του μήκους του περιεχομένου, της εξουσιοδότησης τομέα κλπ.

Στη συνέχεια, εξετάζει πώς αλληλεπιδρούν οι ερευνητές της Google με τα νέα αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν οι χρήστες προτιμούν καλύτερα τον νέο αλγόριθμο, παραμένει. Εάν όχι, το RankBrain επαναφέρει τον παλιό αλγόριθμο.

Το κορυφαίο :

Η Google ζήτησε από μια ομάδα μηχανικών της Google να προσδιορίσουν την καλύτερη σελίδα για μια δεδομένη αναζήτηση. Ρώτησαν επίσης το RankBrain. Το RankBrain ξεπέρασε τους παραγωγικούς μηχανικούς της Google κατά 10%!

Πως λειτουργεί το RankBrain 

Το RankBrain έχει δύο κύριες εργασίες:

1. Κατανόηση των ερωτημάτων αναζήτησης (λέξεις-κλειδιά)
2. Μέτρηση του πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα αποτελέσματα (ικανοποίηση του χρήστη)

Ας αναλύσουμε κάθε ένα από αυτά.

Πριν από λίγα χρόνια, η Google αντιμετώπισε το εξής πρόβλημα:

Το 15% των λέξεων-κλειδιών που πληκτρολόγησαν οι χρήστες στο Google δεν είχε εμφανιστεί ποτέ ξανά σε προηγούμενη αναζήτηση.

Το 15% μπορεί να μην φαίνεται πολύ. Αλλά όταν επεξεργάζεστε δισεκατομμύρια αναζητήσεις ανά ημέρα,  ανέρχονταν σε 450 εκατομμύρια λέξεις-κλειδιά που κατέρρευσαν στη Google καθημερινά.

Πριν από το RankBrain, η Google σάρωνε σελίδες για να δει αν περιέχουν την ακριβή λέξη-κλειδί που έχει αναζητήσει κάποιος.

Αλλά επειδή αυτές οι λέξεις-κλειδιά ήταν ολοκαίνουργιες, η Google δεν είχε ιδέα τι πραγματικά ήθελε ο ερευνητής. Έτσι, μάντευε.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχετε ψάξει για “την ανάκτηση δεδομένων από εξωτερικό δίσκο” της Data Recall. Η Google θα αναζητούσε σελίδες που περiείχαν τους όρους “ανάκτηση”, “εξωτερικός δίσκος”, “δίσκος” και “Data Recall”.

Σήμερα, το RankBrain καταλαβαίνει πραγματικά τι ζητάς. Και παρέχει ένα 100% ακριβές σύνολο αποτελεσμάτων.

Τι άλλαξε; Πριν, η Google προσπαθούσε να ταιριάξει τις λέξεις στο ερώτημά της αναζήτησης με τις λέξεις σε μια σελίδα.

Σήμερα, το RankBrain προσπαθεί πραγματικά να καταλάβει τι εννοείτε. Όπως ένας άνθρωπος θα μπορούσε να καταλάβει τι ψάχνει ένας άλλος άνθρωπος.

Πως? Με την αντιστοίχιση των λέξεων-κλειδιών που δεν εμφανίζονται ποτέ πριν με τις λέξεις-κλειδιά που η Google έχει δει πριν.

Για παράδειγμα, το Google RankBrain μπορεί να έχει παρατηρήσει ότι πολλοί άνθρωποι ψάχνουν γιαSocial Media διαφήμιση συμβουλές από τον SEO MARKETER”.

Έχει μάθει όμως ότι οι άνθρωποι που ψάχνουν για “Συμβουλές Social Media Διαφήμισης” θέλουν να δουν ένα σύνολο αποτελεσμάτων για την φράση Social Media Διαφημίση.

Έτσι, όταν κάποιος ψάχνει για “τη γκρίζα κονσόλα που αναπτύχθηκε από τη Sony”, το RankBrain φέρνει παρόμοια αποτελέσματα με τη λέξη-κλειδί που ήδη γνωρίζει (“γκρίζα κονσόλα που αναπτύχθηκε από τη Nintendo”).

Έτσι παρουσιάζει αποτελέσματα σχετικά με τις Social Media διαφημίσεις. Σε αυτή την περίπτωση, του SEO MARKETER.

Ένα ανάλογο παράδειγμα μπορούμε να πούμε για τις γκρι κονσόλες της Nintendo.Το Rankbrain εντόπισε ότι πολλοί χρήστες που έψαξαν την παραπάνω αναζήτηση ήθελαν να δουν σχετικά αποτελέσματα με κονσόλες gaming. Αν ψάξει κάποιος χρήστης γκρι κονσόλες Sony τότε η Google με τον νέο αλγόριθμο Rankbrain θα εμφανίσει και αναζητησεις με κονσόλες της Nintendo καθώς θεωρεί ότι η πλεονότητα των χρηστών ψάχνει και κονσόλες Nintendo.

Πώς το RankBrain Μετράει την ικανοποίηση του χρήστη στα αποτελέσματα αναζήτησης

Σίγουρα, το RankBrain γνωρίζει τι πρέπει να κάνει στην κατανόηση νέων λέξεων-κλειδιών. Και μπορεί να τροποποιήσει ακόμη και τον αλγόριθμο από μόνο του.

Αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι:

Μόλις το RankBrain παρουσιάσει ένα σύνολο αποτελεσμάτων, πώς ξέρει αν είναι πραγματικά καλό;

Το RankBrain σάς παρουσιάζει μια σειρά από αποτελέσματα αναζήτησης που νομίζει ότι θα σας αρέσουν. Αν σε πολλούς άνθρωπους αρέσει μια συγκεκριμένη σελίδα στα αποτελέσματα, θα δώσει στη σελίδα αυτή μια ώθηση στην κατάταξη.

Αν δει ότι μια σελίδα είναι αδιάφορη ή δεν αρέσει ; Θα ρίξει τη σελίδα και θα την αντικαταστήσει με μια διαφορετική σελίδα. Και την επόμενη φορά που κάποιος ψάχνει για αυτή τη λέξη-κλειδί (ή παρόμοιο όρο), θα δει πώς εκτελείται.

Τι είναι το RankBrain και που παρατηρεί ακριβώς;

Δίνει ιδιαίτερη προσοχή στο πώς αλληλεπιδράτε με τα αποτελέσματα αναζήτησης. Συγκεκριμένα, εξετάζει:

Οργανικό ποσοστό μεταβίβασης μέσω κλικ
Χρόνος παραμονής
Bounce Rate
Pogo-sticking

Αυτά είναι γνωστά ως σήματα εμπειρίας χρήστη (UX signals).

Ας πούμε για παράδειγμα ότι αποκτήσατε έναν βαρύ πόνο στη μέση αφού σηκώσατε ένα βάρος. Γράφετε λοιπόν στην αναζήτηση ”πόνος στη μέση από βάρος”.

Κοιτάτε το πρώτο αποτέλεσμα όπως οι περισσότεροι, αλλά διαβάζετε πληροφορίες που δεν σας καλύπτουν. Προχωράτε στο δεύτερο αποτέλεσμα, αλλά βλέπετε και εκεί γενικές πληροφορίες οι οποίες δεν καλύπτουν εξ ολοκλήρου τα ερωτήματα σας. Προχωράτε λοιπόν στο δεύτερο αποτέλεσμα και ανακαλύπτετε όλα όσα θέλατε να μάθετε. Κάθεστε λοιπόν 4-5 λεπτά και άνω και διαβάζετε με προσοχή το άρθρο και τις πληροφορίες που σας προσφέρονται.

Το Rankbrain εντοπίζει την αξία της πληροφορίας με τις παραπάνω παραμέτρους και ανεβάζει θέσεις στη κατάταξη το site με τις πιο χρήσιμες και δημοφιλείς πληροφορίες στους χρήστες. Δεν είναι πιο δίκαιο ;

Έρευνα λέξεων-κλειδιών στον κόσμο του Rankbrain

Όπως είδατε, η Google μπορεί τώρα να καταλάβει την σημασία και αξιοπιστία πίσω από μια λέξη-κλειδί.

Αυτό σημαίνει ότι η παραδοσιακή έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι νεκρή;

Οχι!

Τούτου λεχθέντος, ίσως χρειαστεί να τροποποιήσετε τη διαδικασία αναζήτησης λέξεων-κλειδιών σας, ώστε να είναι πιο φιλική προς το RankBrain.

Δείτε πώς:

Αγνοήστε τις λέξεις-κλειδιά Long Tail 

Παλιότερα ήταν λογικό να δημιουργήσουμε εκατοντάδες διαφορετικές σελίδες … κάθε μία βελτιστοποιήθηκε γύρω από μια διαφορετική λέξη-κλειδί. Κάντε έρευνα για λέξεις κλειδιά οι οποίες είναι σημαντικές και δημοφιλείς στο κοινό.

Για παράδειγμα, θα δημιουργήσετε μια σελίδα βελτιστοποιημένη για “το καλύτερο εργαλείο αναζήτησης λέξεων-κλειδιών”. Και μια άλλη σελίδα για το “καλύτερο εργαλείο για την αναζήτηση λέξεων-κλειδιών”.

Και το παλιό Google θα ταξινομήσει το καθένα από αυτά για τις αντίστοιχες λέξεις κλειδιά μεγάλης ουράς.

Ουσιαστικά δεν υπάρχει πλέον ουσιαστικό νόημα να κάνετε βελτιστοποίηση πολλές διαφορετικές λέξεις κλειδιά με μικρές παραλλαγές, καθώς το Rankbrain σε παρεμφερείς αναζητήσεις θα σας εμφανίσει ψηλά για μια συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Δείτε παρακάτω το παράδειγμα της Data Recall, πάνω στη λέξη κλειδί, ”ανάκτηση δεδομένων απλο εξωτερικό δίσκο”. Βλέπετε ότι στην αναζήτηση ”ανάκτηση αρχείων από εξωτερικό δίσκο εμφανίζει το ίδιο αποτέλεσμα στην πρώτη θέση.

Βελτιστοποιήστε τις Λέξεις-κλειδιά μεσαίας ουράς

Αντί για Long tail keywords, συνιστώ τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου γύρω από τις λέξεις-κλειδιά μέσης ουράς.

Οι Μεσαίες ουρές λέξεις-κλειδιά είναι οι όροι του μέσου όρου του πακέτου. Λαμβάνουν περισσότερο όγκο αναζήτησης από ό, τι η μέση μακρά ουρά σας. Αλλά δεν είναι εξίσου ανταγωνιστικές.

Για παράδειγμα, εδώ είναι ένα σύνολο λέξεων-κλειδιών γύρω από το θέμα της “Παλαιάς Διατροφής”. Οι όροι στη μέση είναι λέξεις κλειδιά μεσαίων ουρών.

Όταν βελτιστοποιήσετε τη σελίδα σας γύρω από μια μεσαία λέξη-κλειδί ουρά (και κάνετε αυτή τη σελίδα τρομερή), το RankBrain θα σας κατατάξει αυτόματα για αυτόν τον όρο … και για χιλιάδες ακόμα παρόμοιες λέξεις-κλειδιά.

Με λίγα λόγια, σας συνιστώ να βελτιστοποιήσετε τη σελίδα σας γύρω από μια ενιαία λέξη-κλειδί.

(Απλά βεβαιωθείτε ότι είναι μια μεσαία ουρά λέξη)

Στη συνέχεια, αφήστε τον RankBrain να ταξινομήσει τη μοναδική σας σελίδα για πολλές διαφορετικές σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Πώς να βελτιστοποιήσετε τους τίτλους και Ετικέτες περιγραφής για CTR

Βελτιστοποίηση τίτλων για CTR

Όπως είδατε στο 1ο μέρος, το οργανικό CTR είναι ένα βασικό RankBrain σήμα κατάταξης.

Η ερώτηση είναι: πώς μπορείτε να κάνετε τους ανθρώπους να κάνουν κλικ στο αποτέλεσμα;

Λοιπόν, αυτό ακριβώς πρόκειται να καλύψω σε αυτό το κεφάλαιο.

Δημιουργήστε τίτλους με συναίσθημα

Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό: οι συναισθηματικοί τίτλοι παίρνουν περισσότερα κλικ.

Αυτό είναι κάτι που οι copywriters γνωρίζουν εδώ και χρόνια. Και τα τελευταία χρόνια αυτή η ιδέα υποστηρίχθηκε με δεδομένα. Στην πραγματικότητα, το CoSchedule βρήκε μια σαφή συσχέτιση μεταξύ έντονων συναισθηματικών τίτλων και των social shares.

Συναισθηματική αξία

Για παράδειγμα, δείτε παρακάτω μια γενική βελτιστοποιημένη SEO ετικέτα:

Συμβουλές παραγωγικότητας: Πώς να γίνετε περισσότερο δημιουργηκοί

Δεν είναι κακό. Αλλά στερείται συναισθήματος που ωθεί τους ανθρώπους να κάνουν κλικ.

Εδώ μπορείτε να μετατρέψετε αυτήν την ετικέτα τίτλου σε μια συναισθηματική δύναμη (διατηρώντας ταυτόχρονα φιλικότητα προς το SEO):

Η απόλυτη λίστα με 17 Συμβουλές Παραγωγικότητας

Δεν έχει πάντοτε νόημα να δημιουργούνται υπερβολικά συναισθηματικοί τίτλοι. Αλλά όποτε μπορείτε, πρέπει.

Προσθέστε βραχίονες και παρενθέσεις μέχρι το τέλος των τίτλων σας

Αυτό είναι το αγαπημένο CTR όλων των εποχών.

Ανακάλυψα για πρώτη φορά αυτή την άκρη από μια μελέτη που έκαναν τα HubSpot και Outbrain λίγα χρόνια πίσω …

Στη μελέτη αυτή αναλύθηκαν 3,3 εκατομμύρια τίτλους. Και διαπίστωσαν ότι οι αγκύλες ξεπέρασαν τους τίτλους χωρίς αγκύλη κατά 33%:

Χρήση αριθμών (και όχι μόνο σε καταλόγους λίστας)

Τα δεδομένα από διάφορες πηγές (συμπεριλαμβανομένου του BuzzSumo) είναι σαφή: οι αριθμοί βελτιώνουν το CTR. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αριθμούς στον τίτλο σας … ακόμα κι αν το περιεχόμενό σας δεν είναι μια λίστα με αριθμούς.

Σπάστε Power λέξεις σε ετικέτες τίτλου

Τα Power Words είναι όροι που παίζουν μια σοβαρή συναισθηματική δύναμη.

Η χρήση Power Words θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε τον τίτλο σας και να πάρετε περισσότερα κλικ.

Μην ξεχάσετε να βελτιστοποιήσετε την ετικέτα περιγραφής σας για CTR

Ναι, οι ετικέτες περιγραφής δεν βοηθούν άμεσα με το SEO πια. Ωστόσο, έχω διαπιστώσει ότι μια βελτιστοποιημένη περιγραφή μπορεί να ενισχύσει σημαντικά το CTR σας.

Βρείτε λέξεις κλειδιά που έχουν υψηλή απήχηση από τις πληρωμένες αναζητήσεις ; Πως ; Keyword Planner.

Πώς να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας

Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο για το ποσοστό εγκατάλειψης.
Και τώρα τι? Θα πρέπει να δείξετε στη Google ότι το αποτέλεσμα σας κάνει τους χρήστες ευτυχείς. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνετε αυτό; Βελτιώστε το χρόνο παραμονής. Η Google χρησιμοποιεί πραγματικά το χρόνο παραμονής; Ναι κι όμως !Ο χρόνος παραμονής είναι ο χρόνος που ένας ερευνητής της Google ξοδεύει στον ιστότοπό σας αφού κάνει κλικ στο αποτέλεσμα σας.

Προφανώς, όσο περισσότερο χρόνο ξοδεύει κάποιος στη σελίδα σας, τόσο το καλύτερο. Αυτό λέει στην Google: “Ο άνθρωπος, οι άνθρωποι αγαπούν αυτό το αποτέλεσμα. Και αν κάποιος αναπηδήσει από το site σας μετά από 2 δευτερόλεπτα, αυτό λέει στην Google: “Αυτό το αποτέλεσμα βρωμάει! Ας το αφήσουμε να πέσει μερικές θέσεις “.

Επομένως, είναι λογικό το RankBrain να μετρήσει το χρόνο παραμονής – και να ανακατέψει τα αποτελέσματα γύρω από αυτό το σήμα.

Πήρατε λοιπόν μια μεγάλη γεύση για το πως λειτουργεί το RankBrain. Τα πράγματα αλλάζουν και ναι είναι προς το καλύτερο.

Θέλτε βοήθεια με το SEO ; Επικοινωνήστε μαζί μας : info@seomarketer.gr

Διαβάστε ακόμη :