Προώθηση ιστοσελίδων

Αρθρογραφία για το SEO, Social Media, Google Adwords

Πώς να χρησιμοποιήσετε το Schema Markup για SEO

By Γιώργος Χατζηθεοδοσίου | Ιανουάριος 24, 2018 | 0 Comment

Η συμπερίληψη των μικροδεδομένων σχήματος – schema microdata στις ιστοσελίδες σας είναι μια περίεργη διαδικασία – ξέρετε ότι πρέπει να το κάνετε, αλλά στην πραγματικότητα η παρακολούθηση μπορεί να είναι πιο δύσκολη από ό, τι ακούγεται.

Παρόλο που τα σχήματα και άλλα δομημένα σήματα μορφοποίησης έχουν παραμείνει εδώ και αρκετά χρόνια, σχετικά λίγες ιστοσελίδες περιλαμβάνουν Schema Markups και ακόμη λιγότεροι άνθρωποι ξέρουν τι είναι το Schema ή τι κάνει. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να ψάξετε αλλού για την απάντηση, καθώς θα σας εξηγήσουμε τι σημαίνει και γιατί θα πρέπει να το κάνετε αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής SEO.

Διαβάστε : SEO Βελτιστοποίηση – Συμβουλές SEO για την ιστοσελίδα σας

Τι είναι το Schema;

Το Schema είναι ένας τύπος μικροδεδομένων που διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να αναλύουν και να ερμηνεύουν τις πληροφορίες στις ιστοσελίδες σας πιο αποτελεσματικά, ώστε να μπορούν να παρέχουν συναφή αποτελέσματα στους χρήστες βάσει ερωτημάτων αναζήτησης.

Τι είναι το Schema.org;

Το Schema.org είναι το κεντρικό σπίτι στο διαδίκτυο για το πρόγραμμα Schema, μια συνεργασία μεταξύ Google, Bing, Yahoo! και τη ρωσική μηχανή αναζήτησης Yandex (αυτή που δοκιμάζει την αναζήτηση χωρίς συνδέσμους) για την τυποποίηση της δομημένης σήμανσης.

Πώς λειτουργεί το Schema ;

Όπως και με άλλες μορφές σήμανσης, τα μικροδεδομένα σχήματος εφαρμόζονται στο περιεχόμενο μιας σελίδας για να καθορίσουν ακριβώς τι είναι και πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται. Τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά του σχήματος μπορούν να προστεθούν απευθείας στον κώδικα HTML μιας ιστοσελίδας για να παράσχουν πρόσθετες πληροφορίες στους ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης.

Στο παρακάτω παράδειγμα από το schema.org, το οποίο επικεντρώνεται στο περιεχόμενο για την ταινία του James Cameron για το 2009, “Avatar”, βλέπετε ότι η προσθήκη του χαρακτηριστικού itemtype στο σχετικό τμήμα <div> διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να αναγνωρίσουν ότι αυτό το περιεχόμενο σχετίζεται σε μια ταινία, όπως ορίζεται από την ιεραρχία τύπου schema.org. Ομοίως, η προσθήκη του χαρακτηριστικού itemscope ορίζει ότι όλα τα περιεχόμενα του συγκεκριμένου τμήματος <div> αναφέρουν ένα συγκεκριμένο στοιχείο – στην περίπτωση αυτή, το remake του James Cameron με τίτλο “Fern Gully”.

Οι χρόνοι και οι ημερομηνίες μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για τις μηχανές αναζήτησης να ερμηνευτούν σωστά. Αυτό οφείλεται σε διαφορές στον τρόπο μορφοποίησης των ημερομηνιών, στο κατά πόσον το συγκεκριμένο συμβάν πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν ή πρόκειται να παρουσιαστεί στο μέλλον και στο γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης (όπως όλοι οι υπολογιστές) είναι στην πραγματικότητα αρκετά ηλίθιοι. Σε αυτό το παράδειγμα, η συμπερίληψη του στοιχείου itemtype συμβάντος καθιστά σαφές ότι πρόκειται για ένα συμβάν που λαμβάνει χώρα σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία (όπως μπορείτε να δείτε με την προσθήκη των χαρακτηριστικών startDate και datetime), διευκολύνοντας έτσι τις μηχανές αναζήτησης να επιστρέψουν αποτελέσματα στον χρήστη. Αυτό εξαλείφει τυχόν ασάφεια για τους χρήστες που αναζητούν πληροφορίες για την ταινία του 1984 με το ίδιο όνομα, η οποία είναι αναμφισβήτητα μία από τις καλύτερες ταινίες που έγινε ποτέ.

Μπορεί το Schema να βελτιώσει το SEO;

Η συμπερίληψη των μικροδεδομένων σχήματος στον κώδικα HTML μπορεί να βοηθήσει τους ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης να ερμηνεύσουν καλύτερα το περιεχόμενο των σελίδων σας. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να αυξήσει την ορατότητά σας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η συμπεριφορά του κώδικα (ή οποιαδήποτε άλλη δομημένη μορφή σήμανσης) στον κώδικα δεν είναι γρήγορη και βρώμικη SEO “hack”, αντιθέτως σκεφτείτε το Schema ως μια βέλτιστη πρακτική για να διευκολυνθεί η εύρεση και εμφάνιση του περιεχομένου σας.

Το Schema βελτιώνει τις Κατατάξεις Αναζήτησης;

Όχι, αυτή τη στιγμή. Η Google ισχυρίζεται ότι η συμπερίληψη των μικροδεδομένων σχήματος δεν χρησιμοποιείται επί του παρόντος ως σήμα κατάταξης. Ωστόσο, βελτιώνει τα πλούσια αποσπάσματα του ιστότοπού σας, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τον ιστότοπό σας να εμφανίζεται πιο εμφανώς στα SERP.

Τι άλλο μπορεί να κάνει για μένα το Schema;

Εκτός από το να διευκολύνετε τις μηχανές αναζήτησης να κατηγοριοποιούν σωστά το περιεχόμενο του ιστότοπού σας, η σήμανση των σελίδων σας με μικροδιαγράμματα σχήματος μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τον ορισμό και την εμφάνιση πλουσίων αποσπασμάτων του περιεχομένου σας στα SERP. Σε αντίθεση με την κοινή εσφαλμένη αντίληψη, η Google χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα τη σήμανση σχήματος για να εμφανίσει πλούσια αποσπάσματα. Τα σαφή και συνοπτικά πλούσια αποσπάσματα μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερες αναλογίες κλικ, καθώς οι χρήστες μπορούν γρήγορα και εύκολα να καθορίσουν αν το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας είναι αυτό που αναζητούν.

Πώς μπορώ να επισημάνω τις σελίδες μου με μικροδιαγράμματα σχήματος;

Η σήμανση των σελίδων σας με μικροδιαγράμματα σχήματος μπορεί να εξελιχθεί σε πολύ δύσκολη δουλειά, ειδικά αν ο ιστότοπός σας έχει εκατοντάδες (ή χιλιάδες) σελίδες. Η σήμανση πρέπει να προστίθεται χειροκίνητα σε κάθε σελίδα, η οποία απαιτεί ακόμα περισσότερη εργασία για μεγαλύτερες τοποθεσίες. Ωστόσο, εάν είστε ακόμα στα στάδια του σχεδιασμού ή έχετε έναν μικρότερο ιστότοπο, τότε η προσθήκη μικροδεδομένων σχήματος θα είναι μικρή ταλαιπωρία. Ακολουθήστε τα βήματα που περιγράφονται σε αυτόν τον οδηγό για να ξεκινήσετε. Αφού είστε ικανοποιημένοι με τη σήμανσή σας, χρησιμοποιήστε το Εργαλείο Δομημένων Δοκιμαστικών Δεδομένων της Google για να ελέγξετε ότι όλα λειτουργούν σωστά.

Πρέπει να σημειώσω κάθε ιδιότητα σε κάθε σελίδα;

Όχι, αλλά όσο περισσότερες ιδιότητες εφαρμόζετε τα μικροδιαγράμματα σχήματος, τόσο πιο σαφής θα είναι η φύση και ο σκοπός του περιεχομένου του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης. Επίσης, αξίζει να θυμάστε ότι πρέπει να εφαρμόσετε τη σήμανση σχήματος σε ένα ορισμένο αριθμό ιδιοτήτων προτού η Google μπορέσει να δημιουργήσει πλούσια αποσπάσματα χρησιμοποιώντας τα μικροδεδομένα σας. Μπορείτε να ελέγξετε ποιες πληροφορίες μπορούν να εξαχθούν από τη σήμανσή σας χρησιμοποιώντας το Εργαλείο Δομημένων Δοκιμαστικών Δεδομένων της Google.

Τι είναι το Facebook Open Graph και οι κάρτες Twitter;

Μερικοί έμποροι πιστεύουν λανθασμένα ότι η συμπερίληψη ετικετών Open Graph (και οι κάρτες Twitter, σε μικρότερο βαθμό) είναι το μόνο που χρειάζεται να κάνουν για να εξασφαλίσουν ότι το περιεχόμενό τους είναι όσο το δυνατόν πιο κοινό. Ωστόσο, τα μικροδιαγράμματα σχήματος μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με τις ετικέτες των κοινωνικών μέσων για να παρέχουν στις μηχανές αναζήτησης ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το περιεχόμενο μιας σελίδας. Συμπεριλάβετε τη σήμανση σχήματος μαζί με τις ετικέτες Open Graph για να καταστήσετε το περιεχόμενό σας κοινόχρηστο και εξαιρετικά βελτιστοποιημένο.

Υποστηρίζει το Schema άλλους τύπους δεδομένων σήμανσης;

Ναί. Όταν η Google ανακοίνωσε το πρόγραμμα schema.org, πολλοί webmasters φοβήθηκαν να μάθουν ότι οι τύποι πληροφοριών που υποστηρίζονται από άλλες δομημένες μορφές σήμανσης δεν ήταν συμβατοί με τα μικροδεδομένα σχήματος. Η Google το άκουσε και τώρα το Schema παίζει ωραία με τους τύπους δεδομένων που εμφανίζονται στο RDFa και σε άλλες μορφές.

Μπορώ να προσθέσω λεξιλόγιο στο Schema ;

Περίπου. Η ιεραρχία τύπου του σχήματος περιέχει πολλούς τύπους στοιχείων που χρησιμοποιούνται συνήθως. Οι περισσότεροι έχουν σχετικούς υποτύπους, αλλά η έκταση αυτών των υποτύπων μπορεί να ποικίλει. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ίσως θελήσετε να προσθέσετε τους δικούς σας τύπους στοιχείων στη σήμανσή σας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό χρησιμοποιώντας τις επεκτάσεις. Για να δημιουργήσετε έναν προσαρμοσμένο τύπο στοιχείου, απλώς προσθέστε μια κάθετο στο τέλος ενός υπάρχοντος είδους είδους και πληκτρολογήστε τον νέο όρο.

Πρόσωπο / Μηχανικός / Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

Χρησιμοποιείτε μικροδιαγράμματα σχήματος ή άλλο τύπο μορφής σήμανσης; Εάν όχι, γιατί; Ενημερώστε μας!

Δείτε ακόμη : 

Η Google χρησιμοποιεί την ταχύτητα σελίδας ως σήμα κατάταξης στην αναζήτηση για κινητά

Το Google my Business επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν βίντεο

SEO – Λέξεις κλειδιά γιατί έχουν σημασία και πως τις βρίσκουμε

 

TAGS

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου

Είμαι ο Γιώργος δημιουργός και ιδιοκτήτης του SEO Marketer. Η ενασχόληση μου με το Digital Marketing ξεκίνησε από τα τέλη του 2009 και από τότε αγάπησα τον χώρο χωρίς επιστροφή. Ενημερώνομαι και συγγράφω για όλες τις τελευταίες εξελίξεις τόσο του SEO, όσο και Social Media, Adwords.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

    Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

    Κλείσιμο