Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά για το SEO ; Πως βρίσκω λέξεις κλειδιά για τον κλάδο μου;
Πως βρίσκω λέξεις κλειδιά; Οι λέξεις-κλειδιά είναι ιδέες και θέματα που καθορίζουν ποιο είναι το περιεχόμενό σας. Από την άποψη του SEO, είναι οι λέξεις και οι φράσεις που οι ερευνητές μπαίνουν στις μηχανές αναζήτησης, που ονομάζονται επίσης “ερωτήματα αναζήτησης”. Αν τοποθετήσετε τα πάντα στη σελίδα σας – όλες τις εικόνες, βίντεο, αντίγραφα κλπ. – σε απλές λέξεις και φράσεις, αυτές είναι οι κύριες λέξεις-κλειδιά σας.
Ως κάτοχος ιστότοπου και δημιουργός περιεχομένου, θέλετε οι λέξεις-κλειδιά στη σελίδα σας να είναι σχετικές με το τι αναζητούν οι χρήστες, ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν το περιεχόμενό σας στα αποτελέσματα.
Διαβάστε : Πως να βελτιστοποιήσετε τα Google Reviews της επιχείρησής σας
Γιατί είναι σημαντικές και πως βρίσκω λέξεις-κλειδιά;
Οι λέξεις-κλειδιά είναι σημαντικές, επειδή αποτελούν τον άξονα μεταξύ του τι ψάχνουν οι άνθρωποι και του περιεχομένου που παρέχετε για να καλύψετε αυτή την ανάγκη. Ο στόχος σας στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι να οδηγείτε οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας από τις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) και οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε να στοχεύσετε (μεταξύ άλλων, αυτές που επιλέγετε να συμπεριλάβετε στο περιεχόμενό σας) να καθορίσετε ποια κίνηση θα έχετε. Αν κατέχετε ένα site με reviews παιχνιδιών, ίσως θελήσετε να κατατάξετε και τη φράση “παιχνίδια play station” – αλλά αν δεν είστε προσεκτικοί, ίσως καταλήξετε να προσελκύσετε επισκεψιμότητα που δεν αναζητά κριτικές παιχνιδιών.
Οι λέξεις-κλειδιά είναι τόσο για το κοινό, όσο και για το περιεχόμενό σας, διότι ίσως περιγράψετε τι προσφέρετε με λίγο διαφορετικό τρόπο από ότι κάποιοι το ζητούν. Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που ταξινομεί καλά οργανικά και οδηγεί τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, πρέπει να κατανοήσετε τις ανάγκες αυτών των επισκεπτών – τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και τον τύπο περιεχομένου που αναζητούν. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μιλώντας με τους πελάτες σας, με συχνές συζητήσεις σε φόρουμ και ομάδες κοινότητας και πραγματοποιώντας τη δική σας έρευνα λέξεων-κλειδιών με ένα εργαλείο όπως το Keyword Explorer.
Ποιες είναι οι μακράς ουράς, long-tail λέξεις-κλειδιά;
Οι λέξεις-κλειδιά μπορούν να είναι ευρείες και εκτεταμένες (αυτές ονομάζονται συνήθως κύριες λέξεις-κλειδιά) ή μπορεί να είναι ένας πιο συγκεκριμένος συνδυασμός πολλών όρων – αυτοί ονομάζονται συχνά λέξεις-κλειδιά με μεγάλη έκταση.
Οι μοναδικές λέξεις-κλειδιά όπως τα κράνη μηχανής όπου έχουμε πετύχει την 1η σελίδα, μπορεί να φανεί ότι είναι ο απώτερος στόχος σας, δεδομένου ότι συχνά έχουν δελεαστικά υψηλό όγκο αναζήτησης. Ωστόσο, συνήθως έχουν εξαιρετικά σκληρό ανταγωνισμό. Μπορεί να θέλετε ένα κατάστημα ρούχων να κατατάσσεται στη λέξη κλειδί “ρούχα”, στη πρώτη σελίδα αλλά θα είναι δύσκολο να καταταχθεί γρήγορα και ενδεχομένως να σας πάρει ακόμα και χρόνια για να το καταφέρετε..
Εκτός από αυτόν τον έντονο ανταγωνισμό, οι μοναδικές λέξεις-κλειδιά μπορούν να είναι εξευτελιστικά αόριστες. Αν κάποιος ψάχνει για “σκύλο”, δεν ξέρετε αν θέλουν μια λίστα φυλών σκύλων, πληροφορίες σχετικά με τρόφιμα για σκύλους, έναν τόπο για να αγοράσουν ένα κολάρο σκύλου ή απλά μια περιοχή με χαριτωμένες φωτογραφίες σκύλων.
Οι long tail λέξεις-κλειδιά συνήθως έχουν πιο σαφώς καθορισμένη πρόθεση. Για παράδειγμα, “τα καλύτερα βιολογικά τρόφιμα σκυλιών για ένα κουτάβι”. Επίσης, θα διαπιστώσετε ότι οι λέξεις-κλειδιά με μεγάλη έκταση έχουν μικρότερο ανταγωνισμό, με περιθώρια για μικρότερο ιστότοπο να σπάσει και να επισημάνει τα SERP.
Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά στη σελίδα σας
Δεν είναι καλό να ρίχνετε έτσι απλά λέξεις-κλειδιά στη σελίδα σας. Η δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου αφορά την παροχή πραγματικής αξίας στους πραγματικούς ανθρώπους, όχι μόνο να στέλνουμε συμβουλές στους φίλους ρομπότ μας στη Google.
Υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες χρήσης της λέξης-κλειδιού που πρέπει να ακολουθήσετε για να ξεκινήσετε. Οι μοναδικές λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας στις περιοχές που οι άνθρωποι συνήθως προσπαθούν να τους καθησυχάσουν ότι έχετε αυτό που ψάχνουν. Αυτό περιλαμβάνει τόσο την ετικέτα τίτλου όσο και το κομμάτι του περιεχομένου σας, γεγονός που οδηγεί σε ένα σημαντικό σημείο: τις παγίδες του clickbait. Ίσως πιστεύετε ότι προσελκύετε περισσότερα κλικ, προσφέροντας εντυπωσιακά αόριστους τίτλους για το περιεχόμενό σας, αλλά με τη συγκάλυψη της πραγματικής σελίδας, αποφεύγετε κάποια από τη δύναμη των λέξεων-κλειδιών.
Μπορείτε επίσης να εξετάσετε την εργασία της κύριας σας λέξης-κλειδιού στη διεύθυνση URL σας, μιας ετικέτας H1 στη σελίδα, της μετα-περιγραφής και των άλλων χαρακτηριστικών των εικόνων στη σελίδα. Όλα αυτά τα μέρη θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τις μηχανές αναζήτησης στο περιεχόμενο του περιεχομένου σας.
Η χρήση των λέξεων-κλειδιών σας σε αυτούς τους τομείς είναι ο πιο βασικός τρόπος στόχευσης του περιεχομένου σας στις αναζητήσεις. Δεν πρόκειται να σας φέρει άμεσα στην κορυφή των αποτελεσμάτων, αλλά είναι απαραίτητο για το SEO, καθώς η λήψη αυτών των βασικών βημάτων θα σας οδηγήσει σε βάθος χρόνου ψηλά.. Πως βρίσκω λέξεις κλειδιά; Υπάρχουν και εξαιρετικά εργαλεία.
Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά για τη διατύπωση μιας στρατηγικής περιεχομένου
Παρόλο που μπορείτε συχνά να ξεκινήσετε με μια λέξη-κλειδί και να δημιουργήσετε ένα κομμάτι περιεχομένου γύρω από αυτόν τον όρο, μερικές φορές το περιεχόμενό σας υπάρχει ήδη και πρέπει να μάθετε πώς να ταιριάζει με τις λέξεις-κλειδιά. Για να γίνει αυτό, δημιουργήστε αυτό που είναι γνωστό ως “περιεχόμενο σε χάρτη λέξεων-κλειδιών”. Η δημιουργία αυτού του χάρτη μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον αντίκτυπο του υπάρχοντος περιεχομένου σας και να εντοπίσετε τους αδύναμους συνδέσμους ή τα κενά που χρειάζονται πλήρωση.
Καθώς οι λέξεις-κλειδιά ορίζουν κάθε σελίδα του ιστότοπού σας, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για να οργανώσετε το περιεχόμενό σας και να διαμορφώσετε μια στρατηγική. Ο πιο βασικός τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να ξεκινήσετε με ένα αρχείο excel (το “περιεχόμενο σας στο χάρτη λέξεων-κλειδιών”) και να προσδιορίσετε την κύρια λέξη-κλειδί σας για κάθε άρθρο. Στη συνέχεια, μπορείτε να δημιουργήσετε το φύλλο σας σύμφωνα με τις δικές σας απαιτήσεις, να προσθέσετε τον όγκο αναζήτησης λέξεων-κλειδιών, την οργανική επισκεψιμότητα, την αρχή σελίδας και οποιεσδήποτε άλλες μετρήσεις που είναι σημαντικές για την επιχείρησή σας.
Στην ιδανική περίπτωση, θέλετε κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας να στοχεύει μια μοναδική πρωτεύουσα λέξη-κλειδί. Σε γενικές γραμμές, η αρχική σας σελίδα θα στοχεύει σε έναν πολύ ευρύ όρο της βιομηχανίας και καθώς δημιουργείτε σελίδες κατηγοριών, σελίδες προϊόντων και άρθρα, θα εξερευνήσουν τη θέση σας και θα στοχεύσουν πιο συγκεκριμένες ανάγκες.
Όταν χρησιμοποιείτε τη Google ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης, πληκτρολογείτε λέξεις στο πλαίσιο αναζήτησης για να βρείτε αυτό που ψάχνετε. Τα αποτελέσματα που επιστρέφει η Google – είτε πρόκειται για οργανικά αποτελέσματα είτε για αμειβόμενες διαφημίσεις – υπάρχουν επειδή είναι συναφή με τις λέξεις στο πλαίσιο αναζήτησης. Και αν θέλετε οι διαφημίσεις σας να εμφανίζονται στη σελίδα, θα πρέπει να κάνετε προσφορά για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.
Η επιλογή εποχιακών λέξεων-κλειδιών για την επιχείρησή σας στο SEO μπορεί να βελτιώσει την ορατότητά σας στις μηχανές αναζήτησης κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων εποχών ή γεγονότων. Εδώ είναι μερικές ιδέες για το πώς να το κάνετε:
- Εποχιακά γεγονότα και εορτές: Σκεφτείτε για εορταστικές περιόδους, όπως Χριστούγεννα, Πάσχα, Αγίους Βαλεντίνους, Halloween, κ.λπ. Εάν η επιχείρησή σας προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτά τα γεγονότα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σχετικές λέξεις-κλειδιά.
- Εποχιακά προϊόντα ή υπηρεσίες: Σκεφτείτε για προϊόντα ή υπηρεσίες που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή κατά συγκεκριμένες εποχές του χρόνου. Για παράδειγμα, αν είστε σε έναν τομέα που σχετίζεται με τον τουρισμό, μπορείτε να επικεντρωθείτε σε λέξεις-κλειδιά όπως “καλοκαιρινές διακοπές”, “χειμερινές αποδράσεις”, κ.λπ.
- Τρέντι είδη και δραστηριότητες: Σκεφτείτε για τα πιο δημοφιλή πράγματα που συμβαίνουν κάθε εποχή. Για παράδειγμα, το καλοκαίρι μπορεί να είναι σχετικό με λέξεις-κλειδιά όπως “βουνό”, “θάλασσα”, “παραλία”, ενώ το χειμώνα με “σκι”, “χιονοδρομία”, “Χριστούγεννα shopping”, κ.λπ.
- Εποχιακές προσφορές και εκπτώσεις: Εάν προσφέρετε εποχιακές προσφορές ή εκπτώσεις, χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με αυτές, όπως “Χριστουγεννιάτικες προσφορές”, “καλοκαιρινές εκπτώσεις”, κ.λπ.
- Τοπικά γεγονότα και εποχιακές δραστηριότητες: Σκεφτείτε για εποχιακά γεγονότα και δραστηριότητες που συμβαίνουν στην περιοχή σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τέτοιες λέξεις-κλειδιά για να ελκύσετε τοπικό κοινό.
Αφού εντοπίσετε αυτές τις εποχιακές λέξεις-κλειδιά, χρησιμοποιήστε τις στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, στις καμπάνιες διαφήμισης και στις κοινωνικές σας δραστηριότητες για να αυξήσετε την ορατότητά σας κατά τις συγκεκριμένες περιόδους.
Πόσο σημαντική είναι συχνότητα αναζήσησης στις λέξεις κλειδιά
Ως εκ τούτου, για να επιτύχετε στο PPC (Pay per Click), θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι υποβάλλονται προσφορές για τις σωστές λέξεις-κλειδιά. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει μερικά σημαντικά μέρη:
Δραστηριότητα λέξεων-κλειδιών του PPC – Χρήση εργαλείων έρευνας λέξεων-κλειδιών και δεδομένων αναλυτικών στοιχείων για να βρείτε μια λίστα με λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται ιδιαίτερα με τις προσφορές της επιχείρησής σας. Ο στόχος είναι να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν οι χρήστες αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με την επιχείρησή σας.
Ομαδοποίηση και οργάνωση λέξεων-κλειδιών – Οι πιο αποτελεσματικοί λογαριασμοί του PPC οργανώνουν τις λέξεις-κλειδιά σε μικρές ομάδες από στενά συνδεδεμένες λέξεις-κλειδιά.
Αρνητικές λέξεις-κλειδιά – Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά είναι ένας τρόπος φιλτραρίσματος των ανεπιθύμητων κλικ. Ορίζοντας μια αρνητική λέξη-κλειδί, αναφέρετε στη Google ποιες αναζητήσεις δεν θέλετε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας.
Βελτιστοποίηση προσφοράς λέξεων-κλειδιών – Όλοι έχουν περιορισμένο προϋπολογισμό, οπότε είναι σημαντικό να εστιάσετε τις δαπάνες σας στις λέξεις-κλειδιά με τις καλύτερες επιδόσεις χωρίς να πληρώσετε περισσότερο από ό, τι είναι απαραίτητο.
Όπως μπορείτε να δείτε, το PPC δεν είναι μόνο θέμα εύρεσης των σωστών λέξεων-κλειδιών. Προκειμένου να αποκτήσετε υψηλή κατάταξη διαφημίσεων με χαμηλό κόστος, θα πρέπει να εργαστείτε για να επιτύχετε την καταλληλότητα του λογαριασμού σας. Αυτό σημαίνει:
1.Οργανωμένη δομή λογαριασμού
2.Στοχοθετημένες, συναρπαστικές διαφημίσεις και
3.Βελτιστοποιημένες σελίδες προορισμού
Όλοι αυτοί οι παράγοντες θα συμβάλουν στη βαθμολογία ποιότητας των λέξεων-κλειδιών σας – τη μέτρηση κλειδιού που καθορίζει τη θέση εμφάνισης των διαφημίσεών σας και το ποσό που πληρώνετε για κάθε κλικ διαφήμισης.
Μάθετε περισσότερα για το SEO στον Google SEO Οδηγό που έχω δημιουργήσει.
Θέλετε βοήθεια με το SEO ; Επικοινωνήστε μαζί μας!
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.