SEO ιστοσελίδων

Αρθρογραφία για το SEO, Social Media, Google Adwords

SEO Οδηγός ανάλυσης ανταγωνιστών – Πως γίνεται

By Γιώργος Χατζηθεοδοσίου | Φεβρουάριος 9, 2018 | 0 Comment

Είτε ξεκινάτε τώρα με την online επιχείρησή σας ή σκέφτεστε την SEO στρατηγική σας για να είναι πιο ανταγωνιστική στην on line αγορά σας, μαθαίνοντας πώς να κάνετε ανάλυση των ανταγωνιστών σας στο SEO αποτελεσματικά είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές της κάθε καμπάνιας SEO.

Η ανάλυση του SEO ανταγωνισμού σας βοηθά:

Να κατανοήστε τη θέση σας στην ψηφιακή αγορά σας
Να λάβετε στοιχεία σχετικά με τις προσπάθειες των ανταγωνιστών
Αξιολογήστε την επιτυχία σας
Βρείτε κενά στη στρατηγική σας για βελτίωση

Ωστόσο, πολλά περιεχόμενα στην ανάλυση ανταγωνιστών SEO υπαγορεύει ότι με κάποιο τρόπο γνωρίζετε ήδη ποιοι είναι όλοι οι ανταγωνιστές σας.

Όταν πρόκειται για την ανάλυση των ανταγωνιστών και για την κατανόηση του συνόλου του ανταγωνιστικού τοπίου από την οπτική γωνία του SEO, θα πρέπει να:

Διεξάγετε έρευνα λέξεων-κλειδιών με βάση την αξία και δημοτικότητα
Αποκτήστε μια πλήρη λίστα με τους πιο συναφείς και ισχυρότερα Domains
Συμπληρώστε αυτόν τον κατάλογο με πρόσθετα αναλυτικά στοιχεία κατά την ανάλυση διαφορετικών τμημάτων του SEO των ανταγωνιστών σας

Πρώτα έρευνα για λέξεις κλειδιά και οτιδήποτε άλλο μετά.

Υπάρχει μια κοινή εσφαλμένη αντίληψη εντός της βιομηχανίας ότι οι επιχειρήσεις γνωρίζουν αυτόματα ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές τους.

Παρόλο που μπορεί να είναι αλήθεια σε μικρό βαθμό όσον αφορά τη γνώση του ποιος πουλάει ένα παρόμοιο προϊόν, αληθεύει σπάνια, στο πλαίσιο της γνώσης του πώς αυτοί οι ανταγωνιστές εμπορεύονται ακριβώς αυτά τα προϊόντα και σε ποια κλίμακα από την άποψη SEO.

Έτσι, προσδιορίζοντας πρώτα τις λέξεις-κλειδιά και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τις για να προσδιορίσετε την ανταγωνιστική αγορά σας, μπορείτε να προσδιορίσετε τους κορυφαίους ανταγωνιστές της βιομηχανίας καθώς και να προσδιορίσετε τον επικείμενο ανταγωνισμό στον κλάδο.

Σε αυτό το άρθρο θα πάμε στο πώς μπορείτε να διατυπώσετε μια ενεργητική εικόνα του ανταγωνιστικού τοπίου SEO σας και να αποκτήσετε ενεργά δεδομένα, παράλληλα με την συγκριτική αξιολόγηση και εν τέλει να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό της αγοράς σας.

Ανάλυση ανταγωνιστών με έρευνα λέξεις κλειδιά

Πολλές φορές θα ακούτε συμβουλές που λένε ότι πρέπει να βγείτε και να δημιουργήσετε μια λίστα όλων των λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών σας.

Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα με αυτό:

Ορισμένοι ανταγωνιστές προσφέρουν διαφορετικές λύσεις ή προϊόντα από εσάς ενώ παραμένουν ακόμα στον ίδιο κλάδο
Έχουν διαφορετικές προσωπικότητες πελατών και μάρκετινγκ σε ένακαθώς απευθύνονται σε ολόκληρο διαφορετικό κοινό από το δικό σας
Μπορούν να υιοθετήσουν μια γενική προσέγγιση στον κλάδο σας και να ψάχνονται σε κατάταξη για οτιδήποτε και όλα μακριά από τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τη βιομηχανία. Θα πρέπει να έχετε υπόψιν και την νέα μεγάλη αλλαγή στον αλγόριθμο της Google με το Rankbrain που αλλάζει τα δεδομένα στους όρους των αναζητήσεων.

Επιπλέον, έχετε ήδη ένα επιχειρηματικό σχέδιο, είναι κατασκευασμένο και έτοιμο να ξεκινήσει. Αφήστε το επιχειρηματικό σας σχέδιο να ενημερώσει το SEO σας, όχι το αντίστροφο.

Έτσι, λοιπόν, πώς θα πρέπει να δημιουργήσετε τη λίστα των λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε τους ανταγωνιστές σας με το seo;

Έρευνα για λέξεις-κλειδιά βάσει προτάσεων βάσει αξίας

Είναι η παλαιά ερώτηση που κάθε επισκέπτης ζητάει για μια επίδειξη ή ακόμα και όταν φτάνει στον ιστότοπό σας: ποια υπηρεσία παρέχει η επιχείρησή σας και πώς είστε καλύτεροι από τους ανταγωνιστές σας;

Είμαι σίγουρος ότι σε αυτό το σημείο θα μπορούσατε να βουτήξετε σε ένα ολόκληρο μονόλογο για τα πρωτοποριακά σας χαρακτηριστικά και τις ακούραστες προσπάθειες των συμπαίκτων  ή των υπαλλήλων σας.

Όπως θα έπρεπε να βρίσκεται στην αρχική σελίδα και τις σελίδες προϊόντων σας, η πρόταση αξίας σας πρέπει να είναι σύντομη, γλυκιά και με ουσία.

Ουσιαστικά, αυτές οι λίγες σύντομες λέξεις θα πρέπει να ορίζουν τι κάνει η δουλειά σας και μια καλή πρόταση αξίας πρέπει πάντα:

Εξηγήστε το πρόβλημα που επιλύει το προϊόν ή η υπηρεσία σας
Επιδείξτε τα οφέλη
Επισημάνετε τη μοναδικότητά σας ή τη διαφοροποίηση της αγοράς

Γιατί είναι μια πρόταση αξίας απαραίτητη για την έρευνα λέξης κλειδιού;

Λοιπόν, για τους starters, αν πρόκειται να ορίσετε τη βιομηχανία σας με λέξεις-κλειδιά, πρέπει πρώτα να αρχίσετε με την επιχείρησή σας.

Πολύ συχνά υπάρχουν ιστότοποι που διαφοροποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους για να κερδίσουν ένα πλεονέκτημα στην αγορά τους. Αν αυτό βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ενός επιχειρηματικού μοντέλου, πρέπει να αντικατοπτρίζεται στη στρατηγική SEO σας.

Εάν επιστρέψουμε στα στοιχεία μιας πρότασης αξίας, μπορούμε να σπάσουμε αυτά τα στοιχεία σε σημαντικούς και μοναδικούς τύπους λέξεων-κλειδιών που θέλουμε να στοχεύσουμε:

Προβλήματα που επιλύθηκαν: πώς να [λέξη-κλειδί], λύση [λέξη-κλειδί], ή ακόμα και μόνο το short-tail όνομα της λέξης-κλειδιού? Βασικά κάθε τυπική συναλλακτική ή συναφή λέξη κλειδί
Οφέλη: Φθηνό [λέξη-κλειδί], δωρεάν [λέξη-κλειδί] και λέξεις-κλειδιά που επικεντρώνονται γύρω από το όφελος του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.
Μοναδικότητα:  all-in-one, σύγκριση λέξεων-κλειδιών, [λέξη-κλειδί] για λέξεις-κλειδιά  που θα προσδιορίσουν μια μοναδική πτυχή του προϊόντος σας που δείχνει έλλειψη.

Λέξεις-κλειδιά που λύνουν προβλήματα

Αυτά είναι συνήθως περισσότερες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με βραχυπρόθεσμα προβλήματα και πιθανώς τις πιο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά στον κλάδο σας. Ωστόσο, μπορεί να είναι πολύ ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά long-tail επίσης.

Μην αφήσετε αυτό το στοιχείο να σας τρομάξει. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει τη δική της βραχυπρόθεσμη έκδοση των λέξεων-κλειδιών που μπορεί μία μέρα να φιλοδοξεί ότι θα της οδηγήσει ψηλά. Ο προσδιορισμός αυτών των λέξεων-κλειδιών από νωρίς θα σας επιτρέψει να καταλάβετε ποιοι είναι οι τιτάνες της βιομηχανίας από την άποψη του ανταγωνισμού SEO.

Συχνά οι χρόνοι αυτοί είναι τα Η1 μιας σελίδας προορισμού. γενικές και ενημερωτικές.

Οφέλη Λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά ωφέλειας οδηγούνται περισσότερο στις περιγραφικές λέξεις που χρησιμοποιούνται για την πώληση ενός προϊόντος και συνεπώς είναι επίσης σε υψηλή ζήτηση, αν και είναι λίγο λιγότερο από τις λέξεις-κλειδιά βραχείας διάρκειας της βιομηχανίας.

Η κύλιση μέσω των περισσότερων H2s σε μια σελίδα προορισμού προϊόντος θα σας καθορίσει την πλειοψηφία αυτών που μοιάζουν.

Μοναδικότητα

Αυτές είναι οι πιο μακροχρόνιες λέξεις-κλειδιά σας που πραγματικά βοηθούν να ξεχωρίσετε το Brand σας από τον ανταγωνισμό. Μερικές φορές θα βρείτε έναν συνδυασμό διαφορετικών λέξεων-κλειδιών της βιομηχανίας που αναμειγνύονται μεταξύ τους για να τονιστεί η ευελιξία ενός προϊόντος.

Άλλες φορές μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά εξειδικευμένο πεδίο και επομένως είναι απλώς μια απλή πρόταση αξίας που μπορεί να εμφανιστεί σε μια H1 ή H2 στη landing page ούτως ή άλλως.

Οι λέξεις-κλειδιά μοναδικότητας και ωφέλειας θα πρέπει να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της λίστας λέξεων-κλειδιών που θέλετε να στοχεύσετε ή να χρησιμοποιήσετε για να ορίσετε τη βιομηχανία σας, καθώς είναι ο μεγαλύτερος συνδυασμός λέξεων-κλειδιών μεσαίας έως μακράς διάρκειας.

Δημιουργήστε τη λίστα λέξεων-κλειδιών της βιομηχανίας σας

Μόλις αξιολογήσετε τις λέξεις-κλειδιά σας με βάση την πρόταση αξίας σας, ήρθε η ώρα να τις διαφοροποιήσετε για να επωφεληθείτε από το SEO.

Υπάρχουν ορισμένα δωρεάν εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών που δεν απαιτούν εγγραφές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για ανάλυση ανταγωνιστών όπως:

SERPS
Σχεδιασμός λέξεων-κλειδιών
Wordstream

Χρησιμοποιήστε αυτά τα εργαλεία για να προσδιορίσετε τις λέξεις-κλειδιά με έναν αξιοπρεπή ή υψηλό όγκο αναζήτησης βάσει των λέξεων-κλειδιών που έχετε επιτύχει, αναλύοντας τις προτάσεις αξίας σας.

Το μέγεθος και η κλίμακα της έρευνας λέξεων-κλειδιών σας θα εξαρτηθεί από το πεδίο εφαρμογής της καμπάνιας σας SEO.

Ίσως υπάρχει μόνο μια μικρή εξειδίκευση των λέξεων-κλειδιών που θέλετε να γίνουν σχετικές ή πιθανότατα προσπαθείτε να προσδιορίσετε τη βιομηχανία σας στο σύνολό της. Όποια και αν είναι η περίπτωση, η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι ένα υποχρεωτικό βήμα.

Μόλις έχετε τον κατάλογο των λέξεων-κλειδιών σας, ήρθε η ώρα να προσδιορίσετε τον ανταγωνισμό της SEO αγοράς σας.

Πώς να αναλύσετε το ανταγωνιστικό τοπίο SEO της βιομηχανίας σας

Τώρα έχετε τις λέξεις-κλειδιά σας. Πώς θα πρέπει να βρείτε τους ανταγωνιστές σας στο SEO;

Υπάρχει ένα τεράστιο ποσό εργαλείων ανάλυσης ανταγωνιστών SEO εκεί έξω και έχουμε περιγράψει τα ζητήματα μιας προσέγγισης ενός μεγέθους που ταιριάζει με όλα τα παραπάνω.

Θυμηθείτε, καθορίζοντας τη στρατηγική SEO σας εκτός της μοναδικής αξίας της επιχείρησής σας – έχετε κάτι μοναδικό και διαφορετικό για να προσφέρετε στους καταναλωτές τα προϊόντα σας. Έτσι, πρέπει να ακολουθήσετε μια προσέγγιση για το SEO σας, που αναδεικνύει και χτίζει τα πλεονεκτήματα της μοναδικότητάς σας.

Εκτός από τον κατάλογο ανταγωνιστών seo, θα έχετε οριστικά στοιχεία σχετικά με:

Η δημοτικότητα και ισχύ του προφίλ backlink
Η ποιότητα του προφίλ backlink
Εκτιμώμενη επισκεψιμότητα από τις λέξεις-κλειδιά που υποβλήθηκαν
Πόσο σχετικές είναι σύμφωνα με τις λέξεις-κλειδιά που προστέθηκαν

Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε μερικές διαφορετικές κατευθύνσεις σχετικά με τη στρατηγική SEO τους.

Πρώτα απ ‘όλα θα ξέρετε ποια από τις λέξεις-κλειδιά στόχευσής σας για κάθε τομέα. Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό αλληλεπικαλύψεώς τους, τόσο μεγαλύτερη είναι η συνολική τους σχέση με τον ιστότοπό σας.

Για να το πούμε απλά, η ψηφιακή σας παρουσία είναι παρόμοια.

Αλλά τι θα διακρίνει την αποτελεσματικότητά τους με αυτές τις λέξεις-κλειδιά υπάρχει εκτιμώμενη επισκεψιμότητα. Οι ιστότοποι με υψηλή επικάλυψη και υψηλότερη εκτίμηση επισκεψιμότητας θα είναι αναμφισβήτητα το σημείο αναφοράς της βιομηχανίας που θέλετε να μιμηθείτε και να ξεπεράσετε μία ημέρα.

Προσδιορισμός και ανάλυση ανταγωνιστικών στρατηγικών SEO

Κάθε πτυχή του SEO έχει τι και γιατί πίσω από αυτό, έτσι γνωρίζοντας ποιες ιστοσελίδες είναι αυτές που θέλετε να πάρετε περισσότερα σε βάθος στοιχεία, μπορείτε να αρχίσετε να διαλέγετε τις στρατηγικές τους.

Τεχνική SEO

Κάθε δικτυακός τόπος έχει το δικό του ψηφιακό make-up. Αν χρησιμοποιείτε συγκεκριμένους υποτομείς, ccTLD ή gTLD, μπορείτε να αρχίσετε να καταλαβαίνετε πώς ο ανταγωνισμός σας επιλέγει να αντιμετωπίσει τη στρατηγική SEO που βασίζεται στην τεχνική σύνθεση του ιστοτόπου τους.

Εάν είστε το επίκεντρο μιας συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης που βασίζεται στη χώρα, μπορείτε να διαπιστώσετε αν το μεγαλύτερο μέρος του ανταγωνισμού σας χρησιμοποιεί ένα gTLD όπως ένα .com ή εάν έχει πάει μια διαδρομή ccTLD και έχει χρησιμοποιήσει ένα .co ή .pl.

Το Google έχει βγει τα τελευταία χρόνια και είπε ότι η χρήση ενός συγκεκριμένου gTLD δεν θα επηρεάσει την κατάταξή σας ενώ τα ccLTDs μπορούν να βοηθήσουν τη Google να διακρίνει έναν ιστότοπο που στοχεύει σε μια συγκεκριμένη χώρα.

Ανίχνευση κορυφαίων ιστότοπων

Θα συνιστούσα να σαρώσετε έναν ολόκληρο ιστότοπο με ορισμένα τεχνικά εργαλεία SEO για να καθορίσετε τον τρόπο με τον οποίο θα διαμορφώνουν τους υποφακέλους και τους υποτομείς, θα βλέπετε πως συνδέουν εσωτερικά και χρησιμοποιούν το σύνολο του On Page SEO.

Τα εργαλεία που συστήνω για αυτή την δουλειά είναι τα παρακάτω

Σε μια μακροοικονομική κλίμακα SEO, μπορείτε να προσδιορίσετε εάν πρέπει να κάνετε οποιεσδήποτε δομικές αλλαγές στον ιστότοπό σας, οι οποίες φαίνεται να προσφέρουν στους ανταγωνιστές σας πλεονέκτημα.

Δεν είναι μόνο καλοί για την κατανόηση της αρχιτεκτονικής του ιστότοπου, αλλά θα έχετε τη δυνατότητα να συλλέξετε:

H1s
H2s
Anchor texts
Εσωτερικοί σύνδεσμοι
Ετικέτες τίτλου

Ενώ τα πράγματα όπως το βάθος των συνδέσμων μπορεί να μην φαίνονται πολύ σημαντικά, είναι πραγματικά σημαντικές μετρήσεις για τον προσδιορισμό του πόσο συχνά η Google ανιχνεύει τον ιστότοπό σας και τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες μπορούν να πλοηγηθούν από σελίδα σε σελίδα.

Η ανάλυση της τεχνικής προσέγγισης SEO ενός ανταγωνιστή έρχεται ιδιαίτερα χρήσιμη όταν λαμβάνετε μια πολύ μικρή προσέγγιση στην απόδοση του περιεχομένου του ανταγωνιστή σας και θέλετε να κάνετε αλλαγές βάσει δεδομένων ανταγωνιστή.

Για να αναλύσετε κορυφαίες σελίδες, απλώς εντοπίστε τη λέξη-κλειδί που θέλετε να βρείτε για τους συνδέσμους SERP για την καμπάνια της βιομηχανίας σας.

Έρευνα για Backlinks

Μια από τις πιο ισχυρές μεθόδους για να  μπορέσετε να ανεβάσετε επίπεδο την SEO στρατηγική σας. βρείτε τα εργαλεία που σας ταιριάζουν καλύτερα και ψάξτε εις βάθος όλες τις κινήσεις για SEO Backlinks των ανταγωνιστών σας.

Θα ήθελα να συστήσω να γίνει αυτό περισσότερο με βάση κάθε σελίδα. Nα βρείτε το περιεχόμενο με τις υψηλότερες επιδόσεις και να αναλύσετε πρώτα το προφίλ backlink. Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσετε ένα υψηλής ποιότητας κομμάτι περιεχομένου και να δημιουργήσετε συνδέσεις από αυτό από ό, τι είναι να προσπαθήσετε να αποκτήσετε ένα τεράστιο ποσό συνδέσμων στην αρχική σας σελίδα.

Έτσι, με τη λίστα των domain σας και τους ειδικούς συνδέσμους SERP για λέξεις-κλειδιά προορισμού, θα είστε σε θέση να προσδιορίσετε τη δυσκολία να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας από την άποψη της ποιότητας και της ποσότητας backlink καθώς και να έχετε καλή ιδέα για το είδος των τοποθεσιών που μπορείτε να κερδίσετε Backlinks.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε δοκιμάσει και μιμηθεί όχι μόνο την ποιότητα του συνδέσμου αλλά τη συνολική ποιότητα του τομέα κάθε συνδέσμου που περάσατε εάν σχεδιάζετε να κερδίζετε συνδέσμους από τον ίδιο ιστότοπο.

Εν κατακλείδι

Τα περισσότερα πρότυπα ανάλυσης ανταγωνιστών SEO έχουν από καιρό υποστηρίξει ότι η λέξη-κλειδί έρευνα της ανάλυσης σας πρέπει να γίνει αφού βρείτε τους κορυφαίους ανταγωνιστές σας.

Ωστόσο, θα υποστήριζα ότι κάθε επιχείρηση έχει ξεχωριστή πρόταση αξίας και ότι η στρατηγική SEO πρέπει να δημιουργηθεί για να ενισχύσει αυτή την πρόταση αξίας.

Εντοπίστε τις κορυφαίες λέξεις-κλειδιά που ορίζουν καλύτερα την επιχείρησή σας και δημιουργήστε τη στρατηγική SEO γύρω από αυτές. Μόλις το κάνετε, θα έχετε έναν πιο δραστικό κατάλογο άμεσων ανταγωνιστών για να βασίσετε την ανάλυση των ανταγωνιστών σας.

Αν χρειάζεστε βοήθεια με το SEO, επιτρέψτε μας να σας βοηθήσουμε : info@seomarketer.gr

Διαβάστε :

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου

Είμαι ο Γιώργος δημιουργός και ιδιοκτήτης του SEO Marketer. Η ενασχόληση μου με το Digital Marketing ξεκίνησε από τα τέλη του 2009 και από τότε αγάπησα τον χώρο χωρίς επιστροφή. Ενημερώνομαι και συγγράφω για όλες τις τελευταίες εξελίξεις τόσο του SEO, όσο και Social Media, Adwords.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

    Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

    Κλείσιμο