+(30) 697 213 2823 [email protected] Δημητρακοπούλου 65, Καλλιθέα
Γιατί οι λέξεις κλειδιά Long Tail είναι πολύτιμες για το SEO

Γιατί οι λέξεις κλειδιά Long Tail είναι πολύτιμες για το SEO

Οι λέξεις κλειδιά Long Tail παίζουν σημαντικό ρόλο στο SEO και το ψηφιακό μάρκετινγκ. Τι είναι όμως και πώς διακρίνεται η λέξη κλειδί Long Tail από της μικρής ουράς; Το άρθρο μας, θα καλύψει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις λέξεις κλειδιά μακριάς ουράς, από το πώς να τις βρείτε και γιατί είναι σημαντικές, έως μερικές συμβουλές για το πώς να τις βελτιστοποιήσετε.

Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά μακριάς ουράς – Long Tail;

Όταν άκουσα για πρώτη φορά για λέξεις  κλειδιά μακράς ουράς, υπέθεσα ότι ο όρος προήλθε από τον αριθμό των λέξεων που κάνουν ένα ερώτημα. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Μια λέξη κλειδί Long Tail προέρχεται από τον όγκο αναζήτησης και την ιδιαιτερότητα μιας λέξης κλειδιού και όχι για το μήκος. Οι λέξεις κλειδιά μεγάλης διάρκειας είναι ερωτήματα αναζήτησης που λαμβάνουν γενικά λιγότερη επισκεψιμότητα αναζήτησης, αλλά υψηλότερη αξία μετατροπής.

Μια λέξη κλειδί Long Tail ξεκινά με μια “κεφαλή” ή μια κύρια λέξη κλειδί για το θέμα, η οποία μπορεί να χωριστεί σε εκατομμύρια παραλλαγές, δημιουργώντας τη λέξη κλειδί Long Tail. Αυτό είναι ιδιαίτερα κοινό για εξειδικευμένες αγορές και προϊόντα.

Εύρεση λέξεων κλειδιών μακράς ουράς – Long Tail

Όταν πρόκειται για λέξεις κλειδιά μακριάς ουράς, ο ορισμός εξακολουθεί να φαίνεται πολύ ασαφής. Μπορείτε να σκεφτείτε: “Όσο πιο συγκεκριμένο είναι ένα προϊόν, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να βρεθεί και τόσο λιγότεροι άνθρωποι θα το αναζητήσουν”. Παρόλο που λιγότεροι άνθρωποι αναζητούν αυτά τα συγκεκριμένα ερωτήματα, οι χρήστες λαμβάνουν περισσότερα αποτελέσματα από έναν ευρύ όρο. Αλλά πώς ξεχωρίζετε μια λέξη κλειδί μικρής ουράς από μια μεγάλη; Διαβάστε τον αναλυτικό μας οδηγό για λέξεις κλειδιά σε κείμενα.

Στο ακόλουθο παράδειγμα, θα σας καθοδηγήσω σε μια κατάσταση και πώς να βρείτε λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς σε ένα θέμα.

Παράδειγμα λέξης-κλειδιού Long-Tail έναντι Short-Tail

Φανταστείτε να είστε καλεσμένοι σε ένα γεύμα της τελευταίας στιγμής. Αν είχατε περισσότερο χρόνο για προετοιμασία, θα φτιάχνατε τα περίφημα λαζάνια της γιαγιάς σας. Ωστόσο, ο χρόνος σας είναι μικρός και το μόνο που έχετε είναι ένα ηλεκτρικό τηγάνι, τυρί και μερικά άλλα υλικά. Για να βρείτε μια συνταγή, υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε. Πρώτον, πιθανότατα θα ξεκινήσετε με έναν ευρύ όρο για να δείτε όλα τα πιθανά αποτελέσματα και έμπνευση. Η λέξη -κλειδί “τυρί” έχει πάνω από 195.000 αναζητήσεις το μήνα, οπότε αποφασίζετε να δοκιμάσετε αυτήν τη λέξη -κλειδί. Όπως επίσης όταν ψάχνουμε τοπική λέξη κλειδί όπως επισκευές υπολογιστών Αθήνα.

Αυτή η λέξη κλειδί επιστρέφει τον ορισμό, την εικόνα, ακόμη και μια τοπική αναζήτηση για να βρείτε τυρί κοντά σας. Δεδομένου ότι έχετε ήδη τυρί (και γνωρίζετε τι είναι), αυτή η λέξη κλειδί δεν προορίζεται, αν και έχει υψηλό όγκο αναζήτησης. Αφού αποφασίσετε ότι το τυρί δεν θα σας φέρει αυτό που ψάχνετε τώρα, αποφασίζετε να γίνετε πιο συγκεκριμένοι και να αναζητήσετε “πάστα τυριού”. Αυτή η λέξη κλειδί έχει όγκο π.χ 10.000, πράγμα που σημαίνει ότι είναι δημοφιλής όρος. Εάν άλλοι άνθρωποι αναζητούν αυτό το ερώτημα και επειδή είναι πιο συγκεκριμένο, αυτή η λέξη κλειδί θα πρέπει να λειτουργεί καλύτερα για εσάς από το “τυρί”. Σε μια ολοκληρωμένη ανάλυση SEO θα βρούμε τις λέξεις κλειδιά που μπορούν να φέρουν αποτελέσματα.

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SEO MARKETER ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ

Πρωτη σελιδα google

Εδώ, η Google υποθέτει ότι η πρόθεσή σας για αναζήτηση είναι να βρείτε συνταγές και όχι φωτογραφίες ή τον ορισμό των ζυμαρικών τυριού. Η προσθήκη περισσότερων λέξεων περιορίζει τη δουλειά και την προσπάθειά σας και παρέχει μόνο τα αποτελέσματα που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες σας. Ακόμα κι αν έχετε βρει μια συνταγή, δεν σημαίνει ότι η αναζήτησή σας έχει ικανοποιηθεί. Για να περιορίσετε περαιτέρω το search, αποφασίζετε να προσθέσετε μερικές λέξεις κλειδιά που μπορούν να διακρίνουν τα αποτελέσματά σας από τα υπόλοιπα. Επιλέγετε να συμπεριλάβετε επιπλέον λέξεις για να διασφαλίσετε ότι περιλαμβάνονται μόνο τα αποτελέσματα με αυτές τις δύο λέξεις κλειδιά.

Γιατί οι λέξεις-κλειδιά μακριάς ουράς έχουν σημασία;

Ας επιστρέψουμε στον όγκο αναζήτησης για κάθε ερώτημα. Στην αρχή φαίνεται ότι πρέπει να απορρίψετε τις λέξεις κλειδιά που δεν έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά όταν τις προσθέσετε όλες μαζί, μπορούν να δημιουργήσουν τόσο όγκο όσο ο αρχικός κύριος όρος. Σύμφωνα με μια μελέτη, οι όροι Long Tail περιλαμβάνουν το 70% όλων των ερωτημάτων αναζήτησης. και έχουν ποσοστό μετατροπής 36%, ενώ μόνο το 11,5% των χρηστών μετατρέπεται στο κορυφαίο 10% των σελίδων προορισμού. Αναζητώντας αυτές τις υπερ-συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά χαμηλού όγκου, κάνετε μια εξειδικευμένη παρουσία και αξιοποιείτε την πλειοψηφία των λέξεων κλειδιών που αποτελούν όλα τα ερωτήματά σας.

Ενώ το “τυρί” μπορεί να φαίνεται το καλύτερο ερώτημα λόγω του μεγάλου όγκου αναζήτησης, υπάρχει ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την αναζήτηση λέξεων κλειδιών: Η δυσκολία. Για να προσδιορίσετε τη δυσκολία λέξεων κλειδιών ενός όρου αναζήτησης, υπάρχουν πολλά εργαλεία που λειτουργούν ελαφρώς διαφορετικά. Το αγαπημένο μας εργαλείο, το Ahrefs, λαμβάνει υπόψη το περιεχόμενο μιας σελίδας, την πρόθεση της μηχανής αναζήτησης, τους συνδέσμους από άλλους ιστότοπους όπως και την εξουσία τομέα για να υπολογίσει τις πιθανότητες κατάταξης μιας σελίδας για μια συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Αν για παράδειγμα αναζητήσει κάποιος φοιτητικές εργασίες, τότε θα δει ανάλογα site όπου εμφανίζουν την υπηρεσία αυτή.

Όσο λιγότερο δύσκολη είναι η λέξη κλειδί, τόσο χαμηλότερος είναι ο ανταγωνισμός. Η προσθήκη λέξεων όπως συστατικά, μέθοδος μαγειρέματος, ακόμη και λέξεις όπως “καλύτερο” ή “εύκολο” επιτρέπουν στην Google να κάνει μια επιπλέον σάρωση και να περιλαμβάνει αποτελέσματα μόνο έχοντας υπόψη αυτές τις ανάγκες. Επομένως, η καλύτερη επιλογή για την πρόθεσή της αναζήτησης είναι η “καλύτερη πάστα τυριού”, επειδή θα παρέχει πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα και απαιτεί λιγότερα backlinks τρίτων να εμφανίζονται μπροστά στον χρήστη, κάτι που είναι ένας από τους παράγοντες που χρησιμοποιεί το Ahrefs για τον υπολογισμό μιας σελίδας πιθανότητα κατάταξης.

Γενικά, όσο υψηλότερη είναι η ποσότητα και η ποιότητα των ιστότοπων που συνδέονται με την δική σας ιστοσελίδα, τόσο περισσότερο τείνει να κατατάσσεται υψηλότερα. Όταν στοχεύετε λέξεις κλειδιά μεγάλης εμβέλειας, ο ιστότοπός σας θα μπορεί να βρίσκεται ψηλά, χωρίς να χρειάζεται τόσες πολλές ευκαιρίες για σύνδεση με εξωτερικές πηγές. Οι λέξεις-κλειδιά μακριάς ουράς είναι σημαντικές επειδή φέρνουν πιο στοχευμένο πελατολόγιο. Άλλωστε, οι άνθρωποι που τις αναζητούν γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν. Και στοχεύοντας το περιεχόμενό σας σε αυτές τις λέξεις κλειδιά, μπορείτε να τους δώσετε αυτό που ψάχνουν.

Συμπερασματικά

Ως αποτέλεσμα, όλες αυτές οι φράσεις με μεγάλη ουρά παράγουν περισσότερα κέρδη. Οι λέξεις κλειδιά Long tail μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο για τον ιστότοπό σας. Εάν διαθέτετε ένα ιστολόγιο με περιεχόμενο που δεν κατατάσσεται πολύ καλά για λέξεις κλειδιά που θέλετε, αναζητήστε παραλλαγές σε αυτό το θέμα για να σκεφτείτε τι μπορεί να αναζητούν οι άνθρωποι σχετικά με αυτό το ευρύ περιεχόμενο. Οι λέξεις κλειδιά μακράς εμβέλειας μπορούν να σας επιτρέψουν να γράψετε περιεχόμενο που θα ξεπεράσει τον ανταγωνισμό, ώστε να κατατάξετε ψηλότερα το site σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Συνοψίζοντας, οι λέξεις κλειδιά μακριάς ουράς είναι σημαντικές επειδή:

  • Συμπληρώνουν την πρόθεση του χρήστη
  • Είναι λιγότερο ανταγωνιστικές
  • Φέρνουν μετατροπές, όχι μόνο επισκεψιμότητα

Μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο. Για να διασφαλίσετε τη σωστή βελτιστοποίηση για λέξεις κλειδιά long tail, ολοκληρώστε την έρευνα λέξεων κλειδιών, έχετε σε βάθος γνώση τις ανάγκες της εταιρείας, των προϊόντων και του ιστότοπου, αξιοποιήστε τους εσωτερικούς συνδέσμους και βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι ορατός σε προγράμματα ανίχνευσης. Το κέρδος της πρώτης σελίδας στη Google για την φράση τα «καλύτερα ζυμαρικά τυριού» είναι πολύ λιγότερο δημοφιλήςαπό την 3 θέση για την λέξη «τυρί». Λειτουργεί όμως, επειδή οι άνθρωποι που την αναζητούν είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ή να γίνουν δυνητικοί πελάτες, και επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των αναζητήσεων είναι μεγάλης εμβέλειας