+(30) 697 213 2823 [email protected] Δημητρακοπούλου 65, Καλλιθέα
πακετα seo

Πακέτα SEO – Γιατί οι φθηνές προσφορές είναι παγίδα

Ο προϋπολογισμός του SEO είναι δύσκολος. Από τη μια πλευρά, πολλοί ιστότοποι κάνουν το SEO τους εντελώς οργανικά, με εσωτερική μάθηση, δωρεάν εργαλεία και άφθονη έρευνα. Άλλες εταιρείες ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα. Μεταξύ των μικρών επιχειρήσεων, αυτός ο τελευταίος αριθμός είναι αρκετά μικρός, αλλά υπάρχει. Πολλές φορές θα έχετε λάβει πακέτα SEO, από 100 ευρώ μέχρι και 2.000 ευρώ. Εκεί θα αναρωτηθείτε γιατί τόσο μεγάλες διαφορές στο κόστος?

Πακέτα SEO στο σήμερα – Τι να πρέπει να προσέξετε

Πόσα πρέπει να ξοδεύετε για SEO; Δεν είναι εύκολη η απάντηση, αλλά θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ. Η Απλή Απάντηση, η πιο απλή απάντηση είναι «όσο μπορείτε».

  • Γνωρίζετε τον συνολικό προϋπολογισμό που αντέχετε να ξοδέψετε.
  • Ξέρετε πόσο κοστίζει η λειτουργία της επιχείρησής σας για ένα μήνα, πάντα έχοντας υπόψιν για απροσδόκητα έξοδα.
  • Ξέρετε πόσα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε για πληρωμένη διαφήμιση.
  • Ξέρετε πόσα χρειάζεστε για τα κέρδη της εταιρείας.
  • Πόσα χρήματα απομένουν αφού αφαιρέσετε όλα όσα θεωρείτε πιο σημαντικά από το SEO; Αυτός είναι ο προϋπολογισμός του SEO σας.

Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική, κάθε τομέας είναι διαφορετικός και κάθε σενάριο διαφορετικό. Εξαρτάται από τον ανταγωνισμό σας όσο τίποτα άλλο. Για τις μικρές επιχειρήσεις, τις μόνες για τις οποίες μιλάω πραγματικά, αφού οι περισσότεροι από εσάς εκεί έξω, πάνω από το 70% από αυτές ξοδεύουν κάτω από 300 ευρώ το μήνα για SEO. Ένα άλλο 17% ξοδεύει κάτι περισσότερο από 500 ευρώ το μήνα, επομένως σχεδόν το 90% των μικρών επιχειρήσεων ξοδεύει κάτω από 300-350 ευρώ το μήνα.

Πιο σοκαριστικό είναι ότι ένα μεγάλο μέρος των μικρών επιχειρήσεων δεν ξοδεύουν τίποτα για SEO. Τώρα, υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό. Ορισμένες εταιρείες αγνοούν εντελώς την αξία του SEO και δεν το θεωρούν άξιο προσοχής. Ορισμένες εταιρείες προτιμούν να μαθαίνουν τεχνικές SEO και να τις εφαρμόζουν σε διάφορους τομείς της επιχείρησής τους που δεν θεωρούν SEO. Για παράδειγμα, ορισμένες επιχειρήσεις μπορεί να μάθουν τα βασικά της ανάλυσης λέξεων-κλειδιών, της βελτιστοποίησης μεταδεδομένων και να τα εφαρμόσουν όλα στο μάρκετινγκ περιεχομένου. Θεωρούν ότι είναι μέρος του μάρκετινγκ περιεχομένου, όχι μέρος του SEO.

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών ενσωματώνεται στη δημιουργία θεμάτων, η δομή/ταχύτητα/η εμπειρία χρήστη του ιστότοπου η οποία ενσωματώνεται στη σχεδίαση. Μερικοί επιχειρηματίες απλώς δεν θεωρούν τους εργαζομένους ως κόστος. Εάν έχετε έναν υπάλληλο που χειρίζεται το SEO σας, πόσο τον πληρώνετε; Είναι αυτό μέρος του προϋπολογισμού σας ή θεωρείτε ότι ο προϋπολογισμός σας περιλαμβάνει μόνο όσα ξοδεύετε σε εργαλεία και υπηρεσίες; Υπάρχει μεγάλη ποικιλία εδώ. Φυσικά, η απλή απάντηση δεν είναι ποτέ η πραγματική.

Το SEO έχει πολλές παραλλαγές και πολλές παγίδες για χρήστες που δεν γνωρίζουν εις βάθος τα πράγματα.

Γιατί το φθηνό SEO είναι παγίδα

Το φθηνό SEO είναι συχνά είτε άχρηστο είτε ενεργά επιβλαβές για μια επιχείρηση. Ξέρετε πώς, ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, κατακλύζεστε από email με κάθε είδους προσφορές. Έχω δει τα πάντα, από “φθηνό SEO μόνο 99 ευρώ το μήνα” έως τηλέφωνικές προσφορές που υπόσχονται να σας φέρουν στην #1 σελίδα σε 150 διαφορετικές μηχανές αναζήτησης.

Υπάρχουν τόσα πολλά παραπλανητικά πράγματα εκεί έξω που, αν δεν ξέρετε τι ψάχνετε, μπορεί απλώς να καταλήξετε να τα πληρώσετε πολύ ακριβότερα. Η πρώτη μεγάλη παγίδα είναι ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που προσφέρουν υπηρεσίες SEO που δεν διαθέτουν εις βάθος γνώση σε όλα τα επίπεδα. Αυτές οι επιχειρήσεις SEO προσφέρουν «εγγυημένα» αποτελέσματα και χρησιμοποιούν τεχνικές που η Google θεωρεί απαγορευμένες. Σε κάθε περίπτωση ένας επιχειρηματίας που δεν έχει γνώση βασικών στοιχείων στα πακέτα SEO, θα μπερδευτεί.

Η δεύτερη παγίδα είναι ότι υπάρχουν πολλοί που προσφέρουν υπηρεσίες SEO που ειλικρινά δεν έχουν ιδέα τι κάνουν. Θεωρούν ότι μπορούν να αναζητήσουν μερικά άρθρα στο Google για να βρουν κάποιες στρατηγικές, να χρησιμοποιήσουν μερικά δωρεάν εργαλεία για να μιμηθούν τους επαγγελματίες ώστε να το χρησιμοποιήσουν ως σύμβουλοι SEO.

Ίσως είναι καλοί στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και έχουν δημιουργήσει έναν κομψό ιστότοπο με επαγγελματική εμφάνιση. Ίσως αγοράζουν απλώς πακέτα SEO από το εξωτερικό ή άλλες χώρες. Ποιός ξέρει! Και στις δύο περιπτώσεις, η πρόσληψη αυτού του είδους ανθρώπων θα είναι πιθανώς επιζήμια για τον ιστότοπό σας. Αργά ή γρήγορα ο ιστότοπός σας θα το πληρώσει. Εάν καταλήξετε με Google Penalty, ο ιστότοπός σας θα εξαφανιστεί εντελώς από τις μηχανές αναζήτησης και αυτό μπορεί να είναι καταστροφικό εάν βασίζεστε στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Πως λειτουργεί το SEO σήμερα

Η εργασία πάνω στις μηχανές αναζήτησης είναι πλέον μια πολύπλευρη δουλειά. Στο παρελθόν, αναφερόταν κυρίως στις μηχανικές πτυχές της ορατότητας. Ήταν η χρήση της λέξης-κλειδιού σας, ήταν τα μεταδεδομένα σας, ήταν η δομή του ιστότοπού σας. Αυτές τις μέρες, όμως, υπάρχει κάτι περισσότερο σε αυτό. Ένας από τους μεγαλύτερους κινητήριους παράγοντες της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης σήμερα είναι το περιεχόμενο. Όλα περιστρέφονται γύρω από το περιεχόμενό σας. Η επιλογή της λέξης-κλειδιού σας είναι μόνο μέρος της εξίσωσης. Πρέπει επίσης να παράγετε επαρκή όγκο περιεχομένου, μια σταθερή ροή και αρκετό αειθαλές περιεχόμενο για να εμφανίζεται με συνέπεια στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πρέπει να επιλέξετε τα σωστά θέματα, να γράψετε κείμενα που προσφέρουν λύσεις και να βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολα στην ανάγνωση.

Content Marketing SEO

Είναι το μάρκετινγκ περιεχομένου μέρος του SEO; Αυτές τις μέρες, θα υποστήριζα ότι είναι. Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ένα ουσιαστικό μέρος της προβολής στο διαδίκτυο. Χωρίς επαρκές περιεχόμενο, δεν υπάρχει τίποτα στον ιστότοπό σας για βελτιστοποίηση. Επομένως, το μάρκετινγκ περιεχομένου και ό,τι περιλαμβάνει θα πρέπει να αποτελούν μέρος του προϋπολογισμού σας για το SEO.

Πρωτη σελιδα google

Επιλέγοντας Κλίμακα

Έχετε μια σημαντική επιλογή να κάνετε όταν αποφασίζετε πόσο από τον προϋπολογισμό θέλετε να ξοδέψετε, και αυτή είναι η κλίμακα. Όπως το βλέπω, υπάρχουν δυο επίπεδα που μια μικρή επιχείρηση θα εξετάσει για το SEO. Το πρώτο επίπεδο είναι το do-it-yourself. Αυτό είναι το φθηνότερο επίπεδο από άποψη χρημάτων, αλλά είναι το πιο ακριβό από άποψη χρόνου. Πρέπει να μάθετε μόνοι σας τα βασικά  και τις προηγμένες τεχνικές του SEO. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια σειρά εργαλείων, μερικά από τα οποία είναι δωρεάν και άλλα επί πληρωμή, και πρέπει να μάθετε πώς να τα χρησιμοποιείτε κατάλληλα. Εσωτερικεύετε τη διαδικασία SEO στην ομάδα σας, όποιος έχει τον έλεγχο διαφόρων πτυχών της διαχείρισης ιστοτόπων, του σχεδιασμού και της παραγωγής περιεχομένου. Μπορεί να είναι πολλή δουλειά, πολύς χρόνος επένδυσης.

Το δεύτερο επίπεδο είναι το επίπεδο συμβούλων. Εδώ προσλαμβάνετε έναν ελεύθερο επαγγελματία, κάποιον που ξέρει τι κάνει, για να κάνει τη δουλειά για εσάς. Αυτό είναι πολύ πιο απλό από τη μέθοδο DIY, επειδή ο σύμβουλος έρχεται με τις δικές του γνώσεις και εκπαίδευση. Πρέπει να τους πληρώσετε, γενικά αρκετά για να καλύψετε το χρόνο τους συν το κόστος των εργαλείων που χρησιμοποιούν για εσάς.

Αναμενόμενες τιμές στα Πακέτα SEO

Ανάλογα με την κλίμακα, υπάρχουν πολλά διαφορετικά πιθανά εύρη τιμών που μπορεί να περιμένετε να πληρώσετε. Η Υπηρεσία SEO σε επίπεδο Agency, η τιμολόγηση μπορεί να ποικίλλει πολύ. Τα Agencies έχουν κλιμακωτά επίπεδα υπηρεσιών και μπορούν να κλιμακωθούν έως και τα χιλιάδες ευρώ ανά μήνα για τεράστιες επιχειρήσεις. Ορισμένα Agencies χρεώνουν ανάλογα τον κλάδο. Άλλα χρεώνουν ένα πάγιο τέλος ανά μήνα. Πολλές φορές υπάρχουν χρεώσεις με βάση την απόδοση, αν και αυτές δεν είναι πάντα διαθέσιμες. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η δυσκολία της κάθε λέξης κλειδί που θα στοχευθεί παίζει σημαντικό ρόλο στο τελικό κόστος. Όπως επίσης και σε πόσες βασικές λέξεις κλειδιά θα στοχεύσετε, πέρα από το συνολικό SEO σε Long Tail Keywords μέσω του Content Marketing κυρίως.

Professional SEO Agency

Για SEO που βασίζεται στα βασικά τότε μπορείτε να ψάξετε κάτι σε χαμηλότερο κόστος. Αυτό το σενάριο είναι όταν ο ιστότοπός μας είναι χάλια, με αργές ταχύτητες, ανύπαρκτα κείμενα και χρειαζόμαστε βοήθεια για να διορθώσουμε τα πράγματα σε μια βασική γραμμή. Αυτό είναι ένα ενιαίο έργο όπου κάποιος μπορεί να εισέλθει και να κάνει έναν τεχνικό έλεγχο SEO, έναν έλεγχο backlinks και μια γενική ανάλυση. Μπορούν να εντοπίσουν τα προβλήματα με τον ιστότοπό σας και το τρέχον SEO και να τα διορθώσουν. Ωστόσο, το SEO είναι ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ποτέ δεν «τελείωσες» με το SEO. Αν μη τι άλλο, οι μηχανές αναζήτησης αλλάζουν πάντα τα πρότυπα και τους παράγοντες τους, επομένως πρέπει να προσαρμοστείτε στην εποχή.

Ένα βασικό SEO Audit λειτουργεί, ώστε να σας ενημερώσει για την ταχύτητα και την απόδοση του site σας, αλλά στη συνέχεια χρειάζεστε μηνιαίο SEO για να συνεχίσετε. Σε επίπεδο υψηλών προδιαγραφών, η τιμολόγηση μπορεί να διαφέρει πολύ.

Υπάρχουν Agencies που χρεώνουν 300 ευρώ το μήνα για το βασικό SEO και άλλα που χρεώνουν 3.000 ευρώ το μήνα. Σε επίπεδο freelancer, οι τιμές τείνουν να είναι λίγο φθηνότερες, αλλά όχι πάντα. Να θυμάστε πάντα ότι ο ανταγωνισμός σε κάθε κλάδο διαφέρει. Η σωστή προσέγγιση στα πακέτα SEO, πρέπει να γίνεται βάση ανταγωνισμού, δυσκολίας κατάταξης, κειμένων και ωρών που θα ξοδευτούν τον μήνα από τον επαγγελματία. Δεν μπορεί να καθοριστεί το κόστος SEO, από το ”Τόσα μπορώ να δώσω βάλε με στη πρώτη σελίδα”. Βάση αυτής της λογικής δεν θα τα καταφέρετε. Η εύρεση του φθηνού SEO στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων δεν θα οδηγήσει πουθενά.

Συμπερασματικά

Υπάρχουν πολλές επιλογές εκεί έξω στα πακέτα SEO. Ο συνδυασμός της δικής σας στρατηγικής SEO με των σταθερών εργαλείων μπορεί να πάρει πολύ χρόνο. Θυμηθείτε να εκτιμάτε και τον χρόνο σας! Έτσι, η μακροσκελής απάντηση είναι “Ένας καλός προϋπολογισμός για SEO μπορεί να κυμαίνεται από λίγα ευρώ ανά μήνα με πολύ χρόνο που επενδύεται από εσάς, έως 1.000 ευρώ το μήνα για αξιοπρεπείς υπηρεσίες για μικρές επιχειρήσεις”. Μπορείτε σίγουρα να καταλήξετε να πληρώνετε περισσότερα, ακόμη και πολύ περισσότερα για παλαιότερους, μεγαλύτερους ιστότοπους, αλλά η πλειοψηφία των ανθρώπων που επενδύουν σε βασικό SEO πέφτουν στο εύρος των 100-300 ευρώ ανά μήνα.