Έχετε τσεκάρει την Digital Marketing στρατηγική σας; Ειδικότερα όταν μιλάμε για SEO στρατηγικές; Από τον έλεγχο που έχετε πραγματοποιήσει υπάρχει θετικό πρόσημο ή χρειάζεται να προχωρήσετε σε αλλαγές και τροποποιήσεις; Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται να δουλέψετε τις στρατηγικές σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα δεδομένα αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή και πρέπει να είστε έτοιμοι. Υπάρχει διαφορά στο συνολικό SEO για μια επιχείρηση σε σύγκριση με το SEO για ένα blog ή ειδησεογραφικό site. Ένα επιχειρηματικό έργο στη πλειονότητα των περιπτώσεων είναι μια πρόκληση. Για να καλύψετε όλες τις παραμέτρους στο Digital Marketing χρειάζεστε μια ομάδα επαγγελματιών με εμπειρία για να υποστηρίξει το διαφημιστικό σας πλάνο.
Το Digital Marketing και το SEO είναι για τις περισσότερες επιχειρήσεις κομβικής σημασίας για την επιβίωση τους.
Η ανάλυση SEO ιστοσελίδας είναι μια πανίσχυρη τεχνική – στρατηγική όπου εργάζεστε πάνω στο site σας για να βρείτε τις λέξεις κλειδιά που θα φέρουν σχετική ποιοτική επισκεψιμότητα. Κάθε ιστοσελίδα έχει την δική της κατάταξη. Η οργανική επισκεψιμότητα είναι δωρεάν και δεν πληρώνετε την Google. Πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να φέρουν αποτελέσματα μέσα από την οργανική απήχηση και δεν τα καταφέρνουν. Ο Έλεγχος SEO ή αλλιώς SEO Audit είναι η ανάλυση της απόδοσης μιας ιστοσελίδας τόσο για την εμπειρία χρήστη όσο για την Google. Οι παράγοντες κατάταξης είναι πολλοί, όμως μπορείτε να δουλέψετε τους πιο γνωστούς και με την βοήθεια εργαλείων να διορθώσετε σφάλματα.
Μέσα από αυτό το άρθρο θέλουμε να σας παρουσιάσουμε την σημασία της ανάλυσης και του ελέγχου SEO της ιστοσελίδας σας. Παρακάτω θα εξετάσουμε τα παρακάτω στοιχεία κατόπτιν μελέτης πάνω από 10 χρόνων στο SEO και στις μηχανές αναζήτησης.
Η σημασία του SEO Audit μιας εταιρικής ιστοσελίδας
- Ποια είναι η έννοια του SEO Audit
- Πότε πρέπει να κάνετε Ανάλυση SEO
- Ποιο είναι το κόστος ενός ολοκληρωμένου SEO Audit Report
- Ποια είναι βασική λίστα με τους ελέγχους που πρέπει να κάνετε
Η εργασία πάνω στις μηχανές αναζήτησης είναι μια δύσκολη δουλειά που απαιτεί ειδικούς με μεγάλη εμπειρία τόσο στο τεχνικό SEO, όσο και στο Content Marketing, Εμπειρία χρήστη, Performance και Link Building.
Ποια η έννοια της ανάλυσης SEO σε ένα επιχειρηματικό site
Όπως το μαρτυρά και ο τίτλος το Επιχειρηματικό SEO, αφορά την προώθηση υπηρεσιών μέσα οργανικής απήχησης. Όλες οι ιστοσελίδες χρειάζονται διαφήμιση ακόμα και όταν δεν πουλάνε ένα προιόν ή υπηρεσία. Ακόμα και ένα blog θέλει προώθηση. Ακόμα όμως και το απλό site θέλει την συντήρηση του. Το On Line Marketing είναι ένα σύνολο κανόνων, μέσα από τους οποίους εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας σε διαφορετικές πλατφόρμες. Το επιχειρηματικό SEO είναι μια ακόμη μορφή SEO για την βελτιστοποίηση και ανάπτυξη της ιστοσελίδας μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο. Γι αυτό και η σημασία της παρουσίας σας στις οργανικές αναζητήσεις είναι εξαιρετικά σημαντική.
Όμως το επιχειρηματικό SEO μπορεί να περάσει πολλά στάδια όπως περνάει και η κάθε επιχείρηση. Τα trends αλλάζουν. Ο SEO Specialist οφείλει να είναι ενημερωμένος για όλες τις τελευταίες εξελίξεις ώστε να κρατάει την ιστοσελίδα σας στο υψλότερο επίπεδο. Η ανάλυση SEO σας βοηθάει να βρείτε τις αδυναμίες του site, ποια είναι τα τωρινά του στάνταρ και τι μπορεί να βελτιωθεί για να εξελιχθεί η επιχείρηση.
Το SEO Audit σας προσφέρει την ευκαιρία της βελτιώσης της απόδοσης του site. Μια εταιρική ιστοσελίδα είναι συνήθως μεγαλύτερου μεγέθους από ένα συνηθισμένο site. Η βελτίωση της κατάταξης σε τέτοιες περιπτώσεις είναι μια πρόκληση για τους επαγγελματίες. Εξετάζονται παράγοντες, όπως η ταχύτητα, τα εσωτερικά links, τίτλοι, περιγραφές, κείμενα και πολλά ακόμη.
Πότε πρέπει να κάνετε μια ανάλυση SEO
Η ανάλυση SEO δεν μπορεί να γίνει σε μια μέρα. Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και διαρκή παρακολούθηση για την σωστή βελτιστοποίηση. Η ιστοσελίδα σας χρειάζεται να εξελλίσεται με τον χρόνο γι αυτό πρέπει να εξετάζετε κάθε παράγοντα προσεκτικά. Οι στρατηγικές σας στην ανάλυση SEO πρέπει να είναι στοχευμένες στις λύσεις των προβλημάτων του υποψήφιου πελάτη. Μην ξεχνάμε ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και ο ανταγωνισμός σε πολλές περιπτώσεις μεγάλος.
Οι επαγγελματίες στο SEO που γνωρίζουν καλά την δουλειά θα σας εξηγήσουν ότι μια ανάλυση SEO όπως και η εφαρμογή του πλάνου χρειάζεται τουλάχιστον 6 μήνες. Πέραν λοιπόν του τεχνικού SEO το πλάνο σας στη πλειονότητα των περιπτώσεων χρειάζεται έναν μετρήσιμο στόχο στους 6 μήνες. Αυτός ο στόχος θα σας βοηθήσει στο να μετράτε τι κάνετε κάθε μήνα. Πρώτα από όλα όμως χρειάζεται να δείτε το επαγγελματικό μοντέλο. Όταν έχετε δημιουργήσει και εφαρμόσει ένα πετυχημένο SEO Audit, τότε η επανάληψη του δεν χρειάζεται να είναι πολύ συχνή. Σε καμία περίπτωση δεν θα σταματήσετε να τσεκάρετε το site σας σε μηνίαια βάση, καθώς τα πράγματα, μπορεί να αλλάξουν και να μην έχετε προνοήσει τις εξελίξεις.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να δούμε μαζί την δική σας ιστοσελίδα, τι έχετε πετύχει στα οργανικά αποτελέσματα και πως μπορούμε να ανεβάσουμε επίπεδο τις SEO στρατηγικές σας.
Ποιο είναι το κόστος για ένα SEO Audit
Το κόστος για μια ανάλυση SEO, θα εξαρτηθεί από συγκεκριμένες παραμέτρους. Αν πρόκειται για ένα site με μεγάλης εμβέλειας σελίδες, προιόντα και κείμενα τότε οι επιλογές σε premium εργαλεία είναι μονόδρομος. Μέσα από αυτά τα εργαλεία θα δημιουργήσουμε και θα μελετήσουμε την απόδοση σε όλα τα επίπεδα του site σας. Το Google Analytics είναι επίσης ένα ισχυρό εργαλείο που θα σας παρέχει αναλυτικές πλήροφορίες για την απόδοση. Σίγουρα όμως για μια υψηλού επιπέδου ανάλυση SEO, χρειάζεστε και τα κορυφαία εργαλεία. Κάποια από αυτά είναι τα παρακάτω:
- Google Search Console
- Google Analytics
- UberSuggest
- Moz
- Ahrfes
- Semrush
Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορεικών τύπων Reports. Αυτό θα εξαρτηθεί από το εργαλείο. Οι πληροφορίες που θα λάβουμε είναι εξαιρετικά βοηθητικές και θα ενισχύσουν τις προσπάθειες μας στη βελτιστοποίηση του site. Άρα λοιπόν το κόστος εξαρτάται από την ιστοσελίδα και τις απαιτήσεις που θα έχει. Η ομάδα του SEO Marketer, μπορεί να σας δημιουργήσει το πλάνο για ένα ολοκληρωμένο SEO Audit που θα ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στο επόμενο επίπεδο.
Λίστα με τις ενέργειες του SEO Audit
Τώρα θα δούμε ποια είναι τα σημαντικότερα σημεία που πρέπει να κοιτάμε σε μια ανάλυση SEO. Αν είστε στην αρχή της δημιουργίας μιας λίστας, πιθανόν θα έχετε μπερδευτεί. Και δεν είναι παράλογο γιατί πρόκειται για μια λίστα με πολυπλοκότητες. Ουσιαστικά η ανάλυση SEO που θα κάνετε θα πρέπει να έχει μετρήσιμους στόχους, με προτάσεις για να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της επιχείρησης στη κατάταξη. Μην ξεχνάτε τους στόχους που έχετε σε κάθε ανάλυση SEO. Στον SEO Marketer, λαμβάνουμε υπόψιν τους στόχους της επιχείρησης και θέτουμε ένα ρεαλιστικό πλάνο. Αν έχετε ήδη πρόσβαση σε αναλυτικά στοιχεία τότε το Report θα είναι βελτιωμένο και θα έχει περισσότερα δεδομένα. Πάμε να δούμε την λίστα με τους βασικούς παράγοντες.
1. Λέξεις Κλειδιά
Οι λέξεις κλειδιά είναι ο πυρήνας όλων των εργασιών στο SEO. Για την ακρίβεια μια ανάλυση SEO, περιλαμβάνει τις λέξεις κλειδιά που στοχεύει η εταιρεία. Όλα ξεκινάνε από τις αναζητήσεις των χρηστών και τον έλεγχο, έρευνα από τον ειδικό στο SEO. Ο επαγγελματίας θα ταυτοποιήσει τις λέξεις κλειδιά που αφορούν την επιχείρηση και θα δώσει την κατεύθυνση όπως και στόχευση για τις καμπάνιες που θα τρέξουν.
Αν λοιπόν έχετε μια υπηρεσία ή προιόν και θέλετε να σας βρουν υποψήφιοι πελάτες μέσα από τις μηχανές αναζήτησης, τότε η έρευνα για λέξεις κλειδιά είναι το πρώτο βήμα. Ουσιαστικά αυτή η έρευνα δεν τελειώνει ποτέ, καθώς τα Long Tail Keywords, δηλαδή οι μεγαλύτερες φράσεις εμφανίζονται συνεχώς. Ειδικότερα όταν μιλάμε για κλάδους με τεράστιο εύρος ενδιαφέροντος και αναζητήσεων.
2. Εφαρμογή λέξεων κλειδιών
Μερικές φορές ο τρόπος που χειρίζεστε και χρησιμοποιείτε τις λέξεις κλειδιά στα κείμενα του site σας δεν είναι ο ιδανικός. Για παράδειγμα το Keyword Stuffing δεν είναι πλέον αποδεκτό από τις μηχανές αναζήτησης. Τι σημαίνει; Η υπερβολική χρήση των λέξεων ή φράσεων σε ένα κείμενο χωρίς λόγο, χωρίς να υπάρχει μεθοδικότητα. Πλεον αυτή την τακτική που την βλέπαμε συνέχεια σε ιστοσελίδες δεν λειτουργεί. Μπορεί μάλιστα να σας φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Η σωστή εφαρμογή και ταξινόμηση των λέξεων κλειδιών θα βοηθήσει το πλάνο σας να αποδώσει.
Όταν μιλάμε ειδικότερα για μάρκετινγκ περιεχομένου τότε, χρειάζεστε ανθρώπους που απλά ξέρουν τι κάνουν. Οι Copywriters στην ομάδα του SEO Marketer, δημιουργούν κείμενα που είναι μελετημένα και στοχευμένα για τις δικές σας ανάγκες. Η έμπειρη ομάδα των SEO Marketers, θα κάνει μια εις βάθος έρευνα για λέξεις κλειδιά που θα φέρουν αυτό που ψάχνετε, πελάτες.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε βασικές συμβουλές για τα κείμενα σας:
- Χρησιμοποιήστε την κεντρική λέξη στον τίτλο
- Φροντίστε να υπάρχει αναφορά στη στοχευμένη φράση ή λέξη στη πρώτη παράγραφο
- Αποφύγετε το Keyword Stuffing
- Χρησιμοποιήστε την λέξη κλειδί 3 με 4 φορές σε κείμενο 500 λέξεων και ακολουθήστε το ίδιο σχέδιο σε μεγαλύτερα κείμενα
- Μην ξεχάσετε να αναφέρετε την λέξη κλειδί στη τελευταία παράγραφο.
- Οι προτάσεις να μην είναι πολύ μεγάλες.
- Δημιουργήστε παραγράφους και Sub Headings
3. Οι σελίδες σας να είναι ανιχνεύσιμες από την Google
Ένας ακόμη παράγοντας που χρειάζεστε σε μια ανάλυση SEO είναι οι σελίδες που περιλαμβάνονται στο site. Όλες οι σημαντικές σελίδες πρέπει να είναι πλήρως ανιχνεύσιμες από τις μηχανές αναζήτησης. Η καλύτερη κατάταξη θα φέρει περισσότερα κλικ και αναγνώριση. Η οργανική επισκεψιμότητα είναι το μεγαλύτερο κέρδος που μπορείτε να έχετε από τις μηχανές αναζήτησης. Για να ανιχνεύσει σωστά η Google τις σελίδες σας, το Google Search Console είναι εδώ για να το κάνει. Περάστε τις σελίδες στο εργαλείο της Google και περιμένετε μερικές μέρες. Μόλις εντοπισθούν από την Google, θα ξεκινήσουν οι αράχνες να τις ανιχνεύουν. Μια εις βάθος ανάλυση SEO, θα σας δείξει ποιες σελίδες δεν ανιχνεύονται καθόλου ή παρουσιάζουν προβλήματα.
4. Εξετάστε τα URLs
Συνολικά η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι φιλική. Αν δεν το φροντίσετε αυτό η Google θα δώσει προτεραιότητα σε ανταγωνιστές σας. Άρα λοιπόν τι σημαίνει ένα SEO Friendly url; Μιλάμε για την εμφάνιση του link σε κάθε περιηγητή από κάθε διαφορετική σελίδα που επισκέπτεστε. Επίσης τσεκάρετε για θέματα ασφαλείας για κάθε σελίδα ότι είναι καθαρή από malwares και ότι η Google την βλέπει ως καθαρή. Αυτό μπορείτε να το δείτε και με μια απλή επίσκεψη του κάθε url από τον Google Chrome. Αν η ιστοσελίδα σας είναι άξια εμπιστοσύνης, θα φέρνετε πελάτες και επισκέπτες στο site σας χωρίς προβλήματα. Με το SEO Audit, θα βρείτε ποια urls δεν λειτουργούν σωστά, σφάλματα εσωτερικά της σελίδας και προτάσεις διόρθωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά προβλήματα μπορεί να αποδειχθούν σκέτος πονοκέφαλος για να λυθούν. Σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται και η συνδρομή ενός έμπειρου Web Developer.
Τι σημαίνει SEO Friendly URL; Ακολουθήσε τις παρακάτω πρακτικές:
- Χρησιμοποιήστε μόνο πεζά γράμματα
- Τα URLs δεν πρέπει να ξεπερνάνε τις 5 λέξεις
- Βάλτε την λέξη κλειδί στο URL αν είναι αυτό δυνατό
- Χρησιμοποιήστε παύλες για να διαχωρίσετε τις λέξεις
- Τα URLs πρέπει να είναι σχετικά με την σελίδα
5. Τίτλοι σε κάθε σελίδα, προιόν ή άρθρο
Οι τίτλοι είναι κομβικής σημασίας για την αναγνώριση του θέματος από την Google. Το πρώτο πράγμα που είναι εμφανές στις μηχανές αναζήτησης είναι ο τίτλος. Ο τίτλος είναι αυτός που θα ωθήσει τον επισκέπτη να μπει στην ιστοσελίδα σας. Ο τίτλος είναι μεγαλύτερος σε μέγεθος και αντικατοπτρίζει την θεματολογία της σελίδας. Μερικές φορές παρουσιάζει έναν οδηγό, μια λύση ή απάντηση σε προβλήματα σε ανάλογες αναζητήσεις χρηστών. Ο τίτλος είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν την προσοχή τους στους τίτλους για να αναγνωρίσουν το θέμα, την ποιότητα και την σχετικότητα.
6. Περιγραφές
Αφού ολοκληρώσουμε το κείμενο για τον τίτλο το επόμενο βήμα είναι οι μέτα περιγραφές. Η περιγραφή πρέπει να είναι σχετική και να ωθεί τον επισκέπτη να πατήσει στο link. Μια περιγραφή πρέπει να είναι σχεδιασμένη από 150 έως 155 χαρακτήρες, οπότε μην ξεφύγετε από αυτό το όριο. Η μέτα περιγραφή εμφανίζεται σε όλα αποτελέσματα SERP. Συμπεριλάβετε την λέξη κλειδί στη περιγραφή. Πολλές φορές η Google επιλέξει την περιγραφή που πιστεύει εκείνη θα ωφελήσει στην απόφαση του χρήστη. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να έχετε δημιουργήσει την δική σας.
7. Επικεφαλίδες
Ένας ακόμη παράγοντας σε μια ανάλυση SEO είναι οι επικεφαλίδες. Πρόκειται για την ναυαρχίδα στα κείμενα σας. Οι επικεφαλίδες χωρίζονται σε Η1,Η2,Η3,Η4 και πάει λέγοντας. Οι μηχανές αναζητήσεις δεν επικεντρώνονται στη διαφορά ενός τίτλου και μιας H1 επικεφαλίδας. Οπότε προτείνεται να χρησιμοποιήσετε το H1 με σύνεση. Τα Η2, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε με αρκετές επαναλήψεις. Οι επικεφαλίδες είναι σημαντικές γιατί βοηθάνε τόσο τις μηχανές αναζήτησης αλλά όσο εσάς και τους επισκέπτες στη καλύτερη οργάνωση του κειμένου. Είναι μέρος της στρατηγικής στην εμπειρία χρήστη.
8. Links
Τα Links χωρίζονται σε 2 κατηγορίες στα εσωτερικά και τα εξωτερικά. Η δημιουργία backlinks από αξιόπιστες πηγές είναι ο No.1 στόχος. Τα links είναι οι συνδέσεις με εσωτερικές σελίδες του site αλλά και με εξωτερικές. Είναι ένα δίκτυο από συνδέσμους όπου αφορά κυρίως το Link Building. Όσα περισσότερα links έχετε από πολλές και διαφορετικές πηγές, τόσο καλύτερη κατάταξη και επισκεψιμότητα θα έχετε. Εδώ όμως χρειάζεται προσοχή. Η στρατηγική στο Internal Linking δεν πρέπει να βασιστεί με στόχο την συγκέντρωση πολλών links, αλλά στην εμπειρία χρήστη. Δημιουργήστε internal links που έχουν νόημα προς άλλες σελίδες, με στόχευση σε διαφορετικούς τύπους φράσεις και λέξεις κλειδιά. Το Link Building είναι μια τεχνική που περιλαμβάνει πάρα πολλά παρακλάδια και σε πολλούς τομείς είναι αρκετά ακριβό.
Μέσα από το Link Building, εφόσον έχετε μια ιστοσελίδα που έχει αξιοποιήσει και λύσει όλα τα θέματα που θα προκύψουν, έχετε την δυνατότητα να σκαρφαλώσετε θέσεις στη κατάταξη.
9. Φιλικότητα στις κινητές συσκευές
Είναι πλέον μια βασική ανάγκη που πρέπει να καλύψετε. Η φιλικότητα προς κινητές συσκευές είναι υποχρεωτική προυπόθεση για να διεκδικήσετε ψηλότερες θέσεις στη Google. Πλέον η πλειοψηφία των ανθρώπων σερφάρουν από κινητά και tablets. Η χρήση των Smartphones έφερε επανάσταση στο διαδίκτυο, καθώς αύξησε δραματικά τις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης από κινητές συσκευές. Για να μπορέσετε να σχεδιάσετε μια ιστοσελίδα φιλική προς τα κινητά χρειάζεστε έναν έμπειρο προγραμματιστή.
10. Ταχύτητα
Η ταχύτητα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης. Η ταχύτητα αφορά το τεχνικό κομμάτι η οποία ξεκινάει από τον Server. Στη συνέχεια χρειάζονται να πραγματοποιηθούν μια σειρά από εργασίες πάνω στην ιστοσελίδα από web developers ώστε να βελτιστοποιήσουν την ταχύτητα του site σας. Σε κάθε περίπτωση το site είναι αναγκαίο να φορτώνει σε κάτω από 3 δευτερόλεπτα, ιδαικά κάτω από 2,5 δευτερόλεπτα.
Συνοψίζοντας
Όλα τα παραπάνω είναι ένας σύντομος οδηγός, ώστε να έχετε μια κατεύθυνση για ένα ουσιαστικό έλεγχο του site σας. Υπάρχουν βέβαια αρκετές ακόμη πιο προχωρημένες στρατηγικές και μελέτες οι οποίες πρέπει να εξεταστούν και να ληφθούν υπόψιν.
Είμαστε στη διάθεση σας για να δούμε αναλυτικά το δικό σας site, και να σχεδιάσουμε ένα αξιόπιστο SEO Audit που θα ανεβάσει επίπεδο την ιστοσελίδα σας.
Σφάλμα: Η φόρμα επικοινωνίας δε βρέθηκε.
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.