+(30) 697 213 2823 [email protected] Νέος Κόσμος, Αθήνα
Λέξεις κλειδιά σε κείμενα

Λέξεις κλειδιά σε κείμενα – Ποιος είναι ο σκοπός τους;

Όσον αφορά το SEO, οι λέξεις κλειδιά εξακολουθούν να είναι πολύ σημαντικές. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε γιατί οι λέξεις -κλειδιά SEO πρέπει να εμπνέουν όλο το περιεχόμενό σας που δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες των χρηστών. Οι λέξεις κλειδιά είναι ιδέες και θέματα που καθορίζουν το περιεχόμενο του κειμένου σας. Με όρους του SEO, αυτές είναι οι λέξεις και οι φράσεις που οι μηχανές αναζήτησης εισάγουν στον αλγόριθμο και όλο το σύστημα. Ονομάζονται επίσης “ερωτήματα αναζήτησης”. Οι λέξεις -κλειδιά SEO κυμαίνονται από απλές λέξεις έως πολύπλοκες φράσεις και χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας για την αύξηση της οργανικής και σχετικής επισκεψιμότητας αναζήτησης.

Μιλάμε για τα πάντα στη σελίδα σας, όλες τις εικόνες, τα βίντεο, τα αντίγραφα κ.λπ. Με απλές λέξεις και φράσεις, αυτές είναι οι κορυφαίες λέξεις κλειδιά σας. Αν θέλετε να δημιουργήσετε ποιοτικά backlinks στην ιστοσελίδα σας, χρειάζεστε κάτι εκπληκτικό που θα προσελκύσει άτομα να συνδεθούν. Φυσικά για να τα λέμε όλα στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις sites να συνδεθούν μαζί σας. Στο εξωτερικό είναι μεγαλύτερο το εύρος.

Γιατί οι λέξεις κλειδιά σε κείμενα είναι σημαντικές

Οι λέξεις -κλειδιά είναι σημαντικές επειδή αποτελούν τη βάση ανάμεσα σε αυτό που αναζητούν οι άνθρωποι και στο περιεχόμενο που παρέχετε για την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Ο στόχος σας στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι να οδηγήσετε οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας από τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP) και οι λέξεις -κλειδιά που επιλέγετε να στοχεύσετε (δηλαδή, μεταξύ άλλων, αυτές που επιλέγετε να συμπεριλάβετε στο περιεχόμενό σας) καθορίζουν τι είδος επισκεψιμότητας θα έχετε.

Φυσικά χρειάζεται προσοχή στις επιλογές που θα κάνετε στις φράσεις και λέξεις. Οι λέξεις -κλειδιά έχουν να κάνουν τόσο με το κοινό σας όσο και με το περιεχόμενό σας, επειδή μπορείτε να περιγράψετε αυτό που προσφέρετε με έναν ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που ζητούν κάποιοι. Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που κατατάσσεται καλά οργανικά και προσελκύει επισκέπτες στον ιστότοπό σας, πρέπει να κατανοήσετε τις ανάγκες αυτών των επισκεπτών, τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και τον τύπο περιεχομένου που αναζητούν.

Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι μια «γνήσια χρήση λέξεων-κλειδιών» είναι ένας θετικός παράγοντας και όχι απλώς μια συμπλήρωση λέξεων-κλειδιών. Σήμερα, οι μηχανές αναζήτησης είναι πολύ καλύτερες στην ανάλυση ιστοσελίδων από πριν. Αυτές οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να εντοπίσουν μια πραγματική χρήση λέξεων -κλειδιών. Αυτό γίνεται με τον υπολογισμό της πυκνότητας των λέξεων κλειδιών του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Καθώς το κ καιρός περνάει, οι μηχανές αναζήτησης θα γίνουν πιο ανθρώπινες. Πρέπει να αρχίσετε να αντιμετωπίζετε τις μηχανές αναζήτησης ως ανθρώπους με καλή αίσθηση κρίσης. Σε μια ανάλυση SEO θα χρειαστεί να τσεκάρετε όλα τα παρακάτω.

Υπάρχουν τρεις τύποι λέξεων -κλειδιών:

  • Γενικές λέξεις κλειδιά
  • Λέξεις κλειδιά ευρείας αντιστοίχισης
  • Λέξεις  κλειδιά μακράς ουράς

Γενική λέξη -κλειδί

Οι γενικές λέξεις κλειδιά είναι όροι που περιγράφουν ευρέως τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Έχουν ευρύτερη εμβέλεια και βοηθούν να στοχεύσουν άτομα που αναζητούν κάτι χωρίς να έχουν στο μυαλό τους μια συγκεκριμένη μάρκα ή τοποθεσία.

Λέξη κλειδί ευρείας αντιστοίχισης

Βασικά, η ευρεία αντιστοίχιση είναι ένας τύπος αντιστοίχισης λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να καθορίσουν με ποιους όρους μπορούν να αντιστοιχούν οι διαφημίσεις σας. Ονομάζεται “ευρεία” επειδή επιτρέπει στη διαφήμισή σας να ταιριάζει με το μεγαλύτερο εύρος πιθανών αναζητήσεων λέξεων κλειδιών που εξακολουθούν να σχετίζονται κάπως με τη λέξη -κλειδί σας.

Λέξεις κλειδιά μακράς ουράς

Οι λέξεις -κλειδιά μακράς ουράς είναι φράσεις  κλειδιά που έχουν τρεις ή περισσότερες λέξεις και είναι πολύ συγκεκριμένες καθώς εστιάζονται περισσότερο σε μια θέση. Αυτές οι λέξεις κλειδιά μεγαλύτερης ουράς μπορεί να έχουν μικρότερο όγκο αναζήτησης, αλλά να είστε βέβαιοι ότι η πρόθεση αναζήτησης θα είναι σαφέστερη. Συνιστώ λέξεις κλειδιά longtail για να κάνετε SEO επειδή έχει χαμηλό ανταγωνισμό, προσελκύει πραγματικό χρήστη, εξοικονομείτε χρήματα.

Πώς να βρείτε και SEO Λέξεις κλειδιά Longtail;

Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλά διαδικτυακά εργαλεία λέξεων κλειδιών για έρευνα, όπως Longtail Pro, Ubersuggest, KWFinder. Ωστόσο, προτιμώ το plugin WordPress να κάνει έρευνα λέξεων -κλειδιών, ιδίως λέξεις -κλειδιά longtail. 

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι νέες λέξεις κλειδιά που προκύπτουν έχουν συγκεκριμένες προθέσεις αναζήτησης και διαφέρουν μεταξύ τους. Εδώ είναι ένα άλλο παράδειγμα. Το άτομο που ψάχνει για “παιδικά ποδοσφαιρικά παπούτσια” δεν θέλει να βρει τις ίδιες πληροφορίες με το άτομο που ψάχνει “παπούτσια ποδοσφαίρου Cristiano Ronaldo”. Καταλαβαίνετε την ιδέα, σωστά; Να είστε προσεκτικοί γιατί αυτό είναι σημαντικό! Η ικανοποίηση της πρόθεσης αναζήτησης είναι πάντα ο στόχος νούμερο 1 ενός κειμένου που προσπαθεί να τοποθετηθεί.

Σημαντικές έννοιες όταν πρόκειται για λέξεις κλειδιά σε κείμενα

Εκτός από την κατανόηση του τι είναι μια λέξη κλειδί, το σημαντικό είναι πώς να τη χρησιμοποιήσετε για να αποκτήσετε περισσότερη επισκεψιμότητα. Και για αυτό, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε τις ακόλουθες έννοιες.

1. Λέξεις -κλειδιά LSI, η εποχή των σημασιολογικών λέξεων κλειδιών

Πριν από μερικά χρόνια, όταν η Google δεν είχε ακόμη αναπτυχθεί καλά, η επανάληψη της ίδιας λέξης κλειδιού πολλές φορές ήταν αρκετή για να φτάσει ψηλά. Αυτή η πρακτική, που έφτασε στα άκρα, κατέληξε να τιμωρείται για αυτό που ονομάζεται Keyword Stuffing (εισαγωγή της λέξης -κλειδιού με αφύσικο τρόπο με πρόθεση τοποθέτησης). Για το λόγο αυτό, σας συνιστούμε να ελέγξετε τον αριθμό των φορών που εισάγετε τη λέξη κλειδί. Ωστόσο, η Google επιβραβεύει αυτό που είναι γνωστό ως συνάφεια ενός κειμένου.

Ένα κείμενο θα είναι πιο σχετικό, όσο περισσότερες λέξεις σχετίζονται σημασιολογικά με την κύρια έννοια που περιλαμβάνει.. Ας επιστρέψουμε στο Παρίσι για παράδειγμα. Εάν θέλω να τοποθετήσω τη λέξη-κλειδί “Παρίσι”, θα πρέπει να συμπεριλάβω λέξεις (οντότητες) που συνήθως εμφανίζονται επίσης όταν μιλάμε για το Παρίσι. “Πύργος του Άιφελ”. “Η Παναγία των Παρισίων”, “Πόλη της αγάπης”. Εάν όλες ή οι περισσότερες από τις σελίδες των 10 πρώτων περιλαμβάνουν αυτές ή άλλες λέξεις, θα πρέπει επίσης να εμφανίζονται στο περιεχόμενό σας. Αυτές τις λέξεις -κλειδιά τις ονομάζουμε LSI (Latent Semantic Indexing).

Η Google κατανοεί ότι ένα κείμενο που πραγματεύεται σε βάθος, ένα θέμα πρέπει να περιλαμβάνει όλες αυτές τις λέξεις για να είναι σχετικές. Μην συγχέετε λέξεις κλειδιά μακράς ουράς με LSI. Οι πρώτες είναι επεκτάσεις της κύριας λέξης κλειδιού, ενώ οι δεύτερες δεν έχουν μορφολογική σχέση με την κύρια λέξη κλειδί ή μεταξύ τους. Η βελτιστοποίηση εξαρτάται από την φυσικότητα που θα περάσετε τις φράσεις και λέξεις.

Ο στόχος της Google είναι η φυσικότητα, πράγμα που σημαίνει ότι όταν πρόκειται για ένα θέμα σε βάθος, ορισμένες λέξεις θα βγουν φυσικά. Μήπως ένα κείμενο που μιλά εκτενώς για το Παρίσι δεν αναφέρει τον Πύργο του Άιφελ; Προφανώς όχι. 

2. Πυκνότητα λέξεων κλειδιών

Εάν ο στόχος σας είναι να τοποθετήσετε τον εαυτό σας και να κάνετε την εργασία να αποδώσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, γνωρίζετε ήδη ότι η δημιουργία σχετικού κειμένου με όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις LSI είναι ο δρόμος. Παρόλα αυτά, η Google εξακολουθεί να είναι απλώς ένα ρομπότ που διαβάζει και ερμηνεύει, οπότε μην ξεχνάτε πόσες φορές επαναλαμβάνεται η κύρια λέξη κλειδί και οι θέσεις της στο άρθρο (url, H1, H2, κ.λπ.).

Η πυκνότητα μιας λέξης κλειδιού είναι ο αριθμός των φορών που επαναλαμβάνεται, εκφρασμένη ως ποσοστό. Δεν υπάρχει οριστικός κανόνας αλλά, για λόγους ασφάλειας, δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1,5% (σε αυτό το κείμενο η κύρια λέξη κλειδί έχει πυκνότητα 1,3%). Μια κοινή πρακτική SEO είναι να εξετάσετε την πυκνότητα λέξεων κλειδιών του περιεχομένου των κορυφαίων 3-4 αποτελεσμάτων. Με αυτόν τον τρόπο γνωρίζουν τι ποσοστό είναι ανεκτό για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί.

Για ορισμένα θέματα, όπως συνταγές, η Google επιτρέπει μια αρκετά υψηλή πυκνότητα χωρίς τον κίνδυνο τιμωρίας. Πριν δημιουργήσετε ένα κείμενο, δημιουργήστε μια λίστα με συνώνυμα της κύριας λέξης κλειδιού και κοιτάξτε το περιεχόμενο που έχει τοποθετηθεί για να δείτε πώς το ονομάζετε. Επομένως, δεν θα φαίνεται επαναλαμβανόμενο.

3. Προβολή

Εκτός από τη συνάφεια ενός κειμένου και την πυκνότητα μιας λέξης κλειδιού, υπάρχει ένας άλλος σημαντικός όρος: Η προβολή. Η Google δεν εξετάζει μόνο πόσες φορές επαναλαμβάνεται μια λέξη κλειδί, αλλά και πού βρίσκεται στο κείμενο. Αν συμπεριληφθεί στον τίτλο (Η1) ή στον πρώτο τίτλο, θα έχει μεγαλύτερη προβολή / σημασία. Το ίδιο ισχύει εάν περιλαμβάνεται στην αρχή ή στο τέλος των παραγράφων. Προσοχή όμως μην το παρακάνετε! Μην τελειώνετε κάθε παράγραφο με την ίδια λέξη κλειδί. Το κάναμε στην προηγούμενη παράγραφο.

Για να ελέγξετε την πυκνότητα και την προβολή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια πολύ χρήσιμη επέκταση Chrome που ονομάζεται SEOQuake. Πριν ξεκινήσετε να δημιουργείτε άρθρα για το blog ή για να συμπληρώσετε περιγραφές προιόντων, θα πρέπει να κάνετε μια μικρή έρευνα λέξεων-κλειδιών. Αυτή η έρευνα δεν χρειάζεται να είναι πολύ εμπεριστατωμένη, αλλά πρέπει να γνωρίζετε! Τι ψάχνουν οι άνθρωποι στη Google.

Τι λέξεις χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας

Ποια είναι η μέση πυκνότητα του περιεχομένου. Σε ποιους τίτλους οι λέξεις κλειδιά χρησιμοποιούνται περισσότερο. Να θυμάστε ότι αναζητούμε κείμενα που σχετίζονται με την Google και είναι χρήσιμα για τον χρήστη. Τώρα ας δούμε όλα αυτά τα εργαλεία.

1. Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων -κλειδιών Google

Επειδή περιορίζεται μόνο σε λογαριασμούς με ενεργές καμπάνιες, έχει χάσει τη δημοτικότητά του, αλλά εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Πλεονεκτήματα: Κανείς δεν ξέρει τι ψάχνουν οι άνθρωποι στο Google καλύτερα από τη Google.

Μειονεκτήματα: όντας ένα εργαλείο Google Ads, προσανατολίζεται σε λέξεις -κλειδιά συναλλαγής (πρόθεση αγοράς). Αυτό γίνεται πλεονέκτημα όταν εργάζεστε με ηλεκτρονικά καταστήματα.

2. Ubersuggest (Neil Patel)

Ο Neil Patel είναι ένας γνωστός ειδικός στο μάρκετινγκ που αγόρασε ένα πολύ δημοφιλές εργαλείο έρευνας λέξεων-κλειδιών: το Ubersuggest. Αφού το αγόρασε έκανε ένα μεγάλο λίφτινγκ και το προσφέρει δωρεάν.

Υπάρχει και το KW Finder μέσα από το οποίο θα βρείτε πολύ μεγάλες λίστες με λέξεις κλειδιά. Σίγουρα και το Ahrfes διαθέτει μεγάλο όγκο δεδομένων με λέξεις κλειδιά. Αξίζει να δοκιμάσετε όλα τα παραπάνω και να δείτε ποιο σας ταιριάζει καλύτερα.

Το κλειδί για τις λέξεις -κλειδιά

Οι συμβουλές της Google πάντοτε κατευθύνονται προς τη φυσικότητα του περιεχομένου, αλλά είναι απαραίτητο να ελέγξετε λίγο την πυκνότητα και την προβολή. Όσον αφορά τη συνάφεια, εάν το κείμενο είναι ποιοτικό και καλύπτει το θέμα σε βάθος, η επιτυχία είναι σίγουρη. Πάντα όμως θα λέμε ότι το Link Building είναι το επόμενο βήμα.

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΣΤΗ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ;Μάθε κάθε εβδομάδα Tips και Hacks για το Digital Marketing!

Μην χάσεις την ευκαιρία να μαθαίνεις πρώτος/η  όλα τα τελευταία Hacks στο Digital Marketing!