fbpx
+(30) 697 213 2823 [email protected] Δημητρακοπούλου 65, Καλλιθέα
Google Indexing και Crawling

Google Indexing και Crawling – Αναλυτικός Οδηγός

Πιθανότατα έχετε ακούσει τον όρο “αποτελεσματικότητα ανίχνευσης” ή αλλιώς Google Indexing στο παρελθόν, αλλά μπορεί να μην είστε σίγουροι τι σημαίνει. Ακόμη κι αν είστε εξοικειωμένοι με την έννοια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο ιστότοπός σας να μην αποδίδει όσο το δυνατόν περισσότερο όταν πρόκειται για ανίχνευση και ευρετηρίαση. Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να εξηγήσετε τι προκαλεί καθυστερήσεις στην ευρετηρίαση σελίδων, καθώς και θα σας δώσει χρήσιμες συμβουλές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τις σελίδες και τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν στρατηγικά.

Αναρωτιέστε πώς να βελτιώσετε την ανίχνευση και την ευρετηρίαση για τον ιστότοπό σας;

Θα διερευνήσουμε τι προκαλεί καθυστερήσεις στην ευρετηρίαση σελίδων, καθώς και θα παρέχουμε χρήσιμες συμβουλές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τις σελίδες πιο γρήγορα ανιχνεύσιμες. Η Google ανιχνεύει συνεχώς τον ιστό (ή «κάνει crawl», όπως αποκαλείται συχνά) προκειμένου να προσδιορίσει ποιοι ιστότοποι είναι σχετικοί και αξίζει να επισκεφτείτε. Όταν η Google ανιχνεύει έναν ιστότοπο, εξετάζει όλες τις διευθύνσεις URL σε αυτήν τη σελίδα. Εάν κάποια από αυτές τις διευθύνσεις URL έχουν επισκεφτεί στο παρελθόν άλλοι χρήστες, η Google γνωρίζει ότι αυτή η συγκεκριμένη διεύθυνση URL έχει ήδη ευρετηριαστεί και επομένως δεν χρειάζεται να ανιχνευθεί ξανά!

Αυτό σημαίνει ότι εάν κάποιος επισκεφτεί μία από τις σελίδες σας μέσω του προγράμματος περιήγησής του ή του προγράμματος περιήγησης κινητού τηλεφώνου (όπως το Chrome), τότε ένας άλλος χρήστης μπορεί επίσης να δει τον ίδιο σύνδεσμο όταν επισκεφτεί τον δικό του ιστότοπο αργότερα. Μια εταιρεία SEO, θα σας βοηθήσει να λύσετε όλα αυτά τα ζητήματα σε πολύ λιγότερο χρόνο.

Πώς η Google ανιχνεύει και ευρετηριάζει τον ιστότοπό σας:

Το Googlebot είναι ένα πρόγραμμα ανίχνευσης ιστού, που σημαίνει ότι είναι αυτοματοποιημένο, που ανιχνεύει τον ιστότοπό σας και τον ευρετηριάζει. Το Googlebot χρησιμοποιεί μια ποικιλία σημάτων για να καθορίσει τη σημασία της σελίδας και τις δυνατότητες κατάταξης κάθε σελίδας στον ιστότοπό σας. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει σελίδες που συνδέονται με άλλους ιστότοπους χρησιμοποιώντας μια εσωτερική δομή συνδέσμων που ονομάζεται “κουκκίδες” ή “backlinks” (οι σύνδεσμοι επιστροφής είναι σύνδεσμοι από άλλους τομείς).

Αναζητήστε τον ιστότοπό σας σαν επαγγελματίας με αυτά τα 3 εργαλεία

Google Search Console: Αυτό το δωρεάν εργαλείο σάς επιτρέπει να ελέγχετε την υγεία του ιστότοπού σας και να προσδιορίζετε τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανίχνευση. Μπορείτε επίσης να δείτε πόσο συχνά ανιχνεύονται οι σελίδες σας, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν είναι ώρα να προσλάβετε έναν επαγγελματία ή να κάνετε κάποιες μη αυτόματες δοκιμές σε συγκεκριμένες σελίδες. Δείτε ποιες λέξεις κλειδιά φέρνουν επισκεψιμότητα. Για παράδειγμα μια φράση όπως μεταφορές με μικρό φορτηγό, στο κλάδο μεταφορών μπορεί να είναι μια επιλογή για εσάς.

Screaming Frog: Αυτό το εργαλείο web spider είναι ελαφρύ και εύκολο στη χρήση, αλλά η πραγματική του δύναμη προέρχεται από την ικανότητά του να αναλύει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σε λίγα λεπτά και όχι σε ημέρες ή εβδομάδες και σε χαμηλό κόστος σε σύγκριση με άλλες επιλογές. Το υπέροχο με αυτό το εργαλείο είναι ότι είναι γενικά διαθέσιμο ως δωρεάν λήψη χωρίς περιορισμούς αδειοδότησης. Απλώς βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε Windows 7 ή νεότερη έκδοση πριν την εγκατάσταση!

DeepCrawl: Εάν ο προϋπολογισμός εμποδίζει την αγορά ενός από αυτά τα άλλα δύο εργαλεία (ή αν είναι πολύ ακριβά), σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε το DeepCrawl αντ’ αυτού παρέχει παρόμοια λειτουργικότητα χωρίς κανέναν από τους περιορισμούς τους (χωρίς ανάγκη για άδειες χρήσης, χωρίς αναφορά περιορισμούς στη χρήση) ενώ προσφέρει λύσεις σε όλα αυτά τα προαναφερθέντα οφέλη και περισσότερα!

5 Συμβουλές για βελτιστοποίηση μεγάλων διευθύνσεων URL

Χρησιμοποιήστε μια ανακατεύθυνση σε μια συντομότερη διεύθυνση URL. Χρησιμοποιήστε μια κανονική ετικέτα για να πείτε στην Google ποια διεύθυνση URL να χρησιμοποιήσει ως κανονική και ο ιστότοπός σας θα εμφανίζεται στο Search Console ως με μόνο μία διεύθυνση URL. Αποκλείστε την ανίχνευση μεγάλων διευθύνσεων URL με αρχεία robots.html που βρίσκονται στο επίπεδο ρίζας (ή σε άλλους κρυφούς καταλόγους).

Εάν θέλετε να ανιχνεύονται, προσθέστε κανόνες “να επιτρέπεται” μέσα στα αρχεία robots.html. Διαφορετικά μην συμπεριλάβετε καθόλου αυτά τα αρχεία για να μην τα δουν οι μηχανές αναζήτησης ή να μην τα ευρετηριάσουν σωστά! Παράδειγμα δείτε την σελίδα πελάτη μας για επισκευή κονσόλας.

Χρησιμοποιήστε χάρτες ιστότοπων, ώστε η Google να γνωρίζει ποιες σελίδες είναι πιο σημαντικές στον ιστότοπό σας και να τις βρίσκει γρήγορα κατά την ανίχνευση σε αυτόν αργότερα! Έχετε χρόνο για την βελτίωση του κώδικα;

Τι σημαίνει βελτίωση του κώδικα;

Μια μαύρη τρύπα είναι ένα κομμάτι κώδικα που τρώει χρόνο και καταλαμβάνει χώρο στον ιστότοπό σας και δεν κάνει πολλά. Μπορεί να χρειαστούν από 15 δευτερόλεπτα έως αρκετά λεπτά για τα προγράμματα ανίχνευσης να ευρετηριάσουν τις σελίδες σας, επομένως θέλετε να βεβαιωθείτε ότι ο χρόνος που αφιερώνουν στην ανίχνευση δεν ξοδεύεται μακριά από τον κύριο σκοπό τους – την ευρετηρίαση περιεχομένου!

Γιατί απορροφούν χρόνο από τον ιστότοπό μου;

Πιθανότατα έχετε κάποιο είδος κανόνων CSS “διάταξης” ή “στυλ” που προσθέτουν περισσότερες από μία ετικέτες ανά γραμμή (για παράδειγμα: body { font-size: 0 }) ή πολλές κλάσεις σε κάθε στοιχείο HTML (class=”name ”). Αυτά ονομάζονται cascading stylesheets (CSS). Δεν είναι απαραίτητα, αλλά διευκολύνουν τις μηχανές αναζήτησης όπως το Google και το Bing να καταλάβουν τι προσπαθείτε να πείτε οπτικά μόνο μέσω της σήμανσης – πράγμα που σημαίνει λιγότερη εργασία για τον εαυτό τους όταν ανιχνεύουν αυτές τις σελίδες αργότερα στη γραμμή!

Αποφύγετε ζητήματα διπλότυπου περιεχομένου με την κανονικοποίηση – Canonical

Η κανονικοποίηση είναι μια διαδικασία που βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν την αρχική πηγή. Αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να αποφύγουν ζητήματα διπλότυπου περιεχομένου, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα σε προγράμματα ανίχνευσης και ευρετηρίου.

Για παράδειγμα, εάν έχετε δύο σελίδες με το ίδιο περιεχόμενο αλλά διαφορετικούς τίτλους ή περιγραφές, είναι πιθανό και οι δύο να εμφανίζονται σε SERP (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης). Ωστόσο, μπορεί να παίζουν και άλλοι παράγοντες εδώ: Ο τίτλος μπορεί να μην ταιριάζει με το πραγματικό κείμενο στη σελίδα 2, επειδή δημιουργήθηκε από κάποιον άλλο που δεν ήξερε τι έκανε.

Η περιγραφή μπορεί να είναι μεγαλύτερη από όσο χρειάζεται, επειδή ήθελαν περισσότερο χώρο για λέξεις-κλειδιά. Η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στις δύο σελίδες, παρόλο που δεν σχετίζεται μ το περιεχόμενο. Δεν είναι κρυφό ότι θέλετε και πρέπει να πετύχετε την πρώτη σελίδα στη Google.

4 τρόποι για να αυξήσετε την απόδοση του Server (και να μειώσετε το χρόνο φόρτωσης)

Χρησιμοποιήστε CDN

Ένα δίκτυο παράδοσης περιεχομένου (CDN) είναι μια εταιρεία που παρέχει σε διακομιστές σε όλο τον κόσμο αντίγραφα των αρχείων του ιστότοπού σας, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν αυτά τα αρχεία πιο γρήγορα από ό,τι αν τα φιλοξενούσατε εσείς οι ίδιοι. Ο κύριος λόγος για να χρησιμοποιήσετε ένα CDN είναι να μειώσετε το χρόνο φόρτωσης για τους επισκέπτες και να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα του Server συνολικά, αλλά υπάρχουν και άλλα οφέλη!

Για παράδειγμα: Εάν ο ιστότοπός σας έχει μεγάλα αρχεία (π.χ. εικόνες ή βίντεο), η χρήση ενός CDN θα επιτρέψει την ταχύτερη πρόσβαση, επειδή μειώνει τους χρόνους αναζήτησης DNS έχοντας αποθηκευμένα πολλά αντίγραφα σε διαφορετικές τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, πράγμα που σημαίνει λιγότερα αιτήματα που περνούν από κάθε server ή με τη σειρά τους ως πηγαίνουν από τη μια τοποθεσία στην άλλη καθώς επιστρέφουν στον κυβερνοχώρο.

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την ανίχνευση και την ευρετηρίαση είναι να αποφύγετε το διπλότυπο περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά υπάρχουν μερικά απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τις πιθανότητες ο ιστότοπός σας να γίνει ένα άχρηστο χάος διπλού περιεχομένου:

Αποφύγετε την αντιγραφή μη χρησιμοποιείτε το ίδιο περιεχόμενο σε πολλές σελίδες. Για παράδειγμα, εάν μια σελίδα έχει ένα αρχείο εικόνας (π.χ. μια εικόνα από την αρχική σας σελίδα), βεβαιωθείτε ότι μια άλλη σελίδα δεν έχει επίσης αυτό το ίδιο αρχείο εικόνας, ειδικά αν είναι κάτι σαν “Homepage Image 2”.

Χρησιμοποιήστε ανακατευθύνσεις 301 όταν είναι κατάλληλο για τη μετακίνηση συνδέσμων μεταξύ δύο διαφορετικών εκδόσεων μιας σελίδας (δηλαδή, μία με όλες τις πρόσφατες αναρτήσεις έναντι μίας με παλαιότερες αναρτήσεις). Αυτό αποτρέπει την Google από το να εμφανίζει δύο εκδόσεις του ίδιου κειμένου, σε λέξεις-κλειδιά κατά την αναζήτηση συγκεκριμένων όρων ή φράσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης, επειδή εξετάζουν και τις δύο εκδόσεις αντί για μία ταυτόχρονα, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα οι επισκέπτες να βλέπουν διπλότυπες σελίδες όταν προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους σε εκείνες τις περιοχές όπου θέλουν να έχουν πρόσβαση.

Κάντε το περιεχόμενο να λειτουργεί ακόμα πιο γρήγορα με το Syndication

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την απόδοση ανίχνευσης και ευρετηρίασης είναι να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο του ιστότοπού σας είναι όσο το δυνατόν πιο ευανάγνωστο και προσβάσιμο. Αλλά πώς ξέρετε εάν το περιεχόμενό σας διαβάζεται από προγράμματα ανίχνευσης; Για να μάθετε, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

Μεταβείτε σε κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας και δείτε τον αριθμό των συνδέσμων πίσω σε άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας στο Google Search Console ή σε κάποιο άλλο πρόγραμμα. Εάν υπάρχουν πολλοί σύνδεσμοι, τότε αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες πιθανώς βρίσκουν αρκετά χρήσιμο για αυτούς να κάνουν κλικ από μια σελίδα πίσω σε μια άλλη σελίδα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει κάποιο περιθώριο βελτιστοποίησης εδώ! Στη συνέχεια, ρίξτε μια ματιά σε ποιες σελίδες κατατάσσονται καλά για ορισμένες λέξεις-κλειδιά στο εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών του Google Ads.

Αυτό θα σας δώσει μια ιδέα για το ποιες λέξεις-κλειδιά αναζητούν οι άνθρωποι πιο συχνά στον αλγόριθμο της Google και επειδή αυτές οι λέξεις-κλειδιά τείνουν να μην έχουν ακόμη ευρετηριαστεί από τα bots όταν κάποιος τις πληκτρολογεί στη γραμμή αναζήτησής τους μέσα στο πρόγραμμα λογισμικού του προγράμματος περιήγησης Chrome.

Εμποδίζουν οι διαφημίσεις; Δείτε πώς μπορείτε να το διορθώσετε.

Οι διαφημίσεις που εμποδίζουν το περιεχόμενό σας μπορεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση. Δείτε πώς μπορείτε να το διορθώσετε:

Τα προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων αυξάνονται και είναι μια εξαιρετική επιλογή εάν έχετε εγκαταστήσει ένα εργαλείο αποκλεισμού διαφημίσεων στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε μια υπηρεσία όπως το Adblock Plus ή το uBlock Origin, που θα αποκλείει τις διαφημίσεις σε όλους τους ιστότοπους, όχι μόνο σε αυτούς με διαφημίσεις. Εάν χρησιμοποιείτε ένα από αυτά τα εργαλεία και εξακολουθείτε να βλέπετε αναδυόμενα παράθυρα ή banner, βεβαιωθείτε ότι δεν είναι πολύ μεγάλα για τη σελίδα και εάν είναι, αλλάξτε το μέγεθός τους λίγο περισσότερο μέχρι να είναι πιο διαχειρίσιμα (και λιγότερο αποσπώντας την προσοχή) .

Ορισμένες μορφές διαφήμισης δεν ταιριάζουν καλά στις σελίδες, επειδή η κλίμακα τους δεν ταιριάζει καλά με τον χώρο που υπάρχει σε κάθε σελίδα. Για παράδειγμα, οι μεγάλες εικόνες μπορεί να φαίνονται θολές εάν τοποθετηθούν σε κοντινή απόσταση από κείμενο κοντά τους. μεγάλα βίντεο κλιπ θα μπορούσαν να κατακλύσουν το κείμενο στο κάτω μέρος μιας ανάρτησης ιστολογίου.

Να γίνει συγχρονισμός ή όχι;

Αν θέλετε να βελτιώσετε την ανίχνευση και την ευρετηρίαση μεγάλων ιστότοπων, τότε είναι σημαντικό να κατανοήσετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του συγχρονισμού δυναμικού περιεχομένου.

Πλεονεκτήματα δυναμικού περιεχομένου: Το στατικό περιεχόμενο μπορεί να αποθηκευτεί στην προσωρινή μνήμη επ’ αόριστον. Αυτό σημαίνει ότι εάν ο ιστότοπός σας έχει πολλές στατικές σελίδες, τότε οι χρήστες δεν θα χρειαστεί να περιμένουν τη φόρτωση των σελίδων όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας. Θα λάβουν άμεση ικανοποίηση με κάθε σελίδα (ή τουλάχιστον όσο γρήγορα επιτρέπει η σύνδεσή τους).

Μειονεκτήματα στατικού περιεχομένου: Χρειάζεστε περισσότερο χώρο στο Server για στατικά αρχεία, όπως εικόνες, επειδή δεν αλλάζουν αρκετά συχνά από τη μια σελίδα στην άλλη. Αυτό μπορεί να κάνει πολλά πράγματα να διαρκέσουν περισσότερο από όσο χρειάζεται κατά τη φόρτωση σελίδων μέσω αιτημάτων HTTP αντί απευθείας μέσω κλήσεων AJAX ή JavaScript, όπως το jQuery Mobile, οι οποίες χρησιμοποιούν λιγότερο εύρος ζώνης συνολικά κάνοντας αλλαγές μόνο κατά παραγγελία και όχι με λήψη όλων κάθε φορά που κάποιος επισκέπτεται κάτι νέο Σε σύνδεση.”

Μάθετε πώς να ανιχνεύσετε την αποτελεσματικότητα θα ενισχύσει την απόδοση του SEO και πώς μπορείτε να το εφαρμόσετε. Η αποτελεσματικότητα ανίχνευσης είναι κάτι που πρέπει να έχετε στον ιστότοπό σας και είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το SEO. Το πρώτο βήμα για την αύξηση της αποτελεσματικότητας ανίχνευσης είναι η εύρεση τρόπων βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων σας για ταχύτητα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει πράγματα όπως:

  • Ελαχιστοποίηση εξωτερικών στοιχείων (εικόνες, αρχεία JavaScript) σε κάθε σελίδα.
  • Σύνταξη καθαρού κώδικα χωρίς διπλότυπα σενάρια ή CSS.
  • Βελτιστοποίηση εικόνων με τη μείωση του μεγέθους των αρχείων τους.
  • Κρυπτογράφηση κυκλοφορίας από μηχανές αναζήτησης.

Από εκεί, μπορείτε επίσης να δείτε τις ρυθμίσεις διαμόρφωσης του server σας και να βεβαιωθείτε ότι έχουν διαμορφωθεί σωστά, έτσι ώστε το Googlebot να μην κολλάει από αιτήματα από άλλα ρομπότ στο ίδιο δίκτυο με το δικό σας (και αντίστροφα).

Συμπερασματικά

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα ανίχνευσης και ευρετηρίασης, αλλά συνήθως δεν είναι πολύ μεγάλα για να ξεπεραστούν. Εάν ο ιστότοπός σας αντιμετωπίζει αργούς χρόνους φόρτωσης ή καθυστερήσεις στην ευρετηρίαση, είναι πιθανό να υπάρχουν προβλήματα με το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου ή/και τη διαμόρφωση του server σας που χρειάζονται αντιμετώπιση. Ελπίζουμε ότι αυτός ο οδηγός σας έχει δώσει κάποιες πληροφορίες σχετικά με το τι προκαλεί αυτά τα προβλήματα, καθώς και πώς να τα διορθώσετε!

Καλέστε για Προσφορά