+(30) 697 213 2823 [email protected] Νέος Κόσμος, Αθήνα
Copywriter τι είναι - Κόστος για Κειμενογράφο

Copywriter τι είναι – Κόστος για Κειμενογράφο

Η επαγγελματική πλέον ιδιότητα copywriter είναι μια από τις πιο σχετικές και ακόμη λιγότερο γνωστές εργασίες στο Digital Marketing. Αν και, σε πολλές περιπτώσεις, καθορίζει τι διαβάζουμε, καταναλώνουμε και ακούμε, και είναι όλο και περισσότερο σχετικές με τις εταιρείες, είναι «κρυμμένοι» επαγγελματίες που δεν έχουν πάντα την αναγνώριση που τους αξίζει.

Σε αυτό το άρθρο πρόκειται να αναθεωρήσουμε τι είναι ο copywriter και σε ποιους τομείς συνήθως λειτουργεί.

Τι είναι ένας copywriter;

Ο copywriter είναι επαγγελματίας συγγραφέας που ασχολείται με τη δημιουργία περιεχομένου, συνήθως όχι λογοτεχνικού, αλλά τεχνικού. Ορίζεται ως η τεχνική που στοχεύει στην παραγωγή περιεχομένου κάθε είδους που ενθαρρύνει τους καταναλωτές να κάνουν μια αγορά, είτε πρόκειται για προϊόν, συναίσθημα, ιδεολογία ή απλά ένα μήνυμα.

Υπηρεσίες Copywriting

Επί του παρόντος, υπάρχουν ορισμένοι πολύ συγκεκριμένοι τομείς δράσης όπου λειτουργούν οι κειμενογράφοι και γενικά κάθε επαγγελματίας ασχολείται με ένα είδος ή κλάδο επιχείρησης. Κατά την πρόσληψη ενός copywriter, μπορούμε να παραθέσουμε τους τύπους κειμένων σε:

Copywriter για Διαδικτυακό Marketing

Ο Copywriter για το Internet Marketing είναι ένας τύπος κειμενογράφου που ασχολείται με τη συγγραφή πολύ δημιουργικού περιεχομένου προσανατολισμένου, πάνω απ ‘όλα, στο μάρκετινγκ περιεχομένου. Η λειτουργία του πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες της διαφήμισης, που σημαίνει ότι το περιεχόμενο πρέπει να “πουλήσει” μια ιδέα, ένα προϊόν ή ένα συναίσθημα.

Το έργο του Copywriter είναι ένα από τα παλαιότερα στη διαφήμιση. Γεννήθηκε στη δεκαετία του ’50 με την έκρηξη των διαφημίσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο.

Συνήθως συνεργάζονται με τον Creative Director ενός διαφημιστικού γραφείου για τη σύνδεση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας με τους πιθανούς πελάτες τους. Στόχος της είναι να αντικατοπτρίζει με συγκεκριμένο και απλό τρόπο το μήνυμα ότι μια εταιρεία θέλει να τραβήξει την προσοχή του αγοραστή.

SEO Copywriter και SEO κειμενογραφία

Η SEO κειμενογραφία είναι ένας από τους νέους τομείς επιρροής για ένα web copywriter και είναι αυτός που έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση σήμερα.

Ο SEO copywriter, προέρχεται από το ακρωνύμιο Search Engine Optimization. Το σύνολο των εργασιών και ενεργειών που στοχεύουν στην εξέλιξη της ιστοσελίδας, πλατφόρμας ή εφαρμογής να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα της Google. Επομένως, αυτός ο τύπος copywriter έχει τεχνικό προφίλ, με γνώση του SEO On Page. Με άλλα λόγια είναι ο τρόπος συγγραφής και βελτιστοποίησης του περιεχομένου με φυσικό τρόπο, ώστε μια «αράχνη» να το αναγνωρίζει, να το ευρετηριάζει και να το εκτιμά.

Με αυτόν τον τρόπο, ένα περιεχόμενο θα είναι ψηλά στα SERP ή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται πίσω από τα αποτελέσματα της Google που είναι όλο και πιο έξυπνα και μπορούν να αναγνωρίσουν την ποιότητα του περιεχομένου. Για αυτόν τον λόγο, οι τεχνικές copywriting είναι όλο και πιο σημαντικές.

Ένας καλός κειμενογράφος με ειδικότητα στο SEO πρέπει να γνωρίζει τους παράγοντες βελτιστοποίησης στη σελίδα. Αναφερόμαστε στις ενέργειες που γίνονται στο κείμενο, έτσι ώστε τα ρομπότ ευρετηρίου να κάνουν τη δουλειά τους πιο γρήγορα και εύκολα. Η Google, για παράδειγμα, εκτιμά ότι τα περιεχόμενα είναι προσανατολισμένα με τον ακόλουθο τρόπο:

  • Ενημερωτική πτυχή: Οι πληροφορίες σχετίζονται με όσους την αναζητούν.
  • Όψη ευχρηστίας: Το περιεχόμενο είναι γρήγορο και κατανοητό.
  • Πρακτική συναλλαγής: Περιεχόμενο που στοχεύει στην αγορά ενός προϊόντος ή στη μετατροπή (αποστολή φόρμας, πραγματοποίηση κλήσης κ.λπ.).

Μόλις επιτευχθούν αυτές οι πτυχές, το web copywriting πρέπει να συνθέσει ένα κείμενο λαμβάνοντας υπόψη τις ακόλουθες πτυχές που εκτιμούν μόνο οι μηχανές αναζήτησης:

  • Τίτλος περιεχομένου και μετα-περιγραφές
  • Αρχιτεκτονική (δεν συνδέεται άμεσα με το αντίγραφο, αλλά αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη)
  • Εσωτερικοί σύνδεσμοι και σύνδεσμοι προς άλλα άρθρα στον ίδιο ιστότοπο, που σχετίζονται με περιεχόμενο ή θέμα.
  • Κείμενα χωρίς ορθογραφικά λάθη
  • Να είναι δημιουργικός
  • Εργασία για shares στα κοινωνικά δίκτυα
  • Χωρίστε το κείμενο σε τίτλους, υπότιτλους, ιεραρχίες κ.λπ.
  • Δώστε προσοχή στις λέξεις-κλειδιά (Long Tail)

Copywriter για Ομιλίες

Αν και το προφίλ του κειμενογράφου που γράφει κείμενα τα οποία προορίζονται για ομιλίες (πολιτικό, επιχειρηματικό, κ.λπ.) αποτελείται συνήθως από πολιτικούς επιστήμονες ή κοινωνιολόγους, υπάρχουν και άλλοι τύποι. Είναι ένα κάπως πιο εξωτικό επάγγελμα και συνδέεται στενά με την πολιτική.

Σε αυτήν την περίπτωση, ο επαγγελματίας προσπαθεί να συνδέσει ιδέες και συναισθήματα με ένα συγκεκριμένο κοινό, προσανατολίζοντας την ιστορία στο ιδεολογικό σύμπαν που διαχειρίζεται το κοινό. Αυτός ο τύπος περιεχομένου συνδέεται με στοργικά κείμενα, το φανταστικό σύμπαν, τον στόχο, το φύλο και το άπειρο των συναισθηματικών χαρακτηριστικών.

Κείμενα λαμβάνοντας υπόψη τη φωνητική

Η μεγάλη διαφορά αυτού του τύπου εργασίας είναι η προφορική. Αυτή η πτυχή αλλάζει τον κεντρικό άξονα της γραφής.

Όντας με ένα προφορικό μήνυμα, μια σειρά μεταβλητών μπαίνει στο παιχνίδι όπου ο Copywriter πρέπει να λάβει υπόψη. Με αυτό εννοούμε ότι το κείμενο θα διαβαστεί δυνατά, και ως εκ τούτου πρέπει να είναι σε άπταιστα Ελληνικά, Αγγλικά ή όποια άλλη γλώσσα και να συνδέεται με τους νόμους της προφορικής ομιλίας, περισσότερο από άλλα πράγματα. Αυτές οι πτυχές είναι:

  • Ο ρυθμός της ομιλίας
  • Η απλότητα και η παιδαγωγική.
  • Οι τόνοι της ομιλίας (όταν φωνάζετε, όταν επιβραδύνετε, όταν μετακινείτε τα χέρια σας, όταν σταματάτε).

Διαβάστε: Ανανεώση περιεχομένου ιστοσελίδας – Πως να ανεβείτε στη Κατάταξη

Πώς να βρείτε έναν καλό κειμενογράφο;

Η πρόσληψη επαγγελματία κειμενογράφου απαιτεί τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων. Για να ξεκινήσετε, πρέπει να είστε ξεκάθαροι για το τι πρόκειται να ζητήσετε και να δημιουργήσετε ένα σενάριο. Με βάση αυτό και την επέκταση, διατυπώστε έναν προϋπολογισμό.

Είναι φυσιολογικό το κόστος του copywriter να αλλάζει καθώς προχωρά το έργο, όπως και η συγγραφή, διόρθωση δεν μπορούν πάντα να ρυθμιστούν με την ακρίβεια που θέλει κάποιος.

Στην περίπτωση άρθρων (περιεχόμενο SEO), καθορίζεται από τον αριθμό των λέξεων και συνήθως τηρείται αυστηρά. Θυμηθείτε, ωστόσο, ότι άρθρα αυτού του τύπου συνιστάται να έχουν τουλάχιστον 900 λέξεις ώστε η Google να τα βλέπει ως σχετικά.

Το περιεχόμενο του δημιουργικού βασίζεται ως μια ενημέρωση καμπάνιας. Υπό αυτήν την έννοια, δεν μετριούνται από τον αριθμό των λέξεων. Αυτό που αποτιμάται πάνω από την ποσότητα είναι η δημιουργικότητα.

Τα περιεχόμενα της ομιλίας αποτιμώνται ανά μονάδα και λέξεις. Θα εξαρτηθεί από το πόσο συνεισφέρει το κείμενο. Μιλάμε για μια δημιουργική άποψη ή περιορίζεται στην επανεγγραφή καμπανιών;

Ακαδημαϊκά κείμενα, εγχειρίδια, κ.λπ. Αυτοί οι τύποι έργων τιμολογούνται σύμφωνα με δύο μεταβλητές. Εάν θα τεκμηριωθούν και η έκταση του έργου. Ο προϋπολογισμός δεν υπολογίζεται  συνήθως με αριθμό λέξεων, αλλά από ολόκληρο το έργο.

Διαβάστε: 7 στρατηγικές για να διατηρήσετε το περιεχόμενο φρέσκο και πιασάρικο

Αξίζει να προσλάβετε copywriter;

Το έργο των κειμενογράφων είναι συνήθως μια εξαιρετικά απαιτητική υπηρεσία, καθώς είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει κάποιος στο τομέα σας που ξέρει πώς να μετατρέψει μια ιδέα σε ένα ελκυστικό κείμενο. Και δεν είναι όλοι ικανοί να το κάνουν.

Ανεξάρτητος copywriter ή Digital Marketing Agency;

Ο κόσμος του κειμενογράφου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες:

Από τη μία πλευρά, οι ελεύθεροι επαγγελματίες καλύπτουν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών και περιοχών. Και από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες, εστιάζουν περισσότερο σε διαφημιστικές εκστρατείες κάθε είδους.

Κατά γενικό κανόνα, οι περισσότεροι είναι ανεξάρτητοι copywriters. Από την άλλη πλευρά, η λειτουργία τους συνεπάγεται συνεχή δημιουργική εκπαίδευση, καθώς για να επιβιώσουν πρέπει να προσαρμοστούν σε όλα τα πιθανά θέματα.

Εκπαίδευση για να γίνετε copywriter

Αν πιστεύουμε ότι ο κειμενογράφος γεννήθηκε, παγκοσμίως, στη δεκαετία του 50 όπως αναφέραμε, τότε δεν υπήρχε συγκεκριμένη ρυθμιζόμενη εκπαίδευση. Πολλοί ήταν copywriters που πήγαν στον κόσμο της διαφήμισης για οικονομικούς λόγους και δεν είναι πραγματικά απαραίτητο να έχουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Η καριέρα της Οπτικοακουστικής Επικοινωνίας είναι σήμερα μια εστία και πηγή επαγγελματιών που αργότερα κάνουν το άλμα σε Agencies ή ελεύθερους επαγγελματίες. Επίσης, οι διάφορες σχολές δημιουργικής γραφής βοηθούν στη δημιουργία καλών κειμενογράφων. Πλεόν στο διαδίκτυο με επιμονή και σωστή αξιολόγηση θα βρείτε πολλά μαθήματα για να εξελιχθείτε σε έναν εξαιρετικό copywriter.

Η φιγούρα του επαγγελματία κειμενογράφου είναι πολύ απαραίτητη για την προώθηση διαφορετικών επιχειρηματικών τομέων, όπως ένας ιστότοπος, ένα blog, βιβλία ή εγχειρίδια. Επίσης, τα οφέλη ενός επαγγελματικού copywriter αναφέρονται ως εξής:

  • Παρέχει ποικιλία στα κείμενα. Οι ειδικοί copywriters μπορούν να παράγουν μια μεγάλη ποικιλία κειμένων με διαφορετικά δημιουργικά θέματα για κάθε κοινό-στόχο. Αυτό θα κάνει μια μεγάλη διαφορά από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό σας.
  • Βοηθά στην αύξηση των επισκέψεων σε έναν ιστότοπο. Όπως είπαμε, με νέες ενημερώσεις αλγορίθμων, η Google και οι χρήστες εκτιμούν όλο και περισσότερο περιεχόμενο που είναι σχετικό και απαντά στις ερωτήσεις τους. Αυτό το ελκυστικό και αποφασιστικό περιεχόμενο μπορεί να γίνει μόνο από έναν επαγγελματία. Κανένας άλλος.
  • Βελτιώνει την αντίληψη ενός προϊόντος ή μιας εταιρείας. Οι γραπτές πληροφορίες εξακολουθούν να αποτελούν το κύριο σημείο επαφής μεταξύ ενός αγοραστή και ενός προϊόντος, καθώς η σαφής και επαγγελματική πληροφορία κάνει τη διαφορά.
  •  Γράψτε ενδιαφέροντα και καλογραμμένα κείμενα. Όποιο και αν είναι το περιεχόμενο που δημιουργείτε, πρέπει να συνδεθείτε με το κοινό σας. Είναι ο νούμερο ένα νόμος γραφής και αυτό συνεπάγεται στη χρήση μιας τεχνικής. Είτε πρόκειται για έναν ιστότοπο είτε για τη δημιουργία αναφορών, η σύνταξη περιεχομένου πρέπει να είναι ελκυστική και να σας προσκαλεί να το διαβάσετε.

Συμπεράσματα

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, η δραστηριότητα του copywriter δεν ήταν ποτέ πιο απαραίτητη.

Με αυτόν τον τρόπο, η δημιουργία διαδικτυακού περιεχομένου απαιτεί τις εργασίες του κειμενογράφου μέχρι να είναι απολύτως απαραίτητες. Λάβετε υπόψη ότι η διαδικτυακή αγορά είναι δύσκολη και ότι δεν έχουν όλοι το ταλέντο και τις γνώσεις που απαιτούνται για να είναι επαγγελματίας copywriter.

Οι μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και πιο έξυπνες κάθε μέρα. Επιπλέον, οι χρήστες έχουν κουραστεί να έχουν πρόσβαση σε κακής ποιότητας, κακώς γραμμένο ή ορθογραφικό περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, μια φυσική αλλαγή στο επάγγελμα θα ήταν ιδανική, όπου θα παραμείνουν οι καλύτεροι, όσοι μπορούν να δημιουργήσουν τα πιο δημιουργικά κείμενα, πιο ακριβές περιεχόμενο και διαδικτυακά άρθρα για να ανέβει η ιστοσελίδα σας στις κορυφαίες θέσεις της Google.

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΣΤΗ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ;Μάθε κάθε εβδομάδα Tips και Hacks για το Digital Marketing!

Μην χάσεις την ευκαιρία να μαθαίνεις πρώτος/η  όλα τα τελευταία Hacks στο Digital Marketing!