Η αναζήτηση Search ξεπέρασε σε shares τα Social Media κατά 35% έναντι 26% στο Referral Traffic

Μετά από ένα χρόνο γεμάτο με ψεύτικες ειδήσεις και επικεφαλίδες που επικεντρώνονται γύρω από θέματα Brand Safety και ακραίου περιεχομένου, φαίνεται ότι οι ενέργειες που πραγματοποιούνται από τα Social Sites για να περιορίσουν την εισροή κακόβουλου περιεχομένου εμφανίζονται ως πραγματικό όφελος για την επισκεψιμότητα των παραπομπών αναζήτησης .

Για πρώτη φορά μετά το 2014, το Shareaholic αναφέρει ότι η αναζήτηση ξεπέρασε τα Socials στο συνολικό ποσοστό της κυκλοφορίας που έδωσε το 2017. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αναλυτικής πλατφόρμας, η αναζήτηση οδήγησε το 34,8% των επισκέψεων στο 2017 σε σύγκριση με τα κοινωνικά δίκτυα που αντιστοιχούσαν στο 25,6% referral traffic.

Το Chartbeat, μια πλατφόρμα ανάλυσης για ηλεκτρονικούς εκδότες και οργανισμούς μέσων ενημέρωσης, έχει παρακολουθήσει μια παρόμοια τάση με την επισκεψιμότητα από την αναζήτηση Google σε ιστότοπους εκδοτών πάνω από 25% από τις αρχές του 2017.

“Η αναζήτηση Google ήταν πάντα ο μεγαλύτερος παράγοντας σε πελάτες του Chartbeat”, γράφει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, John Saroff, στο blog του Chartbeat, “Στα τέλη Αυγούστου, οι επιστήμονες δεδομένων του Chartbeat παρατήρησαν ότι οι παραπομπές αναζήτησης Google σε όλη την βάση πελατών ήταν αυξανόμενες.

Ο διευθύνων σύμβουλος λέει ότι η ομάδα του θεωρούσε αρχικά ότι η αύξηση των παραπομπών της Google συνδέθηκε με γεγονότα όπως η έκλειψη της ηλιακής έκρηξης και ο τυφώνας Irma, αλλά η επισκεψιμότητα εξακολούθησε να αυξάνεται ακόμη και μετά την υποχώρηση των ειδήσεων γύρω από τα γεγονότα. Αντί να επιστρέψει στα κανονικά πρότυπα, το Chartbeat είδε την αναζήτηση Google να οδηγεί ακόμα περισσότερη επισκεψιμότητα στους ιστότοπους εκδοτών.

Η αναζήτηση ξεπέρασε τα Social Media στα Shares

“Σε υψηλό επίπεδο, είναι ξεκάθαρο ότι η πρωτιά των κοινωνικών μέσων στην κατηγορία κορυφαίων παραπομπών έχει τελειώσει. Μετά από συνεχόμενες νίκες τα τελευταία τρία χρόνια, τα Social Sites δίνουν πίσω τον τίτλο, ύστερα από αλλαγές στους αλγόριθμους πίσω από το News Feed του Facebook “, γράφει το Shareaholic στην τελευταία αναφορά επισκεψιμότητας.

Τα ευρήματα του Shareaholic βασίζονται στην επισκεψιμότητα σε περισσότερες από 250.000 ιστότοπους για κινητά και Desktop υπολογιστές που έχουν συμμετάσχει στα εργαλεία δημοσίευσης της πλατφόρμας μάρκετινγκ περιεχομένου. Η εταιρεία αναφέρει ότι ανέλυσε μια ποικιλία πηγών επισκεψιμότητας – άμεση επισκεψιμότητα, κοινωνικές παραπομπές, οργανική αναζήτηση και πληρωμένη αναζήτηση – για ιστότοπους που κυμαίνονταν από χίλιους μοναδικούς επισκέπτες έως ένα εκατομμύριο και διαδόθηκαν σε μια ευρεία ποικιλία κατηγοριών ιστοτόπων , τεχνολογία, μόδα και ομορφιά, μάρκετινγκ, αθλητισμός, γενικές ειδήσεις και πολλά άλλα.

Η Google ήταν ο κορυφαίος συνολικός παραπομπής επισκεψιμότητας για το έτος και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017 είχε μερίδιο επισκεπτών κατά 36,82%. Το μερίδιο επισκέψεων της Google ήταν πάνω από επτά ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ του δευτέρου εξαμήνου του 2016 και του δεύτερου μισού του 2017 , Το Facebook μειώθηκε κατά 12,7% κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Ακόμα και με διψήφια πτώση, ωστόσο, το Facebook παρέμεινε το κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο για το μερίδιο των επισκέψεων το 2017.

Το Shareholic επισημαίνει τις αλλαγές που έκανε το Facebook στον αλγόριθμο ειδήσεων, ενισχύοντας το περιεχόμενο από τις “αξιόπιστες” πηγές ειδήσεων, ενώ επιβάλλονται κυρώσεις σε ανεπιθύμητα μηνύματα, τα οποία έχουν επηρεάσει την πτώση του μεριδίου επισκέψεων του ιστότοπου: Μια σειρά σημαντικών αλλαγών σε ό, τι περιεχόμενο εμφανίζεται στη ροή ειδήσεων και τον τρόπο εμφάνισής τους. “

Τα δύο παρακάτω διαγράμματα, ένα από το Shareaholic και το άλλο από το Parse.ly, μεταδίδουν παρόμοιες τάσεις σε σχέση με την αναζήτηση προς την κοινωνική κίνηση αναφοράς το 2017, μέσα στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Τα δεδομένα του Parse.ly αντικατοπτρίζουν την ανοδική τάση στην επισκεψιμότητα παραπομπών από την Google (όλα – συμπεριλαμβανομένου του AMP – Επιτάχυνση της μορφής των κινητών σελίδων της Google) και της φθίνουσας τάσης στην επισκεψιμότητα παραπομπών από το Facebook συγκεκριμένα (όλο το Facebook – συμπεριλαμβανομένων των Άμεσων άρθρων).

Οι εκδότες βλέπουν επίσης τα συνεχή κέρδη από την έρευνα που κατευθύνεται από την AMP

Ενώ η αναφορά παραπομπής κυκλοφορίας του Shareaholic βασίζεται σε μια ευρεία κατηγορία ιστοτόπων, τα δεδομένα του Chartbeat συνδέονται ειδικά με την επισκεψιμότητα από το search των εκδοτών.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το Chartbeat παρουσίασε αύξηση 25% στην επισκεψιμότητα σε ιστότοπους εκδοτών από την αναζήτηση Google κατά το τελευταίο έτος. Ο Josh Schwartz, επικεφαλής του προϊόντος, μηχανικής και δεδομένων του Chartbeat, δήλωσε στο Digiday ότι οι παραπομπές σε εκδότες από το Facebook ήταν κάτω από 15% το 2017 – ευθυγραμμίζοντας τα ευρήματα του Shareaholic.

Ο αλγόριθμος των ειδήσεων του Facebook για τον περιορισμό των ψευδών ειδήσεων και των ανεπιθύμητων μηνυμάτων επηρεάζει σίγουρα τους συνολικούς αριθμούς κυκλοφορίας παραπομπής, αλλά το Chartbeat αναφέρει ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας που οδηγεί την κυκλοφορία στους ιστότοπους των πελατών του είναι το περιεχόμενο AMP. Αφού ανέλυσε αν η αύξηση της κυκλοφορίας ήταν αποτέλεσμα ενός σφάλματος ή «ψεύτικου traffic» την προηγούμενη dark social traffic κίνηση και δεν βρήκε τίποτα, έστρεψε την προσοχή του στους αριθμούς κίνησης κινητού έναντι επιφάνειας εργασίας.

Το Chartbeat έπειτα έψαξε περαιτέρω τα δεδομένα του για να αξιολογήσει τις τοποθεσίες χρησιμοποιώντας AMP και είπε ότι βρήκε μια «έντονη» διαφορά μεταξύ των περιοχών που χρησιμοποιούν AMP και εκείνων που δεν το είχαν.

“Ενώ η επισκεψιμότητα αναζήτησης Google για κινητές συσκευές στους εκδότες με ενεργοποίηση AMP αυξάνεται κατά 100 τοις εκατό κατά το ίδιο χρονικό πλαίσιο, η επισκεψιμότητα σε εκδότες που δεν χρησιμοποιούν AMP είναι επίπεδη.”

Το Chartbeat αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών, οι παραπομπές αναζήτησης Google Mobile πλέον ξεπερνούν τόσο τις παραπομπές στο Facebook για κινητά όσο και για desktop υπολογιστές.