Χάνεις οργανική επισκεψιμότητα ; Μην ανησυχείς σε αυτό το άρθρο θα βρούμε όλους τους λόγους για να βρεις λύσεις. Η επισκεψιμότητα μπορεί να έχει μειωθεί από αλλαγές στον αλγόριθμο της Google ή αλλαγές που μπορεί να έκανες στο design του site.
Θα δούμε αναλυτικά 8 λόγους για τους οποίους χάνεις επισκεψιμότητα. Συνέχισε να διαβάζεις.
Αν λοιπόν έχεις βρεθεί σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει να εξετάσεις συγκεκριμένους παράγοντες. Υπάρχει φυσικά και η πιθανότητα για manual ή αγλοριθμικό Penalty. Η οργανική επισκεψιμότητα είναι κομβικής σημασίας για πολλές επιχειρήσεις. Όσο μεγαλύτερη είναι η επισκεψιμότητα τόσο μεγαλύτερο awareness θα έχει, περισσότερα leads και κατά επέκταση πωλήσεις.
Για να ανακαλύψετε ποιο είναι το πρόβλημα στην απώλεια οργανικής επισκεψιμότητας πρέπει να γίνει μια ολοκληρωμένη ανάλυση. Με αυτό τον τρόπο θα βρείτε ποιος είναι ο λόγος ή λόγοι για να πάρετε τα μέτρα σας.
Γιατί χάνω οργανική επισκεψιμότητα ;
Updates από τον αλγόριθμο της Google
Η Google είναι γνωστό ότι πραγματοποιεί πολλά updates είτε μικρά είτε μεγάλα. Είναι ένα γεγονός που θα συνεχιστεί και θα συνεχίζεται. Αυτό συμβαίνει διότι είναι πάρα πολλοί που ακόμα και σήμερα ακολουθούν Black Hat SEO στρατηγικές με αποτελέσμα η Google να προσπαθεί να βελτιώνεται για να φέρνει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους ερευνητές.
Το κακό της υπόθεσης είναι ότι στη πλειονότητα των περιπτώσεων η Google δεν προετοιμάζει όυτε ανακοινώνει πότε θα κάνει update, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις. Υπάρχουν 2 εργαλεία από Moz και Semrush που θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε αν έγινε κάποιο update και σας επηρέασε. Αν εντοπίσετε ίδιες ημερομηνίες με τις δικές σας που άρχισε η πτώση τότε βρήκατε το πρόβλημα. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε και μια ακόμη πηγή του Moz για αλγοριθμικά updates.
Χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο
Η Google έβγαλε στην επιφάνεια το Google Panda το 2014, το οποίο δίνει βάση στη ποιότητα του περιεχομένου. Εκείνη την εποχή χτυπήθηκαν χιλιάδες ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο λόγω κακής ποιότητας περιεχόμενο, χωρίς παραγράφους, subheadings, σωστή σύνταξη και αρθρογραφία, όπως αν είναι χρήσιμο για τους επισκέπτες. Αν δεν προσέχετε το περιεχόμενο σας, δεν το βελτιώνετε, δεν προσπαθείτε να δημιουργήσετε νέες θεματολογίες τότε τα πράγματα για εσάς θα είναι δύσκολα.
Ακολουθήστε τις παρακάτω βέλτιστες πρακτικές:
- Αποκτήστε links από υψηλής ποιότητας sites
- Αξιοποιήστε το Internal Linking
- Δημιουργήστε ένα site εύκολο στη πλοήγηση
- Στοχεύστε λέξεις κλειδιά σχετικές με την επιχείρηση σας
- Δημοσιεύστε νέο περιεχόμενο αρκετά συχνά
Διπλό περιεχόμενο
Το dublicate content μπορεί να επηρεάσει την ιστοσελίδα με πολλούς τρόπους όπως να αποδυναμώσει το Domain και Page Authority. Το διπλό περιεχόμενο μπορεί να βλάψει τόσο την εμπειρία χρήστη όσο και τις αράχνες όταν επισκέπτονται ένα site, καθώς προσπαθούν να αποφασίσουν ποιος είναι ο νικητής για να ανέβει στη κατάταξη. Συνεπώς θα είναι συνετό μέσω αξιόπιστων εργαλείων να εντοπίσετε το διπλό περιεχόμενο και να το διορθώσετε. Οι τακτικές αντιγραφής άρθρων ή κειμένων από άλλων site είναι μια κακή τακτική εκτός αν κάνετε αναδημοσίευση ένα κομμάτι περιεχομένου με την αναφορά της πηγής.
Δεν ανεβάζετε συχνά φρέσκο περιεχόμενο
Η Google λατρεύει το φρέσκο περιεχόμενο. Η συχνότητα των άρθρων παίζει μεγάλο ρόλο αλλά μην πέσετε στη παγίδα της ποσότητας αντί της ποιότητας. Τα άρθρα σας θα πρέπει να είναι πλούσια σε περιεχόμενο με χρήσιμες πληροφορίες και αξία προς το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε. Δημιουργήστε ένα σχέδιο για το Content Marketing της επιχείρησης σας, βάλτε στόχους και αξιοποιήστε τον χρόνο και τους πόρους σας για να τους πετύχετε. Μην αγνοήσετε τις εικόνες και τα βίντεο μέσα στα άρθρα σας. Παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη λήξη αποφάσεων των επισκεπτών και υποψήφιων πελατών.
Υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης (Bounce Rate)
Χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο, διπλότυπα κείμενα, αργό site, κείμενα με πληροφορίες που δεν είναι χρήσιμες πλέον, οδηγούν σε υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης. Το bounce rate σημαίνει ότι ένας χρήστης μπαίνει στη σελίδα ή άρθρο σας και εγκαταλείπει γρήγορα το site. Αυτό δείχνει ότι δεν βρίσκει αυτό που ψάχνει ή όλα τα παραπάνω που αναφέραμε. Η Google το μετράει ως παράγοντα, καθώς θεωρεί ότι όσο περισσότερο χρόνο περνάει ο επισκέπτης στη σελίδα ή άρθρο και συνολικά στο site, βρίσκει χρήσιμες πληροφορίες κι αυτό μεταφράζεται σε ψηλότερη κατάταξη.
Πολλές σελίδες οδηγούν σε 404 Errors
Έχετε παρατηρήσει αυτή την σελίδα στην σελίδα σας ; ”Σφάλμα 404 η σελίδα που ψάχνετε δεν βρέθηκε.” Τότε πρέπει να το διορθώσετε. Υπάρχουν πολλά εργαλεία για να κάνετε αυτό, αλλά θα πρέπει να είστε προσεκτικοί. Μην αγνοείτε τέτοια σφάλματα γιατί μπορεί να είναι ένας λόγος απώλειας οργανικής επισκεψιμότητας. Η Google το λαμβάνει υπόψιν συνεπώς έτσι πρέπει κι εσείς. Τις περισσότερες φορές μιλάμε για λίγες σελίδες οι οποίες δεν συνδέονται σωστά με άλλες ή δεν υπάρχουν πλέον. Όμως αν το πρόβλημα αυτό αυξηθεί τότε μπορεί να οδηγήσει σε μπέρδεμα από τις αράχνες αναζήτησης και υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης από χρήστες.
Οι 2 κορυφαίες πρακτικές στην αντιμετώπιση των Broken Links είναι το redirect 301 και η επεξεργασία του link ώστε να το κάνετε άρθρο ή σελίδα. Δοκιμάστε αυτό το εργαλείο για Broken Links.
Κακή ανακατασκευή Site
Προχωρήσατε σε ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας και δεν φροντίσατε να urls σας ; Αλλάξτε Domain ; Κάνατε τα απαραίτητα redirects ; Εδώ έχει την ευθύνη ο προγραμματιστής σας, καθώς πρέπει να βελτιώσει το site σας, αλλά τα urls να παραμείνουν όπως ακριβώς ήταν! Ξεκαθαρίστε αυτή την σημαντική λεπτομέρεια για αποφυγή ξαφνικής απώλειας επισκεψιμότητας.
Υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών στα κείμενα
Αποφύγετε με κάθε τρόπο την υπερβολική χρήση των ίδιων φράσεων και λέξεων κλειδιών στα κείμενα σας. Η Google πλέον είναι έξυπνη και αντιλαμβάνεται που θέλετε να επικεντρωθείτε. Δημιουργήστε το περιεχόμενο σας με σωστή και χρήσιμη πληροφορία και αξιοποιήστε τις λέξεις φράσεις με σύνεση. Αποφύγετε το Keyword stuffing με κάθε τρόπο.
Διαβάστε ακόμη:
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.