Εάν βασίζεστε – ή διαφημίζεστε σε πελάτες – στην Ευρώπη, υπάρχει μια αρκετά καλή πιθανότητα να είστε εξοικειωμένοι με τον Κανονισμό Γενικής Προστασίας Δεδομένων (GDPR). Δεδομένου ότι το Facebook είναι μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες διαφήμισης στον κόσμο, θεωρούν απαραίτητο να βάλουν μαζί μια ανακοίνωση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημιστές (εσείς) μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα τους και, το πιο σημαντικό, πώς αυτές οι σαρωτικές προφυλάξεις θα επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε το Facebook να δημιουργούν ακροατήρια, να αποθηκεύουν δεδομένα και να στοχεύουν προοπτικές.
Το Facebook είναι λίγο διαφορετικό και επιθυμεί να διαφημίσει σε προοπτικές σε μία από τις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι ταυτόχρονα ένας υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων (χειρίζονται προσωπικά δεδομένα) και έναν επεξεργαστή δεδομένων (επεξεργάζονται τα προσωπικά δεδομένα για άλλους ελεγκτές δεδομένων). Οι πιθανότητες είναι ότι η επιχείρησή σας πέφτει μόνο στον κάδο Α, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι βρίσκεστε εκτός αγκίστρου.
Σήμερα, πρόκειται να βουτήξουμε στην τελευταία έκδοση του Facebook σχετικά με τη συμμόρφωση με το GDPR και, ειδικότερα, τι σημαίνει για τις επιχειρήσεις των 3 εκατομμυρίων που διαφημίζονται στο Facebook. Πρώτον, όμως, λίγο για το GDPR.
Τι είναι το GDPR;
Σύμφωνα με την δική του σελίδα, το GDPR είναι “η σημαντικότερη αλλαγή στον κανονισμό για την προστασία της ιδιωτικής ζωής δεδομένων στα 20 χρόνια”.
Βασικά, εάν προσφέρετε αγαθά ή υπηρεσίες ή παρακολουθείτε τη συμπεριφορά των υποκειμένων των δεδομένων της ΕΕ, το GDPR θα σας υποχρεώσει να είστε πιο διαφανείς όσον αφορά τα είδη των προσωπικών δεδομένων που συλλέγετε και τι να κάνετε με αυτά . Επιπλέον, οι προοπτικές πρέπει να δώσουν τη ρητή συγκατάθεσή τους για να συγκεντρώσουν και να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα. Δεν υπάρχει όμως πρόβλημα. Μόνο η μέγιστη διαφάνεια.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, αυτό δίνει στους καταναλωτές περισσότερη ισχύ για τα προσωπικά τους δεδομένα. Υποστηρίζει επίσης τα δικαιώματά τους να γνωρίζουν τις παραβιάσεις, να βλέπουν ακριβώς τι γνωρίζετε σχετικά με αυτά κατά παραγγελία και να “ξεχαστούν”. Αν δεν θέλετε να έχετε τα δεδομένα τους, πρέπει να σεβαστείτε την εξουσία τους. Η μη συμμόρφωση θα οδηγήσει σε υψηλά τέλη (όπως το 4% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων).
Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως έχουν ανακατασκευαστεί για να συμμορφωθούν με το GDPR πριν από την έναρξη ισχύος του κανονισμού στις 25 Μαΐου 2018. Το Facebook είναι μία από αυτές τις επιχειρήσεις.
Ποια η θέση του Facebook;
Εκτός αν βρίσκεστε στη μοναδική περίπτωση που βρίσκεστε εκτός κλίματος και εκτός διαδικτύου τον τελευταίο μήνα, γνωρίζετε πολύ καλά τα πρόσφατα δεινά του Facebook σχετικά με το χειρισμό των δεδομένων χρηστών. Ως εκ τούτου, κάνουν μια συντονισμένη προσπάθεια να είναι διαφανείς και προληπτικοί όσον αφορά την προστασία GDPR.
Σύμφωνα με την προαναφερθείσα έκδοση του Facebook, οι προετοιμασίες GDPR του κοινωνικού δικτύου επικεντρώνονται σε τρεις βασικές δεσμεύσεις: τη διαφάνεια, τον έλεγχο και τη λογοδοσία.
Ενώ αυτό ακούγεται ασαφές και γεμάτο ορολογίες, στην πραγματικότητα είναι αρκετά απλό: Το Facebook θα διευκολύνει τους ανθρώπους να καταλάβουν τι γνωρίζει το Facebook για τα άτομα με βάση τα δεδομένα που μοιράζονται στα δικά τους Facebook και πρόκειται να κάνουν μια συντονισμένη προσπάθεια να ασχοληθούν λίγο περισσότερο με το πώς χειρίζονται τα εν λόγω δεδομένα άλλες οντότητες – συγκεκριμένα διαφημιστές.
Θα δούμε παρακάτω μερικούς από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους η απάντηση του Facebook στο GDPR – και επομένως το ίδιο το GDPR – θα σας επηρεάσει ως διαφημιζόμενος.
Η ευθύνη κάθε διαφημιζόμενου είναι …
Να κάνετε ακριβώς αυτό που κάνει το Facebook!
Πρέπει να ενημερώσετε τις προοπτικές σας για τα είδη των δεδομένων που συλλέγετε, τι κάνετε με αυτά και ποιος άλλος θα τα δει. Τώρα, εάν χρησιμοποιείτε μεθόδους στόχευσης του Facebook, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για πολλά εδώ. Τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε το Facebook Pixel ή το Προσαρμοσμένο κοινό. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με το GDPR (ή να μάθετε τις απαντήσεις σε πιο χρωματικές ερωτήσεις) στη σελίδα Συχνές Ερωτήσεις της ΕΕ, αλλά καταλήγει σε αυτό:
Πρέπει να διασφαλίσετε “μια σχετική νομική βάση (για παράδειγμα, συγκατάθεση, συμβατική αναγκαιότητα ή νόμιμα συμφέροντα)” για τη χρήση των δεδομένων των καταναλωτών.
Σε περίπτωση που είστε μη συμμορφωμένοι μετά τις 25 Μαΐου, μην προσπαθήσετε να περάσετε το buck στο Facebook. Όπως δηλώνουν με σαφήνεια: “Κάθε εταιρεία είναι υπεύθυνη για τη διασφάλιση της συμμόρφωσής τους με το GDPR, ακριβώς όπως είναι υπεύθυνοι για τη συμμόρφωση με τους νόμους που ισχύουν σήμερα”.
Θα επηρεαστεί το Facebook Pixel;
Σύμφωνα με το Facebook, οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί το Pixel “θα έχει υποχρεώσεις βάσει του GDPR.” Στο “Οδηγό Συναίνεσης”, το Facebook παραθέτει παραδείγματα περιπτώσεων όπου ίσως χρειαστεί να λάβετε τη συναίνεση από προοπτικές όπως …
Ιστότοποι λιανικής πώλησης που συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τα προϊόντα που βλέπουν οι χρήστες για τους σκοπούς της στόχευσης διαφημίσεων
Blogs που χρησιμοποιούν cookies για την ταξινόμηση συνολικών δημογραφικών δεδομένων σχετικά με τους αναγνώστες
Διαφημιστές Facebook που εγκαθιστούν το Facebook Pixel για να μετρήσουν τις μετατροπές διαφημίσεων ή να προωθήσουν τις προοπτικές στο Facebook
Η απόκτηση συναίνεσης είναι πολύ απλή. Πρέπει να πείτε στους ανθρώπους στον ιστότοπό σας τι, πώς και γιατί παρακολουθείτε τα δεδομένα τους και πρέπει να συμφωνήσουν σε αυτό. Αυτό μπορεί να συμβεί μέσω της χρήσης ενός cookie bar ή ζητώντας συγκατάθεση για εγγραφή, a la Facebook:
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό και τη συμμόρφωση με το GDPR, συνιστώ ανεπιφύλακτα να επισκεφθείτε τα links της ΕΕ και του Facebook παραπάνω, αντίστοιχα.
Τι γίνεται με το Instagram;
“Το 60% των ανθρώπων δεν γνωρίζουν ότι το Instagram ανήκει στο Facebook”. Εάν προηγουμένως βρεθήκατε στην ογκώδη αυτή ομάδα, μπορείτε να υπολογίζετε επίσημα μεταξύ των ενημερωμένων. Συγχαρητήρια!
Και δεδομένου ότι το Facebook διαθέτει το Instagram, το Instagram θα είναι συμβατό με το GDPR καθώς το Facebook είναι ανά πάσα στιγμή. Δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα παραπάνω για να χρησιμοποιήσετε τις διαφημίσεις Instagram ή να αποκτήσετε πρόσθετη συγκατάθεση για την αξιοποίηση των δεδομένων των καταναλωτών ως μεθόδου στόχευσης στη φωτοκεντρική πλατφόρμα. Το ίδιο ισχύει και για το Messenger και το WhatsApp.
Ένα επιπλέον βήμα για τα προσαρμοσμένα ακροατήρια
Εδώ είναι όπου τα πράγματα γίνονται δύσκολα. Ώρα να επανεξετάσουμε το σύνολο “ελέγχου δεδομένων εναντίον του επεξεργαστή δεδομένων”.
Όταν τοποθετείτε το Facebook Pixel στον ιστότοπό σας, το Facebook – όχι η επιχείρησή σας – είναι ο υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι είναι υπεύθυνοι για την ενημέρωση των προοπτικών σας για το γεγονός ότι τα προσωπικά τους δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία ως στόχευση στις διάφορες ιδιότητές τους.
Αντίθετα, όταν ανεβάζετε ένα προσαρμοσμένο κοινό στο Facebook χρησιμοποιώντας ένα αρχείο δεδομένων, το Facebook είναι απλώς επεξεργαστής δεδομένων. Ως εκ τούτου, θα είστε υπεύθυνοι για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα GDPR προτού οι πληροφορίες μεταφορτωθούν στο Facebook για χρήση ως μέθοδος στόχευσης.
Πως?
Το Facebook είναι στη διαδικασία ανάπτυξης ενός εργαλείου άδειας για το Προσαρμοσμένο Κοινό, το οποίο θα απαιτεί από εσάς να αποδείξετε. Δεν είναι γνωστό ποια “απόδειξη” θα αποτελείται από “ότι αποκτήσατε συγκατάθεση.” Θα σας ενημερώσουμε με περισσότερες πληροφορίες όταν αυτό κυκλοφορήσει επίσημα.
Οι διαφημίσεις οδηγούν σε μια δύσκολη πρόταση
Οι διαφημίσεις προβολής Facebook είναι ένα καταπληκτικό επιχειρηματικό εργαλείο. Σε μερικούς λογαριασμούς, είναι το πιο ισχυρό όπλο στο οπλοστάσιο διαφήμισης.
Ως εκ τούτου, έρχονται με τη δική τους πολύ ειδική γραφειοκρατία!
Ανά Facebook, “Στην περίπτωση των διαφημίσεων που οδηγούν, τόσο το Facebook όσο και η επιχείρηση είναι υπεύθυνοι επεξεργασίας δεδομένων, επομένως και τα δύο μέρη είναι υπεύθυνα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης.” Πόσο διασκεδαστικό!
Βασικά, αυτό σημαίνει ότι τόσο εσείς όσο και το Facebook πρέπει να ενημερώσετε τις προοπτικές σας ότι γνωρίζετε ότι επεξεργάζεστε τα δεδομένα σας. Ευτυχώς, το Facebook καθιστά πολύ απλό το να συνδέσετε την κύρια διαφήμισή σας με την πολιτική απορρήτου σας, επιτρέποντάς σας να συλλέξετε συγκατάθεση σε πραγματικό χρόνο.
Ολοκληρώνοντας..
Για κάθε επιχείρηση που επιχειρεί να προσεγγίσει τις προοπτικές στην ΕΕ, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί η συνολική συμμόρφωση με το GDPR. Αλλά ενώ δεν είναι απαραίτητο να επεκτείνετε την ίδια ευγένεια με τις προοπτικές στις Η.Π.Α., κάτι τέτοιο θα συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην αποδυνάμωση των ανησυχιών που σχετίζονται με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των πιθανών πελατών σας.
Διαβάστε ακόμη :
Η αναζήτηση Search ξεπέρασε σε shares τα Social Media κατά 35% έναντι 26% στο Referral Traffic
Πώς να αποσυνδεθείτε από το Facebook Messenger
Πως να προωθήσω το site μου (32 Τρόποι αύξησης επισκεψιμότητας Traffic)
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.