fbpx
+(30) 697 213 2823 info@seomarketer.gr Νέος Κόσμος, Αθήνα
11 Λόγοι για τους οποίους χάσατε θέσεις στη Google, Προώθηση ιστοσελίδων SEO Marketer

11 Λόγοι για τους οποίους χάσατε θέσεις στη Google

Προσπαθείτε να ανεβάσετε θέσεις την ιστοσελίδα σας στη κατάταξη, δουλεύετε με σύνεση (η τουλάχιστον έτσι νομίζετε) και μια μέρα μπαίνετε να τσεκάρετε που βρίσκεστε και βλέπετε μεγάλη πτώση σε λέξη ή λέξεις κλειδιά. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να οφείλετε και θα τους δούμε όλους αναλυτικά σε αυτό το άρθρο. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να ανακτήσετε τις χαμένες θέσεις με σκληρή δουλεία και εφόσον εντοπίσετε ποιο μπορεί να είναι το πρόβλημα. Είναι επίσης λογικό αν η επιχείριση σας εξαρτάται από τα οργανικά αποτελέσματα να δημιουργηθεί πανικός, αλλά μην ανησυχείτε.

Σε μια προσπάθεια εξάλειψης του κακού περιεχομένου ώστε να παρουσιάσει στους χρήστες με αποτελέσματα αναζήτησης υψηλότερης ποιότητας, η Google έχει εξαφανίσει ή ρίξει πολλές θέσεις στη κατάταξη ιστότοπους που παραβιάζουν τις οδηγίες τους. Παλαιότερες τεχνικές SEO που ήταν συνηθισμένες μπορούν τώρα να ρίξουν τον ιστότοπό σας στην κατάταξη. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία παραβάσεων για τις οποίες η Google θα τιμωρήσει έναν ιστότοπο.

Διαβάστε : Τι είναι το SEO – Μάθετε τα βασικά για το Search Engine Optimization

Η ακόλουθη λίστα περιλαμβάνει μερικούς από τους πιο κοινούς λόγους:

  1. Keyword stuffing: Στις πρώτες μέρες του SEO, ήταν τυπικό να γεμίσετε τις λέξεις-κλειδιά σας όσο το δυνατόν πιο πυκνά στο περιεχόμενό σας. Φυσικά, αυτό είχε ως αποτέλεσμα κάποιο άσχημο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε σαφώς για μηχανές αναζήτησης αντί για ανθρώπους. Οι σελίδες γεμάτες με λέξεις-κλειδιά δεν θα σας φτάσουν πολύ μακριά στην κατάταξη σήμερα. Η καλύτερη στρατηγική είναι να ενσωματώσετε τις λέξεις-κλειδιά σας με φυσικό τρόπο, χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα του περιεχομένου.
  2. Δημιουργία Spam Links: Η αγορά συνδέσμων, η ενοικίαση συνδέσμων και η συμμετοχή σε πάρα πολλές ανταλλαγές συνδέσμων είναι μερικές από τις περιγραμματικές πρακτικές δημιουργίας συνδέσμων που θα μπορούσαν να σας αποφέρουν πρόστιμο Google. Η Google παραπονιέται με οποιοδήποτε τεχνητό μέσο δημιουργίας του δικτύου συνδέσμων σας. Εάν πρέπει να ενισχύσετε το προφίλ του backlink σας, είναι καλύτερο να το κάνετε με τον παλιομοδίτικο τρόπο. Η επικοινωνία με τους webmaster άλλων αξιόπιστων ιστότοπων στη θέση σας και η δημοσίευση άρθρων σε γνωστά site είναι εξαιρετικοί τρόποι για να δημιουργήσετε ένα σταθερό σύνολο συνδέσμων προς τον ιστότοπό σας.
  3. Διπλότυπο περιεχόμενο: Η Google δεν θέλει οι χρήστες της να βλέπουν το ίδιο περιεχόμενο να επαναλαμβάνεται σε μια λίστα αποτελεσμάτων αναζήτησης. Για να αποφευχθεί η πιθανότητα αυτής της κακής εμπειρίας χρήστη, ενδέχεται να τιμωρήσουν ιστότοπους που έχουν πανομοιότυπο περιεχόμενο σε πολλές σελίδες. Η χρήση εργαλείων όπως το Copyscape μπορεί να σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι όλο το περιεχόμενό σας είναι εντελώς πρωτότυπο.
  4. Διπλότυπες περιγραφές: Παρόμοιο με το πρόβλημα του διπλού περιεχομένου, τα διπλά μεταδεδομένα μπορούν επίσης να βλάψουν την κατάταξή σας με τις μηχανές αναζήτησης. Η Google δεν θα σας τιμωρήσει επειδή έχετε διπλά μεταδεδομένα μόνο, αλλά το βλέπουν ως σήμα ότι ο ιστότοπός σας ενδέχεται να έχει πρόβλημα με το διπλό περιεχόμενο. Πολλά συστήματα διαχείρισης περιεχομένου και πλατφόρμες blogging διευκολύνουν κατά λάθος τη συγκεκριμένη παράβαση. Προσέξτε να εισαγάγετε μοναδικά, πρωτότυπα μεταδεδομένα για καθεμία από τις μεμονωμένες σελίδες του ιστότοπού σας.
  5. Μικρό περιεχόμενο: Η Google αρέσει να βλέπει σελίδες που είναι πλούσιες σε πληροφορίες και γεμάτες με πρωτότυπο περιεχόμενο. Οι σελίδες που υπάρχουν κυρίως για την προβολή διαφημίσεων είναι πιθανό να κερδίσουν ποινή. Παρομοίως, ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου που αντιγράφουν τις περιγραφές των προϊόντων τους απευθείας από τον κατασκευαστή ή άλλον ιστότοπο ενδέχεται επίσης να αντιμετωπίζουν προβλήματα.
  6. Κατάχρηση της στόχευσης σε λέξεις κλειδιά: Η χρήση των λέξεων-κλειδιών σας στο κείμενο των συνδέσμων σας αποτελούσε τυπική πρόταση μεταξύ των ειδικών SEO. Οι αλλαγές στον αλγόριθμο που περιλαμβάνονται στην ενημέρωση Penguin της Google για το 2012, τα άλλαξαν όλα αυτά και δεν συνιστάται πλέον αυτή η πρακτική. Το κείμενο πρέπει να περιέχει γνήσιες φράσεις και πρέπει να ρέει φυσικά με το υπόλοιπο περιεχόμενό σας.
  7. Google Penalty. Εάν έχετε χτυπηθεί από Google penalty, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να καθαρίσετε το πρόβλημα: Διορθώστε οποιοδήποτε μικρό περιεχόμενο ή περιεχόμενο με λέξεις-κλειδιά, αφαιρέστε αυτούς τους κακούς συνδέσμους εάν μπορείτε και χρησιμοποιήστε το Εργαλείο απόρριψης Google σε συνδέσμους που μπορείτε να αφαιρέσετε μόνοι σας. Μόλις καταβάλλετε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση του προβλήματος, μπορείτε να υποβάλετε αίτημα επανεξέτασης στην Google και να ελπίζετε για ένα θετικό αποτέλεσμα.
  8. Σας πέρασαν οι ανταγωνιστές σας: Εφόσον έχετε τσεκάρει ή διορθώσει όλα τα παραπάνω, μπορείτε να τσεκάρετε κι αυτό το ενδεχομένο το οποίο δεν είναι καθόλου απίθανο. Οι ανταγωνιστές σας κατάφεραν να σας ξεπεράσουν(έστω προσωρινά) στη κατάταξη της Google και πρέπει να μάθετε το γιατί. Δείτε τις ιστοσελίδες και τα backlinks τους και ξεκινήστε τη σκληρή δουλειά.
  9. Έχετε χάσει δυνατά Backlinks: Είναι ένας πολύ συνηθισμένος λόγος. Η απώλεια αξιόπιστων συνδέσμων που έχετε δημιουργήσει, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια κατάταξης και θέσεων στη Google. Πρέπει να ελέγχεται καθημερινά αυτή την παράμετρο, ώστε να δημιουργείτε καινούριους συνδέσμους σε σταθερή βάση.
  10. Google Dance: Ξαφνικές αλλαγές στον αλγόριθμο που μπορεί να προκαλέσουν αλλαγές στη κατάταξη. Οι λόγοι πολλές φορές δεν είναι σαφείς, αλλά σε πολλές περιπτώσεις η πτώση για αυτό τον λόγο δεν έχει μεγάλη διάρκεια. Σαφώς όμως μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από όσο περιμένατε, γι αυτό θα πρέπει να εξετάσετε όλους τους παραπάνω λόγους που προαναφέραμε.
  11. Προβλήματα με τον Server: Όταν η ιστοσελίδα σας δεν είναι 24 ώρες on line, και πέφτει ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη κατάταξη.

 

1.Τι είναι το keyword stuffing στα μεταδεδομένα;

Το keyword stuffing είναι η παλαιά Black Hat SEO φόρτωσης μιας ιστοσελίδας με λέξεις-κλειδιά, με την (μάταια) ελπίδα ότι η Google θα αποδώσει υψηλότερες βαθμολογίες σε αυτήν τη σελίδα. Είναι αλήθεια, στις πρώτες μέρες του SEO  στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 – ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google ήταν πολύ λιγότερο εξελιγμένος και ως εκ τούτου ευάλωτος στη χειραγώγηση μέσω γεμίσματος λέξεων-κλειδιών. Σήμερα, το keyword stuffing δεν έχει, στην καλύτερη περίπτωση, καμία επίδραση στο SEO και, στη χειρότερη, αρνητικό αντίκτυπο.

Βασικά, το keyword stuffing μπορεί να εφαρμοστεί σε τρία μέρη σε μια ιστοσελίδα: μεταδεδομένα, κείμενο στη σελίδα και κείμενος για συνδέσμους. Ας ρίξουμε μια ματιά σε καθένα.

Ετικέτες λέξεων-κλειδιών

Πίσω στις πρώτες μέρες του SEO, ήταν δημοφιλές να φορτώσετε τη μετα-ετικέτα λέξεων-κλειδιών με πολλές λέξεις-κλειδιά, μερικές φορές ακόμη και χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά που δεν ήταν σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας. Μερικές φορές, οι αράχνες Google θα γινόταν δεκτές από αυτόν τον χειρισμό και θα ανέβαζαν μια σελίδα στην κατάταξη, παρόλο που το περιεχόμενο της σελίδας δεν ήταν σχετικό με το ερώτημα αναζήτησης. Αυτό ήταν προφανώς κακό για την επιχείρηση αναζήτησης του Google. Η πρακτική της πλήρωσης λέξεων-κλειδιών σε μετα-ετικέτες λέξεων-κλειδιών έγινε τόσο διαδεδομένη που η Google σταμάτησε τελικά να κοιτάζει την ετικέτα λέξεων-κλειδιών. Σήμερα, οι περισσότερες καμπάνιες SEO δεν ασχολούνται καν να συμπληρώσουν το πεδίο μετα-ετικέτας λέξεων-κλειδιών, καθώς έχει μικρή, αν όχι, αξία βελτιστοποίησης. Όμως αν περιλαμβάνουν φράσεις ή λέξεις που μπορούν να συμπληρώσουν την σελίδα ή το άρθρο, τότε μπορούν να βοηθήσουν.

Ετικέτες τίτλου

Ένα πιο επικίνδυνο μέρος για να εμπλακείτε στη συμπλήρωση λέξεων-κλειδιών είναι η ετικέτα τίτλου. Το Google δίνει μεγάλη σημασία στην ετικέτα τίτλου – πρέπει να περιέχει έναν ή δύο από τους κορυφαίους, πιο σχετικούς όρους αναζήτησης της σελίδας. Ωστόσο, η φόρτωση της ετικέτας τίτλου με πολλές επαναλήψεις της κύριας λέξης-κλειδιού ή με μεγάλο θεματικό εύρος λέξεων-κλειδιών θα μπορούσε να ενοχλήσει την αράχνη της Google και να ερμηνεύσει τη σελίδα ως ανεπιθύμητη.

Μεταετικέτες περιγραφής

Το γέμισμα λέξεων-κλειδιών είναι αναποτελεσματικό και στην ετικέτα μετα-περιγραφής. Οι μετα-περιγραφές δεν έχουν άμεση αξία στο SEO, αλλά όταν είναι καλογραμμένες, ενθαρρύνουν τα κλικ, επειδή πείθουν τον χρήστη της μηχανής αναζήτησης ότι το περιεχόμενο θα είναι χρήσιμο. Μια μετα-περιγραφή γεμάτη επαναλαμβανόμενες λέξεις-κλειδιά έχει το αντίθετο αποτέλεσμα που δίνει στον χρήστη την εντύπωση ότι η σελίδα είναι απλώς ανεπιθύμητη. Η βέλτιστη πρακτική είναι να εισαγάγετε μία ή δύο κύριες λέξεις-κλειδιά στη μετα-περιγραφή και να επικεντρωθείτε στην προσπάθεια γραφής για να δημιουργήσετε μια ισχυρή υπόθεση για τον χρήστη να επισκεφθεί τη σελίδα.

Τι είναι το keyword stuffing σε κείμενο στη σελίδα;

Ακριβώς όπως το keyword stuffing σε μετα-περιγραφές ενοχλεί τους ανθρώπους, η υπερβολή στην επανάληψη λέξεων-κλειδιών σε κείμενο στη σελίδα δίνει στους αναγνώστες την εντύπωση ότι έχουν ανεπιθύμητο περιεχόμενο. Από άποψη μετατροπής, το keyword stuffing στη σελίδα ήταν πάντα πρόβλημα. Ακόμα κι αν το keyword stuffing ήταν επιτυχές στην επίτευξη υψηλότερων κατατάξεων, ποιος θα έκανε πραγματικά μετατροπή σε μια σελίδα όπου οι λέξεις-κλειδιά μειώνουν το μήνυμα και καταστρέφουν την αξιοπιστία του οργανισμού;

Οι ασκούμενοι του Black Hat SEO αντιμετωπίζουν μερικές φορές το πρόβλημα της μετατροπής διπλασιάζοντας τις τακτικές του black hat, δηλαδή, κρύβοντας τις λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιώντας λευκό κείμενο σε λευκό φόντο, γραμματοσειρές μηδενικού μεγέθους και άλλα μέσα. Η Google θεωρεί ότι το κρυφό κείμενο αποτελεί αξιόποινο αδίκημα όταν χρησιμοποιείται για την απόκρυψη λέξεων-κλειδιών και το ίδιο το keyword stuffing μπορεί να βλάψει την κατάταξη, όπως δηλώνει δημοσίως η Google.

Παλιότερα, το keyword stuffing στη σελίδα λειτούργησε μερικές φορές. Σήμερα, οι SEO ασχολούνται κυρίως με το ότι δεν έχουν πάρα πολλές λέξεις-κλειδιά στη σελίδα και συνεπώς προκαλούν την οργή της Google. Διάφορα εργαλεία πυκνότητας λέξεων-κλειδιών είναι διαθέσιμα για να βοηθήσουν τους SEO και τους συντάκτες να βεβαιωθούν ότι δεν βελτιστοποιούν σωστά τις ιστοσελίδες τους.

Σε αυτό το σημείο, ο αλγόριθμος της Google είναι αρκετά εξελιγμένος για να προσδιορίσει το νόημα μιας ιστοσελίδας χωρίς να βασίζεται σε λέξεις-κλειδιά – μερικές επαναλήψεις τις ίδιες λέξεις κλειδιά είναι συνήθως περισσότερο από αρκετές για να ξεπεράσουν το όριο. Από την άλλη πλευρά, εάν πολλές επαναλήψεις μιας λέξης-κλειδιού έχουν νόημα για την αναγνωσιμότητα και τη σαφήνεια, η Google δεν θα το θεωρήσει κατάχρηση. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε το γέμισμα λέξεων-κλειδιών είναι απλά να επικεντρώσετε τη δημιουργική προσπάθεια στον ανθρώπινο αναγνώστη και όχι στην αράχνη Google.

2. Spam Links που στοχεύουν προς την ιστοσελίδα σας

Ακόμα κι αν τηρείτε αυστηρά τις βέλτιστες πρακτικές κατά τη δημιουργία συνδέσμων, είναι πιθανό ένας κακός σύνδεσμος να εισέλθει στο backlink profile σας. Ίσως να έχετε δημιουργήσει έναν σύνδεσμο βιαστικά ή σε έναν ιστότοπο που δεν είναι αρκετά σχετικός για την επωνυμία σας ή κάποιος άλλος μπορεί να τον έχει δημιουργήσει, θέτοντας το συμβάν εντελώς εκτός ελέγχου σας. Σε κάθε περίπτωση, εάν η Google βλέπει έναν μη εξυπηρετικό ή χαμηλού κύρους σύνδεσμο που οδηγεί πίσω στον ιστότοπό σας, αυτό θα μπορούσε να είναι το μόνο που χρειάζεται για να ρίξετε την κατάταξή σας. Μπορείτε να ελέγξετε το προφίλ του backlink χρησιμοποιώντας μια αξιόπιστη πλατφόρμα ή ένα παρόμοιο εργαλείο και να καταργήσετε τυχόν ύποπτους συνδέσμους με ένα απλό αίτημα στον webmaster που το φιλοξενεί.

Το προφίλ σας με τα backlinks είναι μια συλλογή συνδέσμων στον ιστό που βοηθούν την Google να αναλύσει την αρχή σας στον ιστό. Εάν αλλάξει ξαφνικά η συγκρότηση αυτού του προφίλ συνδέσμου, η κατάταξή σας θα μπορούσε να μειωθεί. Εάν έχετε παραλείψει και δημοσιεύσετε έναν άσχετο σύνδεσμο, ή έναν σύνδεσμο σε μια πηγή χαμηλής ποιότητας ή οποιοδήποτε είδος συνδέσμου που θα μπορούσε να θεωρηθεί ανεπιθύμητο, θα μπορούσατε να δείτε μια πτώση λίγο αργότερα. Η ομάδα μας στον SEO Marketer προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες SEO που θα σας φέρουν μεθοδικά στα κορυφαία αποτελέσματα της Google!

Ωστόσο, οι αλλαγές προφίλ στο backlink profile δεν ευθύνονται πάντα για τον webmaster. Είναι πιθανό ένας ή περισσότεροι από τους υπάρχοντες συνδέσμους υψηλής ποιότητας να καταργήθηκαν από έναν εξωτερικό webmaster. Εάν το προφίλ συνδέσμου σας είναι αρκετά διαφορετικό, αυτό δεν θα ήταν αρκετό για να σας μετακινήσει, αλλά εάν πολλοί από τους συνδέσμους σας ή η πλειονότητα των συνδέσμων σας εξαφανιστούν εν μία νυκτί, θα μπορούσατε εύκολα να αντιμετωπίσετε μια σημαντική πτώση κατάταξης ανάλογα.

Επιπλέον, οι αρνητικές επιθέσεις SEO είναι σπάνιες, αλλά πιθανές. Σε μια αρνητική επίθεση SEO, ένας ανταγωνιστής ή άλλη κακόβουλη οντότητα θα δημοσιεύσει σκόπιμα κακούς, ανεπιθύμητους συνδέσμους στον τομέα σας σε μια προσπάθεια να μειώσει την εξουσία σας. Εάν ανησυχείτε για αυτό, ή εάν θέλετε απλώς να ελέγξετε το τρέχον προφίλ σας backlink, επικοινωνήστε μαζί μας, για να ελέγξουμε τους εξωτερικούς σας συνδέσμους.

3. Διπλότυπο Περιεχόμενο – Dublicate Content

Τι θεωρείται διπλό περιεχόμενο;

Το διπλό περιεχόμενο είναι υλικό που εμφανίζεται στην ίδια μορφή σε δύο ή περισσότερα διαφορετικά μέρη. Μπορεί να προκύψει για διάφορους λόγους. Για παράδειγμα, η κακή αρχιτεκτονική του ιστότοπου – όπου ένας ιστότοπος δημιουργεί κατά λάθος πολλά αντίγραφα συγκεκριμένων σελίδων – μπορεί να οδηγήσει σε πανομοιότυπο περιεχόμενο. Εάν ένας ανεπιθύμητος ιστότοπος αντιγράφει περιεχόμενο από άλλον ιστότοπο, αυτό μπορεί επίσης να οδηγήσει σε πολλές εκδόσεις μιας σελίδας.

Μπορεί επίσης να υπάρχουν στιγμές που οι κάτοχοι ιστότοπων θέλουν να δημιουργήσουν σκόπιμα αντίστοιχο περιεχόμενο, όπως για διανομή περιεχομένου ή επειδή θέλουν να συμπεριλάβουν μια έκδοση PDF μιας συγκεκριμένης σελίδας στον ιστότοπό τους. Αυτές οι περιπτώσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν προσεκτικά για να αποφευχθούν διπλές κυρώσεις.

Έχει σημασία το διπλό περιεχόμενο;

Κύριος στόχος της Google είναι να παρέχει στους χρήστες αποτελέσματα αναζήτησης υψηλής ποιότητας. Εάν επιστρέψουν πολλά αποτελέσματα με το ίδιο περιεχόμενο, παρέχουν στους χρήστες τους μια λιγότερο από τη βέλτιστη εμπειρία. Οι χρήστες θα είχαν μεγαλύτερο πρόβλημα να βρουν τους ιστότοπους και το περιεχόμενο που ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες τους εάν τους δοθεί μια λίστα με δέκα ιστότοπους που περιέχουν τις ίδιες πληροφορίες. Για αυτόν τον λόγο, η Google έχει καταστήσει σαφές ότι τιμωρούν τους ιστότοπους με αναπαραγωγικό περιεχόμενο.

Πώς μπορώ να σταματήσω το διπλό περιεχόμενο SEO;

Υπάρχουν μερικοί τρόποι αποφυγής αναπαραγωγικού περιεχομένου. Εάν σκοπεύετε να συνδιοργανώσετε περιεχόμενο ή θέλετε να έχετε περισσότερες από μία εκδόσεις μιας συγκεκριμένης σελίδας περιεχομένου στον ιστότοπό σας – όπως μια έκδοση HTML και μια έκδοση PDF – χρησιμοποιώντας μια ετικέτα rel = “canonical”, μπορείτε να ενημερώσετε την Google ποια σελίδα ήταν το πρωτότυπο και το οποίο αναπαράχθηκε σκόπιμα Αυτό θα ενημερώσει τη μηχανή αναζήτησης ποια πρέπει να κατατάσσεται στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Εάν κάνετε διανομή περιεχομένου σε έναν ιστότοπο που δεν θέλει μια ετικέτα rel = “canonical”, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ετικέτα NoIndex ή έναν σύνδεσμο απόδοσης, αν και αυτές οι μέθοδοι είναι λιγότερο ιδανικές.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ανακατευθύνσεις 301 για περιεχόμενο ή διπλότυπες σελίδες που έχουν μετακινηθεί μόνιμα. Οι ανακατευθύνσεις 301 αποτελούν μέρος υγιών μεθόδων SEO. Η ανακατεύθυνση της σελίδας σας με 301 θα σας βοηθήσει να εξαλείψετε το αντίστοιχο περιεχόμενο.

Η λήψη μέτρων για την κατανόηση και αποφυγή διπλών κυρώσεων μπορεί να σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε την έκθεση του περιεχομένου σας διατηρώντας παράλληλα μια ισχυρή φήμη με την Google και τους επισκέπτες σας. Είναι σημαντικό, για την υγεία και την επιτυχία του SEO σας, να εξασκηθείτε τόσο στη σελίδα όσο και στις τεχνικές τακτικές. Εάν ο ιστότοπός σας παραλαμβάνεται από την Google για αμοιβαίο περιεχόμενο, όχι μόνο θα τιμωρηθεί, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει τα αποτελέσματά σας στο μέλλον. Έχοντας επιτυχημένες στρατηγικές SEO θα διατηρήσετε τον ιστότοπό σας υπό έλεγχο. Εργαστείτε για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και την κατάταξη σε τακτική βάση με υγιή SEO.

4. Διπλότυπες Περιγραφές

Η μετα-περιγραφή θεωρείται σημαντική για να βοηθήσει τους χρήστες να κατανοήσουν γρήγορα ποιο περιεχόμενο μπορούν να περιμένουν να βρουν στη σελίδα, όταν κάνουν κλικ από τη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Οι καλογραμμένες μετα-περιγραφές συνήθως επιτυγχάνουν μια καλύτερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.

Εάν πολλές μετα-περιγραφές είναι διπλές, αυτό αντιπροσωπεύει μια χαμένη ευκαιρία βελτιστοποίησης. Μπορεί να είναι δύσκολο για τους χρήστες να διαφοροποιήσουν παρόμοιες σελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης και μπορεί να οδηγήσει σε μηχανές αναζήτησης να ξαναγράψουν τις περιγραφές για εσάς (μερικές φορές με καταστροφικά αποτελέσματα).

Επιπλέον, εάν υπάρχουν προβλήματα διπλού περιεχομένου μεγάλης κλίμακας στον ιστότοπο, θα μπορούσατε να εντοπιστείτε από αλγόριθμους ποιότητας όπως το Panda της Google, οι οποίοι μπορούν να περιορίσουν την οργανική επισκεψιμότητα αναζήτησης στον ιστότοπο ως σύνολο.

Πώς επιλύετε αυτό το ζήτημα;

Συνήθως, οι διπλές μετα-περιγραφές είναι το αποτέλεσμα είτε ανθρώπινου λάθους είτε λάθους σεναρίου.

Οι μετα-περιγραφές δεν έχουν αντίκτυπο στο SEO, ωστόσο έχουν αντίκτυπο στο CTR από τα αποτελέσματα αναζήτησης, οπότε γενικά είναι καλή ιδέα να ορίσετε μοναδικές περιγραφές.

Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις ή για ορισμένα σύνολα σελίδων, μπορεί να πιστεύετε ότι δεν είναι καλή χρήση των πόρων για να γράψετε μια μοναδική μετα-περιγραφή για κάθε μεμονωμένη σελίδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να είναι πιο χρήσιμο να αφήσετε τις μετα-περιγραφές κενές.

5. Μικρό Περιεχόμενο

Τι είναι το μικρό περιεχόμενο;

Ένα λάθος που συχνά κάνουν οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται το δικό τους SEO, είναι ότι δημιουργούν περιεχόμενο που δεν έχει ουσία. Σε μια τακτική SEO για την κατάταξη υψηλότερη σε ανταγωνιστικές σελίδες μηχανών αναζήτησης, πολλές εταιρείες δημοσιεύουν σελίδες που δεν έχουν καμία απολύτως αξία για τον αναγνώστη.

Το “λεπτό περιεχόμενο” έχει γίνει ένα σημαντικό ζήτημα για όσους βρίσκονται στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς οι ιστότοποι με ποιοτικό πλούσιο περιεχόμενο κατατάσσονται σε υψηλότερη θέση από τους ιστότοπους που παράγουν περιεχόμενο για το οποίο αναζητούν πραγματικά οι χρήστες.

Υπάρχει μια υπόθεση ότι οι σελίδες με ελάχιστο κείμενο έχουν την τελευταία κατάταξη, ωστόσο είναι συνήθως το αντίθετο. Η φράση «ποιότητα έναντι ποσότητας» ισχύει σίγουρα για το SEO σας.

Η Google βλέπει τις σελίδες με “λεπτό περιεχόμενο” και δίνει προτεραιότητα σε ιστότοπους με ελάχιστο κείμενο που έχουν πραγματική αξία για αυτό που ψάχνει ο χρήστης.

Το κλειδί για τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης υψηλής κατάταξης είναι να εστιάσετε σε περιεχόμενο που παρέχει συνάφεια και ποιότητα στη σελίδα σας. Η Google προσπαθεί να προσφέρει στους ιστότοπους των χρηστών που διατηρούν την πρόθεση αναζήτησης.

Πώς να ΒΡΕΙΤΕ λεπτό περιεχόμενο στον ιστότοπό σας;

Για να φτάσετε στην κορυφή της κατάταξης είναι εξαιρετικά σημαντικό να ενημερώσετε τι λειτουργεί και τι όχι!

Σας προτείνουμε να διαβάσετε τα αναλυτικά στοιχεία του ιστότοπού σας και να βρείτε τις σελίδες που έχουν την χαμηλότερη επισκεψιμότητα και υψηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης.

Η ύπαρξη αυτών των δύο πληροφοριών μπορεί να βοηθήσει πολύ κατά την εύρεση λεπτού περιεχομένου, επειδή βλέπετε ακριβώς τι απομακρύνουν οι αναγνώστες σας. Αυτές είναι οι προβληματικές περιοχές σας και εκεί ακριβώς πρέπει να ξεκινήσετε!

Πώς να διορθώσετε το λεπτό περιεχόμενό σας;

Βρήκαμε λοιπόν τους προβληματικούς τομείς – τώρα για να το επεξεργαστούμε.

Πρώτον, ΚΑΝΤΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά που κατατάσσονται στον τομέα σας. Το Google AdWords Keyword Planner και το SEMRush είναι δύο εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών που μπορούν να παρέχουν ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες στο Google.

Και αυτές οι λέξεις-κλειδιά είναι ακριβώς τι να χρησιμοποιήσετε στο περιεχόμενό σας! Συμπεριλάβετε αυτές τις λέξεις στις σελίδες σας και δείτε αν αυτό βοηθάει την προσέγγισή σας στο διαδίκτυο!

6. Κατάχρηση λέξεων κλειδιών σε συνδέσμους

Τι είναι το keyword stuffing στο anchor text;

Το keyword stuffing σε anchor text είναι η τακτική του black hat για τη φόρτωση του κειμένου αγκύρωσης ενός συνδέσμου με πολλές λέξεις-κλειδιά ή τη χρήση της ίδιας λέξης-κλειδιού στον σύνδεσμο μετά τον σύνδεσμο. Η τελευταία τακτική της χρήσης αυτής χρησιμοποιείται συχνότερα σε συνδέσμους εκτός ιστότοπου και οποιαδήποτε από τις δύο τακτικές χρησιμοποιείται επιτόπου για εσωτερικούς συνδέσμους.

Το keyword stuffing σε anchor text πήρε ένα τεράστιο χαστούκι από την Google το 2012 όταν εισήγαγε την ενημέρωση Penguin, η οποία, μεταξύ άλλων, μείωσε τις κατατάξεις για αυτή την περίπτωση και διάφορους τύπους σχεδίων δημιουργίας συνδέσμων. Ένας σημαντικός τύπος ανεπιθύμητου συνδέσμου που στόχευσε η Google ήταν η χρήση της ίδιας λέξης-κλειδιού σε συνδέσμους εκτός ιστότοπου.

Η σημερινή βέλτιστη πρακτική για το anchor text είναι να το διατηρείτε ποικίλο. Η χρήση λέξεων-κλειδιών είναι αποδεκτή, αλλά ειδικά για κείμενο συνδέσμου εκτός ιστότοπου, είναι λογικό να χρησιμοποιείτε επίσης τη διεύθυνση URL, το όνομα οργανισμού, το περιγραφικό κείμενο ή ακόμα και ένα απλό “κλικ εδώ” ως κείμενο.

7. Google Penalty

Πώς να διαγνώσετε ένα Google Penalty;

Αυτό είναι συνήθως μια μεγάλη πτώση στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, που συμβαίνει ξαφνικά. Εάν παρατηρήσετε ότι ο ιστότοπός σας πέφτει περισσότερες από 10-20 θέσεις σε πλήθος λέξεων-κλειδιών, αυτό θα μπορούσε να υποδεικνύει ποινή. Μια μεγάλη διαφορά μεταξύ αλγοριθμικών και μη αυτόματων κυρώσεων είναι ότι οι πρώτες είναι αυτόματες και συνήθως κυκλοφορούν με διάφορες ενημερώσεις Google, ενώ οι δεύτερες εφαρμόζονται χειροκίνητα από έναν υπάλληλο της Google. Δεδομένου του γεγονότος ότι η Google είχε τη συνήθεια να κάνει ενημερώσεις χωρίς να το δηλώνει με σαφήνεια, θα πρέπει να παρακολουθείτε συνεχώς τις αλλαγές κατάταξης. Ξέρετε ότι έχετε τιμωρηθεί από την Google εάν η πτώση είναι σκληρή και γρήγορη και μπορείτε να δείτε ότι ο ιστότοπός σας συνεχίζει να κατατάσσεται σε άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το Bing ή το Yahoo.

Το καλύτερο στοίχημά σας για να προσδιορίσετε ακριβώς τι συνέβη θα ήταν πρώτα να ελέγξετε τον λογαριασμό σας στο Google Webmaster Tools. Εκεί θα λαμβάνετε ειδοποιήσεις από την Google σχετικά με τις μη αυτόματες ενέργειες που έχουν πραγματοποιήσει στον ιστότοπό σας. Πρώτα θα πρέπει να δείτε αν υπάρχουν ειδοποιήσεις στο μενού Μηνύματα ιστότοπου. Εδώ θα ειδοποιηθείτε εάν υπάρχουν προβλήματα που εντοπίστηκαν από το GoogleBot.

Θα πρέπει επίσης να ελέγξετε την ενότητα Μη αυτόματες ενέργειες από τα Εργαλεία για Webmasters Google, καθώς αυτό είναι το μόνο μέρος που θα σας ανακοινωθεί για τις κυρώσεις Google που έχουν επιβληθεί στον ιστότοπό σας. Πρέπει να αποδεχτείτε την απόφαση με ηρεμία και να προχωρήσετε στην επίλυση του ζητήματος. Το να εντοπίσετε ακριβώς τι έβλαψε τον ιστότοπό σας είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε. Εάν είναι στη σελίδα, πρέπει να επανεξετάσετε το περιεχόμενό σας και τη σύνδεση. Ελέγξτε για διπλό περιεχόμενο. Εάν είναι εκτός σελίδας, πρέπει να εντοπίσετε και να καταργήσετε τους συνδέσμους που θεωρήθηκαν αφύσικοι. Για τους υπόλοιπους συνδέσμους που εξακολουθούν να οδηγούν στον ιστότοπό σας και δεν καταργήθηκαν, μπορείτε απλώς να τους απορρίψετε. Για να ανακτήσετε τις μη αυτόματες κυρώσεις, θα πρέπει να υποβάλετε ένα αίτημα επανεξέτασης. Λάβετε υπόψη ότι μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να ανακτήσετε τη θέση σας στις αναζητήσεις.

8. Σας πέρασαν οι ανταγωνιστές σας

Πολλές φορές συμβαίνει. Όταν ειδικά είναι πολύ υψηλός ο ανταγωνισμός θα έρθετε αντιμέτωπικοι με δύσκολες καταστάσεις. Πρέπει συνεχώς να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας τόσο στα Social Media όσο και στις SEO Ενέργειες που τρέχουν. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις. Θυμηθείτε ότι το SEO δεν τελειώνει ποτέ για καμία επιχείριση, για καμία ιστοσελίδα.

Εξετάστε το Backlink Profile των ανταγωνιστών σας και δείτε που δημιουργούν συνδέσμους οι ανταγωνιστές σας. Διαχωρίστε τους χρήσιμους και ποιοτικούς από τους χαμηλής αξίας συνδέσμους, γιατί ενδεχομένως θα συναντήσετε και τέτοιους. Αξιολογήστε το περιεχόμενο που δημιουργούν και χτίστε ακόμα καλύτερο και πλουσιότερο.

9. Έχετε χάσει δυνατά Backlinks

Είναι κάτι συνηθισμένο. όταν χτίζετε Backlinks, τότε με την πάροδο του χρόνου θα έχετε απώλειες, Είναι λογικό και κατανοητό, γι αυτό τον λόγο πρέπει να είστε έτοιμοι για αυτές τις περιπτώσεις. Να παρακολουθείτε στενά μέσα από τα προγράμματα σας τις απώλειες των backlinks, να προσπαθείτε να τα αναπληρώνετε και να βάζετε ακόμα περισσότερα πάντα σύμφωνα με τους κανόνες.

Συχνές αιτίες απώλειας συνδέσμου

1. Webmasters που επεξεργάζονται ένα άρθρο

Εάν χρησιμοποιείτε μια στρατηγική δημιουργίας οργανικών συνδέσμων που συμμορφώνεται με τις οδηγίες για webmaster της Google το πλάνο του ιστότοπού σας θα πρέπει να αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου. Με πραγματική προσέγγιση σε bloggers και webmasters με ποιοτικό περιεχόμενο, δεν θα πρέπει να υπάρχει λόγος να χάσετε backlinks στον ιστότοπό σας.

Ωστόσο, ακόμη και με το πιο νόμιμο περιεχόμενο, οι webmaster μπορούν να επιλέξουν να επεξεργαστούν αντίγραφο στον ιστότοπό τους, καταργώντας συνδέσμους προς τον ιστότοπό σας κατά τη διαδικασία. Ορισμένοι ιστότοποι είναι γνωστό ότι καταργούν εντελώς τους συνδέσμους από φόβο ότι ενδέχεται να επιβληθεί ποινή από τον αλγόριθμο Penguin της Google.

Εάν ένας webmaster καταργήσει έναν σύνδεσμο προς τον ιστότοπό σας, αξίζει να επικοινωνήσετε μαζί του για να ρωτήσετε γιατί. Εάν έχετε δημιουργήσει μια φιλική σχέση μαζί τους, ακολουθήστε την απευθείας διαδρομή και καλέστε τους. Εάν είστε λιγότερο εξοικειωμένοι με τον webmaster, δοκιμάστε να επικοινωνήσετε μαζί τους μέσω email.

2. 404 σφάλματα

Το σφάλμα HTTP 404 Not Found εμφανίζεται όταν μια ιστοσελίδα έχει αφαιρεθεί από έναν ιστότοπο ή μια διεύθυνση URL δεν ανακατευθύνθηκε ανάλογα. Μερικές φορές πρόκειται για εκούσιες διαγραφές, για παράδειγμα ο webmaster μπορεί να έχει αποφασίσει ότι η σελίδα δεν είναι πλέον σχετική ή παλιά. Όταν μια σελίδα επιστρέφει ξαφνικά ένα σφάλμα 404, χάνετε την αξία τυχόν συνδέσμων που οδηγούν από αυτήν τη σελίδα.

Ωστόσο, περίπου 404 σφάλματα είναι συχνά άγνωστα στον webmaster. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν οι αλλαγές στη δομή διευθύνσεων URL ενός ιστότοπου δεν είναι απολύτως σωστές. Για να είστε σίγουροι, δοκιμάστε να ενημερώσετε τον webmaster ότι η σελίδα δεν υπάρχει πλέον. Σε τελική ανάλυση, το κλειδί για τη διατήρηση σχέσης με τον webmaster είναι να τους βοηθήσετε να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη του ιστότοπού τους.

3. Επίθεση ανταγωνιστών

Η λαθροθηρία των ανταγωνιστών είναι μια λιγότερο συνηθισμένη τακτική δημιουργίας συνδέσμων, αλλά η δημοτικότητα αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει όταν ένας ανταγωνιστής«λανσάρει» τον οργανικό σύνδεσμό σας προσφέροντας στον webmaster πιο σχετικές ή ενημερωμένες πληροφορίες. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε δημιουργήσει έναν έγκυρο οδηγό για ένα θέμα το 2015, αλλά ένας ανταγωνιστής μπορεί να έχει ενημερωμένη έκδοση από το 2020.

Η απώλεια ενός συνδέσμου για τη λαθροθηρία του ανταγωνιστή είναι διπλή ζημιά, καθώς όχι μόνο χάνετε την αξία SEO που έχετε με το backlink, αλλά ένας ανταγωνιστής αποκτά επιπλέον προτεραιότητα στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google. Οι webmasters θα προσπαθούν πάντα να ενημερώνουν το περιεχόμενό τους για να παραμένουν σχετικοί. Η Google προτιμά το περιεχόμενο που ενημερώνεται τακτικά και αυτός είναι ένας τρόπος για να διασφαλιστεί ότι η σελίδα παραμένει φρέσκια.

Το κλειδί για την αποφυγή της λαθροθηρίας των ανταγωνιστών είναι να διασφαλίσετε ότι διατηρείτε ενημερωμένο το δικό σας περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σε θέση να πείσετε τον webmaster ότι το συνδεδεμένο περιεχόμενό σας είναι ανώτερο από οτιδήποτε άλλο.

4. Αλλαγή ιδιοκτησίας Domain

Οι ιστότοποι αλλάζουν περιστασιακά την ιδιοκτησία. Μερικές φορές αυτό σημαίνει απλώς ότι ένας webmaster αντικαθίσταται από έναν άλλο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι σύνδεσμοι σας είναι ασφαλείς. Ο νέος webmaster μπορεί να έχει μια εντελώς διαφορετική άποψη σχετικά με την κατεύθυνση του ιστότοπου και θα μπορούσε να αποφασίσει να διακόψει τους εξερχόμενους συνδέσμους του για έναν ή τον άλλο λόγο.

10. Google Dance

Το Google Dance είναι η ξαφνική πτώση στην κατάταξη χωρίς κανέναν λόγο! Το να είσαι υπομονετικός είναι το κλειδί. Εάν στο χρονικό πλαίσιο μειώσουν την κατάταξή σου, αρχίζεις να τροποποιηείς στοιχεία για να τα αποκτήσεις πίσω, όπως είναι στο στάδιο «παρακολούθησης», η Google θα δει ότι προσπαθείς να κάνεις SEO.

Οι αλλαγές στον αλγόριθμο εμφανίζονται τακτικά. Οι ενημερώσεις αλγορίθμου μπορούν να αλλάξουν τη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης, οπότε είναι καλύτερο να μην απογοητευτείτε.

Εάν η Google το δει αυτό και πιστεύει ότι προσπαθείτε να χειριστείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης, ενδέχεται να αποφασίσει να διατηρήσει τον ιστότοπό σας στην χαμηλότερη κατάταξη. Γι ‘αυτό είναι ζωτικής σημασίας να μην πανικοβληθείτε εάν η κατάταξή σας πέσει απροσδόκητα αφού εφαρμόσετε μερικές νέες τεχνικές SEO. Εάν αρχίσετε να κάνετε ακόμη περισσότερες αλλαγές και η Google πιστεύει ότι η δραστηριότητά σας είναι ύποπτη, θα μπορούσατε να χάσετε εντελώς την κατάταξή σας.

11. Προβλήματα με τον Server

Μια κακή φιλοξενία και συχνά drops της ιστοσελίδας σας αργά ή γρήγορα θα φέρουν απώλεια κατάταξης. Βρείτε μια αξιόπιστη φιλοξενία και μην διστάσετε να δώσετε κάποια χρήματα παραπάνω για να έχετε τις ταχύτητες που πρέπει για να μην πέφτει το site σας.

Ολοκληρώνοντας

Όλα τα παραπάνω είναι οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να έχετε απώλεια κατάταξης. Εμείς στον SEO Marketer λαμβάνουμε υπόψιν όλες τις παραμέτρους και αντιμετωπίζουμε την κάθε ιστοσελίδα με τα δικά της θετικά και αρνητικά και την φέρνουμε στο επίπεδο που της αρμόζει.

11 Λόγοι για τους οποίους χάσατε θέσεις στη Google, Προώθηση ιστοσελίδων SEO Marketer
Επικοινωνήστε μαζί μας!