+(30) 697 213 2823 [email protected] Νέος Κόσμος, Αθήνα
Μέτρηση Ταχύτητας Ιστοσελίδας

Μέτρηση Ταχύτητας Ιστοσελίδας – Πως να το κάνετε σωστά

Η επιτυχία της ιστοσελίδας σας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ένας από τους οποίους είναι η ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας. Υπάρχουν πολλές μέθοδοι για να μετρήσετε την ταχύτητα του ιστότοπού σας και να ερμηνεύσετε τα αποτελέσματα, καθώς και πολλά διαφορετικά εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτήν την εργασία. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα.

Στον σημερινό κόσμο με γρήγορο ρυθμό, οι αργοί ιστότοποι αποτελούν πρόβλημα. Με την πρόοδο των ταχυτήτων στο διαδίκτυο, προέκυψε η ζήτηση για ιστοσελίδες γρήγορης φόρτωσης. Η ταχύτητα ενός ιστότοπου έχει μεγάλη επίδραση στην εμπειρία χρήστη. Στην πραγματικότητα, μπορεί να είναι αυτό που επηρεάζει περισσότερο την εμπειρία χρήστη. Οι χρήστες θα απογοητεύονται και θα ενοχλούνται όσο περισσότερο αργεί μια ιστοσελίδα και απλώς θα την εγκαταλείψουν εάν χρειάζεται πολύς χρόνος για να φορτώσει. Οι αργοί ιστότοποι έχουν υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης, χαμηλότερα ποσοστά μετατροπών και συχνά απογοητεύουν τους επισκέπτες. Αν θέλετε να καταλάβετε πού βρίσκεται ο ιστότοπός σας όσον αφορά την ταχύτητα, πρέπει να είστε σε θέση να μετράτε με ακρίβεια την απόδοση του ιστότοπού σας σε σχέση με τον πραγματικό κόσμο.

Σε αυτόν τον οδηγό, θα σας δείξουμε πώς μπορείτε να ρυθμίσετε με ακρίβεια μια δοκιμή μέτρησης ταχύτητας και πως να ερμηνεύσετε τα αποτελέσματα για να αποκτήσετε ουσιαστικές πληροφορίες για την απόδοση του ιστότοπού σας WordPress.

Πώς να επιταχύνετε τον ιστότοπό σας στο WordPress

Γιατί να μετρήσετε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας; Εάν θέλετε να κατανοήσετε τις εμπειρίες των επισκεπτών σχετικά με την ταχύτητα του ιστότοπου, υπάρχουν δύο τύποι παρακολούθησης:

Τα πραγματικά δεδομένα χρήστη, με βάση το χρόνο που χρειάζεται για να φορτώσει ο ιστότοπός σας για κάθε πραγματικό επισκέπτη, για παράδειγμα, παρακολούθηση χρήστη Pingdom Real.

Το συνθετικό τεστ ταχύτητας, είναι αυτό που κάνουν τα περισσότερα εργαλεία ελέγχου ταχύτητας και στο οποίο εστιάζουμε. Οι συνθετικές δοκιμές ταχύτητας εκτελούνται πολύ πιο εύκολα και εφόσον ρυθμίζετε σωστά τη μέτρηση, τα αποτελέσματά σας θα πρέπει να είναι πολύ ακριβή για τους πραγματικούς χρόνους φόρτωσης που θα βιώσουν οι επισκέπτες σας. Επιπλέον, η συνθετική δοκιμή σάς επιτρέπει επίσης να αξιολογείτε την απόδοση του ιστότοπού σας, ακόμη και όταν τον κατασκευάζετε, επιτρέποντάς σας να επισημαίνετε πιθανά προβλήματα πριν τον οριστικοποιήσετε και τον δημοσιεύσετε δημόσια. Για παράδειγμα, εάν δημιουργείτε έναν ιστότοπο για έναν πελάτη, οι συνθετικές δοκιμές ταχύτητας βοηθούν στη βελτιστοποίησή του προτού παραδοθεί στον πελάτη.

Πώς να εκτελέσετε ένα τεστ ταχύτητας ιστοσελίδας

Και πάλι, οι συνθετικές δοκιμές είναι πολύτιμες μόνο εάν τις διαμορφώσετε ώστε να λαμβάνετε χρήσιμα δεδομένα. Δείτε πώς να το κάνετε:

Δεν είναι όλα τα εργαλεία μέτρησης ταχύτητας ίδια, επομένως θα πρέπει να επιλέξετε το εργαλείο που ταιριάζει καλύτερα στον τύπο της δοκιμής που θέλετε να κάνετε. Διαφορετικά εργαλεία θα παρέχουν διαφορετικά δεδομένα/μετρήσεις και περισσότερες/λιγότερες επιλογές διαμόρφωσης. Θα καλύψουμε τα περισσότερα γιατί αυτές οι ρυθμίσεις είναι σημαντικές στις επόμενες ενότητες. Εδώ είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή και χρήσιμα εργαλεία:

GTmetrix: Ένα ευέλικτο εργαλείο με μια καλά σχεδιασμένη διεπαφή. Φροντίστε να δημιουργήσετε έναν δωρεάν λογαριασμό για πρόσβαση στις επιλογές ρύθμισης. Ωστόσο, η δωρεάν έκδοση δεν υποστηρίζει πλέον τη δοκιμή για κινητές συσκευές.

WebPageTest: Το πιο διαμορφώσιμο εργαλείο μέτρησης ταχύτητας. Εξαιρετικό για τη δοκιμή διαφορετικών σεναρίων. Ωστόσο, η διεπαφή είναι λίγο ξεπερασμένη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το MachMetrics για την εκτέλεση αυτοματοποιημένων καθημερινών δοκιμών.

Google PageSpeed ​​Insights: Περιλαμβάνει συνθετικά δεδομένα δοκιμής Lighthouse, καθώς και δεδομένα απόδοσης του πραγματικού κόσμου από την Google (αν και τα δεδομένα πραγματικού κόσμου είναι διαθέσιμα μόνο εάν ο ιστότοπός σας έχει αρκετή επισκεψιμότητα).

Lighthouse: Ένα εργαλείο ανοιχτού κώδικα για την ανάλυση της απόδοσης του διαδικτύου. Το Google PageSpeed ​​Insights είναι χτισμένο στο Lighthouse ή μπορείτε επίσης να εκτελέσετε το Lighthouse από τα εργαλεία προγραμματιστών του Chrome ή το web.dev.

Εργαλεία Pingdom: Το δωρεάν εργαλείο δεν διαθέτει επιλογές διαμόρφωσης. Ωστόσο, η διεπαφή είναι καλά σχεδιασμένη. Προσφέρει επίσης μια υπηρεσία Real Paying User Monitoring, όπως αναφέρθηκε παραπάνω.

Uptrends: Ένα καλά σχεδιασμένο εργαλείο που υποστηρίζει όλες τις σημαντικές επιλογές διαμόρφωσης.

Fast or Slow: Ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αξιολόγηση των παγκόσμιων χρόνων φόρτωσης του Wordfence. Σε ένα τεστ, δοκιμάζετε 18 διαφορετικές χώρες.

Site Speed: Ελληνικό site που μπορείτε και εκεί να εντοπίσετε αδυναμίες ώστε να βελτιώσετε συνολικά την ταχύτητα.

Δεν χρειάζεται να περιοριστείτε σε ένα μόνο εργαλείο. Κάθε επιλογή μπορεί να είναι χρήσιμη σε ορισμένες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, το WebPageTest είναι εξαιρετικό για τη δοκιμή ενός ιστότοπου τη φορά, επειδή είναι πολύ ευέλικτο, ενώ το Fast or Slow είναι χρήσιμο για τη γρήγορη αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο διαφέρουν οι χρόνοι φόρτωσης του ιστότοπού σας σε όλο τον κόσμο.

Επιλέξτε τη σωστή τοποθεσία μέτρησης

Η φυσική τοποθεσία όπου κάνετε το τεστ ταχύτητας θα επηρεάσει τα αποτελέσματά σας. Για αυτόν τον λόγο, θέλετε να επιλέξετε μια τοποθεσία δοκιμής που να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κοινό-στόχο σας: Εάν στοχεύετε επισκέπτες σε πολλές τοποθεσίες ή σε όλο τον κόσμο, μπορεί να θέλετε να εκτελέσετε πολλές δοκιμές σε διαφορετικές τοποθεσίες για να έχετε μια καλύτερη εικόνα των συνολικών χρόνων φόρτωσης του ιστότοπού σας.

Εκτελέστε δοκιμές για διαφορετικές συσκευές και προγράμματα περιήγησης

Η συσκευή που χρησιμοποιεί ένας επισκέπτης μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοση. Για παράδειγμα, τα smartphone χαμηλής κατανάλωσης χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να επεξεργαστούν JavaScript, πράγμα που σημαίνει ότι ένας ιστότοπος με μεγάλο JavaScript θα φορτώνει πολύ πιο αργά σε αυτές τις συσκευές από ό,τι σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή υψηλής ισχύος. Για αυτόν τον λόγο, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δοκιμάζετε τουλάχιστον πολλές συσκευές. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε διάφορα προγράμματα περιήγησης για να δείτε εάν υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους.

Δώστε προσοχή στη δοκιμή της ταχύτητας σύνδεσης

Στον πραγματικό κόσμο, δεν θα έχουν όλοι οι επισκέπτες σας την ίδια ταχύτητα σύνδεσης. Ορισμένοι μπορεί να έχουν συνδέσεις Internet υψηλής ταχύτητας, ενώ άλλοι μπορούν να σερφάρουν σε δίκτυο 3G ή 4G. Ορισμένα εργαλεία δοκιμής, όπως το Pingdom, χρησιμοποιούν μια μη ρυθμιζόμενη εξαιρετικά γρήγορη σύνδεση για όλες τις δοκιμές. Άλλα εργαλεία, όπως το WebPageTest και το GTmetrix, σας επιτρέπουν να επιλέξετε μια περιορισμένη σύνδεση που μιμείται περισσότερο τις πραγματικές καταστάσεις. Για αυτόν τον λόγο, ο ιστότοπός σας συχνά «εμφανίζεται» να φορτώνει πιο γρήγορα στο Pingdom. Ωστόσο, εάν θέλετε να μετρήσετε με ακρίβεια τις εμπειρίες των χρηστών του πραγματικού κόσμου, ίσως θέλετε να χρησιμοποιήσετε μια περιορισμένη σύνδεση που μιμείται την πραγματική ταχύτητα των χρηστών.

Πώς να κατανοήσετε τα αποτελέσματα μέτρησης ταχύτητας ιστότοπου

Τώρα, ας δούμε πώς να κατανοήσουμε τις διάφορες μετρήσεις που θα δείτε στα παραπάνω εργαλεία δοκιμής ταχύτητας.

Core Web Vitals

Το Core Web Vitals είναι μια νέα πρωτοβουλία της Google που περιλαμβάνει τρεις μετρήσεις που επικεντρώνονται στην αποτύπωση της εμπειρίας χρήστη στον ιστότοπό σας. Όσον αφορά την ταχύτητα του ιστότοπου, η πιο σημαντική μέτρηση είναι το Largest Content Paint (LCP). Το LCP μετρά πόσο χρόνο χρειάζεται για να φορτώσει το «κύριο» περιεχόμενο στον ιστότοπό σας. Εάν το κύριο περιεχόμενο στον ιστότοπό σας φορτώνει γρήγορα, οι επισκέπτες θα διαπιστώσουν ότι ο ιστότοπός σας ανοίγει άμεσα, ακόμα κι αν το υπόλοιπο περιεχόμενο χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να φορτώσει.

Το «κύριο» περιεχόμενο θα είναι διαφορετικό για κάθε σελίδα, αλλά είναι συνήθως η κεφαλίδα ή το κείμενο της εικόνας στην κύρια ενότητα του ιστότοπού σας. Για παράδειγμα, εδώ είναι το στοιχείο LCP για την αρχική σελίδα του Elementor για επισκέπτες επιτραπέζιου υπολογιστή. Μπορείτε να βρείτε το “κορυφαίο” περιεχόμενο στον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας το PageSpeed ​​Insights. Βεβαιωθείτε ότι έχετε δοκιμάσει φορητές συσκευές και υπολογιστές, καθώς το στοιχείο μπορεί να είναι διαφορετικό για καθένα.

Η Google συνιστά ο χρόνος LCP να είναι μικρότερος από 2,5 δευτερόλεπτα. Για να βελτιώσετε το LCP σας, θα θελήσετε να επιταχύνετε το χρόνο σας στο πρώτο byte (μια άλλη μέτρηση σε αυτήν τη λίστα), να χρησιμοποιήσετε την προσωρινή μνήμη και να εφαρμόσετε άλλες βέλτιστες πρακτικές απόδοσης του WordPress. Το κρίσιμο ενσωματωμένο CSS και η παράκαμψη του αποκλεισμού απόδοσης JavaScript μπορεί επίσης να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την επιτάχυνση αυτής της μέτρησης.

Χρόνος φόρτωσης σελίδας

Ο χρόνος φόρτωσης σελίδας είναι μια μέτρηση που είναι δύσκολο να κατανοηθεί, επειδή υπάρχουν διάφοροι ορισμοί για το τι σημαίνει φόρτωση σελίδας. Για να προσθέσετε ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση, διαφορετικά εργαλεία δοκιμής ταχύτητας χρησιμοποιούν διαφορετικούς ορισμούς φόρτωσης σελίδας, κάτι που είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους μπορεί να δείτε ελαφρώς ασυνεπή δεδομένα εάν συγκρίνετε δύο διαφορετικά εργαλεία. Το βασικό ερώτημα εδώ είναι «πότε ολοκληρώνεται η φόρτωση της σελίδας;». Εδώ είναι οι δύο πιο συνηθισμένοι ορισμοί:

Έγγραφο Ολοκληρώθηκε – Το σημείο όπου μεταφορτώθηκε όλο το στατικό περιεχόμενο. Σε τεχνικούς όρους, όταν ενεργοποιείται το συμβάν onLoad.

Πλήρως φορτωμένο – Το σημείο στο οποίο διακόπηκε όλη η δραστηριότητα του δικτύου για δύο δευτερόλεπτα. Ο συνολικός χρόνος φόρτωσης θα είναι σχεδόν πάντα μεγαλύτερος, καθώς αυτός είναι υπεύθυνος για πρόσθετα παρασκηνιακά σενάρια που μπορεί να συνεχίσουν να φορτώνονται ακόμα και μετά τη φόρτωση όλου του στατικού περιεχομένου σας. Η χρήση μιας προσθήκης επιδόσεων all-in-one όπως το WP Rocket μπορεί να σας βοηθήσει να εφαρμόσετε όλες τις σημαντικές βέλτιστες πρακτικές για να βελτιώσετε τους χρόνους φόρτωσης.

Time To First Byte Το Time

Το First Byte (TTFB) είναι ένα γενικό μέτρο της ανταπόκρισης του διακομιστή. Μπορείτε επίσης να το δείτε να ονομάζεται Χρόνος απόκρισης διακομιστή (SRT). Μετρά πόσο χρόνο χρειάζεται για να δημιουργηθεί μια σύνδεση με τον διακομιστή και να ληφθεί το πρώτο byte περιεχομένου. Η Google συνιστά το TTFB σας να είναι μικρότερο από 200 ms.

Το TTFB επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την απόδοση του backend. Οι δύο μεγαλύτεροι ένοχοι για ένα υψηλό TTFB είναι το αργό Hosting και/ή ένας αργός πάροχος DNS.

First Contentful Paint

Το First Contentful Paint (FCP) και το First Meaningful Paint (FMP) μοιράζονται ορισμένες ομοιότητες με την παραπάνω μέτρηση Highest Content Paint. Το First Contentful Paint μετρά πόσο χρόνο χρειάζεται για να ζωγραφίσει το πρώτο κείμενο ή εικόνα. Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτού και του πίνακα με το περισσότερο περιεχόμενο είναι ότι το FCP δεν προσπαθεί να μετρήσει τη «σημασία» αυτού του περιεχομένου. Αντίθετα, βρίσκει μόνο το πρώτο μέρος του “οποιουδήποτε” περιεχομένου. Το First Meaningful Paint μετρά πότε το κύριο περιεχόμενο μιας σελίδας είναι ορατό στον χρήστη. Ωστόσο, λόγω ορισμένων τεχνικών δυσκολιών, η Google απέρριψε το First Meaningful Paint στο Lighthouse 6.0 και το αντικατέστησε με το Largest Contentful Paint.

Παρόλα αυτά, μπορείτε ακόμα να δείτε το FMP σε ορισμένα εργαλεία. Η Google συνιστά οι χρόνοι FCP και FMP να είναι λιγότεροι από δύο δευτερόλεπτα. Η βελτιστοποίηση του LCP θα βελτιώσει επίσης αυτές τις μετρήσεις.

Time To Interactive

Το Time to Interactive (TTI) μετρά τον χρόνο που χρειάζεται για να γίνει πλήρως διαδραστικός ο ιστότοπός σας για τους επισκέπτες. Η Google συνιστά το TTI σας να είναι λιγότερο από 3,8 δευτερόλεπτα.

Αιτήματα HTTP

Για να φορτώσει τη σελίδα σας, το πρόγραμμα περιήγησης ενός επισκέπτη πρέπει να υποβάλει αίτημα HTTP στον διακομιστή του ιστότοπού σας (ή σε διακομιστές πόρων τρίτων) για κάθε πόρο του ιστότοπου: Μία εικόνα = ένα αίτημα HTTP Ένα σενάριο JavaScript = ένα αίτημα HTTP Ένα φύλλο στυλ CSS = ένα αίτημα HTTP Και τα λοιπά. Δεν υπάρχει γρήγορος κανόνας για το πόσα αιτήματα HTTP θα πρέπει να έχει ο ιστότοπός σας. Ωστόσο, γενικά, όσο λιγότερα αιτήματα HTTP απαιτεί ο ιστότοπός σας, τόσο πιο γρήγορα θα φορτώσει. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα αιτήματα HTTP τα ίδια. Ορισμένα είναι μεγαλύτερα από άλλα και/ή χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φορτωθούν. Μπορείτε να δείτε τη σειρά του τρόπου με τον οποίο φορτώνεται κάθε αίτημα HTTP σε μια κλιμακωτή ανάλυση, την οποία προσφέρουν τα περισσότερα εργαλεία δοκιμής ταχύτητας.

Μπορείτε να μειώσετε τα αιτήματα HTTP συνδυάζοντας αρχεία CSS/JavaScript, περιορίζοντας τη χρήση εικόνων και χρησιμοποιώντας ένα πρόσθετο διαχείρισης σεναρίων, όπως το Asset CleanUp ή το Perfmatters. Θα πρέπει επίσης να περιορίσετε τη χρήση των προσθηκών, καθώς τα περισσότερα πρόσθετα προσθέτουν τα δικά τους αιτήματα HTTP.

Μέγεθος σελίδας

Το μέγεθος σελίδας αναφέρεται στο συνολικό μέγεθος της σελίδας σας. Είναι το άθροισμα των μεγεθών αρχείων όλων των κωδικών, εικόνων, σεναρίων κ.λπ. μιας σελίδας. Γενικά, όσο μικρότερο είναι το μέγεθος της σελίδας του ιστότοπού σας, τόσο πιο γρήγορα θα φορτωθεί, επειδή χρειάζονται λιγότερα δεδομένα από τα προγράμματα περιήγησης των επισκεπτών για τη φόρτωση του ιστότοπού σας. Μερικές συνήθεις τακτικές για τη μείωση του μεγέθους της σελίδας είναι η συμπίεση εικόνων, η χρήση συμπίεσης σε επίπεδο διακομιστή όπως το Gzip ή το Brotli και η μείωση του κώδικα.

Συμπερασματικά

Η κατανόηση της απόδοσης του ιστότοπού σας είναι κρίσιμη για τη βελτιστοποίησή του. Χωρίς δεδομένα, δεν μπορείτε να γνωρίζετε πού βρίσκεται η ιστοσελίδα σας και πού μπορείτε να την βελτιώσετε. Ωστόσο, εάν θέλετε να συλλέξετε δεδομένα με νόημα, δεν είναι τόσο απλό όσο να συνδέσετε τη διεύθυνση URL του ιστότοπού σας σε ένα εργαλείο δοκιμής ταχύτητας μίας χρήσης και να ολοκληρώσετε τη μέρα. Είναι σημαντικό να δίνετε προσοχή στις συγκεκριμένες ρυθμίσεις δοκιμής σας, προσαρμόζοντας την τοποθεσία, τη συσκευή και την ταχύτητα σύνδεσής σας για να έχετε μια ακριβή εικόνα της απόδοσης του ιστότοπού.

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΣΤΗ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ;Μάθε κάθε εβδομάδα Tips και Hacks για το Digital Marketing!

Μην χάσεις την ευκαιρία να μαθαίνεις πρώτος/η  όλα τα τελευταία Hacks στο Digital Marketing!