Η κατοχή των σωστών λέξεων-κλειδιών είναι απίστευτα ζωτικής σημασίας στον κόσμο του SEO. Είναι βασικά αυτό που κάνει τον ιστότοπό σας να κατατάσσεται ψηλά στα αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης της Google. Και, υψηλότερη κατάταξη σημαίνει αύξηση της ορατότητας, της ποιοτικής επισκεψιμότητας, των δυνητικών πελατών, ακόμη και των πωλήσεων. Δυστυχώς, η υψηλή κατάταξη για λέξεις-κλειδιά ή φράσεις δεν είναι πάντα εύκολη. Ενώ ορισμένοι όροι μπορεί να ενισχύσουν τις προσπάθειες βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησής σας, υπάρχουν άλλοι που είναι απλώς πιο δύσκολο να ταξινομηθούν. Λοιπόν, πώς θα ξέρετε ποιες λέξεις-κλειδιά να χρησιμοποιήσετε στη στρατηγική SEO σας και ποιες είναι απαγορευμένες; Σε αυτήν την ανάρτηση, θα μάθετε τι ακριβώς είναι η δυσκολία λέξης-κλειδιού, γιατί είναι σημαντική και τους διαφορετικούς παράγοντες που πρέπει να προσέξετε κατά τον καθορισμό της κατάταξης των λέξεων-κλειδιών.
Μπορεί επίσης να θέλετε να παραμείνετε στο μέρος του μπόνους όπου προσφέρουμε μερικά από τα καλύτερα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών εκεί έξω. Έτοιμοι;
Τι είναι ο βαθμός δυσκολίας σε λέξεις κλειδιά;
Γνωστή και ως ανταγωνισμός λέξεων-κλειδιών, ο Βαθμός Δυσκολίας σε Λέξεις Κλειδιά είναι μια διαδικασία που αξιολογεί τη δυσκολία κατάταξης για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Όσο πιο δύσκολη είναι μια λέξη-κλειδί, τόσο πιο αργά θα δείτε αποτελέσματα. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που καθορίζουν τη δυσκολία μιας λέξης-κλειδιού – ποιότητα περιεχομένου, Ισχύς Domain και πολλά άλλα. Στην πραγματικότητα θα συζητήσουμε για καθένα από αυτά αργότερα. Η αλήθεια είναι ότι η δυσκολία λέξης-κλειδιού είναι ένα ζωτικό μέρος της διαδικασίας έρευνας λέξεων-κλειδιών. Όταν επιλέγετε τις λέξεις-κλειδιά-στόχους σας, είναι καλύτερο να λάβετε υπόψη τόσο τον όγκο αναζήτησης όσο και τη δυσκολία των λέξεων-κλειδιών. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να δημιουργήσετε μια στρατηγική λέξεων-κλειδιών που εγγυάται ένα θετικό αποτέλεσμα. Από την δυσκολία θα εξαρτηθεί και το συνολικό κόστος του SEO.
Γιατί έχει σημασία o Βαθμός Δυσκολίας σε Λέξεις Κλειδιά;
Λοιπόν, γιατί πρέπει να ενδιαφέρεστε για τη δυσκολία των λέξεων-κλειδιών και να την κάνετε μέρος της συνολικής στρατηγικής SEO σας; Η απάντηση είναι αρκετά απλή: Σας βοηθά να επιλέξετε τις καλύτερες λέξεις-κλειδιά για να φτάσετε στην κορυφή του Google και άλλων μηχανών αναζήτησης. Σας βοηθά να προσδιορίσετε πόσο ρεαλιστικός είναι ο στόχος σας να κατατάξετε μια νέα ανάρτηση. Με βάση αυτά τα ευρήματα, μπορείτε να χαρτογραφήσετε το σχέδιο περιεχομένου σας με σιγουριά, γνωρίζοντας ότι χρησιμοποιείτε αποτελεσματικές λέξεις-κλειδιά. Ειδικά αν είστε μια μικρή επιχείρηση που μόλις ξεκινάει, θα πρέπει να εστιάσετε περισσότερο στη δυσκολία των λέξεων-κλειδιών και να δώσετε λιγότερη προσοχή στον όγκο αναζητήσεων. Ο στόχος σας είναι να στοχεύσετε λέξεις-κλειδιά χαμηλής δυσκολίας, δεδομένου ότι μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο να κατατάξετε για λέξεις-κλειδιά υψηλής δυσκολίας αφού είστε νέος. Ακόμα κι αν ο όγκος αναζήτησης των λέξεων-κλειδιών σας είναι χαμηλός, θα διαπιστώσετε ότι η αρχή του τομέα σας βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου, εφόσον αυτές οι λέξεις-κλειδιά έχουν καλές κατατάξεις.
Παράγοντες που καθορίζουν την κατάταξη δυσκολίας λέξεων-κλειδιών
Και πάλι, ο προσδιορισμός της δυσκολίας μιας λέξης-κλειδιού εξαρτάται από ορισμένους παράγοντες. Η κατανόηση αυτών των παραγόντων θα σας διευκολύνει να μάθετε πώς μπορείτε να κατατάσσεστε καλά στα αποτελέσματα αναζήτησης Google. Για παράδειγμα το Δικηγόροι Αθήνα έχει μεγαλύτερη δυσκολία από το Δικηγόροι Γλύφάδα. Τούτου λεχθέντος, λάβετε υπόψη τα ακόλουθα:
Ποιότητα περιεχομένου
Η δημοσίευση υψηλής ποιότητας και πολύτιμου περιεχομένου είναι το κλειδί για να αποκτήσετε υψηλή κατάταξη. Τι χρειάζεται όμως για τη δημιουργία τέτοιου περιεχομένου; Λοιπόν, σύμφωνα με τη δήλωση αποστολής της Google, κάθε περιεχόμενο που παρέχει τις πιο σχετικές και αξιόπιστες πληροφορίες είναι περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Εκτός από αυτό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η ανάρτησή σας προσελκύει το κοινό σας για να το συνεχίσετε να επιστρέφει για περισσότερα. Επίσης, καθώς τα ρομπότ μηχανών αναζήτησης έχουν γίνει πιο έξυπνα από ποτέ, δεν πρέπει να ξεχνάτε να βελτιστοποιείτε το περιεχόμενό σας, ώστε να μπορούν να το βρίσκουν, να το κατανοούν και να το παραδίδουν στο κοινό σας. Ακολουθεί μια γρήγορη διαδικασία βήμα προς βήμα για να σας βοηθήσει:
- Κάντε έρευνα λέξεων-κλειδιών για να μάθετε τι ενδιαφέρει το κοινό-στόχο σας και πώς το αναζητά.
- Δημιουργήστε ένα άρθρο που απαντά σε αυτές τις ερωτήσεις.
- Φροντίστε να είναι σαφές και εύκολο να το κατανοήσετε και διατηρήστε το συνομιλητικό.
- Συμπεριλάβετε πηγές από ιστοτόπους αρχών όποτε είναι δυνατόν.
- Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας χρησιμοποιώντας κεφαλίδες και υποστηρικτικές λέξεις-κλειδιά. Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι είναι το άρθρο σας.
- Προσθέστε περιγραφικό εναλλακτικό κείμενο στις εικόνες σας, ώστε το άρθρο σας να είναι προσβάσιμο σε όλους τους τύπους κινητών συσκευών.
Πρόθεση αναζήτησης
Όσο μεγάλο ρόλο παίζει το ποιοτικό περιεχόμενο, συνήθως δεν αρκεί για να ανυψώσετε την κατάταξή σας ή να κάνετε τους ανθρώπους να κάνουν κλικ στον σύνδεσμό σας. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η πρόθεση αναζήτησης. Βασικά, η πρόθεση αναζήτησης αναφέρεται στον τύπο περιεχομένου που αναζητά κάποιος όταν αναζητά μια λέξη-κλειδί. Οι άνθρωποι στρέφονται στις μηχανές αναζήτησης για οποιονδήποτε από τους τέσσερις λόγους:
- Αγοράστε κάτι (συναλλακτικό)
- Ερευνήστε πριν κάνετε μια αγορά (εμπορική)
- Εκπαιδεύονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα (εκπαιδευτικό)
- Αναζητήστε μια συγκεκριμένη σελίδα (πλοήγηση)
Καθώς δημιουργείτε το περιεχόμενό σας, βεβαιωθείτε ότι ευθυγραμμίζεται με την πρόθεση πίσω από τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε. Ανεξάρτητα από το πόσο ελκυστική μπορεί να είναι, η σελίδα θα δυσκολευτεί να καταταχθεί ψηλά εάν δεν ικανοποιήσει τις ανάγκες των ερευνητών. Για να προσδιορίσετε την πρόθεση αναζήτησης μιας λέξης-κλειδιού, μεταβείτε στο Google, εισαγάγετε τη λέξη-κλειδί και μεταβείτε στα αποτελέσματα. Τα περισσότερα αποτελέσματα είναι σελίδες προϊόντων; Αναρτήσεις ιστολογίου; Παρατηρείτε κάποια χαρακτηριστικά SERP; Η μελέτη των αποτελεσμάτων σάς δίνει μια σαφή ιδέα για το πώς η Google ερμηνεύει την πρόθεση αναζήτησης. Για παράδειγμα, εάν η λέξη-κλειδί σας είναι “γυναικεία παπούτσια για τρέξιμο” και η Google σας εμφανίζει μια λίστα με σελίδες προϊόντων, τότε οι χρήστες που πληκτρολογούν αυτήν τη λέξη-κλειδί είναι πολύ πιθανό να σχεδιάσουν να κάνουν μια αγορά.
Domain Authority
Οποιοσδήποτε ιστότοπος με υψηλή αρχή τομέα (DA) έχει περισσότερες πιθανότητες κατάταξης για λέξεις-κλειδιά υψηλής δυσκολίας. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τοποθεσίες με χαμηλότερο DA. Όσο χαμηλότερο είναι το DA, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες κατάταξης για λέξεις-κλειδιά μεγαλύτερης δυσκολίας. Λάβετε υπόψη ότι οι νέοι τομείς τείνουν να δυσκολεύονται στην κατάταξη για ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά στην αρχή. Η οικοδόμηση της εξουσίας για να κυριαρχήσετε στα SERP απαιτεί χρόνο, ειδικά εάν ο ανταγωνισμός σας είναι ήδη καλά εδραιωμένος.
Επομένως, εάν είστε νέα επιχείρηση, το καλύτερο στοίχημά σας είναι να στοχεύσετε λέξεις-κλειδιά χαμηλής δυσκολίας. Μόλις ο ιστότοπός σας αρχίσει να κατατάσσεται για αυτούς τους όρους, το DA σας θα πρέπει να ανεβαίνει σταθερά. Από εκείνο το σημείο και μετά, μπορείτε ελεύθερα να στοχεύσετε λέξεις-κλειδιά υψηλότερης δυσκολίας. Με έναν ιστότοπο υψηλής DA, η δυσκολία λέξης-κλειδιού αρχίζει να χάνει την αξία της.
Η κατάταξη για οποιαδήποτε λέξη-κλειδί, παρά το επίπεδο δυσκολίας της, γίνεται πιο εφικτή για ιστότοπους που έχουν υψηλή αξιοπιστία. Εξαιτίας αυτού, είναι απολύτως λογικό να επικεντρωνόμαστε σε λέξεις-κλειδιά με εξαιρετικό όγκο αναζητήσεων. Να θυμάστε ότι η πρώτη σελίδα στη Google, δεν είναι μια απλή υπόθεση!
Ποιότητα Backlink
Οι παράγοντες κατάταξης της Google αλλάζουν συνεχώς. Ωστόσο, τα backlinks συνεχίζουν να διαδραματίζουν αναπόσπαστο ρόλο στο SEO. Οι ποιοτικοί σύνδεσμοι επιστροφής, οι οποίοι είναι εισερχόμενοι σύνδεσμοι που προέρχονται από έγκυρες πηγές, σηματοδοτούν τις μηχανές αναζήτησης ότι ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο είναι αξιόπιστο. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να ενισχύσει την εξουσία του τομέα σας. Τι σχέση έχει αυτό με τη δυσκολία λέξης-κλειδιού, αναρωτιέστε; Λοιπόν, εάν οι κορυφαίοι ανταγωνιστές σας έχουν ισχυρά προφίλ backlink, η εκθρόνισή τους δεν θα ήταν καθόλου δυνατή. Γι’ αυτό θα πρέπει να σχεδιάσετε προσεκτικά μια στρατηγική δημιουργίας συνδέσμων πριν δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο. Όσον αφορά το υπάρχον περιεχόμενο που έχει ήδη καλή απόδοση όσον αφορά την κατάταξη, ένας τρόπος για να διασφαλίσετε ότι θα παραμείνει στην κορυφή είναι να διατηρήσετε ένα σταθερό προφίλ backlink.
Κορυφαία εργαλεία για τη δυσκολία λέξεων-κλειδιών
Η ανάλυση της δυσκολίας των λέξεων-κλειδιών μπορεί να γίνει λίγο περίπλοκη. Ευτυχώς, υπάρχουν μερικά φανταστικά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το βάρος.
Ρίξτε μια ματιά σε αυτά παρακάτω:
SEMrush
Σχεδόν όλοι οι έμποροι βασίζονται στο SEMrush για τον προσδιορισμό της δυσκολίας των λέξεων-κλειδιών και μπορούμε να δούμε γιατί. Το εργαλείο δυσκολίας λέξεων-κλειδιών του ακολουθεί μια εκτεταμένη διαδικασία, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 17 διαφορετικές παραμέτρους για την αξιολόγηση της δυσκολίας μιας λέξης-κλειδιού. Μετά από ενδελεχή ανάλυση, η πλατφόρμα θα παρέχει στους χρήστες το ποσοστό δυσκολίας της λέξης-κλειδιού.
Moz
Ένα άλλο απαραίτητο εργαλείο διαδικτυακού μάρκετινγκ που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι ο Έλεγχος δυσκολίας λέξεων-κλειδιών της Moz. Η πλατφόρμα υπολογίζει τη βαθμολογία δυσκολίας λέξης-κλειδιού αξιολογώντας τη βαθμολογία αρχής τομέα και τη βαθμολογία αρχής σελίδας των κατατάξεων πρώτης σελίδας για ένα ερώτημα αναζήτησης. Εκτός από τις βαθμολογίες δυσκολίας, οι χρήστες μπορούν επίσης να αξιολογήσουν τους όγκους αναζητήσεων και τις εκτιμώμενες αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων για να αναζητήσουν τις λέξεις-κλειδιά στην κορυφή της κατάταξης.
Ahrefs
Με την εξελιγμένη πλατφόρμα του και μια βάση δεδομένων λέξεων-κλειδιών που περιέχει 19,8 δισεκατομμύρια λέξεις-κλειδιά σε 243 χώρες, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ahrefs είναι η κορυφαία επιλογή μεταξύ των εμπόρων.
Για τον υπολογισμό της δυσκολίας λέξης-κλειδιού, το εργαλείο αναλύει τα αποτελέσματα αναζήτησης για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί και εξετάζει τον αριθμό των τομέων παραπομπής που έχουν οι 10 κορυφαίες σελίδες κατάταξης. Με απλά λόγια, όσο περισσότεροι τομείς υπάρχουν, τόσο μεγαλύτερη είναι η δυσκολία της λέξης-κλειδιού.
Συμπερασματικά
Τώρα που καταλαβαίνετε τι είναι η δυσκολία λέξης-κλειδιού και οι παράγοντες που την καθορίζουν, ήρθε η ώρα να την ενσωματώσετε στη στρατηγική SEO σας!
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.