
Σε μια νέα επιχείρηση, όπου θα προσπαθήσει να μπει στο χάος των σελίδων στην αγορά των Social Media η αρχή κακά τα ψέμματα είναι αρκετά δύσκολη. Ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων πριν στραφούν σε κάποιον που έχει την απαιτούμενη εμπειρία, προσπαθούν μόνοι τους να μεγαλώσουν το Brand Name της εταιρείας τους με πολλούς λάθος τρόπους έχοντας ως αποτέλεσμα την απογοήτευση και φυσικά την ΜΗ αύξηση των πωλήσεων.
Είναι επίσης πολύ πιθανό να μην σας αρέσουν τα αποτελέσματα του κοινού που σας παρακολουθεί, επειδή δεν είναι μόνο ως στόχος το target group που ψάχνετε για να στοχεύσετε και θα σας βγάλει από τον βούρκο, σαν μια νέα επιχείρηση. Σε αυτή την περίπτωση, γνωρίζοντας που θα θέλατε να στοχεύσετε στο μέλλον είναι πολύ σημαντικό, να επιλέγουν οι σωστές κοινωνικές πλατφόρμες μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Επιλέγοντας τις σωστές πλατφόρμες Social Media
Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας είναι πόσα προφίλ κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και τις σελίδες τους θέλετε να διαχειριστείτε. Αν είστε στην εκκίνηση μιας μικρή επιχείρησης, η πρότασή μου θα είναι τρεις έως πέντε πλατφόρμες Social Media, ώστε να επενδύσετε σωστά χρόνο και ανάλογο χρήμα για να αποκτήσετε σταθερό κοινό που θα ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες ή τα προιόντα σας. Εάν έχετε το κεφάλαιο και τον χρόνο για να διαχειριστείτε περισσότερα, η πρότασή μου θα είναι 8 έως 10 πλατφόρμες γεγονός που απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο και ενδεχομένως ένα άτομο με εμπειρία για να τα διαχειρίζεται καθημερινώς !
Όταν αποφασίσετε ποιες κοινωνικές πλατφόρμες μέσων μαζικής ενημέρωσης θα δουλέψετε, ξεκινήστε με τις βασικές πλατφόρμες και στη συνέχεια προσθέστε κάποιες άλλες με βάση το περιεχόμενο αλλά και τη μορφή που διαθέτουν.
Οι διαφορετικές πλατφόρμες έχουν και διαφορετικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, οι Google+ σελίδες εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης με την τοποθεσία σας στους χάρτες Google στη δεξιά πλευρά της πρώτης σελίδας. Επιπλέον, εάν χρησιμοποιείτε το Gmail ή το Gmail για Εργασία, η σελίδα σας θα εμφανιστεί δίπλα σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με το κουμπί συνέχεια ή στις τελευταίες ενημερώσεις. Ενδεχομένως θα πρέπει να σκεφτείτε και την διαφήμιση επί πληρωμή !
Έχοντας μια Facebook page η εταιρεία την προβάλλει, όχι μόνο επειδή οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν ως μια μηχανή αναζήτησης για να βρούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν αλλά και τους παρόχους υπηρεσιών, αλλά και για να πάρει reviews τα οποία βοηθούν σημαντικά στην προσέλκυση νέων πελατών. Τα Facebook σχόλια, καθώς και τα Google+ σχόλια, είναι πλέον υποχρεωτικά για την κοινωνική απόδειξη ότι αυτό που προσφέρετε έχει αξιοπιστία. Επιπλέον, το Facebook παρέχει λεπτομερώς δημογραφικές ιδέες με πολλές πληροφορίες οι οποίες αν διαβαστούν σωστά θα φέρουν αποτελέσματα.
Όταν επιλέγετε ένα κοινωνικό δίκτυο, θα πρέπει να εξετάσετε τι είδους περιεχόμενο μπορείτε να παράγετε, τι περιεχόμενο και τι μορφή θα έχει, το οποίο θα είναι χρήσιμο για την επιχείρησή σας, και πού βρίσκεται είναι το κοινό σας.
Σύμφωνα με την έρευνα μου, τα κοινωνικά δίκτυα που δημιουργούν την μεγαλύτερη αποδοτικότητα – επισκεψημότητα είναι :
Η σχέση με τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι πάντα αμφίδρομη. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το ακροατήριό σας, και να συνδεθούν μαζί σας με την σειρά τους. Επικοινωνείτε μαζί τους, μέσω του περιεχομένου σας και τα χρονοδιαγράμματα που δημιουργείτε και εκείνοι παρακολουθούν, επικοινωνούν. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν δύο συστατικά της επικοινωνίας στα Social Media, το πρώτο απαιτεί από εσάς να ακούσετε αυτό που οι πελάτες σας έχουν να πουν, και το άλλο απαιτεί από εσάς να μείνετε πιστοί στο Brand Name και να επικοινωνείτε με ειλικρίνεια και σαφήνεια.
Ένας τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι τα χρονοδιαγράμματα και οι δημοσιεύσεις σας στοχεύουν στην ουσία και φέρνουν αποτελέσματα είναι να καθορίσετε τον στόχο που έχετε χρησιμοποιώντας κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά. Για παράδειγμα, ψάχνετε να αυξήσετε την ισχύ του Brand Name ή τις πωλήσεις; Στοχεύετε στην προσέλκυση νέων πελατών, ή θέλετε να αυξήσετε την αφοσίωση των πελατών; Η επικοινωνία για κάθε κοινωνικό δίκτυο θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη σε αντίστοιχους στόχους.
Το Brand Name θα πρέπει να αντιπροσωπεύεται οπτικά κάθε φορά που θα δημοσιεύσετε κάτι, χρησιμοποιώντας το με κώδικες HTML, σχετικά χρώματα, χαρακτηριστικά φίλτρα, και άλλα πράγματα που θα βοηθούν τους οπαδούς ή τους πιθανούς οπαδούς να προσδιορίσουν το εμπορικό σήμα σας.
Συντονισμός
Ένα σημαντικό μέρος της δημιουργίας μιας social media στρατηγικής είναι να δημιουργήσετε ένα πλάνο, έτσι ώστε να πάρετε μια ιδέα για το πόσο συχνά θα δημοσιεύετε περιεχόμενο και πού. Με βάση αυτό το πλάνο μετά από περίπου 20 μέρες θα έχετε μια πλήρη εικόνα, ενώ θα μπορείτε να υπολογίσετε τι είδους κίνηση παράγει.
Το πιο βασικό στοιχείο που πρέπει να εξετάσετε, όταν δημιουργείτε ένα πρόγραμμα δημοσιεύσεων είναι ο χρόνος που θα μοιραστείτε το το περιεχόμενο και την μορφή.
Τυπικά χαρακτηριστικά παραδείγματα δημοσιεύσεων είναι:
Αυτόματη δημοσίευση μόλις το περιεχόμενο ανέβει στο blog / ιστοσελίδα / περιοδικό / προφίλ
Την ίδια μέρα, καθώς το περιεχόμενο έχει ήδη αναρτηθεί
Μια μέρα μετά
Μια Εβδομάδα μετά
Δύο εβδομάδες μετά
Ένα Μήνα μετά
Συγκεκριμένη ημερομηνία
Επαναλαμβανόμενη ημερομηνία καταχώρησης
Κατά τον προγραμματισμό του περιεχομένου σας, εξετάστε το περιεχόμενο των εργασιών, με τις αντίστοιχες πλατφόρμες. Το Twitter, για παράδειγμα, είναι πολύ γρήγορο εργαλείο και βρίσκετε καθαρά στο χέρι σας για να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας θα τραβήξει την προσοχή. Τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Pinterest και το Tumblr, επιτρέπουν στο περιεχόμενό που ανεβάζετε να επανεμφανιστεί και πάλι, ώστε να κάνει ένα κύκλο πιο αργά και με επαναλαμβανόμενα κύματα.
Τυπικές μορφές περιεχομένου που είναι:
Τίτλος + link
Κείμενο θέσεων
Infographics
Βίντεο
Σύντομα βίντεο δευτερολέπτων
Gifs
Φωτογραφίες
Εικόνες με κείμενα
Ανάλογα με το περιεχόμενο και τις μορφές που γνωρίζετε μπορείτε τακτικά και με ποιότητα να δημιουργήσετε, και στη συνέχεια μπορείτε να σκεφτείτε τον τρόπο που θα μοιράσετε το περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα που έχετε επιλέξει. Για παράδειγμα, θέλετε να ρυθμίσετε τις διαστάσεις της εικόνας για κάθε πλατφόρμα ή θέλετε να αποστείλετε την ίδια εικόνα, ανεξάρτητα από το πώς θα φαίνεται;
Εδώ είναι μερικές από τις πιο κοινές διαστάσεις για τα πιο γνωστά Social Media:
Instagram 1080 x 1080
Facebook 940 x 788
Tumblr 540 x 810
Twitter 1024 x 512
Pinterest 735 x 1102
Αν μπορείτε να επιλέξετε μόνο μία διάσταση, η σύστασή μου θα ήταν να χρησιμοποιήσετε του Instagram. Εμφανίζονται μια χαρά σε όλες τις πλατφόρμες και το τετράγωνο σχήμα του εμφανίζεται σε κινητά όπως και desktop πολύ φιλικά προς τον χρήστη.
Εν Κατακλείδι
Οι καλύτερες social media στρατηγικές όχι μόνο δείχνουν που βρίσκεται η αγορά αλλά εμφανίζουν σημάδια προς τα που θα κοιτάξει στο μέλλον. Δεν συζητάμε πλέον το αντίκτυπο των social media στο SEO. Τα Κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν μηχανές αναζήτησης, που σημαίνει ότι το SEO θα πρέπει σύντομα να εφαρμοστεί μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα στις τακτικές του Social Media Optimization.
To SEO κινείται περισσότερο προς την κατάταξη και τις αναζητήσεις, παρά την στόχευση μόνο λέξεων όπου τα πράγματα εμφανίζονται με βάση μόνο μία λέξη-κλειδί. Οι μεγάλες προτάσεις με λέξεις-κλειδιά και η πρόθεση πίσω από την αναζήτηση μετράει περισσότερο τώρα από ποτέ. Μπορείτε να προσαρμόσετε την στρατηγική σας στα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων προτάσεων με λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και το περιεχόμενο, καθώς και την προσφορά με τις μορφές που είναι εύκολο να διαβάστούν από το κοινό.
Για παράδειγμα, το vertical content είναι ιδανικό για το Pinterest και το Snapchat, και στις περισσότερες κοινωνικές εφαρμογές για κινητά, ενώ το horizontal content αποδίδει πολύ καλά σε Twitter και Facebook.
Ολοκληρώνοντας, όσο μεγαλύτερο engagement μπορείτε να δημιουργήσετε με το περιεχόμενο, τόσο υψηλότερα θα ανεβείτε στην κατάταξη και θα μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το κοινό σας. Το κλειδί είναι να γνωρίζετε το κοινό σας καλά, ώστε να γνωρίζετε τι είδους περιεχόμενο θα δημοσιεύσετε, για να αυξήσετε το engagement. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη ενός μεγαλύτερου κοινού αλλά και των στόχων που έχετε ορίσει.
————————————————————————————————————————————————————————-

- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.
Πολλά συγχαρητήρια για το άρθρο σας, όχι μόνο είναι πλήρως κατανοητό αλλά οι συμβουλές σας εκτιμώ ότι θα αποδειχθούν καθοριστικές
Εξαιρετικές πληροφορίες, είχες καιρό να γράψεις κάτι σχετικά με το SEO, αλλά άξιζε τον κόπο.