SEO ιστοσελίδων

Αρθρογραφία για το SEO, Social Media, Google Adwords

Θα βελτιώσει το AMP τις βαθμολογίες σας στο SEO ; Πώς να ρυθμίσετε μια δοκιμή AMP

By Γιώργος Χατζηθεοδοσίου | Φεβρουάριος 22, 2018 | 0 Comment

Θα βελτιώσει το AMP τις βαθμολογίες σας στο SEO ; Πώς να ρυθμίσετε μια δοκιμή AMP

Αναρωτιέστε αν το ΑΜΡ αξίζει την επένδυση; Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε μια δοκιμή για να προσδιορίσετε τι είδους ώθηση, αν υπάρχει, μπορείτε να περιμένετε από την εφαρμογή του AMP στον ιστότοπό σας για κινητά.

Παρόλο που η Google έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι Επιταχυνόμενες Κινητές Σελίδες (AMP) δεν αποτελούν παράγοντα κατάταξης, πολλοί έχουν υποθέσει ότι μπορεί σύντομα να γίνουν ένα. Οι σελίδες AMP έχουν σχεδιαστεί για ταχύτητα – οπότε αν λάβετε υπόψη την πρόσφατη ανακοίνωση της Google ότι η ταχύτητα της σελίδας θα γίνει ένας παράγοντας κατάταξης για κινητά αργότερα αυτό το έτος, περίπου την ίδια στιγμή που αναμένεται η πλήρης ανάπτυξη του πρώτου δείκτη κινητής τηλεφωνίας, οι τοποθεσίες με AMP που εφαρμόζονται θα μπορούσαν σύντομα να δουν μια ώθηση στην κατάταξη και την επισκεψιμότητα.

Ακόμα κι έτσι, η συζήτηση γύρω από την πείρα των πελατών να εφαρμόσουν AMP είναι συχνά γεμάτη ανησυχία για τη σπατάλη τόσο του χρόνου όσο και των πόρων. Στην πραγματικότητα, πολλές εταιρείες SEOs κάνουν το counterargument και να εφαρμόσουν ακόμη και AMP όταν θα μπορούσατε να χτίζετε απλά τις αστραπιαίες κινητές σελίδες για να αρχίσετε; Ωστόσο, αυτή είναι μια ιστορία για μια διαφορετική ημέρα.

Το γεγονός είναι ότι για τους περισσότερους ιστότοπους, οι σελίδες κινητής τηλεφωνίας που κατασκευάζονται με AMP είναι πιθανό να ξεπεράσουν τις υπάρχουσες σελίδες κινητών από την άποψη της ταχύτητας. Αλλά εάν εσείς ή ο πελάτης είστε σκεπτικοί σχετικά με τα οφέλη από την εφαρμογή του AMP, εξετάστε το ενδεχόμενο διεξαγωγής μιας δοκιμής μικρής κλίμακας. Παρακάτω περιγράψαμε μια δοκιμαστική ρύθμιση για την επιλογή, την παρακολούθηση και την αναφορά σε μια σειρά σελίδων δοκιμής AMP. Με τις γνώσεις αυτής της δοκιμής μπορείτε να υπολογίσετε αν το κόστος μιας πλατφόρμας AMP σε όλη την τοποθεσία αποφέρει μια σημαντική απόδοση επένδυσης (ROI) για την επιχείρησή σας.

Επιλογή δοκιμαστικών σελίδων

Ανεξάρτητα από το ποια βιομηχανία ή εργασία, επιλέγοντας το σωστό σετ δειγμάτων σελίδων για έλεγχο είναι το πιο κρίσιμο βήμα σε ολόκληρη τη διαδικασία.

Αρχικά, θα θέλετε να δείτε το Google Analytics και να ταξινομήσετε τις οργανικές σας σελίδες για την επισκεψιμότητα μέσω κινητού τηλεφώνου. Μόλις προσδιορίσετε τις σελίδες προορισμού με τις καλύτερες επιδόσεις, θα χρειαστεί να αξιολογήσετε ποια εποχικότητα, εάν υπάρχει, και να τα απομακρύνετε από το μείγμα. Ένας εύκολος τρόπος για να το ελέγξετε, είναι να ορίσετε το εύρος ημερομηνιών σας για ένα ολόκληρο έτος και να εξετάσετε τα δεδομένα για τυχόν αιχμές. Εάν έχετε μια επιχείρηση που είναι αυστηρά εποχιακή, όπως η φροντίδα γκαζόν, εξετάστε το ενδεχόμενο να εκτελέσετε τη δοκιμασία είτε στην περίοδο αιχμής είτε κατά τη διάρκεια μιας ηρεμίας. Ωστόσο, αποφύγετε τις δοκιμές κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου, όπως όταν οι πωλήσεις πέφτουν τον Αύγουστο.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να αποφασίσετε πόσες σελίδες θα συμπεριλάβει η δοκιμή σας. Συνιστώ τουλάχιστον 25 σελίδες (η δοκιμή μου περιελάμβανε 27) και όχι περισσότερο από 50, καθώς θα τραβάτε με το χέρι τα περισσότερα από αυτά τα δεδομένα από την Κονσόλα αναζήτησης Google μία διεύθυνση ταυτόχρονα. Λάβετε υπόψη σας ότι θα θέλατε επίσης αυτές τις σελίδες να έχουν σημαντικό όγκο επισκεψιμότητας.

Ορισμός της διάρκειας δοκιμής και συλλογή δεδομένων αναφοράς

Δεδομένου ότι θα θέλετε να συγκεντρώσετε δεδομένα τόσο πριν όσο και μετά την εκκίνηση, η διάρκεια της δοκιμής σας μπορεί να κυμαίνεται από 60 έως 180 ημέρες. Σας συνιστώ να συγκεντρώσετε δεδομένα προ-εκκίνησης τουλάχιστον 60 ημερών και δεδομένα μετά την εκκίνηση αξίας 90 ημερών.

Ελέγξτε τη ρύθμιση AMP στο Google Search Console. Αφού επιλέξετε τις δοκιμαστικές σελίδες σας, το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσετε και να εφαρμόσετε AMP για αυτές τις σελίδες. Αφού το κάνετε αυτό, πιθανότατα θα είστε ενθουσιασμένοι, αλλά μην ξεχάσετε να δείτε πρώτα την αναφορά “Επιτάχυνση των κινητών σελίδων” στην Κονσόλα αναζήτησης Google, για να βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας έχουν ρυθμιστεί σωστά. Η δοκιμή σας δεν θα σας βοηθήσει πολύ εάν συλλέγετε ελαττωματικά δεδομένα!

Ρύθμιση KPIs

Για τους σκοπούς αυτής της δοκιμής, χρησιμοποιήσαμε την αναλογία κλικ / εμφανίσεων (CTR) ως κύριο KPI για να διαπιστώσουμε εάν η αυξημένη ορατότητα (πιθανώς λόγω υψηλότερων βαθμολογιών) οδήγησε περισσότερους ανθρώπους να κάνουν κλικ. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι λίγο ασαφές. Η συσχέτιση δεν συνεπάγεται την αιτιώδη συνάφεια, ειδικά σε περιπτώσεις όπου εκτελείτε άλλες βελτιστοποιήσεις SEO, ώστε να λάβετε τα δεδομένα σας με ένα μεγάλο μέρος δεδομένων AMP.

Στην πραγματικότητα, στη δοκιμή μας, το CTR φάνηκε να μειώνεται αργά. Ωστόσο, οι βαθμολογίες αυξάνονταν! Και πάλι, άλλες βελτιστοποιήσεις SEO θα μπορούσαν να τεθούν σε αυτή την δοκιμή. Αυτό που αποφασίσαμε ήταν ότι η αύξηση των βαθμολογιών οδήγησε φυσικά σε περισσότερες εντυπώσεις, γεγονός που οδήγησε σε περισσότερα κλικ. Το ζήτημα ήταν ότι οι εντυπώσεις είχαν αυξηθεί εκθετικά περισσότερο από τα κλικ, γεγονός που οδήγησε σε χαμηλότερη CTR. Μπερδευτήκατε ;

Στην ιδανική περίπτωση, πριν κάνετε οποιεσδήποτε αποφάσεις, θα πρέπει να αναθεωρήσετε δεδομένα μετά την εκκίνηση αξίας 90 ημερών, τα οποία ενδέχεται να αποφέρουν περισσότερες σημαντικές βελτιώσεις στην κατάταξη. Ένα πράγμα είναι σαφές από τη δοκιμή μας, όμως: Για μας, οι συνολικές βαθμολογίες βελτιώθηκαν με την πάροδο του χρόνου (Τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν για άλλους δικτυακούς τόπους, όμως, γι ‘αυτό πρέπει να το δοκιμάσετε μόνοι σας).

Υπάρχουν σίγουρα άλλοι τρόποι να φέρετε και να ζαρώνετε αυτά τα δεδομένα. Ωστόσο, αν ψάχνετε να δοκιμάσετε εύκολα την απόδοση AMP, αυτό είναι περίπου τόσο απλό όσο μπορείτε να φτανταστείτε. Εάν η ιστοσελίδα σας είναι στη βάση WordPress τότε τα πράγματα γίνονται πολύ πιο εύκολα με τα αξιόλογα πρόσθετα που μπορείτε να βάλετε.

Διαβάστε ακόμη : 

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου

Είμαι ο Γιώργος δημιουργός και ιδιοκτήτης του SEO Marketer. Η ενασχόληση μου με το Digital Marketing ξεκίνησε από τα τέλη του 2009 και από τότε αγάπησα τον χώρο χωρίς επιστροφή. Ενημερώνομαι και συγγράφω για όλες τις τελευταίες εξελίξεις τόσο του SEO, όσο και Social Media, Adwords.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

    Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

    Κλείσιμο