Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης – Search Engine Marketing (SEM) είναι μια μορφή μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο που συνεπάγεται στην προώθηση ιστοσελίδων, αυξάνοντας την προβολή τους στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) κυρίως μέσω πληρωμένης διαφήμισης. Το SEM μπορεί να ενσωματώσει τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), η οποία προσαρμόζει ή επανεγγράφει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και την αρχιτεκτονική του ιστοτόπου για να επιτύχει υψηλότερη κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης για να αυξήσει τις λίστες πληρωμής ανά κλικ (PPC).

Παρακάτω είναι μερικοί από τους πιο συνηθισμένους όρους που χρησιμοποιούνται επίσης για να αναφέρονται σε δραστηριότητες SEM:

Αμειβόμενες διαφημίσεις αναζήτησης
Αμειβόμενη διαφήμιση αναζήτησης
PPC (pay-per-click)
PPC (pay-per-call) – ορισμένες διαφημίσεις, ιδίως αυτές που προβάλλονται σε χρήστες κινητής αναζήτησης, ενδέχεται να χρεώνονται με τον αριθμό των κλικ που οδήγησαν σε άμεση κλήση από ένα smartphone.
CPC (κόστος ανά κλικ)
CPM (κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις)
Οι περισσότερες διαφημίσεις αναζήτησης πωλούνται σε βάση CPC / PPC, αλλά ορισμένες επιλογές διαφήμισης μπορούν επίσης να πωληθούν με βάση το CPM.

Το Google AdWords είναι με πολλούς τρόπους η πιο δημοφιλής πλατφόρμα αναζήτησης που χρησιμοποιείται από τους εμπόρους αναζήτησης, ακολουθούμενη από τις διαφημίσεις Bing, οι οποίες εξυπηρετούν επίσης σημαντικό μέρος των διαφημίσεων στο Yahoo.

Πέρα από αυτό, υπάρχουν αρκετές “πλατφόρμες PPC δεύτερης βαθμίδας” καθώς και επιλογές διαφήμισης του PPC στα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2014 η Google δημιούργησε ένα βίντεο σχετικά με την ταυτότητα και λειτουργία του Google Adwords.