Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης – Search Engine Marketing (SEM) είναι μια μορφή μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο που συνεπάγεται στην προώθηση ιστοσελίδων, αυξάνοντας την προβολή τους στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) κυρίως μέσω πληρωμένης διαφήμισης. Το SEM μπορεί να ενσωματώσει τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), η οποία προσαρμόζει ή επανεγγράφει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και την αρχιτεκτονική του ιστοτόπου για να επιτύχει υψηλότερη κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης για να αυξήσει τις λίστες πληρωμής ανά κλικ (PPC).
Στην πιο συνηθισμένη χρήση του όρου “SEM” (Search Engine Marketing) αναφέρεται στη διαφημιστική διαδικασία μέσω μηχανών αναζήτησης, όπως η Google, με σκοπό την προβολή των αγγελιών σε αποτελέσματα αναζήτησης ή άλλες τοποθεσίες που συνεργάζονται με το δίκτυο διαφήμισης.
Ορισμένα πλεονεκτήματα του SEM περιλαμβάνουν:
- Οικονομική αποδοτικότητα: Μπορείτε να ορίσετε τον προϋπολογισμό σας και να πληρώσετε μόνο για τις κλικ που λαμβάνετε στις διαφημίσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κρυφές χρεώσεις και μπορείτε να παρακολουθείτε την απόδοση των διαφημίσεών σας και τον κόστος απόκτησης πελατών.
- Ευέλικτη κατανομή: Μπορείτε να επιλέξετε ποιους χρήστες θα δείτε τις διαφημίσεις σας βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως γεωγραφική τοποθεσία, γλώσσα, διάταξη συσκευής και περιεχόμενο ιστοσελίδας.
- Αναλυτικές πληροφορίες: Οι πλατφόρμες SEM παρέχουν λεπτομερείς αναφορές και αναλύσεις για τις επιδόσεις των διαφημίσεών σας. Μπορείτε να δείτε τον αριθμό των κλικ, τις εντυπώσεις, τον μέσο κόστος ανά κλικ, το ποσοστό μετατροπής και άλλα στατιστικά δεδομένα που σας βοηθούν να αξιολογήσετε την απόδοση και να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας.Αυτό σας επιτρέπει να στοχεύετε το κοινό σας με μεγαλύτερη ακρίβεια και να βελτιώσετε με τον αποτελεσματικότερο τρόπο την απόδοση των διαφημίσεών σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο ποσοστό μετατροπών και καλύτερη απόδοση των επενδύσεών σας.
- Γρήγορα αποτελέσματα: Μια καλά στρατηγική SEM μπορεί να προσφέρει γρήγορα αποτελέσματα σε σύγκριση με άλλες μορφές διαφήμισης. Μόλις ξεκινήσετε μια καμπάνια SEM, οι διαφημίσεις σας είναι ορατές αμέσως στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, καθιστώντας δυνατή την άμεση έκθεση στο κοινό.
- Στοχευμένη προβολή: Με το SEM, μπορείτε να προβάλλετε τις διαφημίσεις σας σε ανθρώπους που αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Αυτό σας επιτρέπει να φτάσετε σε ένα κοινό που είναι ήδη ενδιαφερόμενο να αγοράσει ή να αναζητήσει τις προσφερόμενες λύσεις σας, αυξάνοντας τις πιθανότητες μετατροπής τους σε πελάτες.
- Αυξημένη ορατότητα: Με το SEM, μπορείτε να διαφημιστείτε σε πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθιστώντας την επιχείρησή σας πιο ορατή στους χρήστες. Αυτό σας δίνει μια ανταγωνιστική πλεονεκτική θέση και αυξάνει τις πιθανότητες να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας και να δρομολογήσουν μια επιθυμητή δράση.
Αυτά είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα του SEM. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η σωστή στρατηγική SEM απαιτεί την κατανόηση των αναγκών και των στόχων της επιχείρησής σας, καθώς και τη διεξαγωγή κατάλληλης έρευνας και ανάλυσης για την ανταγωνιστική σας αγορά.
Παρακάτω είναι μερικοί από τους πιο συνηθισμένους όρους που χρησιμοποιούνται επίσης για να αναφέρονται σε δραστηριότητες SEM:
- PPC (pay-per-click)
- PPC (pay-per-call) – ορισμένες διαφημίσεις, ιδίως αυτές που προβάλλονται σε χρήστες κινητής αναζήτησης, ενδέχεται να χρεώνονται με τον αριθμό των κλικ που οδήγησαν σε άμεση κλήση από ένα smartphone.
- CPC (κόστος ανά κλικ)
- CPM (κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις)
Οι περισσότερες διαφημίσεις αναζήτησης πωλούνται σε βάση CPC / PPC, αλλά ορισμένες επιλογές διαφήμισης μπορούν επίσης να πωληθούν με βάση το CPM.
Το Google Ads είναι με πολλούς τρόπους η πιο δημοφιλής πλατφόρμα αναζήτησης που χρησιμοποιείται από τους εμπόρους αναζήτησης, ακολουθούμενη από τις διαφημίσεις Bing, οι οποίες εξυπηρετούν επίσης σημαντικό μέρος των διαφημίσεων στο Yahoo.
Πέρα από αυτό, υπάρχουν αρκετές “πλατφόρμες PPC δεύτερης βαθμίδας” καθώς και επιλογές διαφήμισης του PPC στα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα.
Το 2014 η Google δημιούργησε ένα βίντεο σχετικά με την ταυτότητα και λειτουργία του Google Ads.
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.