Στρατηγική Social Media Marketing από τους ειδικούς. Στα social media, το κοινό σας είναι μόνο ένα κλικ σαν χρήση και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο τα social media καθίστανται ένα ισχυρό εργαλείο για να δημιουργήσετε μια σχέση με τους πελάτες σας, να τους ενημερώσετε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να τους παρακινήσετε να προβούν σε αγορές.
Ακόμη, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσετε awareness για την επωνυμία σας.
Ωστόσο πόσο εύκολο και οικονομικό είναι για μια επιχείρηση να στήσει μια στρατηγική Social Media Marketing;
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα σας δώσουμε τα βασικά στοιχεία για να δημιουργήσετε μια στρατηγική, βασισμένη στην δική μας πολύχρονη εμπειρία, που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας.
Ποιά είναι τα πιο ελκυστικά social media στο Marketing για τις ελληνικές επιχειρήσεις;
Όπως αναφέραμε και παραπάνω το SMM ή Social Media Marketing είναι μια μορφή ψηφιακού μάρκετινγκ που περιλαμβάνει την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών ή brands με χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter και το LinkedIn.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν ένα ισχυρό μέσο για τις επιχειρήσεις να συνδεθούν με το κοινό τους, να δημιουργήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης, να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες SMM είναι:
- Facebook: Το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, με πάνω από 2,9 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα ευρύ κοινό.
- Instagram: Το Instagram είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που επικεντρώνεται σε φωτογραφίες και βίντεο. Είναι ιδανική για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται στην οπτική γλώσσα.
- Twitter: Το Twitter είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που επικεντρώνεται σε σύντομες, ενημερωτικές αναρτήσεις. Είναι ιδανική για την προώθηση ειδήσεων και ενημερώσεων για προϊόντα και υπηρεσίες.
- LinkedIn: Το LinkedIn είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που απευθύνεται σε επαγγελματίες. Είναι ιδανική για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών B2B.
- TikTok: Το TikTok είναι η ιδανική πλατφόρμα για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών που απευθύνονται σε νεανικό κοινό. Στόχος της πλατφόρμας είναι η γρήγορη και διασκεδαστική διαφήμιση.
Οι περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται σε όλες σχεδόν από αυτές τις πλατφόρμες. Η επιλογή των πλατφορμών στις οποίες θα ενεργήσει μια εταιρεία, εξαρτάται σαφώς από τους στόχους και το κοινό της.
Για παράδειγμα, μια εταιρεία που πωλεί προϊόντα διατροφής μπορεί να αξιοποιήσει το Facebook, το Instagram και το Pinterest, ώστε να προσεγγίσει ένα ευρύ κοινό. Μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες επαγγελματικής κατάρτισης ενδέχεται να επωφεληθεί από το LinkedIn, με σκοπό να προσεγγίσει επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για την κατάρτιση.
Πλεονεκτήματα του SMM
Τα βασικότερα οφέλη του μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν:
– Σύνδεση με τους χρήστες σε πραγματικό χρόνο: Τα σχόλια και τα προσωπικά μηνύματα αποτελούν εξαιρετικές δυνατότητες για την ενίσχυση της αναγνωρισημότητας της επωνυμίας, την αύξηση της εμπιστοσύνης και τη βελτίωση της αφοσίωσης των πελατών. Ποιος καταναλωτής δεν θαυμάζει μια επιχείρηση της οποίας η εξυπηρέτηση πελατών είναι ταχύτατη, εύστοχη και προσωπική;
– Πρόσβαση σε νέα δεδομένα μάρκετινγκ: Τα δίκτυα social media παρέχουν επίσης στην επιχείρησή σας πρόσθετα δεδομένα μάρκετινγκ, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας. Εξετάστε τις αναλύσεις σας για να καθορίσετε ποιά θέματα έχουν απήχηση στους χρήστες, πότε να δημοσιεύσετε νέο περιεχόμενο και πολλά άλλα.
Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντικό να κατανοήσετε πως η επιτυχία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Απαιτείται χρόνος και αφοσίωση, καθώς και κάποια τεχνογνωσία, για να δρομολογήσετε μια επιτυχημένη καμπάνια μάρκετινγκ και διαφήμισης. Ξεκινήστε λοιπόν κατανοώντας τις 5 κρίσιμες συνιστώσες που συνθέτουν μια άρτια στρατηγική Social Media Marketing.
Δημιουργία στρατηγικής Marketing στα social media
-
Ορίστε στόχους, κοινό και ιδανική πλατφόρμα
Μια επιτυχημένη, μακροπρόθεσμη προσπάθεια κοινωνικής δικτύωσης εξαρτάται από την ύπαρξη στρατηγικής. Οι αυθόρμητες αναρτήσεις είναι θαυμάσιες, αλλά στην προκειμένη περίπτωση χρειάζεστε ένα σχέδιο που να οδηγεί τις συνολικές αποφάσεις ρουτίνας σας, όπως το πόσο συχνά αναρτάτε, τι αναρτάτε και πόση απήχηση έχουν αυτά στο κοινό.
Χτίστε τα θεμέλια του σχεδίου μάρκετινγκ στα social media απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις:
– Τι θέλω να πετύχω με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
– Ποιές πλατφόρμες θέλω να χρησιμοποιήσω;
– Τι περιεχόμενο θέλω να δημιουργήσω και να μοιραστώ;
– Πόσο χρόνο θέλω να αφιερώσω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
– Πόσα θέλω να επενδύσω σε αυτό το κανάλι μάρκετινγκ (και στη διαφήμιση);
– Πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύω περιεχόμενο;
– Πώς θα καταφέρω να απαντώ σε σχόλια και να απαντώ σε ερωτήσεις;
Χρησιμοποιώντας τις απαντήσεις σας, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα περίγραμμα για τη στρατηγική σας στα social media.
Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσετε ότι θέλετε να επικεντρωθείτε στο Facebook και το LinkedIn, με βάση την έρευνα του κοινού σας, έναντι του Instagram και του Twitter. Ή ότι θέλετε να επενδύσετε σε ένα εργαλείο για τον προγραμματισμό των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και για την απάντηση στους χρήστες.
Αν και αυτό το βήμα περιλαμβάνει πολλή σκέψη, μην το παραλείψετε. Είναι απαραίτητο για την επιτυχία της στρατηγικής σας.
-
Σχεδιασμός, δημιουργία και ανάρτηση περιεχομένου στα social media
Το περιεχόμενο είναι η κινητήρια δύναμη του μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε μοιράζεστε αναρτήσεις σε ιστολόγια, είτε δρομολογείτε διαφημίσεις, είτε δημοσιεύετε βίντεο. Πρέπει να παρέχετε στο κοινό σας περιεχόμενο για να αλληλεπιδράσει και με αυτό τον τρόπο εμπλέκετε τους καταναλωτές σας. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού της στρατηγικής σας λοιπόν, απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις:
– Σε πιο περιεχόμενο ανταποκρίνεται το κοινό, έχοντας στόχο μου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
– Τι περιεχόμενο μπορεί να δημιουργήσει η εταιρεία μου;
– Πόσο περιεχόμενο θέλω να δημοσιεύω ή να μοιράζομαι κάθε μήνα;
– Πόσο περιεχόμενο μπορεί να δημιουργήσει η εταιρεία μου κάθε μήνα;
– Πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να μοιραστώ περιεχόμενο με το κοινό μου;
– Ποιός θα δημιουργήσει το περιεχόμενο;
– Ποιός θα δημοσιεύσει το περιεχόμενο;
– Ποιος θα παρακολουθεί τα σχόλια, τις κοινοποιήσεις και τη συνολική εμπλοκή του περιεχομένου;
Η δημιουργία ενός υποθετικού ημερολογίου περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να επεξεργαστεί αυτές τις ερωτήσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το χρονοδιάγραμμα αυτό για να δείτε πόσο περιεχόμενο πρέπει να παράγετε, καθώς και να περιγράψετε πιο περιεχόμενο θα δημοσιεύεται και πότε. Ένα χρονοδιάγραμμα περιεχομένου μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να δείτε την αξία της επένδυσης σε ένα εργαλείο προγραμματισμού.
Εκτός από τον καταιγισμό ιδεών για ένα χρονοδιάγραμμα, θα πρέπει να σκεφτείτε τρόπους επαναχρησιμοποίησης αυτού του περιεχομένου. Εάν δημιουργείτε περιεχόμενο για το ιστολόγιό σας σκεφτείτε να βελτιστοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο για μέσω του SEO, ώστε να προσελκύσετε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
-
Παρακολούθηση, συμμετοχή και ανταπόκριση στους χρήστες
Το μάρκετινγκ στα social media περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από την κοινοποίηση. Περιλαμβάνει επίσης αλληλεπιδράσεις σε προσωπικό επίπεδο. Όταν αποφασίζετε να επενδύσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιλέγετε να αλληλεπιδράσετε με το κοινό-στόχο σας, με έναν καινοτόμο τρόπο. Από τα δημόσια σχόλια έως τα ιδιωτικά μηνύματα, τα κοινωνικά δίκτυα, σάς προσφέρουν ένα εντελώς νέο κανάλι (και σύνολο εργαλείων) για την επικοινωνία με την αγορά σας.
Ορισμένες ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε πριν ξεκινήσετε περιλαμβάνουν τα εξής:
– Ποιός θα παρακολουθεί τα σχόλια, τα μηνύματα και τις κοινοποιήσεις του brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
– Ποιός θα απαντά στα σχόλια, τα μηνύματα και τις ερωτήσεις των χρηστών;
– Πώς θα ανταποκρίνεται η εταιρεία μας στους χρήστες και θα συμμετέχει σε αυτούς;
-Τι ύφος θα διατηρεί;
– Πότε η εταιρεία μας θα παρακολουθεί τα social media;
– Ποιά εργαλεία, αν υπάρχουν, θα χρησιμοποιήσουμε για την παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης;
Η παρακολούθηση, η συμμετοχή και η απάντηση στους χρήστες είναι ένα από τα πιο κρίσιμα μέρη του μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επενδύστε σημαντικό χρόνο σε αυτό το βήμα.
Για παράδειγμα, αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε έναν κανονισμό οδηγών για να απαντάτε και να αλληλεπιδράτε με τους χρήστες σας, τότε αναμφίβολα βρίσκεστε στον σωστό δρόμο! Με αυτό τον τρόπο θα γίνει μια πέρα για πέρα χρήσιμη αναφορά στην ομάδα σας η οποία με την σειρά της θα σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε στο έπακρο κάθε αλληλεπίδραση.
Αν και δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείτε εργαλεία επί πληρωμή, συχνά συνιστάται να επενδύσετε σε τουλάχιστον ένα εργαλείο, σε ότι έχει σχέση με την παρακολούθηση και τη δέσμευση των social media. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε τη δραστηριότητα σε όλα τα κανάλια σας, καθώς και να ανταποκρίνεστε γρήγορα σε κάθε ερώτηση και παράπονο. Με λίγα λόγια αν θέλετε να κάνετε την ζωή σας ευκολότερη και την στρατηγική σας ισχυρότερη, μην διστάσετε να δοκιμάσετε τα παρακάτω εργαλεία:
– Buffer
– Hootsuite
– Sprout Social
Πολλά από αυτά μάλιστα προσφέρουν δωρεάν δοκιμές, οπότε πειραματιστείτε και δείτε πιο λειτουργεί καλύτερα για την ομάδα σας.
-
Ανάπτυξη, και διαχείριση διαφημιστικών εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δίνουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο των χρηστών έναντι των επιχειρήσεων. Αντί να βλέπει την ανάρτηση της εταιρείας σας, ένα δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook θα δώσει προτεραιότητα σε μια ανάρτηση από τον φίλο ενός χρήστη. Το πλεονέκτημα όμως της διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε άλλα ψηφιακά δίκτυα διαφήμισης, είναι ότι έχετε τον πλήρη έλεγχο του προϋπολογισμού σας. Μπορείτε να ξοδέψετε όποιο ποσό θέλετε. Επιπλέον, πληρώνετε μόνο όταν οι χρήστες κάνουν μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως το κλικ στη διαφήμισή σας.
Αν θέλετε λοιπόν να δοκιμάσετε τη διαφήμιση στα social media, απαντήστε πρώτα σε αυτές τις ερωτήσεις:
– Τι θέλω να πετύχω με τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
– Ποιόν θέλω να προσεγγίσω με τις διαφημίσεις στα social media;
– Πόσα θέλω να ξοδεύω για διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα κάθε μήνα;
– Πόσες διαφημιστικές καμπάνιες θέλω να τρέξω;
– Ποιός θα διαχειρίζεται τις διαφημιστικές καμπάνιες;
– Τι είδους διαφημίσεις (όπως κείμενο ή βίντεο) θέλω να τρέξω;
– Πού θα διαφημιστώ – σε όλα τα κοινωνικά μου δίκτυα ή σε ορισμένα;
-
Επανεξέταση των αναλυτικών στοιχείων των social media και εκπόνηση ενεργειών που μπορούν να εφαρμοστούν
Το τελευταίο βήμα της στρατηγικής Social Media Marketing είναι η ανάλυση. Το SMM προσφέρει στην επιχείρησή σας μια χρήσιμη ποσότητα δεδομένων δράσης. Μέσω των δεδομένων σας, μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για το κοινό σας. Αυτή η διορατικότητα μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε τεκμηριωμένες αλλαγές στην προσέγγισή σας, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, επισκεψιμότητα του ιστότοπου και πωλήσεις.
Και πάλι, θα πρέπει να απαντήσετε σε μερικές ερωτήσεις πριν ξεκινήσετε:
-Ποιές πλατφόρμες θα χρησιμοποιήσω για να συγκεντρώσω, να αναθεωρήσω και να αναλύσω τα δεδομένα μου;
– Πόσο συχνά θα επανεξετάζω τα δεδομένα μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
– Ποιες μετρήσεις θα έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους στόχους και τις εκστρατείες μου;
– Δωρεάν εργαλεία, όπως το Google Analytics, ικανοποιούν τις απαιτήσεις σας;
Οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το Facebook, θα σας παρέχουν κάποια αρχικά δεδομένα. Το Google Analytics λειτουργεί αποτελεσματικά διότι σας επιτρέπει να δείτε τον αντίκτυπο του κοινού στον ιστότοπό σας, όπως αποκαλύπτοντας την επισκεψιμότητα και τον τρόπο που αυτή αλληλοεπιδρά.
Συμπερασματικά
Συνοψίζοντας το SMM είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιτύχουν τους στόχους τους. Ωστόσο, για να είναι επιτυχημένο, είναι σημαντικό να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί προσεκτικά.
Μια άρτια στρατηγική Social Media Marketing λοιπόν χρειάζεται χρόνο, αφοσίωση, τεχνογνωσία, εμπειρία κι ευτυχώς όχι ένα τεράστιο κόστος!
Γίνετε δημιουργικοί και μπείτε στο παιχνίδι του Marketing!
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.