Η Google αλλάζει συνεχώς. Και αυτό είναι καλό – αρκεί να συμβαδίζετε με τις αλλαγές της. Για παράδειγμα, μία από τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERPs) της Google ανακοινώθηκε το 2017 και μπορεί να σημαίνει ότι λιγότεροι άνθρωποι βλέπουν την επιχείρησή σας στην πρώτη σελίδα. Ως αποτέλεσμα, πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν τρόπους να βελτιώσουν τις στρατηγικές SEO τους, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές στον κλάδο τους.
Αλλά μην ανησυχείτε! Θα σας δείξουμε ακριβώς πώς καταφέραμε να ξεπεράσουμε αυτή την πρόκληση, βελτιώνοντας την κατάταξη του δικού μας ιστότοπου και διατηρώντας παράλληλα το κόστος χαμηλό με προσιτές καμπάνιες PPC στο Google Ads.
Η Google έχει αλλάξει τη σελίδα αποτελεσμάτων της αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια.
Η Google έχει αλλάξει αρκετές φορές τη σελίδα αποτελεσμάτων της τα τελευταία χρόνια. Το 2012, η Google αφαίρεσε τον επόμενο σύνδεσμο για να επιστρέφει περισσότερα αποτελέσματα σε κάθε σελίδα. Αυτό έγινε επειδή οι χρήστες έκαναν κλικ σε τόσους πολλούς συνδέσμους που επιβράδυνε τις αναζητήσεις τους και τους έκανε να αναπηδούν από ιστότοπο σε ιστότοπο.
Το 2015, η Google πρόσθεσε μια λειτουργία “προτίμησης” για τους χρήστες που ήθελαν 10 ή 15 αποτελέσματα ανά σελίδα αντί για τα προεπιλεγμένα 12 (ή λιγότερα). Όπως μπορείτε να δείτε από τα παραπάνω δεδομένα μας, οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να βλέπουν περισσότερα από 12 στοιχεία ταυτόχρονα όταν κάνουν αναζήτηση στο Google.
Το 2012, η Google αφαίρεσε τον επόμενο σύνδεσμο για να επιστρέφει περισσότερα αποτελέσματα σε κάθε σελίδα.
Το 2012, η Google αφαίρεσε τον επόμενο σύνδεσμο για να επιστρέφει περισσότερα αποτελέσματα σε κάθε σελίδα. Η αλλαγή αυτή έγινε επειδή οι χρήστες συχνά μπερδεύονταν όταν έκαναν κλικ στον σύνδεσμο “next” και δεν έπαιρναν καμία πρόσθετη πληροφορία.
Ο αριθμός των αποτελεσμάτων που εμφανίζονται ανά σελίδα δεν έχει αλλάξει από τότε που εφαρμόστηκε αυτή η ενημέρωση και ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με το ερώτημα ή την τοποθεσία σας. Μια εταιρεία SEO, πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες εξελίξεις. Τα πράγματα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς.
Η Google έχει αλλάξει τον τρόπο αναζήτησης του περιεχομένου της σελίδας “Google”: το 2015, η Google πρόσθεσε μια “προτίμηση” για να βλέπετε 10 ή 15 αποτελέσματα ανά σελίδα.
Αυτό είναι λογικό, διότι θα ήταν καλύτερο για τους χρήστες να βλέπουν περισσότερα αποτελέσματα σε μία σελίδα αντί να χρειάζεται να κάνουν κλικ σε πολλές σελίδες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν ψάχνετε για κάτι συγκεκριμένο, όπως μια διεύθυνση ή έναν αριθμό τηλεφώνου (που μπορεί να καταλαμβάνουν αρκετό χώρο). Όταν μια εταιρεία στοχεύει σε μια φράση όπως μεταλλικοί οικίσκοι, θα χρειαστεί έρευνα σε όλα τα επίπεδα προτού προχωρήσει σε ανάλογες στρατηγικές SEO.
Το 2016, η Google ανακοίνωσε ότι καταργεί αυτή την προτίμηση και επιστρέφει στην εμφάνιση 10 αποτελεσμάτων ανά σελίδα.
Η επιλογή αυτή δεν είναι η μόνη που θα μπορούσε να αλλάξει: Το 2017, η Google τροποποίησε και πάλι τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERPs).
Αυτή η επιλογή δεν είναι η μόνη που θα μπορούσε να αλλάξει: Το 2017, η Google τροποποίησε και πάλι τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERPs). Η εταιρεία αφαίρεσε την ενότητα “κορυφαίες ιστορίες” από τις SERPs της και την αντικατέστησε με μια νέα λειτουργία “Featured Snippets” που εμφανίζεται στην κορυφή ορισμένων αναζητήσεων. Αυτή η αλλαγή έγινε για να βοηθήσει τους χρήστες να βρουν πιο σχετικές πληροφορίες πιο γρήγορα, εμφανίζοντας δεδομένα που προέρχονται απευθείας από ιστότοπους όπως η Wikipedia ή άλλες αξιόπιστες πηγές.
Η Google άρχισε επίσης να δοκιμάζει αυτό που αποκαλεί “πίνακες γνώσης”, οι οποίοι επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με ορισμένες επιχειρήσεις ή τοποθεσίες χωρίς να χρειάζεται να κάνουν κλικ μέσω πολλαπλών συνδέσμων στη σελίδα τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος έψαχνε για “Starbucks”, θα μπορούσε να δει κριτικές και ώρες λειτουργίας που παρατίθενται ακριβώς κάτω από το ίδιο το όνομα, αντί να πρέπει να κάνει κλικ σε πολλούς συνδέσμους πριν βρει αυτό που ψάχνει – κάτι που θα έπαιρνε πολύ περισσότερο χρόνο από όσο χρειάζεται!
Οι μηχανές αναζήτησης συνεχίζουν να εξελίσσονται, αλλά μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις καμπάνιες SEO σας συμβαδίζοντας μαζί τους!
Εκτός από την παρακολούθηση των επιδόσεων του δικού σας ιστότοπου, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις αλλαγές στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Αυτό μπορεί να γίνει μέσω του εργαλείου Search Console της Google, το οποίο σας επιτρέπει να βλέπετε πόσο συχνά εμφανίζεται ο ιστότοπός σας στις αναζητήσεις και σε ποιο σημείο της σελίδας εμφανίζεται.
Η Google εξελίσσει συνεχώς τον αλγόριθμό της για τον καθορισμό της κατάταξης των ιστότοπων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες τόσο για καλό όσο και για κακό: Εάν ένας ανταγωνιστής πέσει από τις 10 πρώτες θέσεις κατάταξης για μια λέξη-κλειδί ή φράση που ήταν προηγουμένως σημαντική γι’ αυτόν, σκεφτείτε αν έχει νόημα για την επιχείρησή σας να προσπαθήσετε να καταλάβετε εσείς τη θέση αυτή!
Συμπερασματικά
Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σας βοήθησε να κατανοήσετε πώς λειτουργούν οι σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Ο καλύτερος τρόπος για να παρακολουθείτε αυτές τις αλλαγές είναι να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας και να μας ακολουθείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να μπορείτε να ενημερώνεστε για τις τελευταίες τάσεις στο SEO!
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.