Το Email Marketing είναι η διαδικασία αποστολής ενός διαφημιστικού μηνύματοςσυνήθως σε μια ομάδα ανθρώπων, με τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Για να προσεγγίσουμε την ευρύτερη έννοια του Email Marketing, κάθε email που αποστέλλεται σε έναν πιθανό ή τρέχοντα πελάτη θα μπορούσε να θεωρηθεί ως διαφημιστική καμπάνια Email Marketing.

Διαβάστε : 15 τεχνικές συμβουλές SEO για αρχάριους

Πλεονεκτήματα 
Το Email Marketing είναι δημοφιλές στις εταιρείες για διάφορους λόγους:

1. Μια ακριβής απόδοση της επένδυσης μπορεί να παρακολουθηθεί και έχει αποδειχθεί ότι είναι υψηλής σημασίας όταν γίνει σωστά. Το Email Marketing αναφέρεται συχνά ως δεύτερο μόνο για την αναζήτηση μάρκετινγκ ως την πιο αποτελεσματική τακτική online μάρκετινγκ.
2. Το Email Marketing είναι σημαντικά φθηνότερο και ταχύτερο από το παραδοσιακό ταχυδρομείο, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους και του χρόνου που απαιτείται σε μια παραδοσιακή εκστρατεία αλληλογραφίας για την παραγωγή του έργου τέχνης, της εκτύπωσης, της διευθυνσιοδότησης και της αλληλογραφίας.
3. Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί που στέλνουν μεγάλο όγκο μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να χρησιμοποιήσουν έναν παροχέα υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ESP) για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά των παραληπτών. Οι γνώσεις που παρέχει η ανταπόκριση των καταναλωτών στο Email Marketing βοηθούν τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να κατανοούν και να χρησιμοποιούν τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
4. Το Email Marketing παρέχει μια οικονομικά αποδοτική μέθοδο για τη δοκιμή διαφορετικού περιεχομένου μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένων των οπτικών, των δημιουργικών, των αντιγράφων μάρκετινγκ και των πολυμέσων. Τα δεδομένα που συλλέγονται με έλεγχο στο κανάλι του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα κανάλια των καμπανιών μάρκετινγκ, τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή.
5. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να προσεγγίσουν σημαντικούς αριθμούς συνδρομητών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν επιλέξει (δηλ. Έχουν συναινέσει) να λαμβάνουν το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
6. Σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί χρήστες του Διαδικτύου ελέγχουν ή στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια τυπική ημέρα, με τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που παραδίδονται μεταξύ 1 και 5 το μεσημέρι  και ξεπερνούν εκείνα που αποστέλλονται σε άλλες χρονικές στιγμές με διαβάσματα και click rates.
7. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι δημοφιλές στους Digital Marketers, αυξάνοντας κατά 15% το 2009 σε 292 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
8. Σε σύγκριση με το τυπικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το άμεσο μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παράγει υψηλότερο ποσοστό ανταπόκρισης και υψηλότερη μέση τιμή παραγγελίας για επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το 2002, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εισήγαγε την οδηγία για την ιδιωτική ζωή και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Το άρθρο 13 της οδηγίας απαγορεύει τη χρήση προσωπικών διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για σκοπούς εμπορίας. Η οδηγία καθιερώνει το καθεστώς συμμετοχής, όπου τα ανεπιθύμητα ηλεκτρονικά μηνύματα μπορούν να αποστέλλονται μόνο με προηγούμενη συμφωνία του δικαιούχου. Αυτό δεν ισχύει για τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των επιχειρήσεων.

Από τότε η οδηγία ενσωματώθηκε στους νόμους των κρατών μελών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύπτεται από τους κανονισμούς 2003 για την ιδιωτική ζωή και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (οδηγία ΕΚ) [19] και ισχύει για όλους τους οργανισμούς που αποστέλλουν το μάρκετινγκ με κάποια μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας.