Το Influencer Marketing είναι ένας τρόπος για να χτίσετε το Brand σας αξιοποιώντας τις σχέσεις με άλλα εμπορικά σήματα. Ένας influencer είναι ένα άτομο που έχει μεγάλο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και, ως εκ τούτου, μπορεί να επηρεάσει πιθανούς πελάτες να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Τι είναι το influencer marketing;
Με λίγα λόγια, το μάρκετινγκ επιρροής ή Influencer Marketing είναι ένας τρόπος για την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας και τη δημιουργία leads μέσω της συνεργασίας με άτομα που έχουν μεγάλο και αφοσιωμένο κοινό.
Το Influencer Marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε την εικόνα της μάρκας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι καλύτεροι έμποροι γνωρίζουν ότι όταν συνεργάζεστε με έναν influencer, δεν πληρώνετε μόνο για τους οπαδούς του, αλλά και για την τεχνογνωσία και την εμπειρία του στον τομέα. Όμως, πριν μπείτε σε μια σχέση με οποιονδήποτε influencer, θα πρέπει να κατανοήσετε πώς λειτουργεί και τι περιλαμβάνει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι θα είναι αποτελεσματική και για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το πώς να ξεκινήσετε το Influencer Marketing:
Διαφέρει από το παραδοσιακό μάρκετινγκ με διάφορους βασικούς τρόπους:
- Δεν απευθύνεστε μόνο σε ένα άτομο, αλλά σε ολόκληρο το δίκτυο των οπαδών του (μερικές φορές εκατομμύρια).
- Το μήνυμά σας μπορεί να γίνει viral πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι αν προσπαθούσατε να το διαδώσετε μέσω παραδοσιακών καναλιών όπως οι τηλεοπτικές διαφημίσεις ή οι διαφημιστικές πινακίδες.
- Οι Influencers έχουν συχνά μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις ίδιες τις μάρκες, επειδή θεωρούνται “πραγματικές” φωνές στο χώρο που καλύπτουν – για παράδειγμα, ένας Instagrammer που δημοσιεύει φωτογραφίες από τη ζωή του καθημερινά θα είναι πιο σχετικός από κάποιον που πουλάει σαμπουάν στο Walmart!
Τι κάνει έναν influencer;
Ένας influencer είναι κάποιος με μεγάλο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να είναι bloggers, vloggers ή άλλες διασημότητες.
Οι influencers μπορεί επίσης να είναι micro-influencers (με μικρότερα ακροατήρια), mini-influencers (μεσαίου μεγέθους ακροατήρια) και macro-influencers (μεγάλα ακροατήρια).
Οι Influencers είναι το κλειδί για την οικοδόμηση του Brand σας
Οι Influencers είναι το κλειδί για την οικοδόμηση του Brand σας. Οι επηρεαστές έχουν αξιοπιστία, εμβέλεια και επιρροή στους οπαδούς τους, οι οποίοι τους εμπιστεύονται για να δώσουν ειλικρινείς συστάσεις. Οι Influencers μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη μαζί του και να σας βοηθήσουν ακόμη και να δημιουργήσετε μια κοινότητα γύρω από το εμπορικό σήμα σας. Μπορεί να βοηθήσει πολλών τύπων επιχειρήσεων.
Ένας Influencer με έμφαση στη τεχνολογία, θα μπορούσε να συνεργαστεί με μια εταιρεία που πραγματοποιεί επισκευή Laptop Lenovo.
Υπάρχουν δύο τύποι επηρεαστών: οι διαμορφωτές και οι επιρροές. Οι shapers έχουν μεγάλο αριθμό οπαδών (πάνω από 100K) ενώ οι micro influencers έχουν μικρότερο κοινό αλλά ασχολούνται περισσότερο με το περιεχόμενό τους επειδή είναι πιο κοντά σε αυτό – συνήθως είναι φίλοι ή μέλη της οικογένειας και όχι άγνωστοι που τους ακολουθούν μόνο και μόνο επειδή είναι διάσημοι στο Instagram ή στο Youtube*.
Όταν αναζητάτε Influencers, βεβαιωθείτε ότι έχουν πραγματικά κοινό.
Όταν ψάχνετε για influencers, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχουν πραγματικά κοινό. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να εξετάσετε τον αριθμό των ακολούθων τους και να δείτε πόσοι άνθρωποι ασχολούνται με τις αναρτήσεις τους. Θα πρέπει επίσης να εξετάσετε πόσο καιρό ο influencer δημοσιεύει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πόσο έχει αυξηθεί η ακολουθία του τον τελευταίο μήνα ή χρόνο. Η διαχείριση των Social Media, περιλαμβάνει σε ανάλογα πακέτα και την προσέγγιση των Influencers. Ένα Digital Marketing Agency έχει την ικανότητα να διακρίνει τις δυνατότητες σε συνδυασμό κόστους και Awareness που μπορεί να προσφέρει ένας Infulencer.
Όταν πρόκειται για Influencers, η εμφάνιση δεν είναι το παν.
Όταν πρόκειται για τους influencers, η εμφάνιση δεν είναι το παν. Ένας καλός influencer θα πρέπει να μπορεί να συνδεθεί με το κοινό του και να παρουσιάζεται ως σχετικός άνθρωπος που παθιάζεται με τα πράγματα που προωθεί. Θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να προσφέρουν αξία σε όσους τους ακολουθούν, παρέχοντας αυθεντικό περιεχόμενο που βοηθά τους άλλους να λύσουν προβλήματα ή να λάβουν αποφάσεις. Μην ξεχνάμε ότι η στρατηγική στην διαφήμιση στα Social Media, χρίζει έρευνας και πρέπει να σκεφτόμαστε έξω από το κουτί.
Αυτός ο τύπος αυθεντικότητας είναι ζωτικής σημασίας για επιτυχημένες εκστρατείες μάρκετινγκ επιρροής, επειδή διασφαλίζει ότι η μάρκα σας παραμένει πιστή στις αξίες της, ενώ εμπλέκει το κοινό της με αυθεντικό τρόπο.
Μην κάνετε πολλές υποδείξεις στον influencer.
- Βεβαιωθείτε ότι έχετε ξεκαθαρίσει τους στόχους σας. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι ο influencer γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να κάνει και γιατί είναι σημαντικό να το κάνει.
- Δώστε στον influencer την ευκαιρία να κάνει τη δουλειά του. Μην φοβάστε να τους αφήσετε να ξεφύγουν από το σενάριο ή να δοκιμάσουν κάτι νέο–συχνά μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα!
- Μην κάνετε μικροελέγχους στον influencer- αφήστε του κάποια ελευθερία στον τρόπο με τον οποίο εκτελεί τους στόχους και τα μηνύματα της καμπάνιας σας.
Καθορίστε ένα χρονοδιάγραμμα και έναν προϋπολογισμό εκστρατείας πριν ξεκινήσετε να συνεργάζεστε με τους επηρεαστές.
Ορίστε ένα χρονοδιάγραμμα και έναν προϋπολογισμό εκστρατείας πριν αρχίσετε να συνεργάζεστε με τους influencers.
- Πόσο καιρό θα διαρκέσει η εκστρατεία;
- Ποιος είναι ο προϋπολογισμός;
- Πόσο θα πληρώσετε κάθε influencer και τι ποσοστό από τις πωλήσεις θα λάβει;
Οι εκστρατείες μάρκετινγκ επιρροής μπορεί να είναι αποτελεσματικές αν είναι καλά σχεδιασμένες, αλλά δεν είναι πάντα επιτυχείς. Βεβαιωθείτε ότι ό,τι και να συμβεί, υπάρχει ένα σχέδιο για να βεβαιωθείτε ότι όλοι βγαίνουν κερδισμένοι -συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού σας!
Πρέπει να καταλάβετε ποιοι είναι οι στόχοι σας προτού συνεργαστείτε με έναν influencer.
Πριν καν σκεφτείτε να συνεργαστείτε με έναν influencer, πρέπει να καταλάβετε ποιοι είναι οι στόχοι σας. Θέλετε να κερδίσετε νέους πελάτες; Να έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπο ή το ιστολόγιό σας; Να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας; Ή μήπως υπάρχει κάποιος άλλος στόχος που είναι πιο σημαντικός από όλα αυτά μαζί;
Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσετε πόσα χρήματα και πόσο χρόνο θέλετε να διαθέσετε σε αυτή την καμπάνια. Αν πρόκειται για κάτι μικρό και απλό, το οποίο όμως εξακολουθεί να είναι επωφελές και για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη (όπως μια χορηγούμενη ανάρτηση), τότε πιθανότατα δεν θα κοστίσει καθόλου πολλά χρήματα – απλώς θα αφιερώσετε λίγο χρόνο για να κάνετε καταιγισμό ιδεών μαζί με τον influencer μέχρι να συμφωνήσουν σε μία που να λειτουργεί καλύτερα και για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη.
Από την άλλη πλευρά, αν πρόκειται για ένα μεγαλύτερο έργο, όπως η δημιουργία βίντεο προσαρμοσμένου περιεχομένου ή ακόμη και η φιλοξενία μιας ολόκληρης εκδήλωσης μαζί, όπου ο καθένας πληρώνεται ξεχωριστά με βάση την ατομική του συνεισφορά, τότε πιθανώς θα χρειαστεί να γίνει μια αρκετά μεγαλύτερη επένδυση πριν αρχίσει να συμβαίνει οτιδήποτε, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη πράγματα όπως γενικά έξοδα, έξοδα ταξιδιού κ.λπ…
Το Influencer Marketing είναι ένας τρόπος να χτίσετε το εμπορικό σας σήμα αξιοποιώντας τις σχέσεις με άλλα εμπορικά σήματα.
Πώς βρίσκετε τους influencers;
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βρείτε influencers:
Η συνεργασία με έναν influencer είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε την εικόνα της μάρκας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι influencers έχουν πολλούς οπαδούς και μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε νέο κοινό.
Οι influencers μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, απευθυνόμενοι στους θαυμαστές τους και εμπλέκοντάς τους σε αυτό που κάνετε.
Συμπερασματικά
Το είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε το εμπορικό σας σήμα αξιοποιώντας τις σχέσεις με άλλες μάρκες. Είναι σημαντικό να βρίσκετε influencers που έχουν οπαδούς στην ίδια θέση με την επιχείρησή σας, αλλά και να βεβαιώνεστε ότι μοιράζονται παρόμοιες αξίες και πεποιθήσεις. Μόλις εντοπίσετε αυτά τα άτομα, επικοινωνήστε μαζί τους με προσφορές, όπως εκπτώσεις προϊόντων ή προσφορές που θα τους ενθαρρύνουν να δοκιμάσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας!
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.