Προώθηση ιστοσελίδων

Αρθρογραφία για το SEO, Social Media, Google Adwords

Google vs Bing – Συγκρίνουμε τις δυο μεγάλες μηχανές αναζήτησης

By Γιώργος Χατζηθεοδοσίου | Φεβρουάριος 3, 2018 | 0 Comment

Η Google είναι συνώνυμη με την αναζήτηση εδώ και χρόνια, ενώ το Bing έγινε γρήγορα έγινε συνώνυμη με το σαρκασμό με το κύριο ερώτημα να είναι, γιατί κάποιος θα χρησιμοποιήσει ποτέ την αναζήτηση Bing. Πιστέψτε το ή όχι, οι δύο μηχανές αναζήτησης δεν είναι τόσο διαφορετικές όσο τα ανέκδοτα που λέγονται.

Προφανώς οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε ήδη τις δύο μηχανές αναζήτησης, αλλά για αρχή ας θυμηθούμε μερικά πράγματα:

Google: Μακράν η πιο χρησιμοποιημένη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, η αναζήτηση Google βρίσκεται ανάμεσά μας από το 1997 και συνεχώς βελτιώνεται με νέα έξυπνα αποτελέσματα, προηγμένες λειτουργίες και ενσωμάτωση με άλλα προϊόντα της Google. Από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η Google διαθέτει σήμερα το 64,5% του μεριδίου αγοράς της έρευνας στην αμερικανική αγορά.

Bing: Το Bing είναι το πιο πρόσφατο όνομα για τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, που ονομάζοταν προηγουμένως Windows Live Search και MSN Search. Η μάρκα Bing ως “μηχανή λήψης αποφάσεων”, έχει στόχο να παρουσιάσει αποτελέσματα με πιο πραγματικό περιβάλλον απ ‘ό, τι απλά να βρει κείμενο σε μια σελίδα. Το Bing εξουσιοδοτεί επίσης την αναζήτηση της Yahoo, η οποία, σε συνδυασμό με το Bing, εξυπηρετεί το 32,6% των αμερικανών ερευνητών στο διαδίκτυο.

Και οι δύο ιστότοποι φαίνονται και μοιάζουν εντυπωσιακά παρόμοιοι όταν πρόκειται για βασικά αποτελέσματα αναζήτησης. Στην πραγματικότητα, εκτός από τη γραμματοσειρά και το λογότυπο στην κορυφή της σελίδας, θα ήταν εύκολο να συγχέουμε το ένα με το άλλο. Υπάρχουν όμως κύριες διαφορές που έχω παρατηρήσει και σας τις αναφέρω παρακάτω:

Η αναζήτηση βίντεο του Bing είναι σημαντικά καλύτερη από της Google. Αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο (και γιατί το Bing έχει κάποια φήμη ως “μηχανή αναζήτησης πορνογραφίας”). Αντί να σας δίνουμε μια κάθετη λίστα βίντεο με μικρές μικρογραφίες, σας δίνει ένα πλέγμα μεγάλων μικρογραφιών που μπορείτε να κάνετε κλικ για να παρακολουθήσετε χωρίς να αφήσετε το Bing. Σε μερικά βίντεο, θα σας δώσει ακόμη και μια προεπισκόπηση αν περάσετε πάνω από την μικρογραφία με τον δείκτη του ποντικιού.

Το Bing δίνει περισσότερες προτάσεις αυτόματης συμπλήρωσης από ό, τι κάνει η Google στις περισσότερες περιπτώσεις. Η Google δίνει μόνο τέσσερες, ενώ το Bing δίνει οκτώ. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εάν χρησιμοποιείτε αυτόματη συμπλήρωση για να βρείτε εναλλακτικά προϊόντα ή θέλετε να λάβετε περισσότερες προτάσεις.

Οι προτάσεις αγορών της Google εμφανίζονται συχνότερα από ό, τι στο Bing, και είναι γενικά πολύ καλύτερες. Έτσι αν προσπαθείτε να μάθετε ποια καταστήματα φέρουν ένα συγκεκριμένο προϊόν ή πού να βρείτε την καλύτερη τιμή online, η Google θα είναι καλύτερη επιλογή από το Bing.

Η διεπαφή αναζήτησης εικόνων της Google μοιάζει λίγο πιο ομαλή όταν την χρησιμοποιείτε, αν και το Bing διαθέτει μία ή δύο πιο προχωρημένες επιλογές όπως “Διάταξη” (η οποία σας επιτρέπει να αναζητήσετε εικόνες πορτρέτου ή τοπίου). Η αναζήτηση εικόνων του Bing σας επιτρέπει επίσης να αφαιρέσετε ορισμένα τμήματα του όρου αναζήτησης με ένα κλικ, κάτι που είναι ευχάριστο (μακάρι να το έκανε αυτό για όλες τις αναζητήσεις).

Το Bing θέτει τις σχετικές αναζητήσεις και τις σχετικές αναζητήσεις εικόνων στα δεξιά των αποτελεσμάτων αναζήτησης, ενώ η Google τα βάζει κοντά στο κάτω μέρος. Αυτό δεν είναι καλό ή κακό, είναι απλώς μια διαφορά.

Το Bing υιοθέτησε επίσης πολλές από τις “έξυπνες αναζητήσεις” της Google, όπως προβολές ταινιών, μετατροπές μονάδων, τοπικές καιρικές συνθήκες, πληροφορίες για διάσημους ανθρώπους και παρόμοια. Τα περισσότερα από αυτά τα πράγματα είναι αξιοσημείωτα παρόμοια, αν και η Google έχει μερικά πράγματα που το Bing δεν έχει, όπως οι πληροφορίες για την υγεία και οι ημερομηνίες κυκλοφορίας για ταινίες και βιντεοπαιχνίδια. Αν βασίζεστε σε έξυπνες αναζητήσεις, μεταβείτε με την Google. (Μία εξαίρεση: αν ψάχνετε για πτήσεις, το Bing έχει ένα κομψό χαρακτηριστικό που προβλέπει αν οι τιμές των εισιτηρίων θα ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν).

Παραδόξως, οι δύο μηχανές αναζήτησης είναι αρκετά συγκρίσιμες όταν πρόκειται για προηγμένους χειριστές. Η σύνταξη μπορεί να είναι λίγο διαφορετική μεταξύ τους, αλλά υπάρχει μεγάλη αλληλεπικάλυψη. Ωστόσο, η Google έχει περισσότερα πράγματα και είναι καλύτερη για προηγμένες αναζητήσεις, εκτός από δύο αναζητήσεις που μπορεί να κάνει μόνο το Bing:

Περιεχόμενο : Σσας επιτρέπει να αναζητήσετε σελίδες που περιέχουν συγκεκριμένο τύπο αρχείου (για παράδειγμα, PDF). Στη Google, θα σας συνδέσει μόνο στα αρχεία PDF, αλλά στο Bing, θα σας δώσει σελίδες που περιέχουν συνδέσμους σε αρχεία PDF, τα οποία μπορεί να είναι χρήσιμα.

linkfromdomain : Σας δείχνει τις σελίδες με τις καλύτερες βαθμολογίες που συνδέονται με έναν συγκεκριμένο ιστότοπο

feed : Σας επιτρέπει να αναζητήσετε ροές RSS σε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Η Google διαθέτει επίσης μερικές επιπλέον λεπτομέρειες που είναι ενσωματωμένες στην αναζήτηση, όπως αντίστροφη αναζήτηση εικόνων (η οποία είναι απίστευτη), άμεση αναζήτηση (η οποία εμφανίζει τα αποτελέσματα κατά την πληκτρολόγηση), φωνητική αναζήτηση (η οποία σας επιτρέπει να κάνετε αναζήτηση με το μικρόφωνό σας) ολοκλήρωση μαθημάτων με υπηρεσίες Google όπως το Gmail, το Google Now και τις Επαφές Google. Εάν χρησιμοποιείτε πολλά αρχεία Google, είναι δύσκολο να απομακρυνθείτε από την αναζήτησή της.

Το Bing Rewards αξίζει επίσης να αναφερθεί: Εάν εγγραφείτε για αυτή την εξυπηρέτηση, μπορείτε να κερδίσετε πόντους για κάθε αναζήτηση που κάνετε στο Bing, την οποία μπορείτε να εξαργυρώσετε για δωροκάρτες στο Amazon, Starbucks, GameStop ή ακόμα και να κάνετε δωρεά σε μια αγαπημένη φιλανθρωπία.

Εάν κάνετε μια αναζήτηση συγκεκριμένης τοποθεσίας στη Google, δεν θα εμφανιστεί καμία πληροφορία Knowledge Graph. Το Bing όμως το κάνει.

Ήμουν εξαιρετικά ενοχλημένος όταν δεν μπορούσα να προσδιορίσω αποτελέσματα από μια μέρα ή εβδομάδα ή χρόνο πριν, εκτός από τα αποτελέσματα των ειδήσεων του Bing. Φαίνεται τώρα ότι το Bing επιτρέπει αυτή τη φορά προδιαγραφή για τα άλλα αποτελέσματά του, αλλά η Google εξακολουθεί να είναι αυτή με την προσαρμοσμένη διαθέσιμη επιλογή εύρους ημερομηνιών.

Ας αναφέρουμε τώρα ό, τι πραγματικά έχει σημασία: τα πραγματικά αποτελέσματα αναζήτησης. Κανένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά δεν έχει σημασία αν ένας ιστότοπος δεν σας προσφέρει αυτό που ψάχνετε.

Όσον αφορά τις βασικές αναζητήσεις, διαπίστωσα ότι και οι δύο μηχανές αναζήτησης, έστω και αν είχαν διαφορετικά αποτελέσματα, γενικά μου έδωσαν αυτό που ήθελα. Μια αναζήτηση μπορεί να είναι κάπως καλύτερη για το Bing, ενώ μια άλλη μπορεί να είναι καλύτερη στο Google. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι το Bing έκανε καλύτερη δουλειά με μερικές αναζητήσεις.

Οι πραγματικές διαφορές εμφανίστηκαν όταν αναζητούσαν κάτι συγκεκριμένο, όπως τεχνικά θέματα (“ανάκτηση δεδομένων από εξωτερικό δίσκο”). Αν η απάντηση στην ερώτησή σας είναι θαμμένη σε ένα μεγάλο φόρουμ ή blog, η Google πιθανότατα θα κάνει καλύτερη δουλειά για να την βρει και να οργανώσει τα αποτελέσματα. Και όσο πιο συγκεκριμένη είναι η ερώτηση, τόσο περισσότερο κερδίζει η Google.

Ο νικητής: Google (Αλλά όχι με μεγάλη διαφορά)

Δεν νομίζω ότι σας εξέπληξε το γεγονός ότι, αντικειμενικά, η Google είναι η καλύτερη μηχανή αναζήτησης. Έχει μεγαλύτερη εμπειρία, είναι μακράν το πιο δημοφιλές πράγμα σοτίντερνετ και συνεχώς καινοτομεί. Έμεινα έκπληκτος για το πόσο παρόμοιες ήταν και οι δύο μηχανές αναζήτησης όσον αφορά τα χαρακτηριστικά. Το Bing κάνει ακόμα καλύτερα μερικά πράγματα, όπως το βίντεο. Αλλά, ενώ κατά καιρούς προτιμούσα τα αποτελέσματα του Bing στην Google για γενικές αναζητήσεις, η ικανότητα της Google να αναδύει τα πράγματα από τις πιο σκοτεινές γωνιές του διαδικτύου είναι πολύ πολύτιμη. Είναι μικρές σχετικά οι διαφορές, αλλά η Google εξακολουθεί να είναι η καλύτερη μηχανή αναζήτησης.

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου

Είμαι ο Γιώργος δημιουργός και ιδιοκτήτης του SEO Marketer. Η ενασχόληση μου με το Digital Marketing ξεκίνησε από τα τέλη του 2009 και από τότε αγάπησα τον χώρο χωρίς επιστροφή. Ενημερώνομαι και συγγράφω για όλες τις τελευταίες εξελίξεις τόσο του SEO, όσο και Social Media, Adwords.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

    Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

    Κλείσιμο