Οι Webmasters και SEOs που προσπαθούν να επιτύχουν μια ισχυρή κατάταξη στη Google θέλουν να κατανοήσουν το Google Sandbox. Τι είναι αυτό? Υπάρχει πραγματικά; Υπάρχει τρόπος να το αποφύγετε εξ ολοκλήρου; Σε αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσω τα περισσότερα από αυτά που θα θέλατε ποτέ να γνωρίζετε για το Sandbox, αλλά δεν γνωρίζετε ποιον να ρωτήσετε.

Τι είναι το Google Sandbox;

Το Google Sandbox είναι ένα υποτιθέμενο φίλτρο που τοποθετείται σε νέους ιστότοπους. Το αποτέλεσμα είναι ότι ένας ιστότοπος δεν λαμβάνει καλές βαθμολογίες για τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις-κλειδιά του. Ακόμη και με καλό περιεχόμενο, άφθονες εισερχόμενες συνδέσεις και ισχυρό Google PageRank, ένας ιστότοπος εξακολουθεί να επηρεάζεται αρνητικά από το φαινόμενο Sandbox. Το Sandbox λειτουργεί ως de facto δοκιμασία για τους ιστότοπους, ενδεχομένως για να αποθαρρύνει τους ιστότοπους spam να ανεβαίνουν γρήγορα, να απαγορεύονται και να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία.

Πώς θα περιγράφατε το Google Sandbox σε μια πρόταση;

Το Google Sandbox είναι πολύ παρόμοιο με έναν νέο ιστότοπο που τοποθετείται σε δοκιμασία και διατηρείται χαμηλότερος από το αναμενόμενο στις αναζητήσεις, προτού δοθεί πλήρης αξία για τους εισερχόμενους συνδέσμους και το περιεχόμενό του.

Γιατί η Google εγκατέστησε το Sandbox;

Ο λόγος για τον οποίο η Google δημιούργησε το νέο φίλτρο ιστότοπου Sandbox ήταν να σταματήσει η προσθήκη πολυάριθμων αγορασμένων συνδέσμων σε ιστότοπους που σχετίζονται με το spam και η κατάταξη των λέξεων-κλειδιών από την ημερομηνία έναρξης. Δεδομένου ότι η Google προφανώς θεωρεί ότι ένας μεγάλος αριθμός συνδέσεων που δείχνουν σε έναν ιστότοπο από την αρχή είναι μάλλον ύποπτοι, οι σύνδεσμοι δεν θεωρούνται φυσικοί. Μια άλλη πιθανότητα είναι ότι οι ιστότοποι ανεπιθύμητης αλληλογραφίας θα χρησιμοποιούν διάφορες τακτικές για να φτάσουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και να κερδίσουν μεγάλες πωλήσεις προτού απαγορευτούν για παραβίαση των Όρων Παροχής Υπηρεσιών της Google και στη συνέχεια να επαναλαμβάνεται συνεχώς η διαδικασία. Ως αποτέλεσμα, οι νέοι ιστότοποι τίθενται σε δοκιμαστική μορφή, συνήθως αναφέρεται ως το Google Sandbox.

Δεν συμφωνούν όλοι ότι το Google Sandbox υπάρχει ως ξεχωριστό φίλτρο από άλλα υποτιθέμενα φίλτρα Google. Δεν εμπλέκονται όλοι με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, ούτε συμφωνούν ότι η Google χρησιμοποιεί ένα σύστημα φίλτρων. Οι σκεπτικιστές πιστεύουν ότι το φαινόμενο απλώς αντηχεί στους ήδη υπάρχοντες υπολογισμούς του αλγόριθμου Google και το φαινόμενο Sandbox είναι μια ψευδαίσθηση.

Πότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά το Google Sandbox;

Οι ιδιοκτήτες ιστότοπων και οι επαγγελματίες βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης άρχισαν να παρατηρούν το πραγματικό ή φανταστικό αποτέλεσμα του Google Sandbox τον Μάρτιο του 2004. Οι ιστότοποι που ξεκίνησαν μετά από αυτή την ημερομηνία παρατηρήθηκαν να μην βαθμολογούνται καλά για τους πρώτους μήνες που υπήρχαν στο Διαδίκτυο. Οι βαθμολογίες θεωρήθηκαν φτωχές παρά τις καλές σελίδες Google, τα ισχυρά εισερχόμενα σύνολα συνδέσμων και τις γενικά καλές πρακτικές βελτιστοποίησης που χρησιμοποιούνται.

Τι είδους ιστοσελίδες τοποθετούνται στο Sandbox;

Αν και όλοι οι τύποι ιστότοπων μπορούν να τοποθετηθούν στο Sandbox, το πρόβλημα εμφανίζεται πολύ πιο συχνά σε νέους ιστότοπους που αναζητούν κατάταξη για εξαιρετικά ανταγωνιστικές φράσεις-κλειδιά. Όλοι οι ιστότοποι μπορούν να περάσουν κάποιο χρονικό διάστημα στο Sandbox, αλλά οι ιστότοποι που αναζητούν βαθμολογίες σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές αναζητήσεις πιθανόν να διανύουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια.

Πόσο καιρό βρίσκεται ένας ιστότοπος στο Sandbox;

Η παραμονή στο Sandbox μπορεί να διαφέρει από έναν έως έξι μήνες, με τους τρεις με τέσσερις μήνες να είναι το κανονικό χρονικό διάστημα. Λιγότερο ανταγωνιστικές έρευνες θα έχουν τη μικρότερη διάρκεια παραμονής τους, ενώ οι υπερ-ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά θα περάσουν στην διαδικασία περίπου έξι μήνες . Η πιο συχνή διάρκεια παραμονής είναι περίπου τρεις μήνες για τους περισσότερους όρους αναζήτησης.

Υπάρχουν μεταβλητά χρονικά όρια διαμονής στο Sandbox;

Η παραμονή στο Sandbox είναι πολύ μεταβλητή. Όσο πιο ανταγωνιστική είναι η λέξη-κλειδί, τόσο περισσότερο μένει ο ιστότοπος στο Sandbox. Το φίλτρο θα μειωθεί σταδιακά με την πάροδο του χρόνου και θα χάσει το μεγαλύτερο μέρος της επιβραδυντικής του δράσης σε περίπου τρεις μήνες. Φυσικά, για τις πιο ανταγωνιστικές φράσεις αναζήτησης, το φίλτρο Sandbox μπορεί να παραμείνει σε πλήρη ισχύ για έξι μήνες.

Πώς μπορώ να ξέρω αν είμαι στο Sandbox;

Μπορείτε να αναζητήσετε στοιχεία της δραστηριότητας Sandbox. Η ιστοσελίδα σας έχει ισχυρό Google PageRank, μαζί με καλές εισερχόμενες συνδέσεις; Παρέχει άριστα αποτελέσματα αναζήτησης σε μερικές δευτερεύουσες φράσεις αναζήτησης; Στη συνέχεια, αν ο ιστότοπός σας δεν βρίσκεται ακόμη πουθενά για τις πιο σημαντικές αναζητήσεις, είναι πιθανό ο ιστότοπος να έχει τοποθετηθεί στο Sandbox.

Εάν ένας ιστότοπος δεχτεί Google penalty, δεν θα εμφανίζεται στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης Google (SERP), ακόμη και για τις λιγότερο σημαντικές αναζητήσεις. Ο ιστότοπος δεν θα παρουσιάζει επίσης PageRank – ούτε και μια γκρι γραμμή στο Google Toolbar.

Έχω ακόμα καλή κατάταξη για ορισμένες λιγότερο σημαντικές λέξεις-κλειδιά. Γιατί;

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά, και μάλιστα ένα από τα σημάδια της ύπαρξης στο Sandbox, είναι η συνέχιση ισχυρών τοποθετήσεων για λιγότερο σημαντικές λέξεις-κλειδιά. Το φερόμενο φίλτρο Sandbox προφανώς έχει σχεδιαστεί για να ασχολείται με τις πιο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, δεδομένου ότι είναι πιθανότερο να έχουν τοποθεσίες spam, αγoρασμένους συνδέσμους που η Google θεωρεί αφύσικους και πιθανώς περισσότερες προσπάθειες χειραγώγησης. Αυτό είναι πολύ λιγότερο πιθανό σε μη σημαντικές και μη ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, έτσι γενικώς μένουν και έξω από το φίλτρο Sandbox.

Εάν εγγραφώ στο Google AdWords ή στο Google Adsense, θα αποτρέψω την τοποθέτηση στο Sandbox;

Η σύνδεση σε προγράμματα όπως το Google Adwords και το Google Adsense δεν θα έχει καμία επίδραση στη διάρκεια του ιστότοπού σας στο Sandbox. Αυτά τα προγράμματα που καταβάλλονται θα μπορούσαν να παρέχουν την απαιτούμενη κίνηση, ενώ ο ιστότοπός σας παραμένει στα βάθη του Sandbox. Η συμμετοχή στα διάφορα διαφημιστικά προγράμματα της Google δεν θα κρατήσει τον ιστότοπό σας εκτός του Sandbox ούτε θα συντομεύσει την παραμονή σας,

Υπάρχουν άλλα φίλτρα Google που λειτουργούν παρόμοια με το Sandbox;

Το φερόμενο φίλτρο απόσβεσης στις νέες εισερχόμενες συνδέσεις συχνά συγχέεται με το Sandbox. Είναι σκεπτόμενο από πολλούς εμπειρογνώμονες βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης ότι οι νέες εισερχόμενες συνδέσεις δεν έχουν άμεση πλήρη πίστωση. Ο σκοπός αυτής της σταδιακής μετάδοσης του Google PageRank και της δημοτικότητας του συνδέσμου είναι να αποθαρρύνει την αγορά συνδέσμων, καθώς και διάφορα συστήματα σύνδεσης που αποσκοπούν μόνο στην αύξηση της θέσης ενός ιστοτόπου στην κατάταξη αναζήτησης Google.

Η μόνη πραγματική απόδραση από το Sandbox είναι ο χρόνος. Ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα των πιο σημαντικών λέξεων-κλειδιών σας, ο χρόνος αυτός μπορεί να ποικίλει από έναν έως έξι μήνες, με την κανονική διάρκεια τρεις με τέσσερις μήνες. Εν τω μεταξύ, συνεχίστε να βελτιώνετε τον ιστότοπό σας και να είστε προετοιμασμένοι να έχετε ταχεία άνοδο μόλις ολοκληρωθεί η δοκιμασία Sandbox.

Τι πρέπει να κάνω αν ο ιστότοπός μου εξακολουθεί να είναι θαμμένος στο Sandbox;

Ενώ ο ιστότοπός σας βρίσκεται στο Sandbox, είναι η ιδανική στιγμή για να συνεχίσετε να προσθέτετε νέο πλούσιο περιεχόμενο με λέξεις-κλειδιά και νέες εισερχόμενες συνδέσεις στον ιστότοπό σας. Η προσθήκη εισερχόμενων συνδέσεων θα διασφαλίσει ότι θα αποφευχθούν τυχόν πιθανά νέα φίλτρα απόσβεσης συνδέσμων που ενδέχεται να ισχύουν.

Πρέπει να συνεχίσω να προσθέτω περιεχόμενο στον ιστότοπό μου ενώ βρίσκεται στο Sandbox;

Η διαμονή του ιστότοπού σας στο Sandbox είναι η ιδανική στιγμή για να προσθέσετε περισσότερο περιεχόμενο σχετικό με το θέμα. Επικεντρωθείτε στην προσθήκη περισσότερων σελίδων με πλούσια λέξη-κλειδί και μην ξεχνάτε τόσο τους παράγοντες της σελίδας όσο και τους εκτός σελίδας. Στη σελίδα, βεβαιωθείτε ότι οι ετικέτες τίτλου σας ταιριάζουν με τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά για αυτήν τη σελίδα. Προσθέστε έναν χάρτη ιστότοπου και βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες σας συνδέονται σωστά με το κατάλληλο κείμενο πρόσδεσης συνδέσμου που περιέχει τις λέξεις-κλειδιά για τη συγκεκριμένη σελίδα. Το κείμενο αγκύρωσης σύνδεσης εκτός σελίδας πρέπει να έχει ρυθμιστεί ώστε να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά για τη σελίδα λήψης. Μην σπαταλάτε κανέναν από τους διαθέσιμους χρόνους βελτίωσης του ιστότοπού σας στο Sandbox. Όταν το φίλτρο αρθεί, ο βελτιωμένος ιστότοπός σας θα αυξηθεί γρήγορα στην κατάλληλη θέση του στην κορυφή της κατάταξης αναζήτησης.

Πρέπει να συνεχίσω να λαμβάνω νέους συνδέσμους στην ιστοσελίδα μου;

Το Sandbox είναι η ιδανική στιγμή για να αρχίσετε να προσθέτετε εισερχόμενους συνδέσμους στον ιστότοπό σας. Λόγω των υποτιθέμενων νέων φίλτρων απόσβεσης συνδέσεων, η προσθήκη συνδέσμων ενώ στο Sandbox διευθύνει δύο φίλτρα ταυτόχρονα. Εάν οι συνδέσεις που έχουν προστεθεί πρόσφατα είναι πράγματι επιβραδυνόμενοι από ένα φίλτρο, τότε η πλήρης αξία τους θα πρέπει να έχει αποτέλεσμα ακριβώς όπως ο ιστότοπός σας αναδύεται από το Sandbox. Βεβαιωθείτε ότι προσθέτετε ισχυρό κείμενο με άγκυρα λέξη-κλειδί στους εισερχόμενους συνδέσμους σας και διαχωρίστε το ώστε να περιλαμβάνει πολλούς συνδυασμούς λέξεων-κλειδιών.

Μόνο ο χρόνος μπορεί να πάρει το site σας έξω από το Sandbox. Η διάρκεια στο sandbox τείνει να ποικίλει ανάλογα με την αντιληπτή ανταγωνιστικότητα της φράσης-κλειδιού. Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν τρόποι να επιταχύνετε την άνοδό σας στην κορυφή των SERPs μετά την απελευθέρωση του φίλτρου Sandbox. Προσθέτοντας μερικές ισχυρές εισερχόμενες συνδέσεις, με ισχυρό κείμενο αγκύρωσης συνδέσμου και προσθέτοντας σχετικό περιεχόμενο πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά, ο ιστότοπός σας θα αυξηθεί γρήγορα από το Sandbox. Λάβετε υπόψη ότι η άνοδος θα τεθεί σε ισχύ μετά την αφαίρεση της δοκιμαστικής περιόδου Sandbox του ιστότοπού σας.

Όταν ο ιστότοπός μου ξεκίνησε από το Sandbox, η κατάταξη αναζήτησης ήταν ακόμα χαμηλή. Είναι φυσιολογικό αυτό;

Οι κατάταξέις σας θα μπορούσαν να παραμείνουν αδύναμες για περισσότερους από έναν λόγους. Ως επιζών του Sandbox, ο ιστότοπός σας δεν ήταν στην κατάταξη για τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά σας. Υπάρχει ακόμα μια μακρά αναρρίχηση μπροστά σας, και πολλή δουλειά να κάνετε για να πετύχετε ισχυρές τοποθετήσεις αναζήτησης. Παρόλο που ο ιστότοπός σας απελευθερώνεται από το Sandbox, ίσως να μην υπάρχουν ισχυροί εισερχόμενοι σύνδεσμοι και καλό κείμενο αγκύρωσης συνδέσμων. Μπορεί να χρειαστεί περισσότερη σχετική θεματική σχετικά με τον όρο αναζήτησης. Ευτυχώς, όλα αυτά τα προβλήματα μπορούν να επιλυθούν και ο ιστότοπός σας μπορεί να συνεχίσει την άνοδό του στην κορυφή των SERPs.

Πόσο καιρό είναι η ανάβαση στην κατάλληλη κατάταξη αναζήτησης μετά την αναχώρησή σας από το Sandbox;

Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την επίτευξη της κατάλληλης κατάταξης του ιστότοπού σας είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ποσοτικά, δεδομένου ότι έχουν ληφθεί υπόψη πολλές μεταβλητές. Αν έχετε προσθέσει εισερχόμενους συνδέσμους από ιστοσελίδες σχετικές με θέματα που καλύπτονται με ισχυρό κείμενο άγκυρας, η άνοδό σας θα είναι πολύ πιο γρήγορη από ό, τι κάποιος που δεν έχει συνεχίσει να προσθέτει εισερχόμενους συνδέσμους. Η συνεχής προσθήκη πλούσιου σε λέξεις-κλειδιά περιεχομένου θα βοηθήσει επίσης την άνοδο του ιστότοπού σας. Φυσικά, όσο πιο ανταγωνιστικές είναι οι λέξεις-κλειδιά που αμφισβητείτε, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανύψωση.

Πώς μπορώ να αποφύγω την τοποθέτηση του Sandbox στην πρώτη θέση;

Το Sandbox μπορεί να αποφευχθεί σε κάποιο βαθμό αγοράζοντας έναν ιστότοπο και κάνοντάς τον ζωντανό προτού είναι πλήρως έτοιμος για πρωταθλητισμό. Ενώ ο ιστότοπος θα υπομείνει σε χαμηλές βαθμολογίες, θα ξεκινήσει το ρολόι που χτυπάει στον χρόνο διάρκειας του Sandbox. Βεβαιωθείτε ότι έχετε προσθέσει όσες εισερχόμενες συνδέσεις είναι δυνατόν για να ξεπεράσετε το φερόμενο φίλτρο νέων συνδέσεων. Συνεχίστε να προσθέτετε περιεχόμενο στον ιστότοπό σας. Οτιδήποτε μπορεί να γίνει για να επιταχυνθεί η εμφάνιση του ιστότοπού σας στο Internet, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς ενός ήδη υπάρχοντος τομέα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Εάν έχετε χρόνο να εργαστείτε στην εύνοια του ιστότοπού σας, μπορεί να εφαρμοστεί κατά την πιθανή διαμονή σας στο Sandbox. Με σωστή διαχείριση χρόνου, ένας ιστότοπος μπορεί να αποφύγει πλήρως το Sandbox.