+(30) 697 213 2823 [email protected] Νέος Κόσμος, Αθήνα
διαφορες seo sem

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ SEO και SEM

Καθώς το Digital Marketing εξελίσσεται μέρα με την ημέρα πρέπει να είστε μέσα στα πράγματα. Σε πολλές περιπτώσεις, έχουμε δει να μπερδεύονται οι πελάτες μας με τις ορολογίες. Και για να είμαστε ειλικρινείς εδώ μπερδεύονται και οι Marketers.

Τι θα συζητήσουμε σε αυτό το άρθρο; Διαφορές μεταξύ SEO και SEM

Αυτοί οι δύο όροι χρησιμοποιούνται συχνά εναλλακτικά, χωρίς σαφή κατανόηση του πώς σχετίζονται και πώς διαφέρουν.

  • Είναι το SEO μέρος του SEM;
  • Ποια συστατικά περιλαμβάνονται στο SEM;
  • Eίναι το SEO η καλύτερη μακροπρόθεσμη προσέγγιση;

Στο άρθρο θα τα εξηγήσουμε όλα, αλλά ένα είναι σίγουρο. Έχουν μεταξύ τους μια συμβατική σχέση και είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτείτε και τα δυο για να απογειώσετε τις διαφημιστικές σας ενέργειες.

SEO και SEM – Διαφορές και Στρατηγικές

Ας ξεκινήσουμε με τις ορολογίες. Είναι εύκολο να το θυμάστε.

Το SEO είναι η οργανική επισκεψιμότητα.

Το SEM είναι η πληρωμένη επισκεψιμότητα.

Είναι σαφές ότι πρόκειται γιια 2 διαφορετικά πράγματα αλλά μιλάμε για στρατηγικές που μια επιχείρηση πρέπει να ακολουθεί. Χρειάζεστε και τα 2 για να ανεβάσετε επίπεδο την διαφημιστική σας προσπάθεια.

Ο σκοπός του Search Engine Optimization ή αλλιώς SEO είναι να αυξήσετε την επισκεψιμότητα ανεβάζοντας θέσεις στη κατάταξη την την ιστοσελίδα σας. Αυτό μπορεί να γίνει στοχεύοντας σχετικές φράσεις και λέξεις κλειδιά. Πρόκειται για μια καθημερινή και συνεχή βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μιας επιχείρησης.

Καθώς η Google πραγματοποιεί συχνά, πυκνά updates στους αλγόριθμους οι στρατηγικές SEO, συνεχώς διαφοροποιούνται. Σε κάθε περίπτωση τα βασικά του SEO είναι δυο. Το On Page SEO και το OFF Page SEO.

To Search Engine Marketing ή αλλιώς SEM, είναι οι στρατηγικές που φέρνουν επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα μέσω πληρωμένων διαφημίσεων. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και η εμφανισιμότητα στη Google. Το κείμενο και η στόχευση πρέπει να έχουν άμεση σχέση με τις λέξεις κλειδιά που θα αναζητούν οι υποψήφιοι πελάτες. Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να αποκτήσετε νέο πελατολόγιο το οποίο είναι αυτό που σας ενδιαφέρει.

Οι πληρωμένες διαφημίσεις προσφέρουν στην επιχείρηση σας την δυνατότητα να αυξήσει το visibility στις σελίδες σας, τα άρθρα και ότι άλλο θέλετε να προωθήσετε. Οι Marketers χρησιμοποιούν το SEM για να πάρουν πλεονέκτημα σε συνδυασμό με την επένδυση στο SEO. Αυτές οι διαφημίσεις pay per click ή αλλιώς PPC φέρνουν πιθανούς πελάτες και επισκεψιμότητα. Άρα προσφέρει το ίδιο με το SEO. Συνεπώς χρειάζεστε και τα δυο.

On Page SEO Στρατηγικές

  • Βελτιστοποιήση στα Meta Data: Περνάτε λέξεις κλειδιά στην ετικέτα τίτλου της σελίδας, μετα-περιγραφή, ετικέτες επικεφαλίδας, ετικέτες ALT εικόνας
  • Βελτιστοποιημένα κείμενα: Καλογραμμένα κείμενα με την έρευνα για σχετικές λέξεις κλειδιά
  • Απλές και καλά μορφοποιημένες διευθύνσεις URL σελίδας με επιλεκτικές λέξεις κλειδιά
  • Βελτιστοποιημένη ταχύτητα σελίδας
  • Ενσωμάτωση του social sharing στο περιεχόμενό σας
  • Εσωτερική σύνδεση χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και αποφυγή γενικού κειμένου συνδέσμου
  • Βελτιστοποιημένο περιεχόμενο για επιλεγμένα αποσπάσματα που ανταποκρίνονται γρήγορα σε ένα ερώτημα. Mπορεί να είναι ορισμοί, λίστες, πίνακες, βήματα.

OFF Page SEO Στρατηγικές

  • Στρατηγικές Link Building για να προσελκύσετε και να αποκτήσετε ποιοτικούς εισερχόμενους συνδέσμους. Τα Backlinks βοηθούν στη δημιουργία της πλειονότητας του SEO εκτός σελίδας.
  • Social Signals: Αύξηση της επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο με shares άρθρα, υπηρεσίες, προιόντα στα Social Media
  • Social Bookmarking για να τραβήξετε την προσοχή χρησιμοποιώντας ιστότοπους όπως το Reddit, το Digg και το MIX
  • Σύνδεσμοι κοινότητας σχετικοί για τον τομέα σας για να προσελκύσετε το κοινό στόχο σας
  • Το τοπικό SEO βοηθά τις επιχειρήσεις να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε τοπικούς πελάτες.

Search Engine Marketing – SEM Στρατηγικές

Το Google Ads είναι με διαφορά η πιο διάσημη πλατφόρμα διαφήμισης. Υπάρχουν φυσικά κι άλλες όπως το Bing Ads, Yahoo Search Ads, Amazon Sponsored Ads για επιχειρήσεις που έχουν την δυνατότητα να το εκμεταλλυετούν. Αν το κοινό σας είναι στη Κίνα τότε η διαφήμιση μπορεί να γίνει στο Baidu.

Όπου κι αν αποφασίσετε να επενδύσετε τα χρήματα σας στο Internet Marketing, ας δούμε παρακάτω μερικές στρατηγικές προς την επιτυχία:

  • Ξεκινήστε διαφημιστικές καμπάνιες έχοντας κατά νου ένα συγκεκριμένο κοινό (π.χ. γεωγραφικό, τομέα κ.λπ.)
  • Δημιουργήστε ομάδες διαφημίσεων που αποτελούνται από στοχευμένες παραλλαγές λέξεων-κλειδιών
  • Γράψτε σχετικό copy διαφήμισης με αυτές τις επιλεκτικές λέξεις-κλειδιά
  • Καθορίστε έναν διαφημιστικό προϋπολογισμό
  • Παρακολούθηση μετρήσεων όπως κλικ, εμφανίσεις, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και το μέσο κόστος ανά κλικ
  • Δημιουργία κοινού στόχευσης
  • Αναπτύξτε στοχευμένες διαφημίσεις κοινωνικών μέσων σε κατάλληλα δίκτυα όπως το LinkedIn

Υπάρχουν βέβαια κι άλλα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν ξεκινάτε με διαφήμιση επι πληρωμή στη Google. Αυτές όμως που αναφέραμε είναι οι πιο σημαντικές. Αν θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις και το πελατολόγιο σας επικοινωνήστε με την ομάδα του SEO Marketer για το δικό σας project.

Τι είναι καλύτερο; Να ασχοληθείτε με το SEO ή το SEM;

Αυτή είναι μια ερώτηση που για εμάς έχει εύκολη απάντηση. Το SEO συνδυάζεται με το SEM. Δεν μπορείτε να έχετε πετυχημένες διαφημίσεις στο SEM χωρίς το SEO. Άρα δεν υπάρχει προτίμηση το ένα με το άλλο. Αν όμως ψάχνετε για πιο γρήγορο αποτέλεσμα τότε μπορείτε να ξεκινήσετε με τις πληρωμένες διαφημίσεις.

Επικεντρωθείτε πρώτα στο SEO

Το SEO θέτει τα θεμέλια για το SEM μέσω ενός καλά βελτιστοποιημένου περιεχομένου που οι προοπτικές και οι πελάτες βρίσκουν χρήσιμο. Χωρίς βελτιστοποιημένες για αναζήτηση σελίδες προορισμού, ιστοσελίδες και περιεχόμενο ιστολογίου, οι προσπάθειες SEM μειώνονται λόγω κακής ποιότητας.

Το οργανικό SEO συμβάλλει στη δημιουργία αξιοπιστίας αναζήτησης, αλλά είναι σημαντικό να δημιουργείτε με συνέπεια ποιοτικό περιεχόμενο και να το μοιράζεστε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλα κανάλια προώθησης και διανομής περιεχομένου. Με άλλα λόγια, πρέπει να έχετε κάτι που οι άνθρωποι θεωρούν ότι αξίζει έρευνας.

Πότε να εστιάσετε στο SEM

Ξεκινάτε τον ιστότοπό της επιχείρησής σας και δημιουργείτε το αρχικό διαδικτυακό σας αποτύπωμα για την προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας; Επομένως, θα χρειαστείτε άμεση ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης για να δημιουργήσετε την οργανική αξιοπιστία σας. Με μια στρατηγική εκστρατεία PPC, θα αρχίσει η ιστοσελίδα σας να λαμβάνει γρήγορα επισκεψιμότητα. Φυσικά, δεν μπορείτε να βασιστείτε αυστηρά στο PPC μακροπρόθεσμα.

Πρέπει να δημιουργήσετε εξαιρετικό περιεχόμενο με το οποίο οι επισκέπτες θέλουν να αλληλεπιδράσουν μόλις εισέλθουν στον ιστότοπό σας. Αξιολογήστε τι είναι καλύτερο για τις συγκεκριμένες ανάγκες σας, αλλά βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει πλήρως τις διαφορές μεταξύ SEM και SEO και πώς θα συνεχίσετε τις προσπάθειές σας στο μέλλον.

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΣΤΗ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ;Μάθε κάθε εβδομάδα Tips και Hacks για το Digital Marketing!

Μην χάσεις την ευκαιρία να μαθαίνεις πρώτος/η  όλα τα τελευταία Hacks στο Digital Marketing!