Η διαφήμιση στο Facebook παραμένει ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Με περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως (μαζί με το Instagram), προσφέρει απίστευτες δυνατότητες στόχευσης. Όμως, για να έχει αποτέλεσμα, πρέπει να στοχεύεις το σωστό κοινό με τον σωστό τρόπο.
Ας δούμε τα 5 πιο κρίσιμα tips για να βελτιώσεις τις διαφημιστικές σου καμπάνιες και να μεγιστοποιήσεις την απόδοση της επένδυσής σου.
1. Χρησιμοποίησε το Facebook Pixel (ή Meta Pixel)
Το Meta Pixel είναι ο “κατάσκοπός” σου στις κινήσεις των επισκεπτών σου. Καταγράφει ποιες σελίδες βλέπουν, αν κάνουν προσθήκη στο καλάθι ή αγοράζουν.
Τι κερδίζεις;
Επαναστόχευση (retargeting) όσων μπήκαν στο site σου αλλά δεν ολοκλήρωσαν αγορά
Δημιουργία Lookalike Audiences, δηλαδή παρόμοιων χρηστών με τους πελάτες σου
Βελτιωμένη απόδοση καμπάνιας με δεδομένα
Το Pixel πρέπει να εγκατασταθεί σωστά στον ιστότοπό σου – ζήτησε βοήθεια από developer ή social media agency αν χρειαστεί.
2. Δημιούργησε Custom Audiences
Η στόχευση γίνεται πιο αποδοτική όταν απευθύνεσαι σε κοινό που ήδη γνωρίζει το brand σου. Το Facebook σου επιτρέπει να δημιουργήσεις Custom Audiences από:
Επισκέπτες της ιστοσελίδας σου
Άτομα που είδαν τα βίντεό σου
Χρήστες που αλληλεπίδρασαν με το Instagram ή το Facebook σου
Όσους έχουν κάνει αγορές ή προσθήκη στο καλάθι
Αυτό σου επιτρέπει να δημιουργήσεις σειρές διαφημίσεων με βάση το στάδιο του πελάτη, από ενδιαφέρον έως αγορά.
3. Στόχευσε με γεωγραφικά και δημογραφικά φίλτρα
Το Facebook σου επιτρέπει να φιλτράρεις το κοινό σου με βάση:
Τοποθεσία (πόλη, περιοχή, χώρα)
Ηλικία και φύλο
Γλώσσα
Συσκευή (π.χ. μόνο κινητά)
➡ Αν πουλάς σε συγκεκριμένες περιοχές ή έχεις περιορισμένη διανομή, η γεωγραφική στόχευση είναι must.
➡ Για τοπικές επιχειρήσεις (καφετέριες, spa, κομμωτήρια), εστίασε σε ακτίνα χιλιομέτρων από το κατάστημα.
4. Δώσε βάση στα ενδιαφέροντα και στις συνήθειες
Το πιο δυνατό εργαλείο στόχευσης του Facebook είναι τα ενδιαφέροντα. Μπορείς να επιλέξεις χρήστες που:
Ασχολούνται με fitness, μόδα, τεχνολογία, φωτογραφία κ.ά.
Έχουν κάνει πρόσφατες αγορές
Είναι διαχειριστές σελίδων
Ακολουθούν συγκεκριμένους influencers ή brands
Η καλή στόχευση σε αυτό το στάδιο χρειάζεται δοκιμές. Δημιούργησε πολλαπλά ad sets με διαφορετικά ενδιαφέροντα και δες ποια αποδίδουν καλύτερα.
5. Χρησιμοποίησε Lookalike Audiences
Αν έχεις ήδη πελατολόγιο, email λίστα ή κοινό από το site σου, μπορείς να δημιουργήσεις Lookalike Audiences. Πρόκειται για παρόμοιο κοινό που μοιάζει δημογραφικά και συμπεριφορικά με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σου.
Τι σημαίνει αυτό;
Μεγαλύτερες πιθανότητες πωλήσεων
Μείωση κόστους ανά click ή conversion
Βελτίωση απόδοσης ROI
Ιδανικό για scaling, δηλαδή για να επεκτείνεις το κοινό σου διατηρώντας την ποιότητα.
Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)
❓ Είναι αποτελεσματική η διαφήμιση στο Facebook το 2025;
Ναι. Παρά τον κορεσμό, η σωστή στόχευση και δημιουργικότητα μπορεί να φέρει υψηλές αποδόσεις και χαμηλό κόστος ανά αποτέλεσμα.
❓ Ποιο είναι το ελάχιστο budget που χρειάζομαι;
Μπορείς να ξεκινήσεις με 1-5€ την ημέρα, αλλά για αξιοπρεπή δεδομένα και split testing, ιδανικά από 5-10€ ημερησίως.
❓ Πώς μπορώ να ξέρω αν στοχεύω σωστά;
Δες τα metrics: CTR (ποσοστό κλικ), CPC (κόστος ανά κλικ), ROAS (απόδοση διαφήμισης). Αν είναι χαμηλά ή αρνητικά, άλλαξε στόχευση ή δημιουργικά.
❓ Μπορώ να τρέχω ίδιες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram;
Ναι, αλλά φρόντισε το visual format (π.χ. Reels για IG – landscape για FB) να προσαρμόζεται ανά πλατφόρμα. Ο αλγόριθμος τις αντιμετωπίζει διαφορετικά.
❓ Πόσο συχνά να αλλάζω διαφήμιση;
Καλό είναι να δοκιμάζεις νέα creatives κάθε 10–14 ημέρες. Αν δεις ότι πέφτει η απόδοση, ανανέωσε visuals ή call-to-action.
Συμπεράσματα
Η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να απογειώσει την επιχείρησή σου, αλλά η επιτυχία κρύβεται στη σωστή στόχευση. Μην πετάς χρήματα με τυφλή προβολή. Αντίθετα, βάλε στρατηγική, δεδομένα και συνεχή βελτιστοποίηση.
Η δύναμη είναι στα χέρια σου. Χτίσε το σωστό κοινό και μίλησε σε αυτούς που θέλουν να σε ακούσουν.
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.
Τελεια!!!τωρα ξερω που να επικεντρωθω!ευχαριστουμε!
Ευχαριστώ Βαλεντίνη μείνε συντονισμένη.
εξαιρετικο εργαλειο για ελευθερους επαγγελματιες και για υψηλους στοχους
Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση.Ευχαριστούμε για τη πολύτιμη προσφορά σας!
Να είστε καλά Κ. Σταυρίδου.
Υπάρχουν πολλά ακόμα που μπορείς να αναφέρεις αλλά τα σημαντικότερα είναι τα παραπάνω στο άρθρο. Είναι η αφετηρία για να ξεκινήσεις και αν δεν γνωρίζεις τις βασικές αρχές δεν έχεις ελπίδες..Περιμένουμε κι άλλα George.
Μείνε συντονισμένη Έλενα..
Οι σύγχρονες Small and Medium Businesses (SMBs) πολλές φορές αδυνατούν να καταλάβουν την σημασία που έχει το να κάνεις Campaign μέσω Facebook και τα πιθανά ωφέλη που έχει για αυτές το σωστό implementation. Παρατηρείται μάλιστα το φαινόμενο, σε ποσοστό μεγαλύτερο από 40% των ελληνικών SMBs, να μην υπάρχει καταρτησμένο προσωπικό, ούτε in-house ούτε σε ad-hoc επίπεδο (π.χ. ανάθεση της campaign ως προτζεκτ σε κάποιο εξωτερικό άτομο/συνεργάτη όποτε χρειάζονται). Η δυνατότητες λοιπόν που παρέχονται μέσα από τα προηγμένα εργαλεία στόχευσης σε τέτοιες πλατφόρμες είναι τέτοιου επιπέδου ώστε με σωστή μεθοδολογία και καθοδήγηση από έμπειρα άτομα να δίνουν την δυνατότητα σε μία επιχείρηση να προωθήσει προϊόντα και υπηρεσίες, κυριολεκτικά “σε μία νύχτα”. Όπως φαίνεται από το παρόν κείμενο, χρειάζονται σωστές βάσεις και ο κατάλληλος άνθρωπος για σας καθοδηγήσει, χωρίς απαραίτητα το κόστος των διαδικασιών (ανάλυση προβλήματος, requirements gathering, SWOT Analysis, προϋπολογισμός, οικονομικές δυνατότητες βάσει budget, implementation και διατήρηση-monitoring για το πρώτο διάστημα) να είναι όσο υψηλό όσο κάποιοι θέλουν να το θέτουν στην σημερινή δύσκολή συγκυρία. Αν μη τι άλλο, είμαστε πάνω από όλα άνθρωποι.
Γιώργο πολύ ωραία ενημέρωση. Θα περιμένω τα επόμενα σχετικά με τα εργαλεία πως λειτουργούν με εικόνες
Πολύ καλή δουλειά Γιώργο.