Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η διαδικασία βελτίωσης του όγκου και της ποιότητας της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας από τις μηχανές αναζήτησης μέσω “φυσικών” ή μη αμειβόμενων αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν αλγόριθμους υπολογιστών για τη δημιουργία, την ενημέρωση και την παρακολούθηση της σελίδας αποτελεσμάτων τους σε πραγματικό χρόνο. Με άλλα λόγια, πρόκειται για αυτοματοποιημένα προγράμματα που ελέγχουν συνεχώς εκατομμύρια ιστότοπους προκειμένου να τους κατατάσσουν με βάση το τι θεωρούν σχετικό για ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης. Πόσο αποτελεσματικό είναι το SEO;
Πόσο Αποτελεσματικό είναι το SEO; Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας
- Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στον τίτλο, την περιγραφή και το περιεχόμενο των σελίδων σας. Όσο πιο σχετική είναι μια λέξη-κλειδί με το περιεχόμενο του ιστότοπού σας, τόσο υψηλότερα θα κατατάσσεται στα αποτελέσματα αναζήτησης για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Keyword Planner της Google για να μάθετε ποιες λέξεις-κλειδιά αναζητούν οι χρήστες.
- Δημιουργήστε ένα sitemap που λέει στις μηχανές αναζήτησης ποιες σελίδες υπάρχουν στον ιστότοπό σας και πού μπορούν να τις βρουν, ώστε να είναι ευκολότερο να τις ανιχνεύσουν και να τις ευρετηριάσουν αποτελεσματικά. Αυτό θα βοηθήσει στην ταχύτερη ευρετηρίαση του ιστότοπού σας, επιτρέποντας στις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν όλο το περιεχόμενό του αντί για ένα μέρος του με την πρώτη ματιά, όταν συνδέονται μέσω συνδέσμων από άλλους ιστότοπους που δείχνουν προς τον δικό σας, το οποίο μπορεί να μην έχει ενημερωθεί αρκετά πρόσφατα ακόμη από τον/τους δημιουργό/ούς του.
- Συμπεριλάβετε συνδέσμους μέσα σε άρθρα ή αναρτήσεις ιστολογίων που μιλούν για συναφή θέματα/πηγές μέσα σε αυτά, που υπάρχουν στον εξειδικευμένο κλάδο τους. Αυτό συμβάλλει στην εδραίωση της αξιοπιστίας γύρω από θέματα που καλύπτονται τόσο σε αυτές τις συγκεκριμένες σελίδες όσο και σε συναφή που υπάρχουν αλλού αργότερα, όταν οι δυνητικοί πελάτες θέλουν περισσότερες πληροφορίες για συναφή θέματα, όπως κάνει τώρα αυτό!
Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν πολύπλοκους αλγορίθμους για να καθορίσουν τα καλύτερα αποτελέσματα
Μπορεί να έχετε ακούσει τον όρο “αλγόριθμος”, αλλά μην ανησυχείτε αν δεν τον έχετε ακούσει – δεν είναι δύσκολη έννοια για να την κατανοήσετε. Στην πραγματικότητα, οι αλγόριθμοι βρίσκονται παντού γύρω μας και χρησιμοποιούνται σε πολλές πτυχές της καθημερινής μας ζωής. Για παράδειγμα:
- Οι αλγόριθμοι τροφοδοτούν κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter. Αυτοί οι ιστότοποι ταιριάζουν τους φίλους σας με βάση κριτήρια όπως η τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα, το φύλο και η ηλικία.
- Οι αλγόριθμοι αποφασίζουν τι εμφανίζεται στην αρχική σελίδα του YouTube, καθώς και ποια βίντεο βλέπετε όταν περιηγείστε στο περιεχόμενο άλλων καναλιών (και ακόμη και ποια δεν μπαίνουν στην τροφοδοσία σας).
- Όταν αναζητάτε μια νέα θέση εργασίας στο διαδίκτυο, ένας αλγόριθμος βοηθά να καθοριστεί αν οι θέσεις εργασίας που παρατίθενται είναι σχετικές με τους όρους αναζήτησης και τα προσόντα σας (ή την έλλειψή τους).
Ο τρόπος λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης αποτελεί αντικείμενο εκτεταμένης έρευνας και συζήτησης
Οι μηχανές αναζήτησης βελτιώνουν συνεχώς τους αλγόριθμούς τους και τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τα αποτελέσματα στους χρήστες. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που εμπλέκονται στην κατάταξη ενός αποτελέσματος αναζήτησης, μερικοί από τους οποίους περιλαμβάνουν:
- Πληροφορίες στη σελίδα
- Η δημοτικότητα και η φρεσκάδα του περιεχομένου της εν λόγω σελίδας
- Η συνάφεια αυτού του περιεχομένου με τη λέξη-κλειδί που αναζητήσατε
Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν πολύπλοκους αλγορίθμους για να καθορίσουν ποια αποτελέσματα είναι πιθανότατα σχετικά με το ερώτημά σας. Επιπλέον, η Google έχει δημοσιεύσει έναν κατάλογο κριτηρίων που χρησιμοποιεί όταν καθορίζει αν ένα άρθρο θα πρέπει να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της με τις “κορυφαίες ιστορίες”. Αυτά περιλαμβάνουν πράγματα όπως η διάρκεια, ο χρόνος από τη δημοσίευση και η αυθεντία του συγγραφέα (η οποία καθορίζεται από τον αλγόριθμο της Google). Οι τεχνικές SEO πρέπει να εκτελούνται από έμπειρους επαγγελματίες.
Παρόλο που ο κατάλογος αυτός αποτελεί μόνο ένα παράδειγμα μεταξύ πολλών διαφορετικών αλγορίθμων που χρησιμοποιούν σήμερα οι μεγάλες μηχανές αναζήτησης (η Bing χρησιμοποιεί επίσης κάποιους παρόμοιους παράγοντες), είναι σαφές ότι δεν υπάρχει ένας απλός τρόπος για τους διαχειριστές ιστοσελίδων ή τους ειδικούς του SEO να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους να βρεθούν στην κορυφή τέτοιων καταλόγων.
Αντ’ αυτού, οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στην παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας σε όλα τα κανάλια – από πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter ή το Facebook- blogs- ειδησεογραφικούς ιστότοπους- ενημερωτικά δελτία- και άλλες πηγές όπου οι άνθρωποι καταναλώνουν πληροφορίες σχετικά με τις μάρκες, προκειμένου να δημιουργήσουν μια θετική φήμη για τους εαυτούς τους μέσα σε αυτές τις κοινότητες.
Τα εμφανιζόμενα αποτελέσματα κατατάσσονται ανάλογα με το πόσο σχετικοί είναι οι όροι αναζήτησης με τον ιστότοπο.
Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει, αυτό το άρθρο είναι το πρώτο αποτέλεσμα που εμφανίζεται όταν κάνετε αναζήτηση “seo” στο Google. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι του έδωσα τον πιο σχετικό τίτλο και τη μετα-περιγραφή όσο το δυνατόν περισσότερο.
Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται κατατάσσονται ανάλογα με το πόσο σχετικοί είναι οι όροι αναζήτησης με τον ιστότοπο. Η συνάφεια καθορίζεται από διάφορους παράγοντες που παρέχονται από κάθε μηχανή, συμπεριλαμβανομένης της πυκνότητας λέξεων-κλειδιών, του περιεχομένου της σελίδας και της δομής της σελίδας.
Το κόστος του SEO ποικίλει ανάλογα την δυσκολία του κλάδου, τα κείμενα που θα συγγράφονται μηνιαίως και τις λέξεις κλειδιά που στοχεύονται.
Οι αλγόριθμοι λαμβάνουν υπόψη εκατοντάδες μεταβλητές κατά τον καθορισμό των αποτελεσμάτων.
Όταν πρόκειται για το SEO, υπάρχουν πολλές μεταβλητές. Μια μηχανή αναζήτησης μπορεί να λάβει υπόψη της εκατοντάδες παράγοντες κατά τον προσδιορισμό των αποτελεσμάτων ενός ερωτήματος.
Ο πιο σημαντικός είναι η ετικέτα τίτλου και η μετα-περιγραφή του ιστοτόπου σας. Περιλαμβάνουν επίσης:
- Ο αριθμός των συνδέσμων που παραπέμπουν στον ιστότοπό σας
- Δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (όπως τα likes στο Facebook)
Η εύρεση των ερωτημάτων τους στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης αποτελεί βασικό παράγοντα για τα κλικ.
- Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχετε κατά νου όταν εξετάζετε τα αποτελέσματα αναζήτησης είναι ότι είναι σε μεγάλο βαθμό εξατομικευμένα, πράγμα που σημαίνει ότι η σειρά των αποτελεσμάτων μπορεί να διαφέρει από χρήστη σε χρήστη.
- Η Google χρησιμοποιεί πολύπλοκους αλγορίθμους για να καθορίσει ποια αποτελέσματα είναι πιο συναφή για κάθε μεμονωμένο χρήστη με βάση το ιστορικό αναζήτησης, την τοποθεσία και άλλους παράγοντες. Για παράδειγμα, αν ψάχνετε για ένα εστιατόριο κοντά στα Ιωάννινα, αλλά ζείτε στην Αθήνα και δεν έχετε ξαναπάει ποτέ στα Γιάννενα (και επομένως δεν έχετε ιστορικό για εστιατόρια εκεί), τότε η Google θα σας εμφανίσει διαφορετικά αποτελέσματα από κάποιον που ζει στο Γιάννενα και έχει χρησιμοποιήσει πρόσφατα το τηλέφωνο ή τον υπολογιστή του για να αναζητήσει εστιατόρια κοντά του.
- Ένα άλλο θέμα που πρέπει να σημειώσουμε εδώ είναι ότι, παρόλο που οι σελίδες που βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης κάνουν περισσότερα κλικ κατά μέσο όρο από αυτές που βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι ιστότοποι χρειάζονται SEO, επειδή υπάρχουν πολλά περισσότερα που εμπλέκονται στην καλή κατάταξη από τις λέξεις-κλειδιά/φράσεις-κλειδιά και μόνο – ειδικά αν προσπαθείτε να στοχεύσετε σε πελάτες εκτός της τοπικής σας περιοχής!
Η αναζήτηση σε ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για την αναζήτηση και την αναζήτηση σε ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για την αναζήτηση: Η πιο βελτιστοποιημένη σελίδα θα καταταγεί υψηλότερα από παρόμοιες, λιγότερο βελτιστοποιημένες σελίδες για το ίδιο θέμα ή τις ίδιες λέξεις-κλειδιά.
Αναζήτηση σε ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με την αναζήτηση: Η πιο βελτιστοποιημένη σελίδα θα καταταγεί υψηλότερα από παρόμοιες, λιγότερο βελτιστοποιημένες σελίδες για το ίδιο θέμα ή τις ίδιες λέξεις-κλειδιά.
Είναι ξεκάθαρο ότι η καλύτερα βελτιστοποιημένη σελίδα θα καταταγεί υψηλότερα από παρόμοιες, λιγότερο βελτιστοποιημένες σελίδες για το ίδιο θέμα ή λέξεις-κλειδιά.
Συμπερασματικά
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας. Για να είναι αποτελεσματικός, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι είναι βελτιστοποιημένος για τις μηχανές αναζήτησης και ότι έχετε τις σωστές λέξεις-κλειδιά, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν όταν κάνουν αναζήτηση στο διαδίκτυο.
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.