Τι είναι τα push notifications και πως λειτουργούν

Τι είναι οι ειδοποιήσεις push;

Μια ειδοποίηση ώθησης είναι ένα μήνυμα που εμφανίζεται σε μια κινητή συσκευή. Οι εκδότες εφαρμογών μπορούν να τις στείλουν ανά πάσα στιγμή. Οι χρήστες δεν χρειάζεται να βρίσκονται στην εφαρμογή ή να χρησιμοποιούν τις συσκευές τους για να τις λαμβάνουν. Μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Για παράδειγμα, μπορούν να παρουσιάσουν τις τελευταίες αθλητικές βαθμολογίες, να πάρουν ένα χρήστη για να λάβουν κάποια ενέργεια, όπως να κατεβάσουν ένα κουπόνι ή να ενημερώσουν έναν χρήστη σχετικά με ένα συμβάν, όπως μια πώληση flash.

Οι ειδοποιήσεις push εμφανίζονται σαν μηνύματα κειμένου SMS και ειδοποιήσεις για κινητά, αλλά προσεγγίζουν μόνο χρήστες που έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή σας. Κάθε κινητή πλατφόρμα έχει υποστήριξη για ειδοποιήσεις push – iOS, Android, Fire OS, Windows και BlackBerry έχουν όλες τις δικές τους υπηρεσίες.

Γιατί χρησιμοποιούνται;

Οι ειδοποιήσεις push παρέχουν ευκολία και αξία στους χρήστες της εφαρμογής. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να λάβουν

1.Αθλητικά αποτελέσματα και ειδήσεις στην οθόνη κλειδώματος τους
2.
Τα βοηθητικά μηνύματα όπως οι εκθέσεις σχετικά με την κυκλοφορία, τις καιρικές συνθήκες και το χιόνι
3.
Έλεγχος πτήσης, αλλαγή και πληροφορίες σύνδεσης

Για τους εκδότες εφαρμογών, οι ειδοποιήσεις push είναι ένας τρόπος για να μιλήσετε απευθείας σε έναν χρήστη. Δεν έχουν αλιευθεί σε φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας ή έχουν ξεχαστεί σε ένα εισερχόμενό τους – τα click-through rates μπορούν να είναι διπλάσια από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορούν επίσης να υπενθυμίζουν στους χρήστες τη χρήση μιας εφαρμογής, ανεξάρτητα από το αν η εφαρμογή είναι ανοιχτή ή όχι. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την οδήγηση ενεργειών, όπως:

1.Προώθηση προϊόντων ή προσφορές για αύξηση των πωλήσεων
2.
Βελτίωση της εμπειρίας των πελατών
3.
Μετατροπή άγνωστων χρηστών εφαρμογών σε γνωστούς πελάτες
4.
Αποστέλλονται άμεσα τα δελτία συναλλαγής
5.
Οδηγώντας τους χρήστες σε άλλα κανάλια μάρκετινγκ, όπως τα κοινωνικά δίκτυα

Ιστορία

Ιούνιος 2009: Η Apple εγκαινιάζει την Apple Push Notification Service (APN), την πρώτη υπηρεσία push.

Μάιος 2010: Η Google κυκλοφόρησε τη δική της υπηρεσία, το Google Cloud to Device Messaging (C2DM).

Μάιος 2013: Η Google εισάγει “πλούσιες ειδοποιήσεις”. Οι εμπλουτισμένες ειδοποιήσεις μπορούν να περιέχουν εικόνες, καθώς και κουμπιά δράσης. Τα κουμπιά δράσης επιτρέπουν στους χρήστες να λαμβάνουν άμεσα μέτρα από μια ειδοποίηση. Για παράδειγμα, ο χρήστης μπορεί να παίξει ένα τραγούδι, να ανοίξει την εφαρμογή ή να δει περισσότερες πληροφορίες.

Σεπτέμβριος 2014: Η Apple πρόσθεσε διαλογικά κουμπιά. Αυτά τα κουμπιά επιτρέπουν στους χρήστες να στέλνουν άμεσα μια απάντηση στον εκδότη της εφαρμογής. Λίγο αργότερα, η Apple επεκτάθηκε τις ειδοποιήσεις ώθησης στο Apple Watch.

Πώς λειτουργούν οι ειδοποιήσεις ώθησης;

Μερικοί από τους παράγοντες που στέλνουν μια ειδοποίηση push περιλαμβάνουν:

Υπηρεσία γνωστοποίησης ώθησης λειτουργικού συστήματος (OSPNS). Κάθε κινητό λειτουργικό σύστημα (OS), συμπεριλαμβανομένων των iOS, Android, Fire OS, Windows και BlackBerry, έχει τη δική του υπηρεσία.
Εκδότης εφαρμογών. Ο εκδότης εφαρμογών επιτρέπει την εφαρμογή τους με OSPNS. Κατόπιν, ο εκδότης μεταφορτώνει την εφαρμογή στο κατάστημα εφαρμογών.
Εφαρμογή πελάτη. Πρόκειται για μια συγκεκριμένη εφαρμογή που είναι εγκατεστημένη στη συσκευή ενός χρήστη. Λαμβάνει εισερχόμενες ειδοποιήσεις.

Προσθήκη σε μια εφαρμογή

Ο εκδότης της εφαρμογής καταγράφει την υπηρεσία ειδοποίησης ώθησης OS.
Η υπηρεσία OS παρέχει μια διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών (API) στον εκδότη της εφαρμογής. Το API είναι ένας τρόπος για την επικοινωνία της εφαρμογής με την υπηρεσία.
Ο εκδότης της εφαρμογής προσθέτει το SDK στην εφαρμογή. Το SDK είναι βιβλιοθήκη κωδικών ειδικά για την υπηρεσία ειδοποίησης ώθησης του λειτουργικού συστήματος.
Ο εκδότης της εφαρμογής μεταφορτώνει την εφαρμογή στο κατάστημα εφαρμογών.

Ενεργοποίηση χρήστη

Ο χρήστης επισκέπτεται ένα κατάστημα εφαρμογών λειτουργικού συστήματος, κάνει λήψη και κατόπιν εγκαθιστά μια εφαρμογή.
Ο χρήστης ανοίγει την εφαρμογή. Μοναδικά αναγνωριστικά (ταυτότητες) για την εφαρμογή και τη συσκευή, καταχωρούνται στην υπηρεσία ειδοποίησης push push OS.
Τα μοναδικά αναγνωριστικά μεταβιβάζονται πίσω στην εφαρμογή από την υπηρεσία ειδοποίησης ώθησης OS. Επίσης αποστέλλονται στον εκδότη εφαρμογών.
Ο εκδότης της εφαρμογής λαμβάνει και αποθηκεύει τα στοιχεία εγγραφής, συμπεριλαμβανομένων των αποκλειστικών αναγνωριστικών.

Αποστολή

Ο εκδότης της εφαρμογής συνθέτει ένα μη αυτόματο μήνυμα μέσω μιας διεπαφής χρήστη συνθέτη μηνυμάτων. Ο εκδότης δημιουργεί ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα που θα αποσταλεί μέσω του API.
Ο εκδότης ορίζει το κοινό στο οποίο θα αποσταλεί η ειδοποίηση ώθησης.
Ο εκδότης καθορίζει εάν το μήνυμα πρέπει να αποσταλεί αμέσως ή να προγραμματιστεί.

Οι ειδοποιήσεις push μπορούν να στοχεύουν σε τμήματα της βάσης χρηστών σας, ακόμα και εξατομικευμένες για συγκεκριμένους χρήστες εφαρμογών. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα γραπτά μηνύματα SMS. Ωστόσο, απαιτούν επίσης τη διαχείριση των δεδομένων ταυτότητας χρήστη. Και χρειάζονται κάποιο είδος διασύνδεσης για τη σύνταξη μηνυμάτων, τη στόχευσή τους και την αποστολή τους.

Οι εκδότες μπορούν να κατασκευάσουν αυτή την υποδομή οι ίδιοι ή μπορούν να προσλάβουν έναν πωλητή για να το παραδώσει. Όλο και περισσότερο, οι εκδότες εφαρμογών πληρώνουν για αυτές τις υπηρεσίες αντί να τις κατασκευάζουν, έτσι ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν στην οικοδόμηση μιας μεγάλης εφαρμογής εφαρμογών και η διατήρηση μιας υπηρεσίας γνωστοποίησης push διαμέσου πλατφόρμας, απαιτεί σημαντικούς πόρους και συνεχή συντήρηση. Οι προμηθευτές πλατφόρμας παρέχουν επίσης δυνατότητες όπως:

Αναφορά
Χρονοδρομολόγηση
Αυτοματοποίηση μάρκετινγκ για κινητά
Συλλογή χαρακτηριστικών χρήστη και κατακερματισμός
Διαχείριση δεδομένων
Ασφάλεια
Υποστήριξη μεταξύ πλατφορμών

Επιλέγοντας

Οι εφαρμογές iOS απαιτούν από έναν χρήστη να παραχωρεί άδεια σε μια εφαρμογή να στέλνει ειδοποιήσεις push, ενώ το Android και το Fire OS δεν το κάνουν. Η πειστικότητα των χρηστών για συμμετοχή στο διαδίκτυο είναι σημαντική για την επιτυχία των εφαρμογών στο iOS.

Η πλειοψηφία των εφαρμογών iOS εμφανίζει μια τυπική ειδοποίηση iOS κατά την πρώτη άνοιξη της εφαρμογής. Μια καλύτερη προσέγγιση είναι να δείξετε την αξία της επιλογής – για παράδειγμα, με μια προσαρμοσμένη σειρά καλωσορίσματος κατά την πρώτη ανοικτή – κατόπιν αφήστε τον χρήστη να συμμετάσχει αργότερα. Οι μέσες τιμές opt-in για το iOS κυμαίνονται από 58% για εφαρμογές φιλανθρωπίας έως 33% για παιχνίδια.

Οι εφαρμογές υψηλής απόδοσης σε όλες τις βιομηχανικές κατακόρυφες (αυτές στο 90ο εκατοστημόριο) έχουν ποσοστό συμμετοχής άνω του 50%. Οι χρεώσεις συμμετοχής σε ταξιδιωτικές, επιχειρηματικές και φιλανθρωπικές προσφορές οδηγούν σε κατακόρυφες περιόδους με ποσοστά μεγαλύτερα από 70%.

Πώς εμφανίζονται οι ειδοποιήσεις ώθησης στους χρήστες;

Κυρίως, οι χρήστες βλέπουν μια ειδοποίηση ως banner ή pop-up ειδοποίηση καθώς χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους. Αυτή η ειδοποίηση εμφανίζεται ανεξάρτητα από το τι κάνει ο χρήστης.

Τα περισσότερα λειτουργικά συστήματα για κινητά εμφανίζουν ταυτόχρονα ειδοποιήσεις push σε μια ενιαία προβολή. Στην iOS, η Apple διαθέτει ένα Κέντρο ειδοποιήσεων. Το Κέντρο ειδοποιήσεων οργανώνεται με χρονολογική σειρά και οι χρήστες φτάνουν στο Κέντρο ειδοποιήσεων μεταβαίνοντας προς τα κάτω από το επάνω μέρος της οθόνης. Οι συσκευές Android εμφανίζουν μη αναγνωσμένα μηνύματα στην οθόνη κλειδώματος.

Το iOS επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τις ειδοποιήσεις push σε ένα επιμέρους επίπεδο εφαρμογής. Οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να απενεργοποιήσουν τους ήχους και να επιλέξουν το στυλ που χρησιμοποιεί το iOS για την εμφάνιση μιας ειδοποίησης. Οι χρήστες μπορούν επίσης να ελέγχουν το κόκκινο “σήμα” που δείχνει τον αριθμό των μη αναγνωσμένων ειδοποιήσεων στο εικονίδιο αρχικής οθόνης μιας εφαρμογής. Το Android χρησιμοποιεί μια τυπική προσέγγιση banner, την οποία οι χρήστες δεν μπορούν να αλλάξουν σε επίπεδο λειτουργικού συστήματος.

Χρήση τοποθεσίας με ειδοποιήσεις push

Όλα τα λειτουργικά συστήματα κινητής τηλεφωνίας ζητούν από τους χρήστες την άδεια να μοιράζονται πληροφορίες τοποθεσίας. Το iOS παρουσιάζει μια ειδοποίηση συμμετοχής στους χρήστες. Το Android προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής τοποθεσίας ως μέρος της ρύθμισης των δικαιωμάτων της εφαρμογής κατά την εγκατάσταση.


Οι εκδότες μπορούν να παρέχουν πιο συναφή μηνύματα χρησιμοποιώντας δεδομένα τοποθεσίας σε συνδυασμό με δεδομένα συμπεριφοράς. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν:

Μια εφαρμογή βελτίωσης κατοικίας στέλνει προσφορές για μονάδες ψύξης κατά τη διάρκεια ενός τοπικού καφέ.
Μια μπουτίκ ειδικών προσκαλεί τους χρήστες σε απόσταση 50 μιλίων από την προσφορά αποκλειστικής προσφοράς VIP.
Μια εθνική αλυσίδα αθλητικών ειδών καλεί τους τοπικούς αγοραστές σε τοπικά αθλητικά αυτόγραφα.

Στρατηγική

Οι ειδοποιήσεις push είναι μια άμεση οδός επικοινωνίας με τους χρήστες. Οι εκδότες εφαρμογών πρέπει να αντιμετωπίζουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους χρήστες μέσω των ειδοποιήσεων push ως προνόμιο και όχι ως δικαίωμα. Οι εκδότες εφαρμογών πρέπει να παρέχουν αξία. Αν δεν το κάνουν, οι ειδοποιήσεις ώθησης θα αγνοηθούν ή θα απενεργοποιηθούν. Μερικοί χρήστες θα απεγκαταστήσουν την εφαρμογή εντελώς.

Το Analytics και η μέτρηση είναι σημαντικά εργαλεία για τη βελτίωση της απόδοσης της εφαρμογής σας. Αλλά είναι σημαντικό να γράφετε αναγκαστικές ειδοποιήσεις push που είναι πολύτιμες για τους χρήστες και που οδηγούν δράση.

Οι στρατηγικές και οι τακτικές μηνυμάτων πρέπει να μετρηθούν και να δοκιμαστούν. Στρατηγικές όπως η μεγιστοποίηση των ποσοστών opt-in, η εξασφάλιση ότι οι νέοι χρήστες είναι σωστά ενσωματωμένοι και η μείωση των ποσοστών κακοποίησης των χρηστών από το app είναι όλες καθοριστικές για την επιτυχία μιας εφαρμογής. Άλλες στρατηγικές περιλαμβάνουν:

Αντιστοιχία των δεδομένων κάθε χρήστη σε κανάλια (ιστό, κινητό, κατάστημα κλπ.) Για την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών
Διευκολύνετε τους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο με τα κοινωνικά τους δίκτυα
Ενθάρρυνση των χρηστών να προσχωρήσουν παρέχοντάς τους κίνητρα και παραδείγματα της αξίας που θα παρέχουν οι ειδοποιήσεις σας