+(30) 697 213 2823 [email protected] Δημητρακοπούλου 65, Καλλιθέα
google ads η seo

SEO ή Google Ads; Τι είναι καλύτερο;

Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τεχνικές μάρκετινγκ όπως η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) και το Google Ads για να δημιουργήσουν περισσότερη επισκεψιμότητα και δυνητικούς πελάτες. Ωστόσο, όταν πρόκειται για τη δημιουργία μιας στρατηγικής μάρκετινγκ, αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι σίγουροι ποιες τεχνικές θα έδιναν τα καλύτερα αποτελέσματα. Μας ρωτούν συχνά, “Ποιο είναι καλύτερο, το SEO ή το Google Ads;” ή “Είναι το SEO καλύτερο από το Google Ads;” Και αν διαβάζετε αυτό το άρθρο, μπορεί να αναρωτιέστε ποιο είναι καλύτερο για την επιχείρησή σας: SEO ή Google Ads. Επιτρέψτε μου να απαντήσω σε όλες τις απορίες σας με αυτό το άρθρο.

Όπως γνωρίζετε, τόσο το SEO όσο και το Google Ads έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Και τα δύο απαιτούν χρήματα και χρόνο, αλλά το απαραίτητο ποσό διαφέρει σε κάθε ένα. Δείτε πώς λειτουργούν το Google Ads και το SEO, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός και ποιο είναι ιδανικό για την επιχείρησή σας.

Γιατί πρέπει να σας ενδιαφέρει το SEO και οι διαφημίσεις Google;

Οι δύο βασικές αρχές του ψηφιακού μάρκετινγκ, σύμφωνα με πολλούς, είναι το SEO και το Google Ads. Μπορείτε να καταλάβετε “γιατί;” Κοιτάζοντας ορισμένα στατιστικά στοιχεία οργανικής και πληρωμένης αναζήτησης. Η οργανική και χορηγούμενη αναζήτηση αντιπροσωπεύει το 68% της συνολικής επισκεψιμότητας ιστοτόπων:

Η οργανική αναζήτηση αντιπροσωπεύει το 53% των επισκεπτών του ιστότοπου.

Η πληρωμένη αναζήτηση αντιπροσωπεύει το 15% των συνολικών επισκεπτών του ιστότοπου. Αυτές οι τιμές αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο όλων των βιομηχανιών. (Τα στοιχεία ποικίλλουν ανάλογα με τον κλάδο.) Η οργανική επισκεψιμότητα αντιπροσωπεύει το 64% της επισκεψιμότητας B2B, για παράδειγμα.

Η πληρωμένη επισκεψιμότητα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 24% της συνολικής επισκεψιμότητας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.)

Επιπλέον, έχει αποδειχθεί ότι οι πληρωμένες και οργανικές αναζητήσεις αντιπροσωπεύουν το 72% του συνόλου των εσόδων. Σύμφωνα με έρευνα, η οργανική και πληρωμένη αναζήτηση αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα του συνόλου του εισοδήματος. Αυτό είναι ένα πολύ υψηλό ποσοστό. Ως εκ τούτου, η χρήση αυτού θα αυξήσει τους πελάτες της επιχείρησής σας όσο κανένας άλλος. Και, αυτός είναι ο λόγος που το SEO και το Google Ads είναι σημαντικά.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ SEO και Google Ads;

Ας ξεκινήσουμε με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO). Τι είναι το SEO; Το Search Engine Optimization ή SEO είναι η διαδικασία βελτίωσης της προβολής του ιστότοπού σας και του περιεχομένου του στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP). Είναι η τεχνική παροχής πληροφοριών στον ιστότοπό σας που έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει την προβολή του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης και στους χρήστες τους – με άλλα λόγια, μπορεί να βοηθήσει τον ιστότοπό σας να εμφανίζεται πιο συχνά σε σχετικές αναζητήσεις.

Η μηχανή αναζήτησης συνδέει τα ερωτήματα των χρηστών με σχετικούς ιστότοπους όποτε κάνουν αναζήτηση. Χρησιμοποιήστε τακτικές SEO, όπως ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών και internal linking, για να βοηθήσετε τον ιστότοπό σας να εμφανίζεται σε σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Μια καλά βελτιστοποιημένη σελίδα θα οδηγήσει τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, αυξάνοντας τις μετατροπές και τα έσοδα. Όταν προσπαθείτε να αυξήσετε το SEO του ιστότοπού σας, υπάρχουν μερικοί παράγοντες που πρέπει να έχετε υπόψη σας, όπως:

Γνωρίστε το κοινό και τους ανταγωνιστές σας: Θα πρέπει να γνωρίζετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας για κάθε περιοχή, πώς φαίνονται οι προσπάθειες SEO τους, ποιες τακτικές χρησιμοποιούν, ποιοι είναι οι κορυφαίοι ανταγωνιστές στις θέσεις της πρώτης σελίδας. Ποιο είναι το κοινό σας; Ποια περιοχή να στοχεύσετε κ.λπ., για να αυξήσετε την κατάταξη του ιστότοπού σας.

Χρησιμοποιήστε σχετικές λέξεις-κλειδιά: Η επιλογή σχετικών λέξεων-κλειδιών για τον ιστότοπό σας θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να καταταχθεί στα σωστά αποτελέσματα αναζήτησης. Επειδή η Google θα κατατάξει τη σελίδα σας ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που θα επιλέξετε, θα θέλετε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας σας για να σας βοηθήσουν να εμφανίζεστε και να κατατάσσεστε σε σχετικές αναζητήσεις.

Να έχετε ποιοτικό περιεχόμενο: Η Google θέλει να συνδέσει τους θεατές με υλικό υψηλής ποιότητας που περιέχει τις πληροφορίες που χρειάζονται. Η Google είναι πιο πιθανό να κατατάξει τον ιστότοπό σας υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης εάν έχει μακροσκελές, χρήσιμο περιεχόμενο. Ένα μεγάλο, υψηλής ποιότητας κομμάτι περιεχομένου θα κρατήσει τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας περισσότερο, αυξάνοντας την αφοσίωση και δίνοντας ευνοϊκά μηνύματα στην Google.

Βελτίωση της εμπειρίας χρήστη: Η Google επιδιώκει να ενθαρρύνει ιστότοπους που παρέχουν εξαιρετική εμπειρία χρήστη (UX). Θα πρέπει να επικεντρωθείτε στη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη στον ιστότοπό σας, έτσι ώστε οι υποψήφιοι πελάτες να παραμείνουν περισσότερο και να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την κατάταξή σας.

Δημιουργία σχεδίασης φιλική προς τα κινητά: Λόγω της αύξησης της περιήγησης στον ιστό για κινητά, η Google έχει προωθήσει την απόκριση σχεδίασης τα τελευταία χρόνια. Η σημασία του responsive design είναι ότι επιτρέπει στους χρήστες να περιηγούνται στον ιστότοπό σας σε οποιαδήποτε συσκευή. Για να σημειώσετε υψηλή βαθμολογία στα αποτελέσματα αναζήτησης, πρέπει να έχετε έναν ιστότοπο φιλικό προς τα κινητά, δεδομένου ότι η Google άλλαξε σε μια στρατηγική ανίχνευσης πρώτα από κινητά.

Αύξηση της ταχύτητας φόρτωσης σελίδας: Οι χρήστες θέλουν οι πληροφορίες να παραδίδονται γρήγορα. Επομένως, εάν ο ιστότοπός σας αργεί να φορτώσει, θα τιμωρηθείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αναπηδήσουν από τον ιστότοπό σας εάν χρειάζεται πολύς χρόνος για να φορτώσει, βλάπτοντας την κατάταξή σας.

Οφέλη και μειονεκτήματα του SEO

  • Το μακροπρόθεσμο κόστος είναι χαμηλότερο
  • Απαιτεί λιγότερη συντήρηση
  • Παράγει διαρκή, μακροπρόθεσμη επισκεψιμότητα
  • Χτίζει την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη της επωνυμίας
  • Δυνητικά μεγαλύτερη εμβέλεια
  • Καλύτερη μακροπρόθεσμη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να έχετε αποτελέσματα

Τι είναι το Google Ads;

Το Google Ads (παλαιότερα γνωστό ως Google Adwords) είναι μια διαφημιστική πλατφόρμα που ανήκει στην Google. Οι διαφημιστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την πλατφόρμα για να τοποθετήσουν διαφημίσεις στις Σελίδες Αποτελεσμάτων Αναζήτησης Google, στα Προϊόντα Google (YouTube, Gmail κ.λπ.) και σε εκατοντάδες άλλους ιστότοπους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα AdWords ως εκδότες (Google Adsense). Όταν δημιουργείτε έναν λογαριασμό Google Ads και υποβάλλετε υψηλή προσφορά, διασφαλίζετε ότι η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται όταν ένας χρήστης αναζητά τον όρο που παρέχετε. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε πιο άμεσο έλεγχο στη συνολική επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας.

Το Google Ads μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να διαδώσετε τη φήμη για τις νέες υπηρεσίες που έχετε παρουσιάσει ή τις ειδικές προσφορές που προσφέρετε! Οι διαφημιστές χρεώνονται ανά κλικ στις διαφημίσεις τους. Είσαι αυτός που θέτει τους κανόνες. Μπορείτε να επιλέξετε να πληρώνετε όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας (Pay Per Click ή PPC) ή όταν οι χρήστες βλέπουν τη διαφήμισή σας (CPM ή Κόστος ανά χιλιάδες εμφανίσεις). Επιλέξτε έναν ημερήσιο προϋπολογισμό, το μέγιστο ποσό που είστε έτοιμοι να δαπανήσετε για ένα κλικ στη διαφήμισή σας και τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες θέλετε να εμφανίζεται η διαφήμισή σας.

Ο ημερήσιος προϋπολογισμός και η μέγιστη προσφορά σας καθορίζουν πού εμφανίζεται στη σελίδα και πόσο συχνά εμφανίζεστε.

Οφέλη και μειονεκτήματα του Google Ads

  • Μπορεί να δώσει γρήγορα αποτελέσματα
  • Περισσότερος έλεγχος της απόδοσης από το SEO
  • Η στόχευση κοινού είναι εστιασμένη
  • Απαιτεί περισσότερες επενδύσεις από το SEO
  • Δεν παράγει Μακροπρόθεσμα αποτελέσματα
  • Οι καμπάνιες χρειάζονται συνεχώς συντήρηση και παρακολούθηση απόδοσης

Τι είναι καλύτερο για τους επιχειρηματικούς σας στόχους – SEO ή Google Ads;

Πάμε κατευθείαν στο θέμα. Η διαφορά μεταξύ SEO και Google Ads έχει συζητηθεί. Τώρα, είναι στο χέρι σας να αποφασίσετε ποιο είναι καλύτερο. Eίναι και τα δύο φανταστικά. Τώρα θα ασχοληθώ και θα μιλήσω με λέξεις που είναι ειδικά για την εταιρεία σας. Για να το πετύχω αυτό, έχω συντάξει μια λίστα με τους πιο κοινούς στόχους που θέτουν οι επιχειρήσεις για τις ψηφιακές τους πρωτοβουλίες. Θα συγκρίνω τη διαφήμιση SEO και Google για να βρω ποια είναι πιο αποτελεσματική και ποια πρέπει να χρησιμοποιήσετε.

Στόχος: Στόχευση συγκεκριμένου κοινού

Οποιοδήποτε σχέδιο μάρκετινγκ πρέπει να έχει πλήρη κατανόηση του κοινού-στόχου σας και την ικανότητα να το προσελκύει σωστά. Το SEO μπορεί να στοχεύει συγκεκριμένα ερωτήματα, αλλά πέρα ​​από αυτό, οι επιλογές είναι περιορισμένες. Από την άλλη πλευρά, οι τακτικές στόχευσης πληρωμένης αναζήτησης δεν έχουν περιορισμούς. Το Google Ads σάς επιτρέπει να στοχεύετε τους ιδανικούς σας καταναλωτές με τον πιο εμπεριστατωμένο δυνατό τρόπο.

Ο τεράστιος αριθμός επιλογών στόχευσης που προσφέρουν οι πάροχοι διαφημίσεων PPC είναι εντυπωσιακός. Για να διασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται στα κατάλληλα άτομα τη σωστή στιγμή, μπορείτε να τμηματοποιήσετε το κοινό σας κατά ηλικία, γεωγραφική περιοχή, φύλο, συγγένεια, γλώσσα, συσκευή, γονική κατάσταση, εισόδημα, ενδιαφέροντα εντός της αγοράς, λέξεις-κλειδιά, συμπεριφορά στο διαδίκτυο, και διάφορα άλλα κριτήρια. Σαφώς όλα τα παραπάνω χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής, καθώς ο περιορισμός του κοινού μπορεί να σας δημιουργήσει προβλήματα και υποψήφιοι πελάτες να μην δουν την διαφήμιση.

Στόχος: Μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη στην επισκεψιμότητα αναζήτησης ποιότητας

Το SEO δεν είναι ένα “γρήγορο κέρδος” και σίγουρα δεν είναι εύκολο, ειδικά εάν δεν έχετε τη σωστή τεχνογνωσία στο SEO και δεν καταλαβαίνετε τι είδους λέξεις-κλειδιά να στοχεύσετε, πώς να δομήσετε σωστά μια σελίδα, ποιους τύπους backlinks να λάβετε στον ιστότοπό σας κ.λπ. Ωστόσο, όταν αρχίσετε να ταξινομείτε για πολύ κερδοφόρες λέξεις-κλειδιά στο Google, το ποσό των πωλήσεων και της επισκεψιμότητας που θα λάβετε από το SEO θα ξεπεράσει σχεδόν κάθε άλλη καμπάνια μάρκετινγκ που μπορεί να έχετε. *Αυτό μπορεί να μην ισχύει εάν έχετε ένα σχετικά νέο προϊόν ή υπηρεσία που μπορεί να μην έχει τόσο μεγάλο όγκο αναζητήσεων. Η πρώτη σελίδα στη Google απαιτεί πλάνο, σχέδιο και σκληρή δουλειά.

Τώρα το Google Ads μπορεί να είναι αποτελεσματικό, ωστόσο, η λειτουργία τους μπορεί να είναι δαπανηρή, ιδιαίτερα σε ανταγωνιστικούς τομείς. Τείνουν επίσης να είναι πιο ακριβά στην εκκίνηση από το SEO. Έχουμε δει καμπάνιες SEO με μηνιαίο προϋπολογισμό 10.000  να ξεπερνούν τις καμπάνιες του Google Ads με ετήσιους προϋπολογισμούς σε εκατομμύρια.

Στόχος: Γρήγορα αποτελέσματα

Το Google Ads είναι ο τρόπος που πρέπει να ακολουθήσετε εάν θέλετε να επιτύχετε γρήγορες πωλήσεις. Οι καταναλωτές αλλάζουν γρήγορα τη γνώμη τους, επομένως είναι σημαντικό για τις εταιρείες να βρίσκονται μπροστά τους όταν είναι έτοιμες να αγοράσουν. Η διαφήμιση PPC είναι η πιο γρήγορη προσέγγιση για την προσέγγιση χρηστών μηχανών αναζήτησης που είναι έτοιμοι να αγοράσουν.

Η εφαρμογή SEO απαιτεί χρόνο και αποφέρει εξαιρετικές αποδόσεις, πράγματι. Αλλά πιο άμεσα αποτελέσματα είναι δυνατά με το Google Ads. Είναι μια εξαιρετική βραχυπρόθεσμη λύση για τη διαφήμιση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας, κυρίως εάν είναι εποχιακά ή ευαίσθητα στο χρόνο.

Τελικές σκέψεις

Ενώ το Google Ads και το SEO είναι και οι δύο καλοί τρόποι για να προσελκύσετε περισσότερους δυνητικούς πελάτες και πωλήσεις στην επιχείρησή σας, αν θέλετε να βρείτε πραγματικά μια βιώσιμη και μακροπρόθεσμη λύση για να αυξήσετε όχι μόνο το ποσό των πωλήσεων και της επισκεψιμότητας που λαμβάνετε στον ιστότοπό σας, αλλά επίσης και την αξία της επιχείρησής σας, τότε το SEO είναι επ’ αόριστον ο καλύτερος τρόπος. Αποφασίσαμε να ειδικευτούμε στο SEO απλώς επειδή έχουμε δει αμέτρητες φορές πώς ήταν πάντα ο πιο κερδοφόρος (όχι ο πιο γρήγορος) τρόπος για να έχετε μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ επιχείρηση που δεν βασίζεται αποκλειστικά από στόμα σε στόμα ή παλιούς απαρχαιωμένους τρόπους διαφήμισης.