SEO ιστοσελίδων

Αρθρογραφία για το SEO, Social Media, Google Adwords

SEO για γιατρούς – Μπείτε στη πρώτη σελίδα της Google στη κατηγορία γιατροί

By Γιώργος Χατζηθεοδοσίου | Μάιος 29, 2018 | 0 Comment

SEO για γιατρούς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Βόλος, Λάρισα και όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας αλλά και εξωτερικού.

Οι μηχανές αναζήτησης παρέχουν άμεση ικανοποίηση σε καταναλωτές της υγειονομικής περίθαλψης οι οποίοι απλώς δεν έχουν την τάση να περιμένουν τα αποτελέσματα. Σκεφτείτε μια μαμά που βρίσκεται στο δρόμο με ένα άρρωστο παιδί: Αντί να οδηγεί στο σπίτι πριν ξεκινήσει την αναζήτηση του γιατρού, είναι πολύ πιθανό να τραβήξει το τηλέφωνό της για να εντοπίσει ένα κοντινό κέντρο φροντίδας που δέχεται την ασφάλειά της.

Οι SEO Marketers αναγνωρίζουν την ανάγκη για ταχύτητα ως ουσιαστικό μέρος της στρατηγικής βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO), ειδικά για τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας που αναζητούν πάροχο υπηρεσιών. Οι καταναλωτές εγκαταλείπουν περισσότερες από τις μισές τοποθεσίες κινητής τηλεφωνίας που χρειάζονται περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για φόρτωση.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό σε έναν κόσμο που τρελαίνεται για κινητή αναζήτηση. Και καθώς τα κινητά ερωτήματα έχουν ξεπεράσει τα ερωτήματα της επιφάνειας εργασίας, αναμένετε ότι ο περαιτέρω διαχωρισμός θα κινηθεί προς τα εμπρός υπέρ του κινητού. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 44% των ασθενών που κάνουν έρευνα σε νοσοκομεία σε κινητή συσκευή πραγματοποιούν ραντεβού, σε σύγκριση με το 34% για αναζητήσεις σε επιτραπέζιους υπολογιστές. Η ικανότητα της κινητής αναζήτησης να παρέχει στοχευμένη κίνηση – οι καταναλωτές που αναζητούν ενεργά ιατρικές υπηρεσίες – είναι καθοριστικής σημασίας.

Ας δούμε τι άλλο συμβαίνει στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο του SEO για τους γιατρούς.

Λέξεις κλειδιά
Οι ανταγωνιστικοί ιστότοποι παροχέων αγωνίζονται για την προσοχή και την τοποθέτηση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Εκείνοι που βελτιώνουν την κατάταξη του ιστότοπού τους αποκομίζουν τα οφέλη της αυξημένης επισκεψιμότητας και προβολής.

Παραδοσιακά, οι SEO Marketers της υγειονομικής περίθαλψης ξεκίνησαν με περιεχόμενο που περιέχει μεμονωμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την ιατρική τους ειδικότητα και τις καταστάσεις ασθενειών που έκαναν θεραπεία (π.χ. “παιδιατρική” ή “ωτίτιδα”). Ωστόσο, τα ερωτήματα που βασίζονται σε δημοφιλείς όρους είναι σε παρακμή και επί του παρόντος αποτελούν λιγότερο από το 30% των συνολικών αναζητήσεων που πραγματοποιούνται στον ιστό. Οι μηχανές αναζήτησης που διαθέτουν τεχνητή νοημοσύνη μπορούν τώρα να ερμηνεύουν ερωτήματα που έχουν ως αποτέλεσμα την παραμικρή επαφή με τον χρήστη (π.χ. “ο καλύτερος παιδίατρος κοντά στην Γλυφάδα”).

Με άλλα λόγια, το SEO ευνοεί λέξεις-κλειδιά υψηλής αξίας – και όχι μεγάλου όγκου. Ο SEO Marketer θα πρέπει να τονίσει την ποιότητα του περιεχομένου σε μια μεμονωμένη σελίδα και την αξία που προσφέρει στους επισκέπτες. Εξετάστε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο σύνταξης θεμάτων που απευθύνονται στα συμφέροντα των καταναλωτών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι το περιεχόμενο είναι πρωτότυπο και συγκεκριμένο.

Κατάλογοι
Για τους σκοπούς του τοπικού SEO, οι επιχειρήσεις με φυσικές τοποθεσίες, όπως τα γραφεία των γιατρών, πρέπει να αναφέρονται με ακρίβεια με ενημερωμένες πληροφορίες σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταλόγους.

Οι πληροφορίες καταλόγου, οι οποίες κατατάσσονται σε μεγάλο βαθμό στην οργανική αναζήτηση, θα πρέπει να περιλαμβάνουν το όνομα της πρακτικής και την τοποθεσία, καθώς και τις ώρες λειτουργίας και τις λεπτομέρειες ειδικότητας / κατηγορίας.

Οι πάροχοι που ανανεώνουν ή απλώς ξεκινούν με καταλόγους καταλόγων πρέπει να προσδιορίσουν τις προτεραιότητες βάσει της γραμμής υπηρεσιών και των βασικών αγορών – και ποιοι κατάλογοι θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην πρακτική. Θυμηθείτε ότι η ακρίβεια σε ολόκληρο τον ιστό οδηγεί σε βελτιωμένη προβολή στις μηχανές αναζήτησης και στις αυξημένες ενέργειες των χρηστών. Πηγαίνετε σε μια συμφωνημένη “πηγή αλήθειας” μέσα στον οργανισμό σας για να διασφαλίσετε την ακρίβεια των δεδομένων εισαγωγής. Μορφοποιήστε τα δεδομένα ώστε να συμμορφώνονται με τα πρότυπα που γίνονται αποδεκτά από την υγειονομική περίθαλψη και τους τοπικούς καταλόγους και ακολουθήστε τις απαιτούμενες μεθόδους υποβολής δεδομένων. Στη συνέχεια, βελτιστοποιήστε συνεχώς τις λίστες με πρόσθετα χαρακτηριστικά γνωρίσματα όπως εικόνες και σχόλια. Όλα αυτά μπορεί να είναι πολλά για να διαχειριστείτε με μια άκαμπτη ομάδα, αλλά η εύρεση βοήθειας με αυτή την βασική τακτική θα σας διευκολύνει.

Εικόνες
Οι επιτόπιες εικόνες συχνά παραβλέπονται ως πιθανή πηγή κλικ που δημιουργούνται από την αναζήτηση. Το πρόβλημα είναι, πολλοί πάροχοι δημοσιεύουν εικόνες στον ιστότοπό τους, αλλά αφήνουν άθικτα τα προεπιλεγμένα ονόματα ακατέργαστων αρχείων. Τέτοιες εικόνες ουσιαστικά δεν έχουν επισημανθεί στα “μάτια” των μηχανών αναζήτησης.

Οι επαγγελματικές ομάδες όπως οι ιατρικές πρακτικές θα πρέπει να περιμένουν αναζητήσεις από τους ιατρούς με το όνομα – αλλά δεν παρέχουν επιπλέον δεδομένα που μια μηχανή αναζήτησης μπορεί να χρησιμοποιήσει για να καθορίσει τη σχέση της εικόνας με τα ερωτήματα είναι μια χαμένη ευκαιρία να προωθηθεί ένα εμπορικό σήμα, πάροχος ή υπηρεσία.

Οι φωτογραφίες με τις κατάλληλες ετικέτες θα έχουν επίσης περισσότερες πιθανότητες να συσχετιστούν με την τοπική καταχώρισή σας, η οποία μπορεί να παρέχει περαιτέρω εξουσιοδότηση στην τοπική αναζήτηση.

Μέτρηση και δοκιμή
Πώς μπορείτε να προσδιορίσετε εάν οι προσπάθειές σας SEO αποδίδουν;

Θα πρέπει να αξιοποιήσετε τα αναλυτικά στοιχεία για να μάθετε ποιο περιεχόμενο αντλεί τις περισσότερες απόψεις και πόσο χρόνο χρειάζεται για να έχουν πρόσβαση οι καταναλωτές. Βλέπετε τις τάσεις της θετικής κίνησης που συσχετίζονται με τις πρόσφατες βελτιώσεις του SEO;

Πέρα από την κατανόηση της απόδοσης της κυκλοφορίας, εξετάστε την εφαρμογή προσαρμοσμένων αναφορών ή παρακολούθησης συμβάντων για να βοηθήσετε στην καλύτερη κατανόηση της εμπλοκής των καταναλωτών. Με το Google Tag Manager μπορείτε να παρακολουθείτε πόσα άτομα αλληλεπιδρούν με περιεχόμενο μάρκετινγκ (π.χ. προβολή βίντεο ή λήψη ενημερωτικού βιβλίου) ή κάνοντας κλικ σε μια από τις στοχευμένες ενέργειες παρότρυνσης για δράση.

Ως SEO Marketer χρειάζεται μια συντονισμένη προσπάθεια να συμβαδίσει με τις μηχανές αναζήτησης «συνεχώς μεταβαλλόμενες περιοχές της έμφασης. Ωστόσο, η μάθηση για την προσαρμογή και την εφαρμογή των κατάλληλων προσεγγίσεων προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους χώρους υγειονομικής περίθαλψης που εμπλέκονται στις πιο πρόσφατες πρακτικές SEO.

Όταν κάποιος έχει ανάγκη από γιατρό, απευθύνεται στον Παγκόσμιο Ιστό. Σίγουρα, μπορεί να ακούσουν μια παραπομπή ή να σας ακούσουν από έναν φίλο, αλλά συνήθως, βγάζουν το τηλέφωνό τους και κατευθύνονται προς την Google. Εδώ  είναι όπου SEO για τους γιατρούς έρχεται στο κόλπο. Χρησιμοποιώντας στρατηγικές τεχνικές SEO, μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι είστε το όνομα που εμφανίζεται όταν οι άνθρωποι στην περιοχή σας είναι στο κυνήγι για ένα νέο γιατρό. Δείτε πώς:

Ορίστε μια ιστοσελίδα φιλική προς το κινητό
Οι ιστότοποι δεν είναι πλέον προαιρετικοί. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το SEO για τους γιατρούς προς όφελός σας, ένα πρώτο βήμα είναι μια φιλική προς το κινητό ιστοσελίδα. Θέλετε να κάνετε μια πρώτη επαγγελματική εντύπωση όταν οι άνθρωποι Google το όνομά σας, και θέλετε να λειτουργεί καλά σε μια κινητή συσκευή. Όχι μόνο αυτό θα κάνει τους ασθενείς σας ευτυχείς, αλλά και η Google θα σας δώσει περισσότερη επιρροή στα SERP.

Δημοσιεύστε το ποιοτικό περιεχόμενα συχνά
Για να διατηρήσετε την ιστοσελίδα σας σχετική στα μάτια της Google, η δημοσίευση νέου περιεχομένου σε τακτική βάση δεν είναι διαπραγματεύσιμη. Προσφέροντας εκπαιδευτικές, αλλά ενδιαφέρουσες πληροφορίες στον ιστότοπό σας, μπορείτε να συγκεντρώσετε την επισκεψιμότητα του ιστού και να αυξήσετε τις απόψεις σας. Όταν πρόκειται για το SEO για τους γιατρούς, είναι επίσης σημαντικό να συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά τοπικής αναζήτησης (π.χ. γιατρός στο Περιστέρι,) στο περιεχόμενό σας, ώστε η Google να γνωρίζει ακριβώς σε ποιον να προβάλλει τον ιστότοπό σας.

Αποκτήστε μια επιχειρηματική σελίδα Google
Εάν έχετε ψάξει ποτέ για οτιδήποτε τοπικά στο τηλέφωνό σας, πιθανότατα έχετε παρατηρήσει ότι ένας μεγάλος χάρτης με τις χαρακτηρισμένες τοποθεσίες είναι πάντα στην κορυφή. Εάν θέλετε να εμφανίζεται η πρακτική σας σε αυτόν τον χάρτη, πρέπει να δημιουργήσετε μια σελίδα Google My Business. Αυτό είναι το πιο πολύτιμο ακίνητο για τοπική αναζήτηση και δεν θέλετε να χάσετε.

Κερδίστε θετικές κριτικές
Ναι, η πλειοψηφία των ανθρώπων αυτές τις μέρες πρόκειται να σας αναζητήσει on line για να ελέγξετε τη φήμη σας. Αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος για να ενθαρρύνετε τους ασθενείς σας να αφήνουν κριτικές online σε ιστότοπους. Αλλά οι αξιολογήσεις online παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στο SEO για τους γιατρούς. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, θα δώσουν προτεραιότητα σε γιατρούς με αστρικές κριτικές.

Αλληλεπίδραση στα κοινωνικά μέσα
Γνωρίζετε ότι η εμπιστοσύνη είναι πρωταρχικής σημασίας για την επιτυχία σας ως γιατρός και η αλληλεπίδραση με τους σημερινούς και πιθανούς ασθενείς στα κοινωνικά μέσα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κερδίσετε αυτή την εμπιστοσύνη. Επιπλέον, η δραστηριότητα των κοινωνικών μέσων παίζει ρόλο στο SEO για τους γιατρούς. Όταν δημοσιεύετε συνδέσμους στους ιστότοπους κοινωνικών μέσων σας, θα κερδίζετε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπο, η οποία μπορεί να αυξήσει την εξουσία σας στα μάτια της Google.

Ενσωμάτωση μιας καμπάνιας PPC
Ακόμη και με όλες τις παραπάνω συμβουλές SEO για τους γιατρούς, θα θέλετε ακόμα να ενσωματώσετε μια εκστρατεία PPC στις προσπάθειές σας. Οι οργανικές στρατηγικές SEO είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές, αλλά δεν είναι άμεσες. Με μια εκστρατεία PPC, μπορείτε να κερδίσετε κάποια άμεση επισκεψιμότητα, η οποία θα επηρεάσει θετικά το οργανική SEO σας για τους γιατρούς ενώ θα επεκτείνετε τη βάση ασθενών σας.

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου

Είμαι ο Γιώργος δημιουργός και ιδιοκτήτης του SEO Marketer. Η ενασχόληση μου με το Digital Marketing ξεκίνησε από τα τέλη του 2009 και από τότε αγάπησα τον χώρο χωρίς επιστροφή. Ενημερώνομαι και συγγράφω για όλες τις τελευταίες εξελίξεις τόσο του SEO, όσο και Social Media, Adwords.

0 Comments

    Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

    Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

    Κλείσιμο