Η μέρα που φοβόντουσαν οι Marketers και οι αρθρογράφοι πλησιάζει ! Το Facebook αλλάζει τον αλγόριθμο του, ώστε να στέλνει λιγότερη επισκεψημότητα στις ιστοσελίδες. Σε ένα blog post ανακοίνωσε ότι ο νέος αλγόριθμος θα δίνει προτεραιότητα στα shares από φίλους και οικογένειες και πολύ λιγότερή σε εταιρείες και άλλες σελίδες που προωθούν υπηρεσίες και προιόντα. Το Facebook δεν έχει ανακοινώσει προς το παρόν τις αλλαγές στον αλγόριθμο του, εκτός αν πρόκειται να έχει μεγάλο αντίκτυπο, και αυτό να είστε σίγουροι θα έχει. Εξάλλου, το 40 τοις εκατό της επισκεψημότητας στο Content Marketing προέρχεται από το Facebook. Οι στρατηγικές για να γίνει το Facebook Seo Friendly, καλά κρατούν.
Καθώς αυτές οι νέες αλλαγές είναι στο προσκήνιο θα σας αναλύσω παρακάτω τις σκέψεις μου σχετικά με τα νέα δεδομένα που θεωρώ ότι θα προκύψουν.
1. Θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τους διαχειριστές και Publishers
Όπως ίσως έχετε δει στο Twitter, υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να διαχειριστείτε την αλλαγή στον αλγόριθμο. Αν οι δημοσιεύσεις των “φίλων και της οικογένειας» πάρουν υψηλές θέσεις στο News Feed, τότε οι Publishers το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να προσελκύσουν εκείνους τους χρήστες για να μοιραστούν τις ιστορίες τους. Αλλά αν είστε ένας διαχειριστής σελίδων Facebook με μαζική και έντονη παρουσία , ένας βασικός λόγος που οι χρήστες μοιράζονται τις ιστορίες σας στο Facebook, είναι επειδή τους εμφανίζει τα posts στο Feed λίγο μετά την δημοσίευση. Με άλλα λόγια, οι δημοσιεύσεις στο Facebook από τους διαχειριστές είναι ο σπόρος που μεγαλώνει σε ένα τεράστιο δέντρο ενος δάσους. Λιγότεροι σπόροι σημαίνει πολύ, πολύ λιγότερη κίνηση άρα και επισκεψημότητα.
2. Οι διαχειριστές θα πρέπει να ακολουθήσουν τους Marketers και να πληρώνουν για Traffic
Όταν το Facebook μείωσε στις εταιρικές σελίδες την επισκεψημότητα πριν από τρία χρόνια, οι marketers πέρασαν από τα επτά στάδια σοκ του αλγορίθμου για τα δεδομένα που είχαν ως τότε : Σοκ , άρνηση, θυμός, διαπραγματευτική κατάθλιψη, Δοκιμές, Αγοράζοντας μεγάλη ποικιλία από Facebook Ads. Δεν χωράει φυσικά αμφιβολία ότι η διαφήμιση στο Facebook, παρέχει πολλά πλεονεκτήματα.
3. Τα έξοδα διαφήμισης πρόκειται να ανεβούν
Το κόστος της προώθησης περιεχομένου στο Facebook έχει αυξηθεί σταθερά, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν χρήματα για την προώθηση διαφημίσεων στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο. Αφού λοιπόν οι Marketers βλέπουν να έρχονται τα σκούρα για να μπορέσουν να επιτύχουν, αγοράζουν όλο και περισσότερες διαφημίσεις στο Facebook για την προώθηση των δημοσιεύσεων τους. Αυτή η κατακόρυφη άνοδος της ζήτησης θα αυξήσει πιθανότατα και την πλευρά της προσφοράς του κόστους. Έτσι, αναμένουμε το κόστος να ανέβει, πράγμα που είναι ξεκάθαρο πλέον, καθώς το Facebook εκμεταλλεύεται στο έπακρον την δημοτικότητα του.
4. Η Άμεση έκρηξη του Microblogging θα επιβραδύνει σε μεγάλο βαθμό
Μία από τις ταχύτερα αυξανόμενες δυνατότητες του Facebook κατά το παρελθόν υπήρξε το Microblogging, η δυνατότητα να δημοσιεύετε άμεσα στο Facebook άρθρα και προιόντα. Αυτή η τακτική απέκτησε πολύ γρήγορα ένα σοβαρό πλεονέκτημα επειδή παίρνουν προτεραιότητα τα Instant Articles στο News Feed από links που οδηγούν πίσω στις ιστοσελίδες. Οι νέες αλλαγές στον αλγόριθμο θα επηρεάσουν σε τεράστιο βαθμό την συγκεκριμένη τακτική, καθώς η μη προώθηση των δημοσιεύσεων μέσω Facebook, παρά μόνο σε αυτούς που τα ακούμπάνε χοντρά θα οδηγήσει πολλούς marketers στην παλαιά μέθοδο, δηλαδή share το άρθρο στα Social Media από την κεντρική ιστοσελίδα. Οι μέτρησεις επισκεψημότητας από έγκυρα υψηλού επιπέδου εργαλεία θα εμφανίσουν τα πρώτα αποτελέσματα.
5. Θα επηρεαστούν άμεσα οι Βίντεο Μάρκετινγκ τακτικές στο Facebook
Καλώς η κακώς τα τελευταία 2 χρόνια το auto – play σε κάθε βίντεο έγινε μια δύναμη στο Facebook, καθώς έφερνε views και καλύτερη φήμη στην κάθε σελίδα. Αν και τα περισσότερα views από αυτά ήταν άσχετα και δεν τα παρακολουθούσε καν ο χρήστης. Η αλλαγή αυτή θα οδηγήσει την πτώση των views και την δυσκολότερη όπως και πιο αργή σύνδεση βίντεο – χρήστη με αποτέλεσμα να μπουν σοβαρές σκέψεις στους διαχειριστές να περιορίσουν αυτή την τακτική.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, τίθεται το μεγάλο ερώτημα που πρέπει όλοι πιθανότατα να κάνουν από τη στιγμή που θα σταματήσουμε να φρικάρουμε ψάχνοντας εύκολους και άμεσους τρόπους να διαχειριστούμε όλη αυτή την κατάσταση. Το Facebook είναι μια δύναμη των μέσων ενημέρωσης σε αντίθεση με οτιδήποτε έχουμε δει ποτέ και ελέγχει όχι μόνο τη βιωσιμότητα των υπολοίπων μέσων μαζικής ενημέρωσης όπως και επιχειρήσεων, αλλά έχει γίνει ο βασικός τρόπος για πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να διαβάζει ειδήσεις και να μένει ενημερωμένος.
Το Facebook μας λέει ότι θέλει να προωθήσει τις δημοσιεύσεις φίλων και οικογένειας.. Νομίζω ότι κρύβονται πολλά πίσω από αυτή την ανακοίνωση και τα συμπεράσματα είναι δικά σας..
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.
Ενδιαφέρον, ήδη ούτως ή άλλως βλέπεις ότι πέφτει η απόδοση όταν σταματάς την προώθηση !
Από όποια πλευρά και να το δεις επιχείρηση χωρίς Facebook, πόσο μάλλον eshops δεν υφίσταται