Η δημιουργία ενός E-Shop θέλει μελέτη πριν ξεκινήσει. Αυτό που πρέπει να έχετε γνώση είναι ο τομέας και το αντικείμενο, όπου θα επενδύσετε για να ξεκινήσετε τον σχεδιασμό και την προώθηση. Αφού λοιπόν αποφασίσετε τι θέλετε να πουλήσετε, το επόμενο βήμα είναι η παρακολούθηση του ανταγωνισμού εντός Ελλάδας αρχικώς και μετέπειτα εκτός. Είναι μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια, ώστε να ξέρετε την βάση αγοράς, τα χρήματα που θα χρειαστεί να δαπανήσετε και την δεδομένη διαχείριση της πλατφόρμας.
Μην ξεχνάτε ότι το E-Shop είναι το μαγαζί σας, η βιτρίνα και η επαγγελματική σας παρουσία, συνεπώς η κάθε λεπτομέρεια κάνει την διαφορά. Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που δίνουν σε εσάς ή τον άνθρωπο που θα επιλέξετε να σας την χτίσει για να ξεκινήσετε την δυνατότητα αυτή, αλλά η αρχή χρειάζεται πολύ δουλειά για να καλυφθούν όλα τα μέτωπα.
Είναι απόλαυση για τον χρήστη να μπορεί να αγοράσει ένα προιόν που του αρέσει σε ελάχιστο χρόνο και ότι ώρα θέλει μέρα νύχτα.
Δεν είναι απλή υπόθεση η κατασκευή ενός Eshop, διότι θα πρέπει να πείσει τον επισκέπτη για την αξιοπιστία του μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα που θα κάνει το κλικ για να μπει στην ιστοσελίδα. Η ταχύτητα είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για το Eshop όπως και για οποιαδήποτε ιστοσελίδα, καθώς η λειτουργικότητα και συμβατότητα είναι η αρχή και το τέλος.
Η Συμβατότητα με όλους τους Browsers και τα κινητά τηλέφωνα θα αυξήσουν τις πωλήσεις κατακόρυφα. Ο άνθρωπος είναι διστακτικός και θα παρατηρήσετε μέσα από το Google Analytics την δραστηριότητα του σε όλες τις σελίδες σας και το χρονικό διάστημα που παρέμεινε. Θα δείτε ακόμη, πολλές φορές τους χρήστες να βάζουν στο καλάθι προιόντα αλλά στο τέλος να μην προχωρούν σε κάποια αγορά. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα που θα το αναλύσουμε σε άλλο άρθρο.
Τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου γίνονται ένας δημοφιλής τρόπος για την προσέλκυση διαδικτυακών πελατών. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι δικτυακοί τόποι όπου οι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, χωρίς να χρειάζεται να εγκαταλείψουν την άνεση του σπιτιού τους. Ονομάζονται επίσης ηλεκτρονικά καταστήματα ή ηλεκτρονικές αγορές.
Τι χρειάζεται να προσέξετε πριν τη δημιουργία eshop
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι μια τρομακτική προοπτική. Αλλά αν το κάνετε σωστά, μπορεί να είναι και κερδοφόρο. Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη σας προτού κάνετε το βήμα προς το ηλεκτρονικό εμπόριο:
ΤΘα πρέπει να ξεκινήσετε με ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο
Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα γραπτό έγγραφο που περιγράφει τους στόχους της εταιρείας σας και τον τρόπο με τον οποίο θα τους επιτύχετε. Περιλαμβάνει επίσης οικονομικές προβλέψεις και στρατηγικές μάρκετινγκ, καθώς και μια λεπτομερή περιγραφή του τι κάνει η εταιρεία σας, ποιοι είναι οι πελάτες της και τι την κάνει μοναδική.
Σκοπός της δημιουργίας ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι να σας βοηθήσει να αποσαφηνίσετε το όραμά σας για το μέλλον της εταιρείας σας. Ένα καλό σχέδιο θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι όλα θα παραμείνουν σε καλό δρόμο, ώστε να μπορέσετε να επιτύχετε αυτούς τους στόχους (και να διασκεδάσετε κάνοντάς το).
Ένα καλογραμμένο σχέδιο χρησιμεύει ως ανεκτίμητο εργαλείο καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος -από την έναρξη λειτουργίας μέχρι την ανάπτυξη και την ωρίμανση μέχρι τη συνταξιοδότηση- και θα αποδειχθεί χρήσιμο τόσο σε περιόδους που συμβαίνουν πολλά ταυτόχρονα, όπως κατά την εισαγωγή νέων προϊόντων/υπηρεσιών ή την είσοδο σε νέες αγορές- όσο και σε πιο ήρεμες περιόδους που δεν υπάρχουν μεγάλα έργα σε εξέλιξη, αλλά όλοι χρειάζονται κατεύθυνση ούτως ή άλλως!
Θα πρέπει να έχετε τεχνολογικές γνώσεις
- Πρέπει να έχετε τεχνολογικές γνώσεις.
- Πρέπει να γνωρίζετε καλά την αγορά και τους ανταγωνιστές σας, ή να προσλάβετε κάποιον που γνωρίζει.
- Πρέπει να γνωρίζετε τις νομικές απαιτήσεις για την πώληση προϊόντων στη χώρα ή την περιοχή σας, όπως οι φόροι και οι εισαγωγικοί δασμοί που ισχύουν για τα προϊόντα σας (και αν υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να κάνετε).
- Τέλος, πρέπει να είστε σε θέση να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας – αλλά όχι μόνο με λόγια: οι εικόνες είναι εξίσου σημαντικές!
Ο έλεγχος της αγοράς και του ανταγωνισμού είναι σημαντικός
Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας; Ποιες είναι οι τιμές τους; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των προϊόντων τους σε σύγκριση με τα δικά σας και πώς μπορείτε να τους νικήσετε;
Ποιο εύρος τιμών πρέπει να ορίσω για το προϊόν μου; Έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ή δυνατότητες που θα μπορούσαν να το καταστήσουν ακριβότερο από παρόμοια προϊόντα της αγοράς (για παράδειγμα, αν πρόκειται για υλικό υψηλής ποιότητας ή αν είναι χειροποίητο). Πόσο μου κοστίζει ανά μονάδα η παραγωγή αυτού του προϊόντος σε μεγάλες ποσότητες. Αν πωλούσα αυτό το προϊόν στα 10 δολάρια ανά μονάδα με περιθώριο κέρδους 50%, τότε πόσες μονάδες χρειάζομαι για να μην είμαι απλώς ισοσκελισμένος αλλά να βγάλω χρήματα!
Το κοινό-στόχος είναι σημαντικό επειδή θα καθορίσει τι είδους στρατηγικές μάρκετινγκ πρέπει να χρησιμοποιήσουμε: Ποιος θα αγοράσει τα πράγματά μας και γιατί θα μας επιλέξει αντί για κάποιον άλλο πωλητή που πουλάει παρόμοια προϊόντα/υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές κ.λπ…
Ένα καλό όνομα τομέα είναι απαραίτητο
Ένα καλό όνομα τομέα είναι αυτό που θυμάται κανείς εύκολα, έχει μια καλή συσχέτιση με το εμπορικό σήμα και είναι εύκολο στην ορθογραφία. Θα πρέπει επίσης να έχει υψηλή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης.
Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές:
- Σκεφτείτε πώς οι άνθρωποι θα αναζητήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο διαδίκτυο. Αν, για παράδειγμα, πουλάτε παπούτσια, θα ήταν καλύτερο αν κάποιος μπορούσε απλά να πληκτρολογήσει “παπούτσια” στο Google αντί να χρειαστεί να πληκτρολογήσει κάτι όπως “αγοράζω παπούτσια online”. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι δεν υπάρχουν επιπλέον λέξεις στη διεύθυνση URL σας!
- Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν τυπογραφικά ή ορθογραφικά λάθη κατά την καταχώριση του ονόματος τομέα σας – αυτό μπορεί να συμβεί όταν βιάζεστε! Αν κάποιος αναζητήσει το “shoesonlineau”, δεν θα βρει αυτό που ψάχνει επειδή είναι γραμμένο λάθος (στην πραγματικότητα θα έπρεπε να είναι γραμμένο ως “shoesonlineaustralia”)
Το ίδιο ισχύει και για τον ασφαλή διακομιστή και το πιστοποιητικό SSL
Για να βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία πληρωμής είναι ασφαλής και αξιόπιστη, πρέπει να δημιουργήσετε έναν ασφαλή διακομιστή. Εκεί θα στέλνουν οι πελάτες σας τις οικονομικές τους πληροφορίες, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι μπορούν να τον εμπιστεύονται.
Αν αυτό ακούγεται σαν κάτι που ίσως θέλετε προκειμένου να διατηρήσετε τα δεδομένα των πελατών σας ασφαλή και υγιή, τότε σας έχουμε καλά νέα! Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός πιστοποιητικού SSL είναι η αγορά ενός από έναν αξιόπιστο πάροχο όπως η Comodo ή η Symantec – η τελευταία από τις οποίες προσφέρει μια δωρεάν επιλογή αν μόλις αρχίζετε το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μόλις γίνει αυτό, το μόνο που απομένει να κάνετε είναι να εγκαταστήσετε το λογισμικό στον διακομιστή του ιστοτόπου σας (ή να αναθέσετε σε κάποιον άλλο να το κάνει!).
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι σκληρή δουλειά, αλλά αξίζει τον κόπο αν το κάνετε σωστά!
- Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο είναι απαραίτητο.
- Πρέπει να γνωρίζετε ποια τεχνολογία θα χρησιμοποιήσετε και πόσο θα σας κοστίσει.
- Εάν το όνομα τομέα σας δεν είναι μοναδικό και αξιομνημόνευτο, οι άνθρωποι δεν θα είναι σε θέση να το βρουν στις μηχανές αναζήτησης ή στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram ή το Twitter!
- Η ασφάλεια του ιστότοπού σας θα πρέπει επίσης να λαμβάνεται υπόψη κατά τη δημιουργία ενός καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πλατφόρμα Διαχείρισης Περιεχομένου ή Custom Design;
Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν ομαλά και ότι παρέχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες σας. Η διαχείριση ενός δικτυακού τόπου μπορεί να είναι μια από εκείνες τις εργασίες που φαίνεται ότι δεν έχει μεγάλη σημασία, αλλά στην πραγματικότητα είναι σημαντικό να την κάνετε σωστά. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις που μπορείτε να ακολουθήσετε όταν αποφασίζετε πώς να διαχειριστείτε τον ιστότοπό σας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός CMS ή ενός προσαρμοσμένου σχεδιασμού.
Η χρήση ενός CMS μπορεί να είναι ένας εύκολος τρόπος για να διαχειριστείτε τον ιστότοπό σας.
Ένα CMS μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο. Μπορείτε να επικεντρωθείτε στο περιεχόμενο και να μην χρειάζεται να ανησυχείτε για την τεχνική πλευρά των πραγμάτων, όπως η κωδικοποίηση και η HTML. Μπορείτε να ενημερώνετε τον ιστότοπό σας γρήγορα και εύκολα, είτε πρόκειται για την προσθήκη νέων λειτουργιών, όπως οι ηλεκτρονικές πληρωμές, είτε για την αλλαγή της εμφάνισης και της ατμόσφαιρας του ιστότοπού σας.
Ενώ τα CMS είναι γενικά εύχρηστα, ορισμένα είναι πιο περιοριστικά από άλλα. Αυτό μπορεί να αποτελέσει μειονέκτημα εάν αναζητάτε μια πλατφόρμα που προσφέρει τη δυνατότητα προσθήκης προσαρμοσμένων λειτουργιών ή αλλαγής ορισμένων στοιχείων.
Ορισμένα CMS μπορεί να είναι πιο δύσκολα στη χρήση από άλλα, οπότε είναι σημαντικό να επιλέξετε ένα με διαισθητικό περιβάλλον εργασίας που σας επιτρέπει εύκολη πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενό σας χωρίς να απαιτείται τεχνική βοήθεια από εξωτερικές πηγές.
Ορισμένα CMS προσφέρουν λιγότερη ευελιξία από άλλα – για παράδειγμα, μπορεί να μην σας επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο των στοιχείων σχεδιασμού, όπως το μέγεθος της γραμματοσειράς ή ο συνδυασμός χρωμάτων (ή ακόμη και το αν οι εικόνες εμφανίζονται στις αναρτήσεις). Αν αυτό είναι σημαντικό για εσάς, σκεφτείτε να επιλέξετε μια πλατφόρμα που προσφέρει μεγαλύτερες επιλογές προσαρμογής κατά τη δημιουργία της εμφάνισης και της ατμόσφαιρας του ιστότοπού σας.
Ένα άλλο πιθανό μειονέκτημα της χρήσης ενός συστήματος διαχείρισης περιεχομένου είναι η ασφάλεια: Ορισμένες πλατφόρμες είναι γνωστό ότι είναι λιγότερο ασφαλείς από άλλες – αν λοιπόν η ασφάλεια έχει σημασία για το τι είδους σύστημα διαχείρισης περιεχομένου λειτουργεί καλύτερα για τις ανάγκες του οργανισμού σας!
Η προσαρμοσμένη ανάπτυξη σας επιτρέπει να έχετε πλήρη έλεγχο της εμφάνισης και της ατμόσφαιρας του ιστότοπού σας.
Ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου σας επιτρέπει να προσθέτετε και να επεξεργάζεστε κείμενο, εικόνες και βίντεο στον ιστότοπό σας. Το CMS σας επιτρέπει επίσης να δημιουργείτε σελίδες, κατηγορίες, συνδέσμους και άλλο περιεχόμενο. Μπορείτε επίσης να ενημερώσετε την εμφάνιση αυτών των στοιχείων με θέματα που παρέχονται από τον πάροχο του CMS ή να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα σχέδια με βάση το θέμα.
Ωστόσο, αν θέλετε πλήρη έλεγχο της εμφάνισης και της λειτουργίας του ιστότοπού σας, τότε είναι απαραίτητη η προσαρμοσμένη ανάπτυξη. Με την προσαρμοσμένη ανάπτυξη δημιουργούμε έναν ιστότοπο από το μηδέν με γνώμονα όλα τα χαρακτηριστικά που είναι σημαντικά για την επιχείρησή σας, όπως
- Δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου (καλάθι αγορών) – ώστε να μπορείτε να πουλάτε προϊόντα online
- Περιοχή μελών – ώστε οι χρήστες να μπορούν να εγγραφούν για πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο ή υπηρεσίες όπως ενημερωτικά δελτία
- Φόρμες – για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τους επισκέπτες, όπως όνομα και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Είναι καλύτερο να συνδυάσετε τις δύο προσεγγίσεις, χρησιμοποιώντας ένα CMS για βασικές λειτουργίες, αλλά προσθέτοντας στη συνέχεια προσαρμοσμένο σχεδιασμό για άλλα στοιχεία.
Είναι δύσκολο να πούμε ποια προσέγγιση είναι καλύτερη, καθώς εξαρτάται από τις ανάγκες και τους στόχους σας. Αν θέλετε έναν ιστότοπο που μπορεί εύκολα να ενημερωθεί από πολλούς ανθρώπους και έχει συνεπή εμφάνιση σε όλες τις σελίδες, τότε ένα CMS μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς. Από την άλλη πλευρά, εάν ο ιστότοπός σας απαιτεί προσαρμοσμένα στοιχεία σχεδιασμού (όπως ένα κινούμενο λογότυπο) ή απαιτεί πιο εκτεταμένη λειτουργικότητα από αυτή που είναι διαθέσιμη μέσω των περισσότερων CMS, τότε θα είχε νόημα να επιλέξετε την προσαρμοσμένη ανάπτυξη.
Σε πολλές περιπτώσεις έχει νόημα να συνδυάσετε αυτές τις δύο προσεγγίσεις: χρησιμοποιήστε ένα CMS για τη βασική λειτουργικότητα, αλλά στη συνέχεια προσθέστε προσαρμοσμένο σχεδιασμό για άλλα στοιχεία του ιστοτόπου σας- με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επωφεληθείτε και από τους δύο κόσμους, χωρίς να υπάρχει μεγάλη επικάλυψη μεταξύ τους!
Το αν θα χρησιμοποιήσετε μια πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου ή προσαρμοσμένο σχεδιασμό εξαρτάται από τις ανάγκες της επιχείρησής σας.
Το CMS είναι εξαιρετικό για τη βασική λειτουργικότητα, αλλά μπορεί να χρειαστείτε προσαρμοσμένο σχεδιασμό για άλλα στοιχεία. Ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου είναι μια εξαιρετική επιλογή για μια μικρή επιχείρηση που θέλει να δημιουργήσει τον ιστότοπό της γρήγορα και εύκολα. Προσφέρει πολλές λειτουργίες, όπως αναρτήσεις σε ιστολόγια, σελίδες, γκαλερί και πολλά άλλα–όλα μέσα σε μια διαισθητική διεπαφή που καθιστά εύκολη τη χρήση, ακόμη και αν δεν έχετε τεχνικές γνώσεις.
Ωστόσο, εάν ο ιστότοπός σας έχει μοναδικές απαιτήσεις ή απαιτεί πολλές προσαρμογές (όπως η προσθήκη προσαρμοσμένων γραμματοσειρών ή η εργασία με εικόνες), τότε το CMS μπορεί να μην είναι το κατάλληλο για εσάς–τουλάχιστον όχι ακόμα: αυτού του είδους οι αλλαγές απαιτούν τεχνική βοήθεια από κάποιον που γνωρίζει πώς λειτουργούν αυτά τα πράγματα από την πλευρά του backend!
Δημιουργία Eshop – Η διαδικασία
Η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος είναι μια διαδικασία δημιουργίας ενός Eshop. Το πρώτο βήμα είναι ο σχεδιασμός, κατά τη διάρκεια του οποίου δημιουργείτε μια οπτική ιδέα του καταστήματός σας και καθορίζετε τα κύρια στοιχεία του. Στη συνέχεια ακολουθεί η κατασκευή eshop, κατά την οποία δημιουργείτε την τεχνική υποδομή για την ηλεκτρονική σας επιχείρηση: συστήματα back-end και front-end (πλαίσιο ηλεκτρονικού εμπορίου), βάσεις δεδομένων με προϊόντα, κατηγορίες και άλλα δεδομένα που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός αποτελεσματικού ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό έρχεται η έναρξη λειτουργίας του eshop – αυτό το στάδιο περιλαμβάνει την έναρξη λειτουργίας του ιστότοπου στο διαδίκτυο με ενεργοποιημένες όλες τις απαραίτητες λειτουργίες του, ώστε οι πελάτες να μπορούν να αρχίσουν να παραγγέλνουν από αυτόν αμέσως μετά την επίσκεψή τους στον ιστότοπό σας
Σχεδιασμός Eshop
Ο σχεδιασμός Eshop είναι ένας συνδυασμός τέχνης, σχεδιασμού και τεχνολογίας. Είναι ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος. Το eshop σας μπορεί να κάνει ή να καταστρέψει με βάση το σχεδιασμό του καταστήματός του.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας όταν σχεδιάζετε το eshop σας είναι το πώς θα πρέπει να φαίνεται στους πιθανούς πελάτες σας; Τι είδους εικόνα θέλετε να συνδέσουν με την επωνυμία σας; Αυτό θα σας βοηθήσει να καθορίσετε το είδος των γραφικών και των χρωμάτων που θα χρησιμοποιηθούν στο λογότυπο, καθώς και άλλα οπτικά στοιχεία, όπως εικόνες προϊόντων και εικονογραφήσεις.
Ανάπτυξη Eshop
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται.
- Οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
- Οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εύκολες στη χρήση και τη διαχείριση, γεγονός που τις καθιστά μια καλή στρατηγική για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που επιθυμούν να αυξήσουν τις πωλήσεις της εταιρείας τους στο διαδίκτυο.
Σχεδιασμός ιστοσελίδων για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας εξειδικευμένος τομέας. Οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτούν υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας και ασφάλειας, γι’ αυτό και πρέπει να είναι φιλικοί προς τα κινητά. Επιπλέον, οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να είναι σε θέση να χειρίζονται περίπλοκη επεξεργασία πληρωμών και να είναι ασφαλείς έναντι χάκερ που προσπαθούν να κλέψουν τις προσωπικές πληροφορίες των πελατών σας.
Το γεγονός ότι διαβάζετε αυτό το άρθρο σημαίνει ότι καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο μπορεί να είναι για κάποιον που δεν έχει εμπειρία σε αυτόν τον τομέα να κατασκευάσει τον δικό του ιστότοπο από το μηδέν – και για καλό λόγο! Αυτός ο τύπος έργου απαιτεί την κατανόηση πολλών διαφορετικών τεχνολογιών, όπως HTML5/CSS3/Javascript/AJAX κ.λπ., δομές βάσεων δεδομένων όπως MySQL ή MSSQL Server (ή και τα δύο), γλώσσες server side όπως PHP ή ASP .NET Framework 3+.
Δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος
Ένας καλός δικτυακός τόπος ηλεκτρονικού εμπορίου είναι κάτι περισσότερο από έναν όμορφο σχεδιασμό. Είναι επίσης η διαισθητική εμπειρία του χρήστη, που σημαίνει ότι οι πελάτες σας θα μπορούν να βρίσκουν τα προϊόντα που θέλουν γρήγορα και εύκολα. Εάν σκέφτεστε να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη σας πριν ξεκινήσετε:
- Πόσο χρόνο διαθέτω; Θέλω κάτι απλό ή πολύπλοκο;
- Τι είδους προϊόντα πουλάω; Είναι ακριβά ή φθηνά; Πόσα διαφορετικά είδη προϊόντων θα υπάρχουν (π.χ. ρούχα έναντι οικιακών ειδών);
- Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μου σε αυτόν τον χώρο της αγοράς – και πώς μπορώ να ξεχωρίσω από αυτούς προσφέροντας κάτι καλύτερο από αυτό που κάνουν;
Τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου γίνονται ένας δημοφιλής τρόπος για την προσέλκυση διαδικτυακών πελατών
Στον σημερινό κόσμο, το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ένας δημοφιλής τρόπος για την προσέλκυση διαδικτυακών πελατών. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στο διαδίκτυο για τις αγορές τους και θα συνεχίσουν να το κάνουν και στο μέλλον. Ως αποτέλεσμα αυτής της ανάπτυξης, οι εταιρείες που πωλούν προϊόντα στο διαδίκτυο πρέπει να δημιουργήσουν ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να διατηρήσουν τους πελάτες τους.
Τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εξαιρετικοί τρόποι για τις επιχειρήσεις να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας από τις ιστοσελίδες τους αντί να περνούν από τρίτους, όπως το Amazon ή το eBay. Τους επιτρέπει μεγαλύτερο έλεγχο του τρόπου εμφάνισης των προϊόντων τους στην οθόνη και τους δίνει πρόσβαση σε άλλα χαρακτηριστικά, όπως συστήματα επεξεργασίας πληρωμών, τα οποία δεν θα ήταν δυνατά διαφορετικά.
Είναι σημαντικό το SEO για μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου;
Το SEO είναι σημαντικό για κάθε ιστότοπο, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου ή όχι. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το SEO είναι απαραίτητο για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου:
- Θα σας βοηθήσει να έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας. Οι άνθρωποι που αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες στο Google θα βρουν τον ιστότοπό σας, αν αυτός βρίσκεται σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όσο περισσότεροι άνθρωποι επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, τόσο περισσότερες ευκαιρίες πωλήσεων υπάρχουν για εσάς.
- Θα βοηθήσει τον ιστότοπό σας να καταταγεί υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, έτσι ώστε ακόμη περισσότεροι άνθρωποι να τον βρίσκουν όταν ψάχνουν στο διαδίκτυο – και ελπίζουμε να γίνουν πελάτες!
- Επειδή το SEO συμβάλλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, της αξιοπιστίας και της αξιοπιστίας (τα οποία όλα συμβάλλουν θετικά στη βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής), η εφαρμογή καλών πρακτικών SEO σημαίνει ότι οι χρήστες θα αντιλαμβάνονται την αξία των προσφερόμενων προϊόντων ως υψηλότερη από τις προσφορές των ανταγωνιστών σας, οι οποίες μπορεί να έχουν κακή κατάταξη ή να μην έχουν καθόλου κατάταξη
Πώς να βελτιώσετε το SEO για έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου;
- Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στον τίτλο των σελίδων των προϊόντων σας
- Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στη μετα-περιγραφή των σελίδων προϊόντων σας.
- Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στο alt text των εικόνων σας (φωτογραφίες προϊόντων)
- Περιγράψτε τα προϊόντα χρησιμοποιώντας λέξεις και φράσεις-στόχους σε όλο το τμήμα της περιγραφής
- Συμπεριλάβετε λέξεις και φράσεις-στόχους ως παραμέτρους URL
Πώς να εξασφαλίσετε υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης;
- Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενό σας:
- Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για χρήστες κινητών τηλεφώνων:
- Προσθέστε έναν χάρτη σελίδων XML:
- Δημιουργήστε ένα αρχείο robots.txt στον διακομιστή σας, το οποίο θα ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης να μην ευρετηριάζουν ορισμένα αρχεία στον ιστότοπό σας (όπως εικόνες). Αυτό είναι χρήσιμο αν έχετε πολλές σελίδες με πολλές εικόνες που δεν χρειάζεται να ανιχνεύονται πολύ συχνά ή καθόλου.
Οι λέξεις κλειδιά παίζουν τεράστιο ρόλο στο στήσιμο του ηλεκτρονικού καταστήματος. Για παράδειγμα κάθα κατηγορία πρέπει να είναι στοχευμένη, Αν προσφέρετε Προσκλητήρια Βάπτισης τότε πρέπει να έχετε την ανάλογη στόχευση.
Ποιος είναι ο ρόλος των meta tags στο SEO;
Οι ετικέτες μετα είναι κώδικας που μπορεί να προστεθεί στις σελίδες του ιστότοπού σας. Χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το περιεχόμενο μιας σελίδας και να βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν τον ιστότοπό σας.
Οι ετικέτες μετα χρησιμοποιούνται επίσης για να βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να κατατάξουν τον ιστότοπό σας, επομένως είναι σημαντικό να τις χρησιμοποιείτε σωστά.
Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τη χρήση των meta tags:
Προσθέστε σήμανση δομημένων αποσπασμάτων στους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου σας.
Η σήμανση δομημένων αποσπασμάτων είναι ένας τρόπος για να προσθέσετε περιεχόμενο αναγνώσιμο από μηχανήματα στον ιστότοπό σας. Είναι σημαντικό επειδή βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό σας και να παρέχουν καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης για τους χρήστες.
Για να προσθέσετε σήμανση πρέπει να χρησιμοποιήσετε ειδικές ετικέτες που περιγράφουν τον τύπο των πληροφοριών που παρουσιάζετε στη σελίδα.
Βελτιστοποιήστε τις σελίδες προϊόντων σας χρησιμοποιώντας τον τίτλο, την περιγραφή και την εικόνα του προϊόντος
Η βελτιστοποίηση των σελίδων των προϊόντων σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης. Κάθε κατηγορία είναι σημαντική γιατί ακολουθούν τα προιόντα. Συνεπώς όταν θέλετε να ανεβάσετε θέσεις μια φράση όπως βιβλία ευχών βάπτισης, θα πρέπει να γίνει η ανάλογη βελτοστοποίηση. Μπορείτε να το κάνετε αυτό εστιάζοντας στα εξής:
- Τίτλος προϊόντος – Βεβαιωθείτε ότι ο τίτλος του προϊόντος σας ταιριάζει με αυτό που αναζητούν οι χρήστες στο Google, καθώς και με τον τρόπο που θα το περιέγραφαν αν το έβλεπαν στο διαδίκτυο. Αυτό θα σας βοηθήσει να καταταγείτε υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, επειδή οι χρήστες θα αναγνωρίζουν τι παίρνουν πριν κάνουν κλικ για να δουν τις τιμές ή άλλες λεπτομέρειες σχετικά με ένα συγκεκριμένο προϊόν.
- Περιγραφή – Το τμήμα της περιγραφής θα πρέπει να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με αυτό που αναζητούν οι άνθρωποι (π.χ. “μπλε αθλητικά παπούτσια” αντί για απλά “αθλητικά παπούτσια”) και επίσης να εξηγεί γιατί κάποιος θα ήθελε αυτό το συγκεκριμένο ζευγάρι σε σχέση με άλλα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά (π.χ. “Αυτά τα παπούτσια έχουν ρυθμιζόμενο λουράκι στον αστράγαλο ώστε να εφαρμόζουν άνετα γύρω από το πόδι μου χωρίς να γλιστρούν κατά τη διάρκεια της άσκησης”). Θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης, εάν υπάρχουν, και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, όπως εάν γίνονται δεκτές/επιστρέφονται οι επιστροφές κ.λπ.”.
Αποκτήστε περισσότερες κριτικές από τους πελάτες
- Αποκτήστε περισσότερες κριτικές ζητώντας από τους πελάτες να αφήσουν κριτικές
- Αποκτήστε περισσότερες κριτικές προσφέροντας κίνητρα
- Παρέχετε μια φόρμα κριτικής στον ιστότοπό σας και ζητήστε από τους ανθρώπους να τη συμπληρώσουν πριν κάνουν check out ή όταν έχουν κάποιο πρόβλημα με την παραγγελία τους
- Προσθέστε ένα widget κριτικής στον ιστότοπό σας ηλεκτρονικού εμπορίου που επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται εύκολα τις σκέψεις τους για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσετε την ορατότητα του ιστότοπού σας για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το SEO για να βελτιώσετε την ορατότητα του ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου σας στις κατατάξεις των μηχανών αναζήτησης.
- Βελτιστοποίηση των meta tags: Οι μετα-ετικέτες είναι κομμάτια κώδικα που χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης για τον προσδιορισμό του περιεχομένου και των πληροφοριών μιας σελίδας. Θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε αυτές τις ετικέτες για να βεβαιωθείτε ότι αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια αυτό που πουλάτε, συμπεριλαμβανομένων των ονομάτων των προϊόντων, των τιμών, των περιγραφών και άλλων.
- Χρησιμοποιήστε τη σήμανση δομημένων δεδομένων: Η σήμανση δομημένων δεδομένων είναι ένας τρόπος με τον οποίο η Google καταλαβαίνει τι είδους περιεχόμενο υπάρχει σε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας (π.χ. κριτικές), ώστε να μπορεί να εμφανίζει καλύτερα αυτές τις πληροφορίες στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης για τους χρήστες που θέλουν περισσότερες λεπτομέρειες για τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν online. Αυτός ο τύπος σήμανσης συμβάλλει επίσης στη βελτίωση των μετατροπών, επειδή οι πελάτες θα μπορούν να βρίσκουν γρήγορα ακριβώς αυτό που ψάχνουν χωρίς να χρειάζεται να κάνουν οι ίδιοι πρόσθετη αναζήτηση!
Συμπερασματικά
Υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές για καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και είναι σημαντικό να επιλέξετε τη σωστή για την επιχείρησή σας. Ελπίζουμε ότι αυτό το άρθρο σας έδωσε κάποια εικόνα για το τι κάνει έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τρεις κορυφαίες υπηρεσίες που μπορείτε να έχετε την βάση του Ε-Shop σας είναι η WordPress, Magento και η Prestashop. Και οι τρεις προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και μπορώ να σας βοηθήσω στην κατασκευή του σε όποια πλατφόρμα και αν επιλέξετε. Η διαχείριση μετά την ολολκλήρωση του Eshop απαιτεί κάποιες μέρες εκπαίδευση και μετά είστε έτοιμοι. Προσοχή ! Άλλο η κατασκευή και διαμόρφωση ιστοσελίδας και άλλο η προώθηση ! Δεν αρκεί ένα E-Shop από μόνο του να υπάρχει.
Για να βγει από την επιφάνεια χρειάζεται το Advertising σε πλατφόρμες όπως Google Ads και Bing, με τα Social Media να πλαισιώνουν τον κύκλο της διαφήμισής.
Το On Page Seo και η βελτιστοποίηση με διάφορες τακτικές θα τις βρείτε σε άλλα άρθρα που έχω αναπτύξει. Ο κύριος σκοπός του E-shop είναι η κατασκευή του να έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να πείθει τον επισκέπτη για τον επαγγελματισμό και την λειτουργικότητα σαν να έχει μπει σε φυσικό
Μεγάλο ρόλο παίζουν η θέση των τιμών στο κάθε προιόν, η περιγραφή και οι φωτογραφίες. Καλό θα είναι όλα αυτά να προσεχθούν λεπτομερώς για να αυξήσετε τις πιθανότητες να πετύχετε ! Θα μιλήσω αναλυτικά για τις πλατφόρμες Magento και PrestaShop στα επόμενα άρθρα.
- Δικηγόρος Κ. ΚαμουζήςΒραβευμένο δικηγορικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google.
- Χειρουργός Κ. ΑποστόλουΒραβευμένο ιατρικό Website για καμπάνιες SEO με πολλαπλές κατατάξεις στη 1η σελίδα του Google. Δείτε τι είπε για εμάς ο ιατρός.
- Ορθοπεδικός Α. Σταθελλης1η σελίδα στη Google σε δεκάδες λέξεις κλειδιά όπως και πρώτες θέσεις. Τι είπε ο γιατρός για εμάς.
πολυ κατατοπιστικο ευγε.
Και όλα αυτά είναι η αρχή για να ανέβεις το βουνό..
Μάλιστα..Ενδιαφέρον Κ. Χατζηθεοδοσίου
Καλησπέρα Κύριε Χατζηθεοδοσίου. Από τα άρθρα σας καταλαβαίνω ότι έχετε βαθιά γνώση του θέματος και θα ήθελα συμβουλές για ένα Eshop που έχω φτιάξει στην πλατφόρμα Prestashop.
Καλησπέρα σας Κύριε Κώστα. Επικοινωνήστε μαζί μου στο [email protected] και δώστε μου μια εικόνα με τις ανάγκες και τα προβλήματα του Eshop.
φαινεται οτι εχετε πολυ καλη γνωση του θεματος,ενδιαφερον για τους νεους επιχειρηματιες που θελουν να κανουν κατι δικο τους μικρο η μεγαλο,θα επικοινωνησω συντομα μαζι σας…
χμ..