Κάθε μέρα στο SEO, υπάρχουν ανησυχίες, θαύματα, και αν. Αυτά περιλαμβάνουν ερωτήσεις όπως “Αρέσει στη Google η ιστοσελίδα μου ;” και “Κάνω σωστή δουλειά στη βελτιστοποίηση ;”

Ενώ θέλουμε μόνο να προσφέρουμε στις μηχανές αναζήτησης ποιοτικό περιεχόμενο για την τιμαριθμική αναπροσαρμογή και την εκτίμηση, μπορεί να είναι δελεαστικό να απαλλαγούμε από το ευρετήριο περιεχομένου.

Επίσης, μπορείτε να ανησυχήσετε ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν κατανοούν το περιεχόμενό σας, επειδή υπάρχουν παρόμοιες σελίδες λόγω παραλλαγών προϊόντων κ.λπ.

Μπορεί να βλάψετε σοβαρά το SEO σας, παίρνοντας αποφάσεις που θα μπορούσαν να κάνουν την Google ευτυχισμένη αλλά τελικά να βλάψουν το δυναμικό ορατότητας της οργανικής σας αποτελεσματικότητας.

Ας δούμε για ποιο λόγο μπορεί να θέλετε να διαμορφώσετε την αναπροσαρμογή / τις σελίδες σας με δυνατότητα ανίχνευσης καθώς και μερικά παραδείγματα που μπορείτε κάνετε.

Canonical Tags

Η χρήση κανονικών ετικετών μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καθοδηγήσετε μια μηχανή αναζήτησης ανίχνευσης ως προς την αντιπροσωπευτική έκδοση του διπλού περιεχομένου ή παρόμοιου περιεχομένου. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τοποθετήσετε αυτήν την ετικέτα στο κεφάλαιο του πηγαίου κώδικα.

Η κανονική ετικέτα μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος αντιμετώπισης περιεχομένου που γνωρίζετε ότι είναι διπλό ή παρόμοιο, αλλά για τις ανάγκες των χρηστών στον ιστότοπο ή μια αργή ομάδα συντήρησης ιστότοπου, πρέπει να υπάρχει.

Πώς καταλαβαίνετε εάν έχετε παρόμοιο ή διπλό περιεχόμενο στον ιστότοπό σας;

Η πιο εύκολη δοκιμή είναι να ψάξετε με μη αυτόματο τρόπο τον ιστότοπό σας και να διαχειριστείτε τμήματα ιστότοπων που φαίνεται να έχουν ξεχωριστές διευθύνσεις URL αλλά έχουν παρόμοιο περιεχόμενο (π.χ. αντίγραφο, εικόνα, επικεφαλίδες, στοιχεία τίτλου κ.λπ.).

Ακολουθήστε μερικές από αυτές τις διευθύνσεις URL και χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο όπως το πρόγραμμα ελέγχου παρόμοιων σελίδων. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το Siteliner, το οποίο θα εξετάσει τον ιστότοπό σας για παρόμοιο περιεχόμενο.

Τώρα που έχετε μια καλή αίσθηση για περιπτώσεις ομοιότητας, θα πρέπει να καταλάβετε αν αυτή η έλλειψη μοναδικότητας αξίζει μια κανονική ετικέτα. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα και λύσεις.

Περίπτωση 1: Ο ιστότοπός σας υπάρχει σε εκδόσεις HTTP και HTTPS των σελίδων ιστότοπου.

Λύση: Βάλτε Canonical ετικέτα στην έκδοση σελίδας που έχει το μεγαλύτερο αριθμό συνδέσμων, εσωτερικών συνδέσεων κ.λπ., έως ότου μπορείτε να κάνετε ανακατεύθυνση ένα προς ένα όλων των διπλών σελίδων.

Περίπτωση 2: Πουλάτε διάφορα είδη με μπλουζάκια με διάφορα θέματα από αυτά ανά τύπο. Δεν υπάρχει μοναδικό copy σε αυτές τις σελίδες, μόνο το μοναδικό όνομα, η εικόνα, η τιμή κ.λπ. Θα έπρεπε να δείχνετε με κανονική ετικέτα τις σελίδες προϊόντων προς την κεντρική κατηγορία ;

Λύση: Μην κάνετε τίποτα. Αυτές οι σελίδες είναι αρκετά μοναδικές ώστε να αναπροσαρμόζονται. Έχουν μοναδικά ονόματα που τα διαφοροποιούν και αυτό θα μπορούσε να σας βοηθήσει σε περιπτώσεις κλειδιών λέξεων-κλειδιών Long Tail.

Περίπτωση 3: Πουλάτε μπλουζάκια αλλά έχετε μια σελίδα για κάθε χρώμα και για κάθε μπλουζάκι.

Λύση: Βάλτε κανονική ετικέτα στις σελίδες με τα χρώματα για να αναφερθεί η κεντρική σελίδα T shirt. Κάθε σελίδα δεν είναι ξεχωριστό προϊόν, απλά μια απλή παραλλαγή. Σε κάθε περίπτωση η σωστή δομή πλέον είναι να τα βάζετε όλα σε μια σελίδα.

Ένα καλό παράδειγμα είναι ένας χώρος πωλήσεων αυτοκινήτων ο οποίος διαθέτει σελίδες για αυτοκίνητα, σχετιζόμενα μοντέλα και παραλλαγές αυτών των μοντέλων (2Dr, 4Dr, V8, V6, deluxe έκδοση κ.λπ.). Η αρχική σκέψη με αυτόν τον ιστότοπο είναι ότι όλες οι παραλλαγές είναι απλά κοντά σε διπλότυπες σελίδες μοντέλου. Γιατί λοιπόν θέλουμε να ενοχλήσουμε τις μηχανές αναζήτησης με αυτό το σχεδόν διπλό περιεχόμενο όταν μπορούμε να κανονικοποιήσουμε αυτές τις σελίδες για να δείξουμε τη σελίδα μοντέλου ως αντιπροσωπευτική σελίδα;

Προχωρήσαμε προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά εξακολουθούμε να ανησυχούμε για το κατά πόσο αυτές οι σελίδες θα μπορούσαν να πετύχουν και μας έκαναν να δημιουργήσουμε canonical σε κάθε αντίστοιχη σελίδα.

Τι βλέπαμε λοιπόν;

Διαπιστώσαμε ότι η οργανική επισκεψιμότητα αυξήθηκε σε αυτές τις μικρές σελίδες αλλά και στις γονικές σελίδες. Κατά τη γνώμη μου, όταν αποδίδετε πίστωση στις μικρές σελίδες, η γονική σελίδα φαίνεται να έχει περισσότερη εξουσία, καθώς έχει πολλές μικρές σελίδες, οι οποίες δίνουν πίσω “πίστωση”.

Η μηνιαία κυκλοφορία σε όλες αυτές τις σελίδες μαζί αυξήθηκε 5 φορές. Από τον Σεπτέμβριο, όταν αναθεωρήσαμε τις κανονικές ετικέτες, υπάρχει πλέον 5 φορές μηνιαία οργανική κίνηση σε αυτήν την περιοχή του ιστότοπου με 754 σελίδες που οδηγούν οργανικά την επισκεψιμότητα. Έχει λοιπόν μεγάλη σημασία να είστε σίγουροι ότι τα Canonical Tags θα χρησιμοποιηθούν σωστά. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τι προσέχει περισσότερο το Googlebot όταν ψάχνει την ιστοσελίδα σας.

Μην κάνετε τα παρακάτω λάθη με τα Canonical Tags

Ορισμός κανονικών ετικετών που υποβάλλονται σε ανακατεύθυνση πριν από την επίλυση στην τελική σελίδα. Μην επιβραδύνετε τις μηχανές αναζήτησης, αναγκάζοντάς τις να ανακατευθύνουν και δείχνοντας τη σημασία μιας σελίδας που δεν είναι live.
Οι Canonical ετικέτες έχουν ρυθμιστεί σε 404 σελίδες σφαλμάτων.
Canonical tagging σε λάθος έκδοση σελίδας, δηλ. Www.nn-www., HTTP / HTTPS.

Θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Noindex;

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την ετικέτα meta robots noindex για να αποκλείσετε πλήρως παρόμοια ή διπλά αντίγραφα. Η τοποθέτηση της ετικέτας noindex στην ενότητα κεφαλίδας του πηγαίου κώδικα θα σταματήσει τις μηχανές αναζήτησης από την ευρετηρίαση αυτών των σελίδων.

Παρόλο που η ετικέτα meta robots noindex είναι ένας γρήγορος τρόπος για να αφαιρέσετε το διπλό περιεχόμενο από την κατάταξη, μπορεί να είναι επικίνδυνο για την οργανική σας κίνηση αν δεν το χρησιμοποιήσετε σωστά.

Αυτή η ετικέτα έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για την απομάκρυνση των μεγάλων ιστότοπων ώστε να παρουσιάζουν μόνο σελίδες ιστοσελίδων που έχουν σημασία στην αναζήτηση, έτσι ώστε οι δαπάνες ανίχνευσης να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές. Ωστόσο, θέλετε οι μηχανές αναζήτησης να βλέπουν όλο το σχετικό περιεχόμενο του ιστότοπου για να κατανοήσουν την ταξινόμηση ιστότοπων και την ιεραρχία των σελίδων.

Ολοκληρώνοντας

Οι ετικέτες canonical και meta robots noindex μπορούν να είναι χρήσιμα εργαλεία για να καθοδηγήσουν τις μηχανές αναζήτησης σε γνωστή ομοιότητα και επικάλυψη περιεχομένου ή την αφαίρεση περιττού περιεχομένου από τους δείκτες μηχανών αναζήτησης.

Να είστε προσεκτικοί με τις ετικέτες! Είναι εύκολο να εμποδίσετε το δυναμικό προβολής οργανικής αναζήτησης, εστιάζοντας εσφαλμένα στον τρόπο ανίχνευσης της ιστοσελίδας σας.