Η πρώτη σελίδα στη Google πλέον δεν είναι μια απλή υπόθεση.

Η Google έχει εξελιχθεί δραστικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Σήμερα, η αντιστοίχιση, μια μέθοδος που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη επεξεργάζεται περίπου το 30% όλων των αναζητήσεων και η Google μπορεί να αναγνωρίσει τις έννοιες πίσω από τις λέξεις-κλειδιά. Έχουν εισαγάγει το RankBrain, την πρώτη ευρετηρίαση για κινητά και το HTTPS. Καθώς πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές και να βρούμε τρόπους να φτάσουμε στην κορυφή των SERPs, το θέμα των συντελεστών κατάταξης παραμένει τόσο φρέσκο όσο ποτέ.

Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι οι παράγοντες κατάταξης που πρέπει να λάβετε υπόψη το 2020 και ποιοι είναι οι μύθοι.

Η ηλικία του Domain και το μήκος εγγραφής.

Πολλοί ειδικοί στο SEO λένε ότι η ηλικία του domain θεωρείται παράγοντας κατάταξης εδώ και πολύ καιρό. Αυτή η σκέψη καθιστούσε τους webmasters να κυνηγήσουν παλιότερα Domains με την ελπίδα να επωφεληθούν από το βάρος τους. Επιπλέον, τα Domains με μια μακρύτερη περίοδο εγγραφών πιστεύεται ότι φαίνονται πιο νόμιμα στα μάτια της Google. Αυτή η πεποίθηση προήλθε πιθανώς χάρη σε ένα από τα παλαιότερα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Google, λέγοντας, συγκεκριμένα, ότι:
“Οι πολύτιμοι (νόμιμοι) τομείς συχνά πληρώνονται για αρκετά χρόνια εκ των προτέρων, ενώ οι παράνομοι (παράνομοι) τομείς σπάνια χρησιμοποιούνται για περισσότερο από ένα χρόνο.”

Λέει η Google

Ωστόσο, η Google αρνείται ότι η ηλικία του Domain δεν έχει οποιεσδήποτε επιπτώσεις στην κατάταξη. Πίσω στο 2010, ο Matt Cutts δήλωσε σαφώς ότι δεν υπήρχε διαφορά για το Google “μεταξύ ενός Domain ηλικίας έξι μηνών και ενός έτους”. Ο John Muller ήταν ακόμα πιο ακριβής, λέγοντας ότι ένα “όχι” τόσο στην ηλικία του Domain όσο και στο μήκος εγγραφής, δεν είναι παράγοντες κατάταξης.

Εν κατακλείδι

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα νέων Domains που χρησιμοποιούνται για υψηλής ποιότητας και πολύτιμους ιστότοπους και πολλά παλιά πεδία που χρησιμοποιούνται για spamming. Η ηλικία του Domain και το μήκος εγγραφής αποκλειστικά είναι απίθανο να επηρεάσουν σημαντικά την κατάταξη. Πιθανώς, τα παλιότερα ονόματα μπορεί να επωφεληθούν από άλλους παράγοντες, όπως οι σύνδεσμοι backlinks κ.λπ. Ωστόσο, αν ένα όνομα είχε κακή ιστορία πτώσεων κατάταξης ή κυρώσεων με ανεπιθύμητα μηνύματα, η Google ενδέχεται να αρνηθεί την επιστροφή που δείχνει σε αυτήν. Και σε ορισμένες περιπτώσεις, μια ποινή σε ένα Domain μπορεί να μεταβιβαστεί και σε έναν νέο ιδιοκτήτη.

Domain με λέξη κλειδί

Οι άνθρωποι λένε

Τα Keyword domains – είναι Domains που περιέχουν λέξεις-κλειδιά στα ονόματά τους ή συνίστανται από λέξεις-κλειδιά (τα επονομαζόμενα domains επακριβούς αντιστοίχισης (EMD)). Πιστεύεται ότι κατατάσσονται καλύτερα και ταχύτερα (από τα μη βασισμένα σε λέξεις-κλειδιά Domains), καθώς τα ονόματά τους χρησιμεύουν ως σήμα συνάφειας. Σε μία από τις απαντήσεις το 2011, ο Matt Cutts επιβεβαίωσε έμμεσα, λαμβάνοντας υπόψη τις λέξεις-κλειδιά στα ονόματα. Υπενθύμισε στους χρήστες που είχαν διαμαρτυρηθεί για το Google “δίνοντας λίγο βάρος για τις λέξεις-κλειδιά σε Domains”.

Λέει η Google

Σε μία από τις περιόδους του Hangout περίπου πριν από ένα χρόνο, ο John Mueller απάντησε σε μια ερώτηση σχετικά με τα domains λέξεων-κλειδιών λέγοντας:
“… ακριβώς επειδή οι λέξεις-κλειδιά είναι σε ένα όνομα δεν σημαίνει ότι αυτόματα θα ταξινομηθεί για αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για πραγματικά, πολύ καιρό.”
“… είναι φυσιολογικό να ταξινομούνται για αυτές τις λέξεις-κλειδιά και ότι τυχαίνει να τις έχουν στο domain name τους είναι κάπως άσχετες με την τρέχουσα κατάταξή τους”.

Εν κατακλείδι

Έτσι, στο τέλος της ημέρας, η κατοχή μιας λέξης-κλειδιού ως ονόματος Domain δεν έχει καμιά σχέση με την ενίσχυση της κατάταξης σήμερα. Υπάρχουν πολλές υπερ-επιτυχημένες επιχειρήσεις που διαθέτουν επώνυμα Domains που δεν βασίζονται σε λέξεις-κλειδιά. Όλοι γνωρίζουν το Amazon.com, για παράδειγμα, αλλά όχι κάτι σαν buythingsonline.com. Σκεφτείτε το Facebook, το Twitter, το TechCrunch κλπ. Η ποιότητα και η αξία των χρηστών είναι πολύ πιο σημαντικά.

Λέξη-κλειδί στη διεύθυνση URL μιας σελίδας

Οι ειδικοί στο SEO αναφέρουν ότι η χρήση μιας λέξης-στόχου ως μέρος της διεύθυνσης URL της σελίδας μπορεί να λειτουργήσει ως σήμα κατάταξης σχετικότητας. Επιπλέον, τέτοιες διευθύνσεις URL μπορούν να χρησιμεύσουν ως δικά τους κείμενα anchor texts όταν μοιράζονται όπως είναι. Ωστόσο, ο αντίκτυπος κατάταξης είναι μάλλον μικρός.

Λέει η Google

Ο John Mueller είχε επιβεβαιώσει ότι μια λέξη-κλειδί στη διεύθυνση URL μιας σελίδας ήταν ένα σήμα κατάταξης. Ωστόσο, τόνισε ότι είναι ασήμαντη σε σύγκριση με άλλους παράγοντες κατάταξης και συνιστά να μην αλλάζετε ήδη βαθμολογούμενες διευθύνσεις URL μόνο για να έχουν λέξεις-κλειδιά σε αυτές.
“Πιστεύω ότι αυτός είναι ένας πολύ μικρός παράγοντας κατάταξης.Έτσι δεν είναι κάτι που πραγματικά θα προσπαθούσα να αναγκάσω και δεν είναι κάτι που θα έλεγα ότι αξίζει ακόμα την προσπάθειά σας για την αναδιάρθρωση του ιστότοπού σας ακριβώς έτσι μπορείτε να πάρετε λέξεις-κλειδιά σε τη διεύθυνση URL σας. ”

Εν κατακλείδι

Οι διευθύνσεις URL που περιέχουν λέξεις-κλειδιά εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν το CTR ενός ιστότοπου, καθώς υπαινίσσονται τους χρήστες στο περιεχόμενο της σελίδας. Το Google θεωρεί τέτοιες διευθύνσεις URL ως μικρά σήματα κατάταξης. Λαμβάνοντας υπόψη την ικανότητά τους να χρησιμεύουν ως δικές τους άγκυρες, αξίζει τον κόπο.

Κωδικός χώρας TLD

Οι ειδικοί στο SEO λένε

Το domain ανώτατου επιπέδου κώδικα χώρας (ccTLD) είναι ένας τομέας με μια επέκταση που δείχνει τη σχέση του ιστότοπου με μια συγκεκριμένη χώρα (για παράδειγμα, .it για την Ιταλία ή .fr για τη Γαλλία, .ca για τον Καναδά. gr για την Ελλάδα κ.λπ.). Πιστεύεται ότι η κατοχή ενός ccTLD σας βοηθά να κατατάσσεστε καλύτερα στην περιοχή προορισμού.

Λέει η Google

Το κέντρο βοήθειας της Κονσόλας αναζήτησης Google δηλώνει ότι τα ccTLD
“… είναι ένα ισχυρό μήνυμα τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης που ο ιστότοπός σας προορίζεται ρητά για μια συγκεκριμένη χώρα”.
Ταυτόχρονα, η ύπαρξη ενός TLD κωδικού χώρας μπορεί να μειώσει τις πιθανότητές σας για υψηλότερες τάξεις παγκοσμίως.
“Μπορείτε να στοχεύσετε την ιστοσελίδα σας ή τμήματα αυτού σε χρήστες σε μια συγκεκριμένη χώρα που μιλάει μια συγκεκριμένη γλώσσα. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη σελίδων σας στη χώρα προορισμού, αλλά σε βάρος των αποτελεσμάτων σε άλλες τοπικές γλώσσες”.

Εν κατακλείδι

Ο τομέας ανώτατου επιπέδου κώδικα χώρας είναι καθοριστικός παράγοντας κατάταξης αναζήτησης για μια συγκεκριμένη αναζήτηση χώρας. Έτσι, εάν η επιχείρησή σας στοχεύει σε μια αγορά συγκεκριμένης χώρας, κάτι που πραγματικά πρέπει να διακρίνετε από το Google είναι ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με τους χρήστες της συγκεκριμένης χώρας.

Λέξη-κλειδί στην ετικέτα τίτλου

Οι ειδικοί στο SEO λένε

Η ετικέτα τίτλου λέει στις μηχανές αναζήτησης το θέμα μιας συγκεκριμένης σελίδας. Επιπλέον, οι μηχανές αναζήτησης το χρησιμοποιούν για να σχηματίσουν ένα απόσπασμα αποτελεσμάτων αναζήτησης ορατό στους χρήστες. Λειτουργεί ως ένας παράγοντας κατάταξης που σηματοδοτεί τη συνάφεια της σελίδας με ένα ερώτημα αναζήτησης. Ωστόσο, σήμερα είναι λιγότερο σημαντικό από ό, τι ήταν.
“Βρήκαμε μια πολύ μικρή σχέση μεταξύ της βελτιστοποίησης της λέξης-κλειδιού της ετικέτας τίτλου και της κατάταξης. Αυτός ο συσχετισμός ήταν σημαντικά μικρότερος από όσο αναμενόταν, πράγμα που μπορεί να αντανακλά την κίνηση της Google στη Σημασιολογική Αναζήτηση”.

Λέει η Google

Το 2016, ο John Mueller υποστήριξε ότι οι ετικέτες τίτλου παρέμειναν ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης, αλλά όχι ένας κρίσιμος παράγοντας.
“Οι τίτλοι είναι σημαντικοί, είναι σημαντικοί για το SEO και χρησιμοποιούνται ως συντελεστές κατάταξης.Φυσικά χρησιμοποιούνται σίγουρα ως συντελεστές κατάταξης αλλά δεν είναι κάτι που θα έλεγα ότι ο χρόνος που ξοδεύετε για να τροποποιήσετε τον τίτλο είναι πραγματικά την καλύτερη χρήση του χρόνου σας. ”
Πρόσφατα, ο Martin Splitt, ο αναλυτής τάσεων Google για Webmaster Trends, υπογράμμισε τη σημασία των meta tags, ειδικότερα των τίτλων, αναφέροντάς τον μεταξύ ενός από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης.
“Το δεύτερο μεγαλύτερο πράγμα είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε μετα-ετικέτες που περιγράφουν το περιεχόμενό σας.”
“Και έχετε τίτλους σελίδας που είναι συγκεκριμένοι για τη σελίδα που εξυπηρετείτε, οπότε μην έχετε τίτλο για όλα.
Επίσης, στον οδηγό SEO Starter, η Google συμβουλεύει τη δημιουργία μοναδικών και ακριβών τίτλων σελίδας, δίνοντας έμφαση στη φυσικότητα τους.

Εν κατακλείδι

Παρόλο που υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι οι ετικέτες τίτλου με βάση λέξεις-κλειδιά ενδέχεται να διαδραματίσουν λιγότερο σημαντικό ρόλο στην κατάταξη, η Google συνεχίζει να τονίζει τη σημασία τους ως ισχυρό παράγοντα συνάφειας. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ετικέτες τίτλου, βεβαιωθείτε ότι είναι μοναδικά και ειδικά για τα θέματα των σελίδων και χρησιμοποιήστε εύστοχα τις λέξεις-κλειδιά. Και σίγουρα, είναι καλύτερο να αποφύγετε την επικάλυψη τίτλου meta σε έναν ιστότοπο.

Λέξη-κλειδί στην ετικέτα περιγραφής

Οι ειδικοί στο SEO λένε

Η ετικέτα περιγραφής χρησιμοποιήθηκε πριν από πολύ καιρό. Αν και σήμερα δεν είναι πλέον ένας παράγοντας κατάταξης, είναι σημαντικό για SEO, καθώς μπορεί να επηρεάσει το CTR.
“Όμως, ως έμμεσο σήμα, υπάρχουν έμμεσες ενδείξεις ότι τα έμμεσα χαρακτηριστικά καλύτερων περιγραφών βοηθούν. Τα πράγματα όπως το ποσοστό κλικ (CTR), η αντίληψη της ποιότητας του αποτελέσματος και η αντίληψη για το τι προσφέρει ο ιστοχώρος σας όλες τις αλλαγές όταν βελτιστοποιήστε σωστά την περιγραφή του meta. “

Λέει η Google

Η Google σταμάτησε επισήμως να χρησιμοποιεί την ετικέτα περιγραφής στον αλγόριθμο αναζήτησης το 2009 (μαζί με την ετικέτα λέξεων-κλειδιών). Ωστόσο, το χρησιμοποιεί ακόμα γενικά για να σχηματίσει αποσπάσματα στα SERP.
“Παρόλο που χρησιμοποιούμε μερικές φορές την μετα-ετικέτα περιγραφής για τα αποσπάσματα που εμφανίζουμε, εξακολουθούμε να μην χρησιμοποιούμε την ετικέτα meta description στην κατάταξή μας.”

Εν κατακλείδι

Η ετικέτα περιγραφής εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο SEO, ακόμη και να μην αποτελεί παράγοντα κατάταξης. Η Google αναλαμβάνει τη δημιουργία αποσπασμάτων αναζήτησης, επομένως οι περιγραφές μπορούν να χρησιμεύσουν ως διαφήμιση, επιτρέποντας στους χρήστες να δουν τι είναι η σελίδα σας απευθείας από το SERP. Η δημιουργία των περιγραφών που σχετίζονται περισσότερο με το περιεχόμενο της σελίδας σας μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε την προσοχή των χρηστών και να βελτιώσετε το CTR. Επομένως, ο χρόνος που περνάτε να εργάζεστε σε περιγραφές είναι πιθανό να εξοφλήσει.

Σύντομα έρχεται το μέρος δεύτερο.. Μείνετε συντονισμένοι..