fbpx
+(30) 697 213 2823 info@seomarketer.gr Νέος Κόσμος, Αθήνα
Οδηγός SEO για E-Commerce Ιστοσελίδες, Προώθηση ιστοσελίδων SEO Marketer

Οδηγός SEO για E-Commerce Ιστοσελίδες

Χωρίς καμία αμφιβολία, ας μην γελιόμαστε. Το να περάσετε θέσεις στη κατάταξη της Google τους ανταγωνιστές σας είναι σημαντικό! Αλλά πως θα συμβεί αυτό ; Η θεωρία από την πράξη έχει μεγάλη απόσταση, γι αυτό εμείς στον SEO Marketer, θα σας παρουσιάσουμε τις μελέτες και τις τεχνικές που ακολουθούμε για να στείλουμε τις ιστοσελίδες που αναλαμβάνουμε στη πρώτη σελίδα της Google.

Να πούμε και μια αλήθεια ακόμη! Το να μπείτε στη πρώτη σελίδα είναι σπουδαίο. Το να μπείτε στη πρώτη 3άδα όμως είναι σπουδαιότερο. Οι στατιστικές το αποδεικνύουν. Σύμφωνα με το Search Engine Watch οι ιστοσελίδες που βρίσκονται στη πρώτη θέση της Google, λαμβάνουν το 36,4 % των κλικ, στη δεύτερη θέση το 12,5 % ενώ η τρίτη θέση το 9,5%. Καταλαβαίνετε λοιπόν μέσα από αυτή την στατιστική ότι οι πρώτες θέσεις μετράνε, φέρνουν κλικς, επισκεψιμότητα κατ’ επέκταση πωλήσεις. Πάμε να ξεκινήσουμε.

  1. Έρευνα για λέξεις κλειδιά

Η έρευνα για λέξεις κλειδιά είναι η βάση για να ξεκινήσετε. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η έρευνα πρέπει να είναι σε βάθος, να συλλέξετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για να ξεκινήσετε την λεπτομερή στόχευση. Τα 3 πρώτα πράγματα που πρέπει να κοιτάτε όταν ψάχνετε για τις λέξεις κλειδιά που θα σας φέρουν τους πελάτες που θα θέλατε, είναι η σχετικότητα, ο όγκος αναζήτησης και η δυσκολία κατάταξης. Υπό αυτό το πρίσμα θα μπορέσετε να καθορίσετε στόχους οι οποίοι με πολύ δουλειά και ρεαλιστικό σχέδιο θα μπορέσουν να επιτευχθούν.

Εδώ θα πρέπει να πάρετε σημαντικές αποφάσεις. Στη λίστα που θα δημιουργήσετε για να χτίσετε τις σελίδες με τις λέξεις κλειδιά όπου θα στέλνετε τον χρήστη, θα πρέπει να επιλέξετε ποιες θα οδηγούν τον επισκέπτη στο Blog και ποιες στις σημαντικές σελίδες πώλησης. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι οι λέξεις κλειδιά που θα επιλέξετε δεν θα πρέπει να είναι πολύ γενικές καθώς θα δυσκολευτείτε πάρα πολύ στη κατάταξη και σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί πάνω από χρόνο για να το καταφέρετε. Επιλέξτε λέξεις κλειδιά που είναι πιο στοχευμένες και έτσι θα αυξήσετε τις πιθανότητες ο χρήστης να μην αποχωρήσει από το site σας χωρίς να κάνει κάποια ενέργεια. Δείτε αναλυτικά στο άρθρο μας σχετικά με την προώθηση Eshop λεπτομέρειες για τις λέξεις κλειδιά.

A. Έυρεση για λέξεις κλειδιά που θα μπουν στο Blog του site

Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου μέσα από το Blog θα φέρει επισκεψιμότητα αλλά και πιθανούς πελάτες. Εδώ θα πρέπει να δώσετε έμφαση σε Long Tail Keywords, φράσεις που θα μπορείτε να εντοπίσετε και να ανεβάσετε στη κατάταξη της Google. Για παράδειγμα η φράση ”Ανάκτηση δεδομένων” είναι από τις πιο δημοφιλείς στον κλάδο της τεχνολογίας και της ανάκτησης. Όμως κατόπιν αναλυτικής έρευνας που έχουμε κάνει στον SEO Marketer, οι μεγαλύτερες φράσεις και λέξεις κλειδιά φέρνουν συνολικά πολλά περισσότερα κλικ!

Σύμφωνα με το Mechanised στο παρακάτω γράφημα οι Long Tail λέξεις κλειδιά, αυξάνουν περισσότερο τις πωλήσεις από τις ευρείας λέξεις.

Οδηγός SEO για E-Commerce Ιστοσελίδες, Προώθηση ιστοσελίδων SEO Marketer

Ρίξτε μια ματιά στην παραπάνω εικόνα και θα δείτε τη σχέση μεταξύ υψηλού κόστους και ανταγωνισμού με την πιθανότητα μετατροπής για λέξεις-κλειδιά μικρής και μακράς εμβέλειας.

Οι λέξεις-κλειδιά μακράς εμβέλειας αντιπροσωπεύουν το 70% των αναζητήσεων Google, οπότε η καλύτερη προσέγγιση είναι να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για λέξεις-κλειδιά μακράς εμβέλειας αλλά επίσης να συμπεριλάβετε μερικές λέξεις-κλειδιά μικρής εμβέλειας.

Αυτή η προσέγγιση σημαίνει ότι μπορείτε να καλύψετε όλες τις βάσεις. Θα βρίσκεστε σε υψηλή θέση για αναζητήσεις μακράς εμβέλειας, προσελκύοντας επισκέπτες με μεγάλη πρόθεση να αγοράσετε, αλλά θα αρχίσετε επίσης να ανεβαίνετε στις τάξεις για αναζητήσεις μικρής εμβέλειας.

Εάν έχετε επιτυχία με την κατάταξη λέξεων-κλειδιών μικρής εμβέλειας, αυτό θα βελτιώσει το συνολικό SEO σας και θα βοηθήσει τις λέξεις-κλειδιά σας με μεγάλη εμβέλεια να ταξινομηθούν λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας και των υψηλότερων ποσοστών κλικ-εμφανίσεων.

Να έχετε κατά νου ότι τα κείμενα που θα γράφετε θα πρέπει να είναι γραμμένα για να προσφέρουν λύσεις και απαντήσεις στους ανθρώπους. Η δημιουργία περιεχομένου με σκοπό μόνο να είναι φιλικό με τις μηχανές αναζήτησης μακροπρόθεσμα δεν θα σας φέρει αποτελέσματα και υπάρχει η πιθανότητα σε συνδυασμό με Black Hat τακτικές να δεχτείτε Google Penalty.

B. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε τις ίδιες λέξεις κλειδιά σε πολλές σελίδες

Είναι ένα κοινό λάθος που κάνουν πολλοί. Συμπεριλαμβάνουν τις ίδιες φράσεις και λέξεις κλειδιά σε πολλές σελίδες ταυτόχρονα με αποτέλεσμα η Google να μπερδεύεται και να ψάχνει τον νικητή που θα ανεβάσει στη κατάταξη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορείτε να ανεβείτε στις λέξεις κλειδιά που θέλετε και να μπείτε στη πρώτη σελίδα. Δημιουργείστε ένα αρχείο με τις φράσεις που θα ανήκουν σε κάθε σελίδα ώστε να αποφεύγετε αυτό το συχνό λάθος.

2. Έρευνα Ανταγωνισμού

Το επόμενο βήμα είναι η έρευνα του ανταγωνισμού. Θα πρέπει κι εδώ να δημιουργήσετε ένα αρχείο και να τσεκάρετε σε ποιες λέξεις κλειδιά είναι ψηλά οι ανταγωνιστές όπως και σε ποιες δεν βρίσκονται ψηλά για να πάρετε το προβάδισμα. Είναι σημαντικό στην έρευνα σας να τσεκάρετε το Domain Authority της κάθε ιστοσελίδας. To Domain Authority είναι η ισχύς της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης μέσω του Backlink Profile και άλλων παραμέτρων. Επίσης είναι σημαντικό και το Page Authority οπότε δώστε βάση και εκεί και τσεκάρετε τους αιρθμούς των ανταγωνιστών.  Μέσα από αυτές τις μετρήσεις μπορείτε να διαπιστώσετε κατόπιν έρευνας τα links που στοχεύουν στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας και να προσπαθήσετε να πάρετε και εσείς τα ίδια links ή και παρόμοια για να κερδίσετε εξουσία και θέσεις στη κατάταξη.

Υπάρχουν δεκάδες εργαλεία, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι σε επί πληρωμή για να σας δώσουν όλα τα στοιχεία που θα θέλατε να δείτε και να επεξεργαστείτε. Η ομάδα μας αξιοποιεί πολλά εργαλεία και εκτελεί εις βάθος ανάλυση σε όλες τις στατιστικές για την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων πελατών μας.

3. Η σημασία της αρχιτεκτονικής

Και εδώ θα πρέπει να γίνει μια μεγάλη και αναλυτική έρευνα. Ανάλογα με τον τομέα και τα προιόντα σας θα πρέπει να ψάξετε και να τσεκάρετε τους ανταγωνιστές σας και την αρχιτεκτονική των ιστοσελίδων τους. Για να είστε μέσα από κάθε άποψη τσεκάρετε τα παρακάτω :

  • Δημοφιλή προϊόντα σε μια συγκεκριμένη κατηγορία
  • Σχετικά προϊόντα
  • Προϊόντα με κορυφαία βαθμολογία
  • Προϊόντα που προβλήθηκαν πρόσφατα

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν εντοπίσετε μεγάλη πολυπλοκότητα σε κατηγορίες και προιόντα σε κάποιους ανταγωνιστές σας δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ακολουθήσετε την ίδια στρατηγική. Σύμφωνα με το Moz, κατηγορίες και προιόντα που είναι αρκετά μακριά από τις κεντρικές κατηγορίες συνήθως δεν λαμβάνουν μεγάλης προσοχής από την Google.

4. Δημιουργία πλάνου και στρατηγικής

Εφόσον λοιπόν έχετε ξεκινήσει όλα τα παραπάνω ήρθε ή ώρα για να χτίσετε την στρατηγική της ιστοσελίδας σας. Σκεφτείτε τι προτεραιότητες πρέπει να δώσετε, πως θα εμφανίζονται τα προιόντα και οι κατηγορίες. Δημιουργήστε ένα κορυφαίο blog με μοναδικό αξιόπιστο περιεχόμενο και περάστε τους ανταγωνιστές σας. Είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα καθώς θα πρέπει να σκεφτείτε όλες τις παραμέτρους για την αξιοποίηση της ιστοσελίδας σας.

5. Έλεγχος On Page για λάθη και προβλήματα

Εδώ τα πράγματα είναι κυρίως για προχωρημένους. Για να κατανοήσετε τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στην ιστοσελίδα σας, οι γνώσεις βασικού SEO είναι απαραίτητες. Μέσα από το Website Auditor μπορεί η ομάδα του SEO Marketer να ανιχνεύσει και διορθώσει όλα τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν, όπως Broken Links, 404 Errors, θέματα με τα Meta Titles και Descriptions όπως και πολλά ακόμη. Είναι ένα βήμα που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το περάσετε χωρίς να το τσεκάρετε.

6.  Ταχύτητα της ιστοσελίδας

Μια ακόμη κομβική παράμετρος που παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στις μηχανές αναζήτησης όσο και στις πωλήσεις. Σε άρθρο του ο Neil Pateil αναφέρει ότι περίπου το 40% των χρηστών εγκαταλείπουν ιστοσελίδες που κάνουν να φορτώσουν πάνω από 3 δευτερόλεπτα. Καταλαβαίνετε λοιπόν την σημαντικότητα της συγκεκριμένης στατιστικής. Το site σας θα πρέπει απλά να είναι πολύ γρήγορα για να αυξήσετε τις πιθανότητες ο υποψήφιος πελάτης να μην εγκαταλείψει την σελίδα σας και να διαβάσει το περιεχόμενο που του προσφέρετε. Μέσα από το εργαλείο Pingdom μπορείτε να τσεκάρετε τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας και τα πιθανά αίτια για να βελτιώσετε το speed.

7. Βελτιστοποίηση On Page

Το On Page Optimization είναι όλες αυτές οι ενέργειες που ακολουθεί ένας επαγγελματίας SEO Marketer για να διατηρεί και βελτιώνει μια ιστοσελίδα.

Όσον αφορά τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων, υπάρχουν οκτώ βασικοί στόχοι στους οποίους πρέπει να εστιάσετε:

  • Βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών
  • Δομή ιστότοπου
  • Internal Linking
  • Ευχρηστία
  • Mobile παρουσίαση του site
  • Κριτικές πελατών
  • Rich Snippets
  • Ενσωμάτωση κοινωνικών μέσων

Α. Πάμε να δούμε το πρώτο με την βελτιστοποίηση λέξεων κλειδιών

Όπως προαναφέρθηκε νωρίτερα οι λέξεις κλειδιά είναι κομβικής σημασίας για μια ιστοσελίδα. Χρειάζεται στρατηγική, γι αυτό τσεκάρετε τα παρακάτω :

  • Τίτλος της σελίδας
  • Κεφαλίδες
  • Υπότιτλοι
  • Παράγραφοι
  • Περιγραφές προϊόντων
  • Ονόματα αρχείων εικόνας
  • Ετικέτες alt εικόνας
  • Μετα τίτλος και περιγραφή
  • Διευθύνσεις URL

Φροντίστε τα URLS να είναι φιλικά και να περιλαμβάνουν τις λέξεις κλειδιά. Επίσης οι λέξεις κλειδιά πρέπει να αναφέρονται με ένα σωστό νόημα στη περιγραφή, ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες ο χρήστης να κάνει κλικ σε εσάς.

B. Αρχιτεκτονική Ιστοσελίδας

Είπαμε μερικά πράγματα για την αρχιτεκτονική, αλλάς ας το δούμε αναλυτικότερα. Όταν πρόκειται για μια νέα ιστοσελίδα ή ανακατασκευή τότε θα πρέπει να είστε έτοιμοι για το σχέδιο που θα ξεχωρίσει. Στο παρακάτω γράφημα θα πάρετε μια ιδέα των κατηγοριών ιστοσελίδων.

Οδηγός SEO για E-Commerce Ιστοσελίδες, Προώθηση ιστοσελίδων SEO Marketer

Φυσικά το κάθε site είναι διαφορετικό, αλλά τα πράγματα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα ώστε να μπορεί η Google να ανιχνεύσει και να κατατάξει τα πάντα και σε υψηλές θέσεις. Η κεντρική κατηγορία μέχρι την πιο χαμηλή υποκατηγορία όπως και προιόντα πρέπει να απέχει μόνο λίγα κλικ.

C. Εσωτερικές συνδέσεις εντός του Site

Τα εσωτερικά Links είναι αυτά που υπάρχουν μέσα στην ιστοσελίδα σας και αναφέρονται μέσα στα κείμενα και προιόντα με σκοπό να βοηθήσουν τον χρήστη να κατανοήσει καλύτερα αυτό που προσφέρετε. Η Google πλέον και οι αλγόριθμοι της έχουν γίνει πανέξυπνοι με αποτέλεσμα να πρέπει να είστε προσεκτικοί. Με τα links σε λέξεις κλειδιά που θέλετε να ανεβάσετε στη κατάταξη βοηθάτε τη Google αλλά και το site σας να πάει ψηλότερα. Όμως αν το παρακάνετε θα το θεωρήσει η Google ύποπτο και μπορεί να λάβετε κυρώσεις.

Χρησιμοποιήστε τα Internal Links με σχέδιο και κύριο σκοπό να βοηθήσετε τον χρήστη να δει κάτι σχετικό που μπορεί να τον ενδιαφέρει μέσα από την ιστοσελίδα σας.

D. Ευχρηστία και χρηστικότητα

Η κορυφαία εμπειρία χρήστη σημαίνει πωλήσεις. Όσο καλύτερη εμπειρία μπορείτε να παρέχετε μέσα από την ιστοσελίδα σας τόσο το καλύτερο για εσάς συνολικά. Είναι μια σούπερ σημαντική παράμετρος για το SEO, καθώς η ιδανική εμπειρία χρήστη σημαίνει ότι οι χρήστες θα επισκεφθούν το site σας ξανά και ξανά. Μπορείτε ακόμη να προσθέσετε Live Chat υποστηρίξη ώστε να κρατάτε ακόμα περισσότερο τους χρήστες στη σελίδα σας!

E. Η Mobile Version του Site σας πρέπει να είναι αλάνθαστη!

Είναι γεγονός εδώ και αρκετά χρόνια! Η Mobile έκδοση της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να ανήκει στην κορυφή. Όλο και περισσότεροι χρήστες κλείνουν παραγγελίες από κινητές συσκευές, παίρνουν τηλέφωνα επιχειρήσεις και αναζητούν πληροφορίες. Σύμφωνα με έρευνες το 31% των χρηστών σε Mobile Version πραγματοποιεί την αγορά του από εκεί, και το 61% που δεν θα βρει ένα Mobile Friendly site θα πάει να κάνει την αγορά του από ανταγωνιστή.

Συνεπώς εμείς στον SEO Marketer, όταν κατασκευάζουμε Eshops, η προτεραιότητα μας είναι το Responsive Design, ώστε το site σας να είναι συμβατό και φιλικό σε όλες τις κινητές συσκευές ταυτόχρονα!

F. Οι κριτικές πελατών μετράνε στο SEO και τις πωλήσεις!

Είναι μια ακόμη παράμετρος που μετράει! Οι κριτικές στα Eshops εντός της ιστοσελίδας παίζουν σημαντικό ρόλο. Για να κερδίσετε Reviews θα πρέπει να δώσετε κίνητρο στον καταναλωτή! Υπάρχουν τρόποι για να γίνει αυτό ειδικότερα στο Woocommerce. Κερδίστε λοιπόν κριτικές, ανανεώστε με φρέσκο περιεχόμενο το site σας, καθώς κάθε κριτική σημαίνει για την Google νέο περιεχόμενο και προχωρήστε δυναμικά στον ανταγωνισμό.

G. Rich Snippets – Αποσπάσματα

Θα τα έχετε ακούσει κι αυτά. Αν όχι τα αποσπάσματα εμφανίζονται στις αναζητήσεις της Google και βοηθούν τον χρήστη να συλλέξει ακόμη περισσότερες πληροφορίες, ώστε να αποφασίσει να μπει στην ιστοσελίδα σας.

Τα εμπλουτισμένα αποσπάσματα είναι κωδικοποιημένα κομμάτια HTML που λένε στις μηχανές αναζήτησης τι πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν οι αναζητητές για τον ιστότοπό σας πριν καν κάνουν κλικ για να το δουν.

Όταν οι χρήστες βλέπουν αποτελέσματα στο Google με εικόνες, είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ και να μετατραπούν σε πελάτη.

Δείτε παρακάτω :

Οδηγός SEO για E-Commerce Ιστοσελίδες, Προώθηση ιστοσελίδων SEO Marketer

H. Ενσωμάτωση των Social Media στη στρατηγική σας

Τα Social Media επηρεάζουν έμμεσα την ιστοσελίδα σας αλλά με άμεσο ρόλο. Ένα κατάστημα Eshop, με λίγα Social signals θα χάσει μεγάλο έδαφος έναντι ανταγωνιστών. Συνεπώς πρέπει να προστεθούν στο site σας, με κάθε τρόπο σε προιόντα και blog τα εικονίδια των πιο δημοφιλή Socials, ώστε να δημιουργήσετε ένα ισχυρό Brand, που θα αγαπήσει η Google!

8. Δημιουργήστε ένα Blog που θα τραβήξει τα βλέμματα

Όπως είχαμε προαναφέρει η έρευνα για λέξεις κλειδιά ακόμα και στο blog είναι μεγάλης σημασίας. Δημιουργήστε μια στρατηγική στόχευσης με εξαιρετικά καλογραμμένα κείμενα μεγάλης εμβέλειας και προσπαθήστε να τα προωθήσετε με ποιοτικά Links. Μέσω του Link Building θα βοηθήσετε τα πιο δύσκολα Long Tail Keywords να σκαρφαλώσουν θέσεις στη Google. Μόνο με αυτό τον τρόπο οι υποψήφιοι πελάτες σας θα διαβάσουν τα άρθρα σας και θα γίνουν Fan του Brand. Έχουμε δει πάρα πολλές ιστοσελίδες και Eshops να αντιγράφουν και να αλλάζουν λίγο τις προτάσεις σε κείμενα με αποτέλεσμα αυτό το περιεχόμενο να μην καταφέρει να ανέβει ποτέ στη Google.

Μια σειρά αρθρογραφίας από ένα Eshop για συμβουλές και Tips μπορεί να δημιουργηθεί σε ένα πολύ ωραίο οδηγό ή E-book, ώστε οι χρήστες για να το κατεβάσουν να συμπεριλάβουν το Email τους. Με αυτό τον τρόπο κερδίζετε νόμιμα ένα Email, για τις προωθητικές ενέργειες σας στο Email Marketing.

9. Link Building Στρατηγικές

Εδώ μιλάμε ίσως για το πιο δύσκολο κομμάτι του SEO. Κοιτάξτε να προσεγγίσετε έναν εξαιρετικό επαγγελματία SEO, για να χτίσει τα Backlinks που θα οδηγήσουν το site σας στη κορυφή. Η ποιότητα του κάθε Backlink που θα στοχεύει προς την ιστοσελίδα σας είναι μεγάλης σημασίας. Η χαμηλή ποιότητα backlinks και Low authority όχι μόνο δεν θα σας φέρει αποτελέσματα, αλλά μπορεί να τιμωρηθεί και το site σας από την Google.

Γι αυτό τον σκοπό εμείς στον SEO Marketer, χτίζουμε το Link Building για την ιστοσελίδα σας με White Hat SEO στρατηγικές οι οποίες είναι τόσο ασφαλές όσο και ποιοτικές. Να έχετε κατά νου :

  • Δημιουργήστε ποιοτικά μόνο Links
  • Μην στοχεύετε στις ίδιες σελίδες συνέχεια
  • Μην στοχεύετε στις ίδιες λέξεις κλειδιά συνέχεια

10. Local SEO και στρατηγικές

Στο Local SEO, εφόσον είστε τοπική επιχείριση, θα πρέπει να μπείτε σε όλους τους σχετικούς καταλόγους και Social Media με όλα τα στοιχεία σας. Τηλέφωνομ διεύθυνση, ωράριο λειτουργίας είναι τα πιο βασικά, τα οποία θα χρησιμοποιήσετε και στο Google my Business για την μεγαλύτερη ευκολία του χρήστη.

Ολοκληρώνοντας

Όλα τα παραπάνω είναι οι ενέργειες και τα όπλα σας, για να χτυπήσετε τον ανταγωνισμό. Ο δρόμος είναι δύσκολος αλλά με την βοήθεια των σωστών επαγγελματιών θα βρείτε λύσεις και θα αυξήσετε τις πωλήσεις με σχέδιο βήμα προς βήμα.

Είμαστε στη διάθεση σας για απορίες και βοήθεια για την δική σας ιστοσελίδα. Επικοινωνήστε μαζί μας : info@seomarketer.gr – 6972132823