Εντοπίζετε προβλήματα με την οργανική σας ανάπτυξη στη Google ;

Το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και οι σύνδεσμοι θα σας οδηγήσουν σε μεγάλο βαθμό στο SEO, αλλά ποτέ δεν πρέπει να παραβλέψετε τη δύναμη της τεχνικής SEO.

Μια από τις σημαντικότερες δεξιότητες που θα μάθουμε για το 2019 είναι πώς να χρησιμοποιήσουμε την τεχνική SEO για να σκεφτούμε όπως το Googlebot.

Πριν προχωρήσουμε, είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι είναι το Googlebot, πώς λειτουργεί και γιατί πρέπει να το καταλάβουμε.

Τι είναι το Googlebot;

Το Googlebot είναι ένας ανιχνευτής (a.k.a., ρομπότ ή αράχνη) που αφαιρεί δεδομένα από ιστοσελίδες.

Το Googlebot είναι μόνο ένα από τα πολλά προγράμματα ανίχνευσης του ίντερνετ. Κάθε μηχανή αναζήτησης έχει τη δική της αράχνη. Στον κόσμο του SEO, αναφέρουμε αυτά τα επώνυμα ονόματα bot ως “user agents”.

Θα μιλήσω παρακάτω για αυτό, αλλά για τώρα, καταλαβαίνουμε ότι αναφερόμαστε στους user agents ως ένα συγκεκριμένο bot ανίχνευσης ιστού. Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους user agents περιλαμβάνουν:

Googlebot – Google
Bingbot – Μπινγκ
Slurp Bot – Yahoo
Alexa Crawler – Amazon Alexa
DuckDuckBot – DuckDuckGo

Πώς λειτουργεί το Googlebot;

Δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε να βελτιστοποιούμε το Googlebot μέχρι να καταλάβουμε πώς ανακαλύπτει, διαβάζει και κατατάσσει ιστοσελίδες.

Πώς το Crawler της Google ανακαλύπτει ιστοσελίδες

Links, χάρτες ιστοτόπου και fetch requests.

Ο πιο γρήγορος τρόπος για να κάνετε την Google να ανιχνεύσει τον ιστότοπό σας είναι να δημιουργήσετε μια νέα ιδιότητα στο Search Console και να υποβάλετε τον χάρτη ιστότοπου. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ολόκληρη η εικόνα.

Ενώ οι χάρτες ιστότοπων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνετε την Google να ανιχνεύσει τον ιστότοπό σας, αυτό δεν αφορά το PageRank.

Η εσωτερική σύνδεση είναι μια συνιστώμενη μέθοδος για να ενημερώσετε την Google σχετικά με τις σελίδες που σχετίζονται και διατηρούν την αξία τους. Θα αναφερθώ σύντομα για την σημασία του Internal Linking σε μια ιστοσελίδα.

Η Google μπορεί επίσης να ανακαλύψει τις ιστοσελίδες σας από καταχωρίσεις, καταλόγους και συνδέσμους του Google My Business από άλλους ιστότοπους.

Αυτή είναι μια απλοποιημένη έκδοση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το Googlebot. Για να μάθετε περισσότερα, μπορείτε να διαβάσετε την τεκμηρίωση της Google σχετικά με το πρόγραμμα ανίχνευσης.

Πώς το Googlebot διαβάζει ιστοσελίδες

Η Google έχει προχωρήσει πολύ με την μελέτη των ιστοσελίδων. Ο στόχος του Googlebot είναι να προβάλλει μια ιστοσελίδα με τον ίδιο τρόπο που θα τη βλέπει ένας χρήστης.

Για να ελέγξετε τον τρόπο με τον οποίο η Google προβάλλει τη σελίδα σας, ελέγξτε το εργαλείο “Fetch and Render” στο Search Console. Αυτό θα σας δώσει μια προβολή του Googlebot εναντίον χρήστη. Αυτό είναι χρήσιμο για να μάθετε πώς το Googlebot βλέπει τις ιστοσελίδες σας.

Συντελεστές κατάταξης

Ακριβώς όπως το παραδοσιακό SEO, δεν υπάρχει μυστικό στην τεχνική SEO. Όλοι οι 200+ παράγοντες κατάταξης είναι σημαντικοί!

Αν θέλετε πραγματικά να κερδίσετε θέσεις στη κατάταξη τότε πρέπει να λάβετε υπόψη όλους τους παράγοντες.

Γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε όπως το Googlebot;

Όταν η Google μας λέει να δημιουργήσουμε έναν εξαιρετικό ιστότοπο, το εννοούν. Ναι, αυτή είναι μια αόριστη δήλωση από την Google, αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ ακριβής.

Εάν μπορείτε να ικανοποιήσετε τους χρήστες με έναν διαισθητικό και χρήσιμο ιστότοπο, ενώ ταυτόχρονα μετριάζετε τις απαιτήσεις του Googlebot, μπορεί να φέρετε περισσότερη οργανική ανάπτυξη.

Εμπειρία χρήστη έναντι εμπειρία Crawler

Κατά τη δημιουργία ενός ιστότοπου, ποιους ψάχνετε να ικανοποιήσετε; Χρήστες ή Googlebot;

Αυτή είναι μια δύσκολη συζήτηση που μπορεί να προκαλέσει ένταση μεταξύ των σχεδιαστών της UX, των web developers και των επαγγελματιών του SEO. Ωστόσο, αυτή είναι επίσης μια ευκαιρία για μας να συνεργαστούμε για να κατανοήσουμε καλύτερα την ισορροπία μεταξύ εμπειρίας χρήστη και εμπειρίας crawler.

Οι σχεδιαστές του UX έχουν κατά κανόνα το καλύτερο ενδιαφέρον των χρηστών, ενώ οι επαγγελματίες SEO θέλουν να ικανοποιήσουν τη Google. Στη μέση, έχουμε προγραμματιστές ιστού που προσπαθούν να δημιουργήσουν το καλύτερο και των δύο κόσμων.

Ως επαγγελματίες SEO, πρέπει να μάθουμε τη σημασία κάθε περιοχής της εμπειρίας του διαδικτύου.

Ναι, θα πρέπει να βελτιστοποιούμε την καλύτερη εμπειρία χρήστη. Ωστόσο, θα πρέπει επίσης να βελτιστοποιήσουμε τις ιστοσελίδες μας για το Googlebot (και άλλες μηχανές αναζήτησης).

Ευτυχώς, η Google είναι πολύ επικεντρωμένη στο χρήστη. Οι περισσότερες σύγχρονες τακτικές SEO επικεντρώνονται στην παροχή μιας καλής εμπειρίας χρήστη.

Οι ακόλουθες 10 συμβουλές βελτιστοποίησης Googlebot θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε ταυτόχρονα τον σχεδιαστή του UX και τον προγραμματιστή ιδιαδικτύου.

1. Robots.txt

Το αρχείο robots.txt είναι ένα αρχείο κειμένου που τοποθετείται στον ριζικό κατάλογο μιας ιστοσελίδας. Αυτά είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που ψάχνει το Googlebot κατά την ανίχνευση ενός ιστότοπου. Συνιστάται ιδιαίτερα να προσθέσετε ένα robots.txt στον ιστότοπό σας και να συμπεριλάβετε έναν σύνδεσμο προς τον sitemap.xml.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιστοποιήσετε το αρχείο robots.txt, αλλά είναι σημαντικό να προσέχετε.

Ένας προγραμματιστής μπορεί να αφήσει τυχαία ένα sitewide αποκλεισμό στο robots.text, εμποδίζοντας όλες τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν ιστότοπους κατά τη μετακίνηση ενός ιστότοπου dev στο ζωντανό ιστότοπο. Ακόμα και μετά από αυτή τη διόρθωση, μπορεί να χρειαστούν μερικές εβδομάδες για να επιστρέψει η οργανική κίνηση και η ταξινόμηση.

2. Sitemap.xml

Οι χάρτες ιστοτόπων αποτελούν βασική μέθοδο για την εύρεση σελίδων στον ιστότοπό σας από το Googlebot και θεωρούνται σημαντικός παράγοντας κατάταξης.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές βελτιστοποίησης χάρτη ιστότοπου:

Έχετε μόνο ένα δείκτη χάρτη ιστότοπου.
Τα ξεχωριστά blogs και γενικές σελίδες θα μπαίνουν σε χωριστούς χάρτες ιστότοπου και, στη συνέχεια, σύνδεση με εκείνες στο ευρετήριο του sitemap σας.
Μην κάνετε κάθε σελίδα υψηλή προτεραιότητα.
Καταργήστε 404 και 301 σελίδες από τον χάρτη ιστότοπού σας.
Υποβάλετε το αρχείο sitemap.xml στο Google Search Console και παρακολουθήστε την ανίχνευση.

3. Ταχύτητα ιστοσελίδας

Η ταχύτητα φόρτωσης έχει γίνει ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης, ειδικά για κινητές συσκευές. Εάν η ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπού σας είναι πολύ αργή, το Googlebot μπορεί να μειώσει τις βαθμολογίες σας.

Ένας εύκολος τρόπος να διαπιστώσετε εάν το Googlebot πιστεύει ότι ο ιστότοπός σας είναι υπερβολικά αργός είναι να δοκιμάσετε την ταχύτητα του ιστότοπού σας με κάποιο από τα δωρεάν εργαλεία.

Πολλά από αυτά τα εργαλεία θα παρέχουν συστάσεις που μπορείτε να στείλετε στους προγραμματιστές σας.

4. Schema

Η προσθήκη δομημένων δεδομένων στον ιστότοπό σας μπορεί να βοηθήσει το Googlebot να κατανοήσει καλύτερα το πλαίσιο των επιμέρους ιστοσελίδων και του ιστοτόπου σας στο σύνολό του. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις οδηγίες της Google.

Για αποδοτικότητα, συνιστάται η χρήση του JSON-LD για την εφαρμογή της δομημένης σήμανσης δεδομένων. Η Google έχει ακόμη σημειώσει ότι το JSON-LD είναι η προτιμώμενη γλώσσα σήμανσης.

5. Κανονικοποίηση

Ένα μεγάλο πρόβλημα για μεγάλους δικτυακούς τόπους, ειδικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι το θέμα των διπλών ιστοσελίδων.

Υπάρχουν πολλοί πρακτικοί λόγοι για να έχετε διπλότυπες ιστοσελίδες, όπως διαφορετικές σελίδες γλώσσας.

Εάν εκτελείτε έναν ιστότοπο με διπλές σελίδες, είναι σημαντικό να προσδιορίσετε την προτιμώμενη ιστοσελίδα σας με ένα χαρακτηριστικό κανόνα και hreflang. Μάθετε περισσότερα για τα Canonical Tags.

6. Ταξινόμηση διεύθυνσης URL

Έχοντας μια καθαρή και καθορισμένη δομή διευθύνσεων URL έχει δείξει ότι οδηγεί σε υψηλότερες βαθμολογίες και βελτιώνει την εμπειρία των χρηστών. Η ρύθμιση των γονικών σελίδων επιτρέπει στο Googlebot να κατανοήσει καλύτερα τη σχέση κάθε σελίδας.

Ωστόσο, εάν έχετε σελίδες που είναι αρκετά παλιές και έχουν καλή κατάταξη, ο John Mueller της Google δεν συνιστά την αλλαγή της διεύθυνσης URL. Η ταξινόμηση καθαρών διευθύνσεων URL είναι πράγματι κάτι που πρέπει να δημιουργηθεί από την αρχή της ανάπτυξης του ιστότοπου.

Εάν πιστεύετε απολύτως ότι η βελτιστοποίηση των διευθύνσεών σας URL θα βοηθήσει τον ιστότοπό σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει τις σωστές ανακατευθύνσεις 301 και ενημερώσετε το sitemap.xml σας.

7. Φόρτωση JavaScript

Ενώ οι στατικές σελίδες HTML είναι αναμφίβολα ευκολότερες στην κατάταξη, το JavaScript επιτρέπει στους ιστότοπους να παρέχουν πιο δημιουργικές εμπειρίες χρήστη μέσω της δυναμικής rendition. Το 2018, η Google έβαλε πολλούς πόρους για τη βελτίωση της απόδοσης JavaScript.

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη τύπου με τον John Mueller, ο Mueller δήλωσε ότι η Google σχεδιάζει να συνεχίσει να εστιάζει στην απόδοση του JavaScript το 2019. Εάν ο ιστότοπός σας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη δυναμική απόδοση μέσω JavaScript, βεβαιωθείτε ότι οι προγραμματιστές ακολουθούν τις συστάσεις της Google σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές.

8. Εικόνες

Η Google έχει υποδείξει τη σημασία της βελτιστοποίησης εικόνας για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχει μιλήσει περισσότερο για αυτό τους τελευταίους μήνες. Η βελτιστοποίηση των εικόνων μπορεί να βοηθήσει το Googlebot να διευκρινίσει πώς σχετίζονται οι εικόνες σας και να βελτιώνει το περιεχόμενό σας.

Εάν κοιτάζετε μερικές γρήγορες νίκες για τη βελτιστοποίηση των εικόνων σας, συνιστώ:

Όνομα αρχείου εικόνας: Περιγράψτε τι είναι η εικόνα με όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις.
Image alt text: Ενώ μπορείτε να αντιγράψετε το όνομα του αρχείου εικόνας, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε περισσότερες λέξεις εδώ.
Δομημένα δεδομένα: Μπορείτε να προσθέσετε σήμανση σχήματος για να περιγράψετε τις εικόνες στη σελίδα.
Χάρτης ιστοτόπου εικόνας: Η Google συνιστά να προσθέσετε έναν ξεχωριστό χάρτη ιστότοπου για να ανιχνεύσει τις εικόνες σας.

9. Broken Links & Loop Ανακατεύθυνσης

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα broken links κάνουν κακό στη σελίδα σας και ορισμένοι SEO έχουν ισχυριστεί ότι οι σπασμένοι σύνδεσμοι μπορούν να σπαταλήσουν τον προϋπολογισμό. Ωστόσο, ο John Mueller δήλωσε ότι τα broken links δεν μειώνουν τον προϋπολογισμό ανίχνευσης.

Με ένα συνδυασμό πληροφοριών, πιστεύω ότι πρέπει να παίξουμε ασφαλές και να καθαρίσουμε όλα τα broken links. Ελέγξτε το Google Search Console ή το αγαπημένο σας εργαλείο ανίχνευσης για να βρείτε κατεστραμμένους συνδέσμους στον ιστότοπό σας!

Τα Redirects είναι ένα άλλο φαινόμενο που συμβαίνει με τους παλαιότερους ιστότοπους. Ένας Redirect εμφανίζεται όταν υπάρχουν πολλαπλά βήματα μέσα σε μια εντολή ανακατεύθυνσης.

10. Τίτλοι & Meta Descriptions

Αυτό μπορεί να είναι λίγο παλιό για πολλούς επαγγελματίες SEO, αλλά έχει αποδειχθεί ότι έχοντας καλά βελτιστοποιημένους τίτλους και μετα-περιγραφές μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες βαθμολογίες και CTR στο SERP.

Ναι, αυτό είναι μέρος των θεμελιωδών στοιχείων του SEO, αλλά αξίζει ακόμα να συμπεριληφθεί επειδή το Googlebot το διαβάζει αυτό. Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με τη βέλτιστη πρακτική για τη συγγραφή αυτών, αλλά οι συστάσεις μου είναι πολύ απλές:

Προτιμώ κάθετες γραμμές (|) αντί για παύλες (-), αλλά το Googlebot δεν ενδιαφέρεται.
Στους μετα-τίτλους σας, συμπεριλάβετε το Brand σας στο home, στο about και στις contact σελίδες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι άλλοι τύποι σελίδων δεν έχουν σημασία.
Μην το πιέζετε σε μήκος.
Για την περιγραφή meta, αντιγράψτε την πρώτη παράγραφο και επεξεργαστείτε ώστε να χωράει εντός του εύρους μήκους 150-160 χαρακτήρων. Εάν αυτό δεν περιγράφει με ακρίβεια τη σελίδα σας, τότε θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να εργαστείτε στο περιεχόμενο του body σας.
Δείτε αν η Google διατηρεί τους προτιμώμενους τίτλους και μετα-περιγραφές.

Ολοκληρώνοντας

Όταν πρόκειται για τεχνικές SEO και βελτιστοποίηση για το Googlebot, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να προσέξουμε. Πολλά από αυτά απαιτούν έρευνα και σας προτείνω να ζητήσετε από τους συναδέλφους σας την εμπειρία τους προτού εφαρμόσουν αλλαγές στον ιστότοπό σας.

Παρόλο που η νέα τακτική είναι συναρπαστική, έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε πτώση της οργανικής κυκλοφορίας. Ένας καλός κανόνας είναι να δοκιμάσετε αυτές τις τακτικές περιμένοντας μερικές εβδομάδες μεταξύ των αλλαγών.

Αυτό θα επιτρέψει στο Googlebot να έχει αρκετό χρόνο για να κατανοήσει τις αλλαγές στο sitewide και να ταξινομήσει καλύτερα τον ιστότοπό σας στο ευρετήριο.

Summary
10 Googlebot Συμβουλές βελτιστοποίησης
Article Name
10 Googlebot Συμβουλές βελτιστοποίησης
Description
Εντοπίζετε προβλήματα με την οργανική σας ανάπτυξη στη Google ; Το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και οι σύνδεσμοι θα σας οδηγήσουν σε μεγάλο βαθμό στο SEO, αλλά ποτέ δεν πρέπει να παραβλέψετε τη δύναμη της τεχνικής SEO.
Author
Publisher Name
SEO Marketer